Pokerikeskustelu

  • 903 666
  • 6 377

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
ApZu kirjoitti:
Prima Poker skin
No Limit Holdem Ring game
Blinds: $0.50/$1.00
10 players


Stack sizes:
UTG: $129.80
UTG+1: $102.32
UTG+2: $102.75
MP1: $15.35
MP2: $35.10
Hero: $216.35
CO: $98.40
Button: $40.50
SB: $103.35
BB: $92.50

Pre-flop: (10 players) Hero is MP3 with 8♠ 7♠
UTG folds, UTG+1 calls $1, UTG+2 calls $1, 2 folds, Hero raises to $4, 5 folds, UTG+2 calls $4.

Flop: 7hertta (konvertteri ei pelitä) 8♣ Q♠ ($10.5, 2 players)
UTG+2 checks, Hero bets $10, UTG+2 calls $10.

Turn: K♠ ($30.5, 2 players)
UTG+2 bets $25, Hero ??????......

Jos ei oteta huomioon löysää pf-peliä, niin mitä on vihulla kädessä ja mitä tuossa pitäs tehdä? Vastauksen saatte kerrottuanne ehdotuksianne...

Maksaisin. Vihulla saattaisi olla rattaat KQ:lla, mutta yhtälailla siellä voi olla ainoastaan AQ tai semibluffia tyyliin JT.. Maksua.
Luultavasti olet edellä ja vihu ei todennäköisesti osaa pistää sinua ollenkaan oikeaan käteen jonka vuoksi koettaa lyödä sinua potista ulos. Jos olet jäljessä esim KQ:lle, niin outteja on ihan mukavasti pakassa ja saadessasi värin/täyskäden saat todennäköisesti vietyä vihun koko stackin.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Mike kirjoitti:
Maksaisin. Vihulla saattaisi olla rattaat KQ:lla, mutta yhtälailla siellä voi olla ainoastaan AQ tai semibluffia tyyliin JT.. Maksua.
Luultavasti olet edellä ja vihu ei todennäköisesti osaa pistää sinua ollenkaan oikeaan käteen jonka vuoksi koettaa lyödä sinua potista ulos. Jos olet jäljessä esim KQ:lle, niin outteja on ihan mukavasti pakassa ja saadessasi värin/täyskäden saat todennäköisesti vietyä vihun koko stackin.

Itseääni tuossa tilanteessa mietitytti lähinnä vaihtoehto AQ/QQ/KQ /KK-vihulle, joista päättelin että QQ/KK:n mahdollisuus lähinnä vihun position takia hieman outo. Nuo kädet olisivat kumminkin ne, millä niitä maksuja olisin saanu flopin lyöntiini. QQ/KK:lla limppaaminen kierroksen alkupäästä tuntuisi ainakin minusta hiukan oudolta liikkeeltä koska:
- Kierrokselta limpataan useamman miehen voimin flopille, jolloin ison parin voitonmahdollisuudet pienenevät.
-Lisäksi minkäänlaista tietoa vastujien käsistä ei saada.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
ApZu kirjoitti:
Itseääni tuossa tilanteessa mietitytti lähinnä vaihtoehto AQ/QQ/KQ /KK-vihulle, joista päättelin että QQ/KK:n mahdollisuus lähinnä vihun position takia hieman outo. Nuo kädet olisivat kumminkin ne, millä niitä maksuja olisin saanu flopin lyöntiini. QQ/KK:lla limppaaminen kierroksen alkupäästä tuntuisi ainakin minusta hiukan oudolta liikkeeltä koska:
- Kierrokselta limpataan useamman miehen voimin flopille, jolloin ison parin voitonmahdollisuudet pienenevät.
-Lisäksi minkäänlaista tietoa vastujien käsistä ei saada.

Kyllähän pelkällä akalla tai suoran vedollakin tuohon flopin lyöntiin voi vastata. Kaveri sai kuitenkin varmaan jonkun osuman ja on oletettavaa, että Heroa floppi ei auttanut.. Vihu pistänee Heron kuitenkin todennäköisesti AK,AQ,AJ,AT tyyppisiin käsiin.
Isoa paria en usko hänellä olevan, koska sillä olisi varmasti yrittänyt eristää Heron jo flopille
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Tuossa jatko,eli maksuun päädyin harkittuani tilannetta.

Turn: K♠ ($30.5, 2 players)
UTG+2 bets $25, Hero calls $25.

River: 10♠ ($80.5, 2 players)
UTG+2 is all-in $63.75, Hero....

(Edit. Mieleinen riveri minulle) Eli mulla kasin korkuinen väri riverin jälkeen,mutta millä vihu oikein heittää all-inin kun se tuli samantien kun kortti pöytään pamahti? Bluffi vai jotain todella hyvää?

Tässä vaiheessa mä olin oikeasti hiukan mietteissäni, koska mitkään niistä korteista joita olin ajatellut vihulle käteen ei oikein täsmää sen käytöksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mike kirjoitti:
Isoa paria en usko hänellä olevan, koska sillä olisi varmasti yrittänyt eristää Heron jo flopille

Näissä pitää aina kuitenkin muistaa, että monetkaan vastustajat ei oikeasti mieti mitenkään noin. He eivät yksinkertaisesti kykyne tuollaiseen pokeriajatteluun eikä tiedä tuommoisen pelin olemassaoloa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
ApZu kirjoitti:
Eli mulla kasin korkuinen väri riverin jälkeen,mutta millä vihu oikein heittää all-inin kun se tuli samantien kun kortti pöytään pamahti? Bluffi vai jotain todella hyvää?

Tässä vaiheessa mä olin oikeasti hiukan mietteissäni, koska mitkään niistä korteista joita olin ajatellut vihulle käteen ei oikein täsmää sen käytöksen kanssa.

Ymmärtääkseni tämä oli se river, jota haettiin. Turnin maksussa ei ole paljonkaan järkeä, jos foldaat riverin.

Mielestäni tuossa turnin maksussa implied oddsit ovat vähän siinä ja siinä. Pottin n. 55$, kaverin stäkki n 60$. Maksat 25$, saat värin n. joka viides kerta, eli nelinkertaisesti pitäisi saada sjoitus takaisin aina kun voitat - suurempaan väriin ei siis ole oikeastaan varaa noilla oddseilla. Lisäksi riverillä pitää saada vastustaja all-in.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ApZu kirjoitti:
(Edit. Mieleinen riveri minulle) Eli mulla kasin korkuinen väri riverin jälkeen,mutta millä vihu oikein heittää all-inin kun se tuli samantien kun kortti pöytään pamahti? Bluffi vai jotain todella hyvää?

Vihun pelaaminen huomioon ottaen, olettaisin hänellä olevan KQ. Harva kuitenkaan korottelee värin toivossa riverillä hirveästi.
Vaihtoehto b), huomasi värin, ja paskat housussa pisti all-in toivoen sinun foldaavan.
Tosin tämä viikko huomioon ottaen, en pitäisi ihmeenä, vaikka vihulla olisi As2s peli, tai sitten joku runner runner suora (jolla hän tässä tapauksessa kuitenkin häviäisi).

Kuitenkin itse olettaisin hänellä olevan KQ. Sinä maksat, ja viet potin.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
River: 10♠ ($80.5, 2 players)
UTG+2 is all-in $63.75, Hero calls $63.75.

Final pot: $208

Potti tuli minulle, mutta vihun käsi pääsi yllättämään täysin (Tosin vihukin oli laittanut minut täysin muuhun käteen). 6s 4s oli vihulla kädessä, eli flopissa väliveto suora, turnilla sama plus värinveto. Loppu hyvin kaikki hyvin, mut ilmeisesti en ole vielä kovin hyvä lukemaan vihun kortteja : (.

edit. Sinällään tää oli hauska käsi, sillä vihu pelas muuten koko ajan solidia peliä. TAG ennen& jälkeen flopin ja kovin montaa kertaa ei tuon pelaajan kortteja nähty showdownissa, sinne mennessä potti meni yleensä ko. vihulle.

Ilman tuota riverin pataa, en tiedä olisiko riittäny rahkeet kutsumiseen niin paljon tuo kaverin peli näytti sille KQ:lle.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ApZu kirjoitti:
Loppu hyvin kaikki hyvin, mut ilmeisesti en ole vielä kovin hyvä lukemaan vihun kortteja : (.

Joku kokeneempi voikin sitten kertoa, mitenkä tuon nuo kortit olisi voinut tajuta olevan vihun kädessä.
Minusta vihun käyttäytyminen pelin aikana ei tuota kättä ainakaan mitenkään tuonut esiin.

Hyvä käsi kuitenkin sinun kannaltasi.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
ApZu kirjoitti:
6s 4s oli vihulla kädessä, eli flopissa väliveto suora, turnilla sama plus värinveto. Loppu hyvin kaikki hyvin, mut ilmeisesti en ole vielä kovin hyvä lukemaan vihun kortteja : (.

Ei tuollaista lue kukaan. Tai ainakin hyvin harva, sillä maksu sinun preflop-korotukseesi oli jo pelkästään outo noilla korteilla. Peräkkäisillä olisin vielä ymmärtänyt, mutta 6s 4s en itse maksaisi korotusta pre-flop, paitsi ehkä sitten, jos kaikki edelläsi maksavat myös tuon panostuksen ja flopissa koko pöytä mukana.

Itse olisin laittanut jannun ehkäpä isoihin suittareihin, tai käsipariin. AK/AQ/KQ/ Todennäköisiä olisivat nuokin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
sopuli kirjoitti:
Ymmärtääkseni tämä oli se river, jota haettiin. Turnin maksussa ei ole paljonkaan järkeä, jos foldaat riverin.

Mielestäni tuossa turnin maksussa implied oddsit ovat vähän siinä ja siinä. Pottin n. 55$, kaverin stäkki n 60$. Maksat 25$, saat värin n. joka viides kerta, eli nelinkertaisesti pitäisi saada sjoitus takaisin aina kun voitat - suurempaan väriin ei siis ole oikeastaan varaa noilla oddseilla. Lisäksi riverillä pitää saada vastustaja all-in.

Kyllä tuo mielestäni aika selkeä maksu oli kuitenkin. Ei nutseja voi lähteä pelkäämään kun tuollainen tilanne on päällä.
Mielestäni menee liian varovaiseksi pelaamiseksi, jos ensimmäisen isomman korotuksen tullessa on valmis tiputtamaan _todennäköisesti_ johdossa olevan käden, jossa vielä paljon aineksia parantua vieläkin paremmaksi. Jos siellä on se KQ, niin voi voi, mutta implareita värille en tuossa paljoa laskeskelisi, vaan luottaisin siihen, että käsi on paras tässä ja nyt ja kauhean montaa korttia siellä ei ole jota joutuisi väistämään.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Tässä on ehdokas jokaisen pokerinpelaajan unelmatilanteeksi.

Pöytään 56324 ilman värin mahdollisuutta. Potti NL50:ssä on tilanteessa vain 1.70 dollaria. Yritän miettiä sopivaa summaa ja betsaan 20 dollaria ajatellen sen olevan maksimi.Tässä on juuri se tilanne, että seiskan omaava saattaa innostua ja ajattelee toisen lyövän innoissaan 6-high tasapelin johdosta. Miten ihmeessä kukaan voi maksaa..
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Milhouse Nixon kirjoitti:
Miten ihmeessä kukaan voi maksaa..

7,8 korteilla pitäisin maksua perusteltuna. Se on vain sitten paskaa tuuria, jos kaverillakin on samat kortit kädessä.
Se ei muuten tuosta selvinnyt, mitkä kortit sinulla oli kädessä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Joku kokeneempi voikin sitten kertoa, mitenkä tuon nuo kortit olisi voinut tajuta olevan vihun kädessä.
Minusta vihun käyttäytyminen pelin aikana ei tuota kättä ainakaan mitenkään tuonut esiin.

Todellakin noin. Joskus aikasemmin tämän ketjun historiassa olen maininnut Harringtonin "The Great Overthink" -konseptista. Texasissa on 1326 erilaista aloituskättä. Sitä ei mitenkään voi tietää mitä vihulla on. Hajulla saattaa olla hyvinkin, mutta foldata ei voi sillä olettamuksella, että siellä on muka varmasti juuri se ainoa hanska.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
repe_joke kirjoitti:
7,8 korteilla pitäisin maksua perusteltuna. Se on vain sitten paskaa tuuria, jos kaverillakin on samat kortit kädessä.
Se ei muuten tuosta selvinnyt, mitkä kortit sinulla oli kädessä.
Sanomattakin selvää (?) 78, vastustaja maksoi, hävisi ja muckasi korttinsa. Epäilen vahvasti seiskaa, mutta itse en olisi seiskalla missään tapauksessa maksanut.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Mike kirjoitti:
Kyllä tuo mielestäni aika selkeä maksu oli kuitenkin. Ei nutseja voi lähteä pelkäämään kun tuollainen tilanne on päällä.
Mielestäni menee liian varovaiseksi pelaamiseksi, jos ensimmäisen isomman korotuksen tullessa on valmis tiputtamaan _todennäköisesti_ johdossa olevan käden, jossa vielä paljon aineksia parantua vieläkin paremmaksi. Jos siellä on se KQ, niin voi voi, mutta implareita värille en tuossa paljoa laskeskelisi, vaan luottaisin siihen, että käsi on paras tässä ja nyt ja kauhean montaa korttia siellä ei ole jota joutuisi väistämään.

Syy minkä takia olin todella varovainen tuossa tilanteessa johtui edellisen illan kotipelistä missä oli ihan samanlainen tilanne, eli kädessä 78 floppi 78Q ja turni K. Sillä kertaa vihulla oli se KQ kädessä ja potti meni muihin suihin kun turni ei tuonut väriä tai täyskättä.

Lähinnä hain neuvoja/mielipiteitä siihen miten ihmiset pelaa kahta pienintä paria. Jossain opuksessa sanottiin ,että kahta pienintä paria betatessa pitäisi olla hiukan varovainen, jos vastustajilta tulee paljon aktionia vastaan
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mike kirjoitti:
Mielestäni menee liian varovaiseksi pelaamiseksi, jos ensimmäisen isomman korotuksen tullessa on valmis tiputtamaan _todennäköisesti_ johdossa olevan käden, jossa vielä paljon aineksia parantua vieläkin paremmaksi.

Millä perusteella päättelet, että käsi _todennäköisesti_ johdossa turnilla? Kasipari pöydällä, jossa on mm. KQ ei ainakaan minua kovin paljon vakuuta kun toinen pistää potin kokoisen. Itse olisin todennäköisesti lukenut tilanteen siten, että rainbow-flopilla kaveri slowaa ja turnilla tulee toinen pata pöytään, joten päättää panostaa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
sopuli kirjoitti:
Millä perusteella päättelet, että käsi _todennäköisesti_ johdossa turnilla? Kasipari pöydällä, jossa on mm. KQ ei ainakaan minua kovin paljon vakuuta kun toinen pistää potin kokoisen. Itse olisin todennäköisesti lukenut tilanteen siten, että rainbow-flopilla kaveri slowaa ja turnilla tulee toinen pata pöytään, joten päättää panostaa.

Apzullahan oli tuossa rattaat ja ainoa jolle olisi ollut jäljessä olisi ollut tuo KQ, tai todella epätodennäköinen setti. Kippaaminen tuossa olisi mielestäni juuri sitä niin sanottua overthinkingiä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mike kirjoitti:
Apzullahan oli tuossa rattaat ja ainoa jolle olisi ollut jäljessä olisi ollut tuo KQ, tai todella epätodennäköinen setti. Kippaaminen tuossa olisi mielestäni juuri sitä niin sanottua overthinkingiä.

Kyl kyl, minä katsoin tuon käden siis ihan perseelleen. Ei tuota kipata ikinä.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko kiinnostusta pelata tänään primalla pienet turnajaiset? Lajeina vaikka Omaha Hi/Lo NL, 7 card Stud PL, ja Hold Em FL?

Ajattelin että voisi pitää tuollaisen pikkurahalla. Tosin viisi osallistujaa tarvitaan, kun muut kuin hold em on järkättävä sittarina.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Huuh... Priman NL HU 200/400 -pöydässä Antonius ja Johnny Lodden hakkaavat isoilla panoksilla jo ties kuinka monetta tuntia. Antonius kävi jo 80K tappiolla, mutta stäkit tällä hetkellä Antonius 200K Lodden 40K. On tuo hurjaa touhua, itselläni HU-peleissä menee pää jumiin todella helposti - siis rahapöydässä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sinne män. Ilmeisesti pelasivat jo aikaisemminkin vastakkain. Antonius nyt 30K tappiolla. Herra bad_ip:ta vastaan waiting listille rekisteröitynyt screen name eemil666. Olikos tuo lintu:)
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sopuli kirjoitti:
Sinne män. Ilmeisesti pelasivat jo aikaisemminkin vastakkain. Antonius nyt 30K tappiolla. Herra bad_ip:ta vastaan waiting listille rekisteröitynyt screen name eemil666. Olikos tuo lintu:)

Kyllähän se minä olen, mutta ihan läpällä tuohon ilmoittauduin ja nuo 200/400-pelit ehkä "hieman" oman rajani yläpuolella :-).

Ei mitään, ihan kivaa peliä ja Patrikilta pari hienoa bluffia megapoteissa mutta kyllä on sanottava että parempi voitti tällä kertaa. Nyt kyytiä tulee seuraavaksi saamaan "mainetta" niittänyt Fisk123.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös