Pokerikeskustelu

• 915 201
  • 6 367

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse olen ymmärtänyt, että Sklansky&Miller ovat enemmän keskittyneet kirjallisuudessaan FL-puoleen. Varsinkin Miller on tuonut kirjallisuuteen uusia ajatuksia pienempien panosten peleihin. Saas nähdä, mitä pojat saavat aikaiseksi?

Mitä kirjaa Greg Raymer on muuten pukkaamassa ulos?

Morgoth

Jäsen
Olipa viikonloppu... Olen pääasiassa pelannut vain turnauspelejä, mutta nyt tuli tahkottua NL raharinkiä. Ensin ylös n. 100xBB ja sitten seuraavana päivänä alas suurinpiirtein saman verran ja nyt olla tasossa josta lähdettiin.

Miten ihmeessä pelaatte suoranne, jos suoranne ei ole paras mahdollinen? Itselleni kävi karvaasti ja varmaan 6-8 kertaa hävisin suorallani paremmalla suoralle. Turnauksissa noita ei aina niin voi miettiä, kun blindit nuosee ja pelattava on. Pitääkö ne vain heittää kylmästi pois? Alkoi jo mennä ihan täysin usko, kun aina itse osuus suoraan niin kaverikin osuu paremmalla suoralla... Miten se oma suora sattuikin aina osumaan väärään päähän?

Näköjään myös AA, KK yms. laatukädet käyvät kalliiksi. Niillä kun yrittää slowata eikä heittä niitä ajoissa pois, kun käsi ei olekaan enää paras mahdollinen.

Viimeksi muokattu:

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Morgoth kirjoitti:
Olipa viikonloppu... Olen pääasiassa pelannut vain turnauspelejä, mutta nyt tuli tahkottua NL raharinkiä. Ensin ylös n. 100xBB ja sitten seuraavana päivänä alas suurinpiirtein saman verran ja nyt olla tasossa josta lähdettiin.

Miten ihmeessä pelaatte suoranne, jos suoranne ei ole paras mahdollinen? Itselleni kävi karvaasti ja varmaan 6-8 kertaa hävisin suorallani paremmalla suoralle. Turnauksissa noita ei aina niin voi miettiä, kun blindit nuosee ja pelattava on. Pitääkö ne vain heittää kylmästi pois? Alkoi jo mennä ihan täysin usko, kun aina itse osuus suoraan niin kaverikin osuu paremmalla suoralla... Miten se oma suora sattuikin aina osumaan väärään päähän?

Näköjään myös AA, KK yms. laatukädet käyvät kalliiksi. Niillä kun yrittää slowata eikä heittä niitä ajoissa pois, kun käsi ei olekaan enää paras mahdollinen.

Jos sulla on suoran kaksi alinta korttia, ni jos raisen jälkeen tulee reraise--> kippi (Olettaen että pöydässä ei ole oikeastaan värin mahdollisuutta).

Oletan että pelaat pientä limiittiä tai pientä no-limiittiä. Niissä ei oikeasti kannata slouwailla niitä monstereitaan. Raise ja tilaisuuden tulleen re-raise ovat aina paikallaan. Viimeksi eilen pääsin kattomaan bb:ltä flopin kädessäni 78s, kun joku oli päättänyt slouwata ässänsä. No floppasin sekä värin että suoran vedon. Checkaus multa, vihu lyö potillisen (joka oli siinä vaiheessa 4bb), meikä callaa& muut foldaa. Turnilta sain sen värin valmiiksi. Tässä vaiheessa vihulle hätä käteen ja all-in (Vihulla oli mahdollisuus saada vielä ässäväri kokoon riverillä). Vihulle niiden ässien slouwaus maksoi hiukan yli 70 euroa.

Ainuita paikkoja missä noiden monstereiden slouwaus ehkä kannattaa noissa pienissä pöydissä, on kun olet blindeillä ja pöydässä ei ole ennen sinua ollut kuin 1-2 callaajaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Morgoth kirjoitti:
Alkoi jo mennä ihan täysin usko, kun aina itse osuus suoraan niin kaverikin osuu paremmalla suoralla... Miten se oma suora sattuikin aina osumaan väärään päähän?
Nopea ja aina erehtymätön analyysini on, että olet aika löysä pelaaja. Tiukenna hiukan (tai paljon) lähtökäsiäsi, niin suorasikin osuvat siihen oikeaan päähän.

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Olen pelannut paljon sit and go turnauksia sportingbetillä, mutta ensi kertaa vastaan tuli ihmeellinen tilanne. Minä ja kaksi muuta pelaajaa lähdimme mukaan maksujen ollessa 25/50. Potissa oli siis 150. Pöytään tuli A,2,K,2,K. Kukaan ei korottanut riverinkään jälkeen ja korttien näytön jälkeen potti meni tasan kaikille kolmelle pelaajalle. Sitten tapahtui odottamatonta. Käsittääkseni kaikkien olisi pitänyt saada 50 pelimerkkiä, mutta kaikki saivatkin 49! Pokerin, tai sportingbetin säännöistä paremmin tietävä voinee kertoa, mihin ne 3 merkkiä hävisivät!

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
seisnauraa kirjoitti:
Olen pelannut paljon sit and go turnauksia sportingbetillä, mutta ensi kertaa vastaan tuli ihmeellinen tilanne. Minä ja kaksi muuta pelaajaa lähdimme mukaan maksujen ollessa 25/50. Potissa oli siis 150. Pöytään tuli A,2,K,2,K. Kukaan ei korottanut riverinkään jälkeen ja korttien näytön jälkeen potti meni tasan kaikille kolmelle pelaajalle. Sitten tapahtui odottamatonta. Käsittääkseni kaikkien olisi pitänyt saada 50 pelimerkkiä, mutta kaikki saivatkin 49! Pokerin, tai sportingbetin säännöistä paremmin tietävä voinee kertoa, mihin ne 3 merkkiä hävisivät!

Ei muuta kuin käsihistoriasta copy-paste ja kysymys ylläpitoon. Onkos Sporting Betillä käsihistoriaa saatavilla?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Käännän takkini

Kyllä se vaan niin on, että meikäläinen pelaa tästä lähtien NL-pöydässä. Reilut 2200 kättä jaksoin FL:ää, sain bankrollin bonuksilla ja satumaisella onnella 100$->500$ ja 50min juuri takana 50NL:ää. Eilen tosin kokeilin FL heads uppia ja tuli tukkaan 100$. Meikäläistä näyttää opettavan ainoastaan siperia.

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
sopuli kirjoitti:
Ei muuta kuin käsihistoriasta copy-paste ja kysymys ylläpitoon. Onkos Sporting Betillä käsihistoriaa saatavilla?

Ei saa käsittääkseni käsihistoriaa.

Ossi kirjoitti:

Ei sit and go turnauksissa mee rakea niistä pelimerkeistä, jotka on pelissä.

Edit: Jaa taisit huomata itsekkin.

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Aika erikoinen tilanne tuo 3 merkin katoaminen. Mutta mikäs se tuommonen paikka on, josta ei käsihistoriaa saa poimittua.

Olipa muuten harvinaisen paska jakso WPT:stä v-loppuna. Jotain ihme B-luokan julkkuja pelaamassa NL pöydässä ja oli sama kuin ois jotain pienen kylän maitokannukisoja kattonu Yleisurheilun MM-kisojen sijaan. Yhdellä piti olla vaimo neuvomassa sääntöjä vieressä, joten tuo kertonee jo kaiken...

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Fosse kirjoitti:
Olipa muuten harvinaisen paska jakso WPT:stä v-loppuna. Jotain ihme B-luokan julkkuja pelaamassa NL pöydässä ja oli sama kuin ois jotain pienen kylän maitokannukisoja kattonu Yleisurheilun MM-kisojen sijaan. Yhdellä piti olla vaimo neuvomassa sääntöjä vieressä, joten tuo kertonee jo kaiken...
Aivan kauheaa katsottavaahan tuo oli. Sysipaskat pelaajat tulivat toiseksi ja kolmanneksi! Voittaja Richard Karn ilmiselvästi osasi pelata. Neuvoja antanut Daniel Negreanu myös tuntuu olevan oikein mukava mies, mutta muuten ei tällaista enää.

Sportingbet antaa ainakin konsolin kautta ymmärtääkseni vain muutaman viime käden tiedot ulos.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
lintu kirjoitti:
Negreanusta kun oli puhe niin pistetään linkkiä hänen ja Antoniuksen mielenkiintoiseen heads-uppiin pokerroomin verkossa: https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=156351895

Antonius siis AllTheWomen ja Negreanu KidPoker.

Antonius ja Negreanu ovat ilmeisesti paiskoneet korttia vastakkain FL 500/1000 -pöydissä useamminkin. Itse asiassa FL HU on varsin hermoja riipivää minun mielestäni, kuten eilen kantapään kautta huomasin. Huonompi jakso korteissa vie koko buy inin, ja minun kokemuksellani ei helposti pysy peli kasassa, kun pitää ottaa reloadeja fixedissä:) Kyllä minä sen verran luupää olen, että kokeilen vielä uudestaan, mutta ehkäpä pudotan panosta hieman...

Morgoth

Jäsen
Ossi kirjoitti:
Nopea ja aina erehtymätön analyysini on, että olet aika löysä pelaaja. Tiukenna hiukan (tai paljon) lähtökäsiäsi, niin suorasikin osuvat siihen oikeaan päähän.

Taidat olla oikeassa. Vähän turhan loose-aggressive on ollut pelityyli. Sen takia kai tulokset vaihtelevatkin aika paljon... Mikäköhän oli 'hyvä' floppiprosentti' 6-pelaaja raharingissä?

Hmm.. olin ehkä vähän tiltissä, mutta tuli tilanne, jossa UTGssa mulle käteen AKs. Korotan 2 $ (0,1/0,2 NL), Muut foldaa paitsi button menee all-in (jotain n. 10$, mutta rahaa 15$). Readinä buttonista, että löysä ja korottelee villisti paskoillakin käsillä. Mietin pitkään ja päätin koolia. Buttonilta paljastui JJ, joka piti loppuun asti. AA tai KK en uskonut olevan kädessä. Oliko oikea päätös? Tuon parempaan tietysti AKs:lla ei oikein pääse. Vähän meni uhkapeliksi. Ihme kyllä että tilttiin en mennyt tuon jälkeen vaan voitin hävityn rahan takaisin jossakin 20 minuutissa, mutta ehkäpä AK ei nyt pitäisi tuollaisiin mennä...

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Morgoth kirjoitti:
Taidat olla oikeassa. Vähän turhan loose-aggressive on ollut pelityyli. Sen takia kai tulokset vaihtelevatkin aika paljon... Mikäköhän oli 'hyvä' floppiprosentti' 6-pelaaja raharingissä?

Hmm.. olin ehkä vähän tiltissä, mutta tuli tilanne, jossa UTGssa mulle käteen AKs. Korotan 2 $ (0,1/0,2 NL), Muut foldaa paitsi button menee all-in (jotain n. 10$, mutta rahaa 15$). Readinä buttonista, että löysä ja korottelee villisti paskoillakin käsillä. Mietin pitkään ja päätin koolia. Buttonilta paljastui JJ, joka piti loppuun asti. AA tai KK en uskonut olevan kädessä. Oliko oikea päätös? Tuon parempaan tietysti AKs:lla ei oikein pääse. Vähän meni uhkapeliksi. Ihme kyllä että tilttiin en mennyt tuon jälkeen vaan voitin hävityn rahan takaisin jossakin 20 minuutissa, mutta ehkäpä AK ei nyt pitäisi tuollaisiin mennä...
On se oikea päätös.Joku pokeriammattilainen taisi vielä tuosta kirjoittaa artikkelinkin että AK:lla tienaat parhaiten saamalla hilut keskelle ennen floppia. Tosin en muista oliko kyseessä pelkkä turnauspelaaminen vai pätikö tuo jopa rahapeleihin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Morgoth kirjoitti:

Jotkut alistavat jopa yli 40% VPIP:llä, toiset pelaavat 20%:lla. Nyt on siis kyse noista pienistä limiteistä. Itse aloitin tänään pelaamaan uudestaan NL:ää, ja 350 käden jälkeen VPIP 34! Ei voi ainakaan aloitusta sanoa tiukaksi... Kai tässä vähän on karaistuttu, vedin äsken tunnin sessiossa kolme kertaa all in, joka kerran selkeänä suosikkina, mutta vain kerran voitin. Tällä hetkellä on lähinnä hyvä fiilis, että olin niin niskan päällä.

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Katselin tuon Antonius vs. Negreadu-matsin kokonaan läpi ja voi helvetti, että kävi Patrikilla munkki. Kerran neloset, täyskäsiä sekä settejä ainakin 5 kpl floppiin. Heads-up on ihan hullua hommaa ja tässä nähtiin kuinka ns. huonompi pelaaja voi voittaa hyvänä päivänä isoja summia.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Katselin tuon Antonius vs. Negreadu-matsin kokonaan läpi ja voi helvetti, että kävi Patrikilla munkki. Kerran neloset, täyskäsiä sekä settejä ainakin 5 kpl floppiin. Heads-up on ihan hullua hommaa ja tässä nähtiin kuinka ns. huonompi pelaaja voi voittaa hyvänä päivänä isoja summia.

Niin no, onko Antonius Negreanua huonompi FL heads upissa? Ainakin yhdessä HU:ssa antonius voitti Negreanulta 115000$. Tuossa pelissä Negreanu teki esim. muutaman todella huonon bluffin.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Groove Armada kirjoitti:
Onkos täältä porukkaa lähdössä tuonne PAF Poker Championship 2006
-laivaturnaukseen? Voitin paikan tuohon kolmanteen turnaukseen, joka on
ilmeisesti joskus toukokuussa.

Enpäs tiedä varmasti, olenko lähdössä. Ilmeisesti voitin paikan turnaukseen, vaikka asiasta ei ole mitään kuulunut. Tulin kolmanneksi eräässä karsintaturnauksessa ja tuon karsintaturnauksen tiedoissa oli, että "$10+$10 qualifier to PAF Poker Championship 2006. Top 5 players will, besides the prizemoney, receive a ticket to PAF Poker Championship stage 2. Stage 2 qualifier is held onboard a Silja Line cruiseship during 2nd weekend of May 2006. Tickets will be handed out manually after the tournament. Total value of ticket and trip $400"

Monesko sinä olit karsintaturnauksessa? Entä onko Paf ottanut sinuun päin yhteyksiä?

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
JiVe kirjoitti:
Monesko sinä olit karsintaturnauksessa? Entä onko Paf ottanut sinuun päin yhteyksiä?

Joo kyllä sä sen voitit. Mä olin myös kolmas tuossa.

Lähetin Jan-Erikille mailia, niin vastasi että homma on vielä hieman vaiheessa,
siis kuljetusten, tarkan ajankohdan ym osalta, joten ei osannut varmaksi
sanoa. Kuulemma ilmottelevat myöhemmin.

Jos voitit paikan tuohon Toukokuun risteilyyn, niin se on Siljalla, mut muuta
tietoa ei tosiaankaan vielä ole..

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
ApZu kirjoitti:
On se oikea päätös.Joku pokeriammattilainen taisi vielä tuosta kirjoittaa artikkelinkin että AK:lla tienaat parhaiten saamalla hilut keskelle ennen floppia. Tosin en muista oliko kyseessä pelkkä turnauspelaaminen vai pätikö tuo jopa rahapeleihin.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Artikkeli on tähän ketjuunkin linkitetty, ja sen kirjoitti Matros. Aiheena oli aggressiivisuus ja fold-equity. Jos AK:lla jää tappiolle pokerissa, niin kannattaa lopettaa eikä alkaa mättämään sillä all in preflopissa.

edit: Pehmennetään sen verran omaa kantaa, että tuossa on niin monta eri tekijää, jotka pitää ottaa huomioon. Matros käyttää esimerkkinä tilanetta, jossa kohtaat PF raisen AKo:lla ja sinulla on 15BB stack. Jopa on pieni stack, sanon minä. Ei tuollaisella kannata pelata, tuhoat omat implied oddsisi. Jos taas pelaat todella suurella stackilla, niin tuon AK pre-flop all in ei olekaan kovin houkutteleva vaihtoehto.

Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lueskelin eilen Doyle Brunsonin kirjan Poker Wisdom of a Champion, joka on lähinnä kokoelma anekdootteja miehen uralta.

Kirjassa oli kohta jossa Doyle kertoo inhoavansa pelaajia, jotka haukkuvat toisten pelaajien peliä, tai haukkuvat näitä fisuiksi. Varsinkin kun hän kokee näiden haukkujien yleensä olevan juuri ja juuri voitollisia ammattilaisia. Toinen asia minkä hän otti esiin, oli tämän haukkumisen perustuminen yleensä todella pieneen otokseen jonkun pelaajan taidoista.

Kirja on kirjoitettu 20v. sitten, ja pistikin miettimään mitäköhän mieltä Doyle on tänä päivänä lukiessaan vaikka jotain pokeripalstaa. Kaikki yli tuhat kättä 0.01/0.02 NL:ää pelanneet kertoilevat palstoilla "fisujen" aiheuttamista bad beateistä, ja monikin .25/.50 pelaaja kertoilee vinkkejä "fisukkaista" peliapajista. Ja milläs fisu yleensä määritellään nykyään? Sillä että teki yhden tyhmän maksun.

Itse olen aika pitkälle herra Brunsonin kanssa samaa mieltä. Harvemmalla näistä fisuttelijoista on WSOP-rannekkeita niin että käsiin sattuu. Eikä heistä suurikaan osa elätä itseään pokerilla. Ehkä se vaan on jonkun ihmistyypin sisäinen tarve tuntea itsensä muita paremmaksi, ja kertoa se ääneen.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
OBR:n kanssa samoilla linjoilla. Yleensä nuo haukkujat ovat niitä, jotka ovat juuri oppineet lukemaan jotain valmista aloituskäsitaulukkoa ja arvottavat pelaajat PFR:n mukaan tms.. Itse en ainakaan ikinä arvostele huonompia pelaajia pöydässä, sehän ainoastaan saattaa karkoittaa ne. Myöskin typeränä pidän minkäänlaista strategia/teoria-keskustelua pöydän chatissa. Jos kaveri vetää hirveitä overbettejä ym. koko ajan, ja minä foldailen flopissa sen takia, niin mitäs sitten? Kohta todennäköisesti osuu.

edit: En toki itseänikään osaa pitää voittavana pelaajana NL50:ssä, mutta on siellä huonompiakin:)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy