Pokerikeskustelu

  • 904 010
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
NL-shorttipeleissä näkee aika paljon sellaista, että AK, AQ ja AJ korottavat pre-flopissa oikeastaan automaattisesti. Myös keskikokoiset parit nokittavat yllättävän usein pre-flop, siksi pikkupari vaatii jonkinlaista pelisilmää. Kuitenkin lähestulkoon aina katson flopin NL-pelissä pikkuparilla. Korottamaan harvoin kuitenkaan lähden pre-flopissa TT:a pienemmällä parilla.

Tätä ei voi pitää minään ohjenuorana, mutta ainakin noissa pöydissä, mitä itse pelaan, pre-flopissa korottanut pelaaja lyö aina floppiin - oli floppi mitä hyvänsä. Ja mikäli lyönti on kohtuullisen suuri, 90% tapauksista hän ei ole osunut floppiin ja kiroaa joko keskiparillaan flopissa olevaa ässää tai toivoo olevansa AK/AQ/AJ -kädellään edellä, vaikka floppi ei osunutkaan edes sinnepäin. Silloin pikkupari on kädessä ilman settiäkin aika kova ase. Jos flopin katsoo, eikä turnkaan osu hänelle, hän checkkaa monesti, minkä jälkeen voi huoletta iskeä ja pistää kaveri kippaamaan kätensä. Keskiparin kippaaminen on lähes pakollista, jos joku ässäpöytään lyö hiluja ja kahden ylikortinkin kädellä katsominen on suorastaan hölmöä. Tällä menetelmällä olen loppupositiosta kerännyt kohtuullisen hyviä potteja ilman showdownia pikkuparilla, mutta tosissaan vaatii hieman pelitunteja, että oppii edes melkein näkemään hyvät iskupaikat tällaiseen peliin.

Jos taas katsot pre-flop reissun pikkuparilla, ja korottaja korottaa hillitysti, on erittäin todennäköistä, että olet perässä - mahdollisesti paljonkin. Hän haluaa sinun maksavan, minkä vuoksi ei lähde tekemään liian suurta bettiä. Toiset pelaajat pelaavat toisin, toiset toisin, joten ei tätäkään voi varmaksi sanoa. Mutta ainakin itse olen todennut, että keskimäärin rauhallista korotusta pitää kunnioittaa enemmän kuin ylisuurta bettiä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
koukou kirjoitti:
Itseasiassa eläkeläinen vain maksoi Chipin allinin ja Barry meni sen jälkeen allin, ja eläkeläinen joutui vaikeaan tilanteeseen, jonka sitten harmikseen katsoi kuitenkin.

Miten niin harmikseen? Eläkeläinenhän oli loistavassa tilanteessa laittaessaan kaikki sisään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
Tätä ei voi pitää minään ohjenuorana, mutta ainakin noissa pöydissä, mitä itse pelaan, pre-flopissa korottanut pelaaja lyö aina floppiin - oli floppi mitä hyvänsä. Ja mikäli lyönti on kohtuullisen suuri, 90% tapauksista hän ei ole osunut floppiin ja kiroaa joko keskiparillaan flopissa olevaa ässää tai toivoo olevansa AK/AQ/AJ -kädellään edellä, vaikka floppi ei osunutkaan edes sinnepäin. Silloin pikkupari on kädessä ilman settiäkin aika kova ase. Jos flopin katsoo, eikä turnkaan osu hänelle, hän checkkaa monesti, minkä jälkeen voi huoletta iskeä ja pistää kaveri kippaamaan kätensä.

Tosiaan 6-max pöydissä continuation bet tulee PF-korottajalta käytännössä aina, jos ollaan heads up -tilanteessa. Itse en kyllä vaihtele continuation betin suuruutta riippuen siitä osuiko vai ei, mutta jos tällaisen tavan joltain huonolta pelaajalta pystyy poimimaan, niin pöydässä kannattaa olla pelkästään tuon yhden pelaajan takia. Itselläni CB:n koko riippuu flopin korteista. Täysin vedottomaan pöytään en yleensä laita kuin 1/2 pot. Jos on värin tai suoran mahdollisuuksia, pistän enemmän.

Jos olet PF-korottajaa vastassa, niin continuation betin kanssa on tullut kokeiltua seuraavia kuvioita. Esim. minulla värin veto, korottaja lyö CB:n, minä korotan. Maksamalla ei saa rahaa, jos tulee kolmas väri turnilla, ja todella usein PF-korottaja foldaa tuohon korotukseen. Jos väri tulee, niin heikolla värillä lyön melkein aina. Vahvalla värillä tulee välillä pistettyä check ja näin annetaan toiselle mahdollisuus bluffata väriä. Esim. setin iskiessä flopilla annan yleensä PF-korottajan hoitaa rahan laittamisen pottiin ja itse callailla mukana. Sen verran kuitenkin katson perään, että mahdollisten vetojen suhteen pöytään tulee tarpeeksi rahaa.

No juu, NL50 on siis minun pelini. Enkä tiedä, olenko voitollinen pelaaja:)

edit: Tarkennetaan sen verran, että korotan värin vedolla lähinnä silloin, kun uskon, että korottajalla ei floppi osunut.
 
Viimeksi muokattu:

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Noose kirjoitti:
Miten niin harmikseen? Eläkeläinenhän oli loistavassa tilanteessa laittaessaan kaikki sisään.
Jälkikäteen ajateltuna tarkoitin..
edit. Siis oikea call olikin ja oli johdossa preflop, mutta sitä en ajanut takaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Tosiaan 6-max pöydissä continuation bet tulee PF-korottajalta käytännössä aina, jos ollaan heads up -tilanteessa.

Priman verkossa peli on muutamassa kuukaudessa löystynyt ihan merkittävästi juuri näissä itse pelaamissani pöydissä, se taas jostain syystä ei sovi itselleni ollenkaan. Harvoin 4BB pre-flop reissulla pääsee HU-tilanteeseen, yleensä sielläkin on puolet (siis 3) pelaajista mukana pelissä. HU:ssa tuo semibluffi PF-reissaajaa vastaan toimisi paremmin, mutta kyllä tuossa kolmaskin pelaaja mahtuu mukaan, jos on itse buttonissa tai positiossa ainakin tuon toisen maksajan jälkeen.

Eilen ja tänään on muutaman kerran meinannut alkaa kiehumaan, kun esimerkiksi nauloillani buttonista kahden limppaajan jälkeen tekemäni 8BB pre-flop reissu katsottiin 5d7d -kädellä. Juu sain itse AdAh-kädellä ruutuvärin, mutta pöydässä oli 4d, 6d (riverillä tullut), 8d (turnilla tullut), naapuri kalasti värisuoran noilla korteilla. Jotenkin oli aika vaikeasti nähtävissä tuosta pöydästä, että tuollainen käsi sitten napsahti sinne. Mutta tällaiseen vaan pitää tottua, pitkässä juoksussa tuskin kauaa pystyvät pelaamaan tuolla taktiikalla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
Eilen ja tänään on muutaman kerran meinannut alkaa kiehumaan, kun esimerkiksi nauloillani buttonista kahden limppaajan jälkeen tekemäni 8BB pre-flop reissu katsottiin 5d7d -kädellä. Juu sain itse AdAh-kädellä ruutuvärin, mutta pöydässä oli 4d, 6d (riverillä tullut), 8d (turnilla tullut), naapuri kalasti värisuoran noilla korteilla.

Heh, tuollaisesssa tilanteessa voi sanoa stackilleen hyvästit :)
 

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Priman verkossa peli on muutamassa kuukaudessa löystynyt ihan merkittävästi juuri näissä itse pelaamissani pöydissä,

Kyllä se on henkisesti aika raskasta kestää noita. Juuri äsken hävisin 70 taalaa KKlla, kun kaveri menee edeltäni all-in A5o:lla. Floppiin tietysti A55...

Todella vaikea tuntuu olevan pärjätä laatukorteilla, kun tuollaista porukkaa riitää. Olkoot tietysti, että pitkässä jouksussa häviävät, mutta menee siinä itseltä fiilis parin tunnin hyvän pelin jälkeen, kun tulee tuollainen, niin ei paljon naurata ei... Parempi pistää clientit kiinni ja kokeilla seuraavana päivänä.

Toisaalta onhan tuollainen ohivetäminen aika nautinnollista. Itse onnistuisin 38s:lla vetämään kaverin AA:n ohi värillä. Floppiin vielä A, mutta turnilla tuli väri mulle. Ehkä tuo oli vain pokerijumalien kosto minulle? Mutta olihan se kivaa, kun ruutu oli täynä kirosanoja :)
 
Viimeksi muokattu:

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen nyt jonkun aikaa pokeria pelaillut. Netissä on tullut tahkottua PAFin puolella, aluksi pieniä limit-pöytiä ja nykyisin vain sittareita. Silloin tällöin tulee myös kavereiden kanssa ilta pelailtua.

Rahapöydät alkoivat hyvin ja stacki kasvoi hiljalleen. Hetken päästä jo tosin alkoi kyllästyttää verkkainen tahti ja ei tuototkaan vastanneet käytettyä aikaa. Enkä edes niin ollut rahan perässä vaan pelaamisen tuli olla nimenomaan hauskaa. Sittarit sopivat siis paremmin.

Aluksi turnauspelaaminen oli vaikeaa. Ei päässyt sisälle enkä ollut aiemmin aiheesta kummempia lukenut. Tätä ketjua tuli kuitenkin vähän silmäiltyä ja WSOP 2003 ja Rounders tuli katseltua joten olinkin heti kohta täysin oppinut :-) Pelit kuitenkin alkoivat sujua ja löysi itseään rahasijoilta. Heads up vaan tuntui liian vaikealta. Siinä vaiheessa kun tuonkin oppi, niin pelaaminen on ollut aika mukavaa ja jonkin verran tuoton puolellakin olevaa. Parempi toki kuin häviäminen.

Nyt tuo on mukavaa ajanvietettä. Suuria tuottoja en hae enkä ole hirveästi aikaa valmis panostamaan. Kirjojen lukeminen ei nappaa, sillä todennäköisyydet menevät jollain tapaa päässä muutenkin. Numerot kun eivät ole vaikeuksia ikinä aiheuttaneet. Pelaamalla oppii.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ladbrokes

Jos etsitte löysiä NL50 ym. pelejä, niin Ladbrokes on paikka teitä varten. Parina päivänä olen tuolla tahkonnut, ja 6-max -pöydissä on todella korkeita VPIP-lukemia. Tänään kävi korttikin ihan kivasti. Täyskäsi draw-heavy boardilla on melko kiva rahan kerääjä varsinkin, kun vastassa on riverillä täydentyvä suora:) Ladbrokes ei tietääkseni kuulu mihinkään pokeriverkkoon, mutta client on sama kuin Primalla.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Olipas aikamoista takomista tämä viikonloppu Sporttilalla. Pelasin yhdestä kolmeen pöytään samaan aikaan ja yritin lukea samalla huomiseen rahoituksen tenttiin. NL25 sai kyytiä oikein kunnolla. Voittoa tuli 215$, mutta pelasin yhteensä ainakin 15 tuntia. Ei siinä enää tuntia kohti palkka mikään hirmuinen ole. Pahinta oli tietysti sietää ne kuivat kaudet, kun voi kestää kolmea pöytää pelatessa melkein tunnin ennen kuin tulee yhtään pelattavaa kättä. Siinä vaiheessa QTo alkaa myös näyttämään hyvältä. Muutama melkein bad beat tuli, AA all-in hävisi esim. KQ:lle ja jotain muutakin huvittavaa. Pari kertaa lähti homma käsistä ja olin calling stationina muille. Phil Hellmuthin mousestrategia oli lähtökohtanani. Suited connectoreita tuli näiden lisäksi myös pelattua, mutta ei niillä tainnut tulla mitään. Se pitää sanoa, että tein aika paljon rahaa niillä kavereilla, jotka roikkuivat surkean kickerin kanssa itseäni vastaan. Ihan älytöntä lähteä esim. omaa vähintään jätkääni vastaa jollain vitosella. Tämä oli melkein sääntö eikä poikkeus. Value betsit olivat siis kovassa käytössä, kun tiesi missä porukka usein majaili.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olin hieman pienemmässä pöydässä. Siellähän noita Ax on voittava käsi! -tyyppejä majailee kasoittain. Hilpein tilanne sattui, kun sain buttonissa TT:n kouraan. Yksi checkasi edeltä sisään (tuli juuri pöytään), muut foldasivat. Laitoin 4BB raisen, BB katsoi, samaten tuo eka kaveri. Flopissa ei yhtään kuvaa, joten hiukan vajaa potti lisää, kun nämä kaksi sököttivät. Kumpikin mukaan. Turnista J, sama kuvio toistui jälleen. Pöydässä oli muistaakseni jonkinlainen suoranveto, joten river hiukan jännitti, kuva se ei ollut. Minua se ei ainakaan auttanut ja olin jo varma, että jompikumpi oli flopannut setin tai rattaat, kun niitä ei saanut karistettua kirveelläkään pois potista. Niinpä olin aika helpottunut, kun kumpikaan ei riverinkään jälkeen lyönyt rahaa pöytään -> nopea check. Eikö mitä, kumpikin muckasi korttinsa. Hilpeätä tuossa ei itse asiassa ollut tuo jako, vaan sen jälkeinen kalabaliikki. Tästä kehkeytyikin nimittäin melkoinen chat, kun pelistä hieman perillä olevat jannut ihmettelivät suureen ääneen, miten pelkällä vedolla voi maksaa tuollaisia summia. Arvoitukseksi sitten jäi, oliko siellä oikeasti suoran/värinvetoja vai Ax vastassa, kickerin osuessa floppiin. Oli kumpi oli, mutta aika mukisematta maksoivat. Which is nice.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Voisiko joku selvittää suomenkielellä miten saa rakebackin esim. ultimatebetille, jonne tällä hetkellä on 100% tallennusbonus ja olisi sikäli hyvä paikka seuraavalle "bonus-huoraamiselle", kun pokerheaven on nyt klaarattu?
Noista rakebackeistä ei ole mitään kokemuksia, joten kaikki info on tervetullutta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
koukou kirjoitti:
Voisiko joku selvittää suomenkielellä miten saa rakebackin esim. ultimatebetille, jonne tällä hetkellä on 100% tallennusbonus ja olisi sikäli hyvä paikka seuraavalle "bonus-huoraamiselle", kun pokerheaven on nyt klaarattu?
Noista rakebackeistä ei ole mitään kokemuksia, joten kaikki info on tervetullutta.

Mene esimerkiksi osoitteeseen www.rakerebate.net ja sieltä seuraa ohjeita. Muitakin vaihtoehtoja on tarjolla, mutta esim UltimateBetille saa 28% rb:n, joka maksetaan kuukausittain. UB:lla saa muuten pelata aika paljon, että saa nuo bonukset huorattua pois.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
E kirjoitti:
Mene esimerkiksi osoitteeseen www.rakerebate.net ja sieltä seuraa ohjeita. Muitakin vaihtoehtoja on tarjolla, mutta esim UltimateBetille saa 28% rb:n, joka maksetaan kuukausittain. UB:lla saa muuten pelata aika paljon, että saa nuo bonukset huorattua pois.
Jep, äsken kattelin kanssa, että aika älyttömät ovatkin vaatimukset siellä. Onko mitään "helpompia" tiedossa? Party, pokerihuone, nordic bet, expekt ja pokerheaven on jo tyhjennetty.


edit. Aika mielenkiintoinen laskuri tuolla mainitsemallasi sivulla. 150$ saisin periaatteessa kuussa takaisin 28% sopimuksella ja nykyisellä pelitahdilla.
Tästä herääkin lisäkysymys, eli mikä olisi ison pelaajamäärän omaava verkko, jonne saisi tuolta tai jotakin muuta kautta hyvän rakeback diilin, onko mitään suosituksia?
 
Viimeksi muokattu:

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
koukou kirjoitti:
Jep, äsken kattelin kanssa, että aika älyttömät ovatkin vaatimukset siellä. Onko mitään "helpompia" tiedossa? Party, pokerihuone, nordic bet, expekt ja pokerheaven on jo tyhjennetty.

Fulltiltpokerilla on kohtuullisen helppo bonus, muistaakseni 100% talletuksesta.
Itella on 50 dollarin talletus tuonne joten bonus tulee 5-dollarin erissa sita mukaa kun pelaa.
Bonuksen tienaamisen nakee helposti cashierista ja minusta tuo, kun se tulee erissa on mukavaa, ei tarvitse tuskailla etta riittaako talletus koko bonuksen saamiseen.

Itte otin fulltiltin tilin vegaspropokerin kautta, koska sielta saa huorattua kirjoja.

Niin ja muutenkin mukava pokeri viikonloppu oli, alkoi turnaukset onnistumaan ensin 2+.50 turnauksessa 35. josta voittoa n.38dollaria, seuraavana luckydollarissa 97. huikea voitto summa 8$ ja sokerina pohjalla 5+.50 turnauksen voitto, josta pottina 150$, oli muuten eka rahaturnauksen voitto mulle.
Turnaukset pelasin hollywoodpokerilla, jonne on myos kohtuulliset bonukset kunhan ei ota 1000% talletusta siina menee koko elama sen saamisessa(tuli otettua se kun ahne olen).
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Milhouse Nixon kirjoitti:
Äsken sain naulat käteen kolmesti putkeen. Tosin voitin vain kaksi kertaa kolmesta ja viimeisen riverillä.
Ja todennäköisyys on tuolle luokkaa ~0,000009% (?) Joten jos tulee vielä toistamiseen tämän päivän aikana, niin sinun täytyy olla Uusis.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milhouse Nixon kirjoitti:
Äsken sain naulat käteen kolmesti putkeen.

Oudoin omalla kohdalle sattunut oli eräässä turnauksessa. Ensin kahdesti putkeen KK, hieman myöhemmin kahdesti putkeen AK, ja vähän tästä kahdesti 99.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
OneBigRed kirjoitti:
Oudoin omalla kohdalle sattunut oli eräässä turnauksessa. Ensin kahdesti putkeen KK, hieman myöhemmin kahdesti putkeen AK, ja vähän tästä kahdesti 99.
Lauantaina multitabletin kahdessa pöydässä (tuplatabletin?). Oli samaan aikaan molemmissa pöydissä Q7-suittarit ja toisessa jopa kahdesti peräkkäin. Ei sentään samaa maata kaikki kolme kättä. Kaksi kertaa hertta ja kerran pata. Huvitti silti lievästi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Solomon kirjoitti:
Kielikorvani teki juuri itsemurhan, kiitos siitä Ossi. =)

No luepas mun juttuja näistä ketjuista. Itse en osaa vääntää mitään pokeritermejä kunnolla suomeksi, joten kaikki ruumiin aukot itkevät verta, kun yritän tänne jotain kirjoitella. Pertti buttonilta reissaa korottaa callaa maksaa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
koukou kirjoitti:
Jep, äsken kattelin kanssa, että aika älyttömät ovatkin vaatimukset siellä. Onko mitään "helpompia" tiedossa? Party, pokerihuone, nordic bet, expekt ja pokerheaven on jo tyhjennetty.

Oliko tuossa pokerheavenin 100$ bonuksessa määritelty raken minimikokoa? Riittääkö 1000 (ihan sama minkäkokoista rakekättä) ja saako heti kotiuttaa kun tuo 75$ bonari nasahtaa tilille?
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sopuli kirjoitti:
No luepas mun juttuja näistä ketjuista. Itse en osaa vääntää mitään pokeritermejä kunnolla suomeksi, joten kaikki ruumiin aukot itkevät verta, kun yritän tänne jotain kirjoitella. Pertti buttonilta reissaa korottaa callaa maksaa.

Olenpa tainnut itsekin callata pari kertaa, voi piru. Multitablettamisesta tulee kuitenkin mieleen lähinnä lääkkeiden sekakäyttö ja se on väärin silloin, kun asian voi ilmaista toteamalla, että lauantaina pelasin kahdessa pöydässä/kahta pöytää.

Anteeksi, Ossi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös