Pokerikeskustelu

  • 902 807
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Onkos kukaan tuonne pyrkimässä tai ihan maksamassa buy-iniä? Parbetillä oli paikkoja tuonne, mutta ne jaetaan frequent player -pisteiden tai vastaavien perusteella. Löytyykös mistään online-satelliitteja?

Menisin, jos olisi varaa. Eikös muuten Parbetilla ole ihan satelliittejakin?

Jos joku halukas sponsori löytyy, olisin valmis kantamaan ylpeänä firmasi paitaa tuossa pääturnauksessa =)
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näköjään tuo parbet tarjoaa 25$ bonuksen ekalle 25$ talletukselle suoraan tilille. Joten periaatteessa tuollaiseen semi-satelliittiin saa uusi asiakas freerollin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
OneBigRed kirjoitti:
Näköjään tuo parbet tarjoaa 25$ bonuksen ekalle 25$ talletukselle suoraan tilille. Joten periaatteessa tuollaiseen semi-satelliittiin saa uusi asiakas freerollin.

...eli eiköhän pidetä JA-pokerimiitti tuolla Hellsinki Freezeoutin main eventissä...
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joopajoo kello lähentelee jo puoltayötä ja vielläkin tätä pokkaa näppäilen. Siinä 8 maissa aattelin että vedetääs tähän päivän päätteeksi viellä yksi turnaus, ja niin kuin aina ennenkin olin varma että tippuisin siinä ensimmäisen tunnin aikana mutta tämähän vain jatkuu jatkumistaan..

No pitää kohta heittää joku hullunrohkea all in niin pääsisi nukkumaan.

edit. Tulee niin säälittäviä kortteja ettei kehtaa mennä all in.
edit2. no niin sieltähän se mukamas hyvä käsi tuli RISTI ässä ja 2. Pöytään pelkkää punaista ja kaverilla 4 pari niin se oli menoa tälle pojalle. Ja kaiken kruunaa "huippusijoitus" 107. Vaikka olihan tuo melko suuri freeroll. Tässä yön pimeinä tunteina laskeskelin kuinka "hyvän" tuntitaksan tästäkin olisi saanut jos olisi sen 100taalan pääpotin kahmaissut. ny sinne unten maille. ->
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko jotain hyviä neuvoja heittää FL shortin aloitteluun? Full table menee vaikka silmät kiinni, mutta mitä on hyvä tietää 5-6 pelaajan taktisista kiemuroista? Onko nuo edes "samoja pelejä"? Pitääkö 3-betata semihyvilläkin, vai vain maksaa pf? Pikakokeilu parilla saitilla tuotti muutaman taalan, mutta saattoi olla tuuriakin. Pelasin mielestäni melko löysää ja passiivista.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Joku täällä kyseli jossain vaiheessa että onko kaikki Jatkoajan pokerin pelaajat voitolla. Ei ole. Olen pikkupöydissä pelannut ja maksellut vielä oppirahoja muutaman kympin edestä. En tunnu millään saavan pokerista voitollista peliä. Minulla tuntuu olevan vielä se ongelma että pelaan liikaa käsiä, floppiprosentti on päälle 40. Pitänee vielä joululomalla lukaista pokerin käsikirja uudelleen.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
FinJeevel_86 kirjoitti:
Joku täällä kyseli jossain vaiheessa että onko kaikki Jatkoajan pokerin pelaajat voitolla. Ei ole. Olen pikkupöydissä pelannut ja maksellut vielä oppirahoja muutaman kympin edestä. En tunnu millään saavan pokerista voitollista peliä. Minulla tuntuu olevan vielä se ongelma että pelaan liikaa käsiä, floppiprosentti on päälle 40. Pitänee vielä joululomalla lukaista pokerin käsikirja uudelleen.

Itsellä floppiprossa jotain 27-28%. NL10 pelaan. Toistaiseksi ainakin voitokasta peliä. Itse pelaan ainakin tosi tiukkaa peliä. Tietty sb:sta ja isoihin potteihin tulee joskus kurkkailtua A3s tai 77 tyylisillä käsillä.

EDIT: Nii joo, pelaan 3 pöytää. Pitäis varmaan 4 siirtyä, mut 3 ny ainakin, ettei käy aika tylsäks.
 
Viimeksi muokattu:

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
lavos kirjoitti:
Itsellä floppiprossa jotain 27-28%. NL10 pelaan. Toistaiseksi ainakin voitokasta peliä. Itse pelaan ainakin tosi tiukkaa peliä. Tietty sb:sta ja isoihin potteihin tulee joskus kurkkailtua A3s tai 77 tyylisillä käsillä.

Mitä 77 tekee samassa listassa AXs:n kanssa? 77:llahan kurkataan floppi kuin floppi jos mahdollisella korottajalla ja itsellä on 10 kertaa vaadittava maksu.
 

Morgoth

Jäsen
FinJeevel_86 kirjoitti:
En tunnu millään saavan pokerista voitollista peliä. Minulla tuntuu olevan vielä se ongelma että pelaan liikaa käsiä, floppiprosentti on päälle 40. Pitänee vielä joululomalla lukaista pokerin käsikirja uudelleen.

Pelaa tiukkaa peruspokeria, lähdet mukaan vain hyvillä korteilla ja etkä yritä mitään hienoja muuveja tai suuria bluffeja jossakin pikkupyödissä. Lisäksi pelaa useampaa pyötää, niin on helpompi pitää floppiprosentti alhaalla, kun jossakin pyödässä on aina jotain tekemistä :)
 

Morgoth

Jäsen
FreezingHell kirjoitti:
Mitä 77 tekee samassa listassa AXs:n kanssa?

Kyllä itse maksan JOSKUS isonkin preflop korotuksen esim. 67s tai 910s tyylisillä käsillä, joskus Axs käsilläkin jos tietää että sillä hinnalla näkee flopin eikä takaa tulee reissua enää tai flopin jälkeen on positio. Potissa toki mahdollisimman paljon pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
FreezingHell kirjoitti:
Mitä 77 tekee samassa listassa AXs:n kanssa? 77:llahan kurkataan floppi kuin floppi jos mahdollisella korottajalla ja itsellä on 10 kertaa vaadittava maksu.

Jaa-a, itse en lähe 77:lla jos joku on korottanu ja 1-2 pelaajaa vastassa, mut enemmänkin hain tossa sitä et noilla lähetään katteleen jos floppi osuu ja jos ei nii heitetään pois. Omalla järkeilyllä näkisin että noi alle 9 taskuparit ei maksa itseään takasin jos aina callaa niillä.
 

Kapo

Jäsen
lavos kirjoitti:
Jaa-a, itse en lähe 77:lla jos joku on korottanu ja 1-2 pelaajaa vastassa, mut enemmänkin hain tossa sitä et noilla lähetään katteleen jos floppi osuu ja jos ei nii heitetään pois. Omalla järkeilyllä näkisin että noi alle 9 taskuparit ei maksa itseään takasin jos aina callaa niillä.

Eivät varmasti maksa itseään takaisin jos joka continuation bettiin kippaat. Taskuparisi on kuitenkin melko usein flopin jälkeen se paras käsi. Tietysti riippuu jos on monta pelaajaa mukana.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kapo kirjoitti:
Eivät varmasti maksa itseään takaisin jos joka continuation bettiin kippaat. Taskuparisi on kuitenkin melko usein flopin jälkeen se paras käsi. Tietysti riippuu jos on monta pelaajaa mukana.

Juu, tohon tietty vaikuttaa mahdollinen floppi. Tietty sitä hiukan tulee taisteltua jos kuvakortteja ei osu floppiin, mut en pahemmin jaksa noitten kanssa ruveta taistelemaan tosissaan.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka kippaa 22:n c-bettiin aina ilman osumaa, niin aivan varmasti maksaa itsensä takaisin ainakin NL100:seen asti.

AXs:llä en maksa käytännössä ikinä 4bb:n reissuja ellei tule vähintään neljän pelaajan floppia. Ehdottomasti mieluummin esim 67s:llä, mutta voisi joku muukin tulla katsomaan flopin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Maksamalla joskus hilpeillä "negreanu-käsillä" saa ainakin hyvää chattia aikaan. Esim eilen 0,25/0,50 FL-pöydässä katsoin piruuttani 85s:llä buttonista, kun oli tulossa family pot. En nyt muista, oliko floppi sellainen, että piti saada runnerit voittaakseen, mutta halusin joka tapauksessa katsoa myös turnin. Actionista päätellen jollain oli setti tai kärkirattaat, koska saatuani sen värini riverillä, alkoi tulla sinistä tekstiä chat-ruutuun.

"runner fak" "you call with shit"

Mitä tuohon voi muuta enää vastata, kuin "it was suited!".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
FreezingHell kirjoitti:
Vaikka kippaa 22:n c-bettiin aina ilman osumaa, niin aivan varmasti maksaa itsensä takaisin ainakin NL100:seen asti.
Viimeksi, kun PT:stä tarkistin, 22 on minulla voitollinen käsi. Pelaan sen harvoin ja tiukoilla ehdoilla, mutta osuessaan tuo antaa riittävästi edgeä, että sillä voi tietyissä olosuhteissa maksaa. Enkä puhu pelkästään omasta kokemuksestani, vaan on tuo ihan matemaattisestikin joskus pelattavissa. Ei sen säännöllinen kippaaminen kyllä mikään iso virhe ole. Pelimuotohan minulla on ollut 0,50-$1 FL full table (siis 0,50 tai $1 BB, riippuen fiiliksestä).
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
FreezingHell kirjoitti:
Vaikka kippaa 22:n c-bettiin aina ilman osumaa, niin aivan varmasti maksaa itsensä takaisin ainakin NL100:seen asti.

Maksatko korotuksia näillä pikkupareilla ainoastaan fiiliksen mukaan ja yleensä koitat limppaamalla päästä flopille?

Itsekin pitäs saada PT käyttöön, mut ei oo viel saanu aikaseks. Bodogissa ei ainakaan viimeks ollu mahdollista käyttää kun tsekkasin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin tuossa uusinta Auto Bild (nro 23/1.12-06) lehteä. Takasivuilla esittelivät harvinaisempaa vanhempaa autoa Ghia:ta. Jutussa oli hauska anekdootti:
"Yhdysvaltain 40. ja 36. presidentti ovat omistaneet saman Ghia-yksilön - Ronald Reagan hävisi Ghiansa Lyndon Johnsonille pokeripöydässa".
Jotenkin nauratti ajatus Johnsonista ja Reaganista samassa pokeripöydässä. Harmi, ettei juttu kertonut mitä Johnsonilla oli panoksena.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Dynamo kirjoitti:
Katselin tuossa uusinta Auto Bild (nro 23/1.12-06) lehteä. Takasivuilla esittelivät harvinaisempaa vanhempaa autoa Ghia:ta. Jutussa oli hauska anekdootti:
"Yhdysvaltain 40. ja 36. presidentti ovat omistaneet saman Ghia-yksilön - Ronald Reagan hävisi Ghiansa Lyndon Johnsonille pokeripöydässa".
Jotenkin nauratti ajatus Johnsonista ja Reaganista samassa pokeripöydässä. Harmi, ettei juttu kertonut mitä Johnsonilla oli panoksena.

Richard Nixon aka Tricky Dick voitti armeija-aikanaan 10.000$ bluffaamalla kakkosparilla joltain kenraalilta ison käden foldiin. Ymmärtääkseni kyseessä oli perus-ostopokeri.
 

Morgoth

Jäsen
Leon kirjoitti:
Maksamalla joskus hilpeillä "negreanu-käsillä" saa ainakin hyvää chattia aikaan.

Täytyyä sanoa, että loose-aggressive tyyli on tuottaa kyllä joskus ihan sairasta nautintoa, kun tuollaisilla hilpeillä käsillä saat suoran tai jonkun täyskäden. Ei niitä kukaan ikinä pysty lukemaan ja sen jälkeen chatti onkin ihan punainen ja sen jälkeen rupeekin pelamaan vaan tiukkaa, niin ruutu punottaa vielä enemmän kun näytätkin jonkun AAn seuraavassa potissa, kun porukka luulee että oot taas jollain 27o mukana :-D

Oikeesti vain LAGia on tosi vaikeeta pelata. Itse oon kyllä enemmän LAG luonnostaan, mutta pakko opetella TAG että sitä voittaakin edes jotain :)
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ihmettelin miksen pärjää pokerissa, mutta sitten törmäsin tähän opukseen (liite):
 

Liitteet

  • pokerikirja.JPG
    pokerikirja.JPG
    40,7 KB · kertaa luettu: 611
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös