E:ltä muutama hyvä pointti, joita en ollut ajatellut. Esimerkiksi tuo kahden Q:n käyttäminen perusteena sille, että todennäköisesti muilla ei ole päistä avointa suoran vetoa, vaan kahden outin(tämän tiedän vain minä) väliin veto.
Punnitaan tässä kolme vaihtoehtoa.
Pot sized bet:
- minulla tuskin on muiden mielestä valmista suoraa, kenties K tai kaksi paria
- tämän callaa suora, kaksi paria tai vahva kuningas(ainoastaan mahdollinen BB:llä)
1/2 pot bet:
- tämä voidaan muiden osalta tulkita ehkäpä probe bettinä? Kertoo kädestä, että jotakin taitaa löytyä.
- tämän callaa useampikin eri käsi
check:
- muut tulkitsevat tämän check-raisen hauksi, drawing handiksi tai missatuksi flopiksi.
Lähdin tässä kädessä check-linjalle lähinnä sen takia, että potin kokoisen bettin lähtevät mukaan ainoastaan ne kädet, joita vastaan olen tappiolla. Toinen tärkeä syy tälle oli se, että haen mieluummin turnauksen alussa isoa kalaa. Lisäksi floppi ja minun check on varmasti pelottava muiden mielestä. BB:n bet pelottaa eniten, siellä saattaa olla se pelottava AQ, epätodennäköistä tosin. MP:n betissä on mukana se mahdollisuus potin varastamisesta, eikä tuo preflopin limp vakuuta hirvittävästi.
Jos tuohon joku lyö potin päälle, callaan tai reissaan, en usko suoraan kaverilla. Puoli pottia on selkeä call myöskin. 3/4 pottia on paha betti jäljessä tulijalta, mutta MP:n tapauksessa lähtisin mukaan.
Tarkemmin kun tuota ajattelee, niin puolet pienemmät blindit(eli myös betit ja potti) tekisivät tuosta check-pelistä lähes vastustamattoman. Nyt olen hieman kiikun kaakun.
E pistäisi bet 500, minkä jälkeen raise 1000 tullessa kippaisi kätensä ja call 500 tullessa odottelisi ysiä tai ässää. Jos saat taas turnilta setin, se olisi aika katastrofi, koska silloin sinulla olisi enää 10 outtia suoraa vastaan.
+ outit suoraan, eli tasuriin. Todennäköisesti tuo suora on ässällä täydennetty, joten ässien outit / 2 pitänee lisätä tuohon. Ei ehkä neljää ässää, kolme saattaa olla lähempänä totuutta.
edit: Juu, tosiaan ideana oli vaan miettiä, että miten muut näkevät minun pelini tuossa, kiitokset E:lle.