Pokerikeskustelu

  • 902 340
  • 6 377

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Rakeback?

Mitä mieltä täällä porukka on, onko parempi saada rakebackia vaiko suoraan kertaluontoista bonusta?

Minulle suositeltiin eräältä sivustolta erään ihmisen toimesta 30% rakebackia, se on mielestäni jo kohtuullisen kova prosentti talolle jäävästä osuudesta, samalla myös kyseisen sivuston maksimi rakeback asiakasta kohti. Jos itse haluaisin suositella kavereille rakebackia (pitää olla uusi asiakas sivustolla ja suosittelun kautta tulla), saisin yhden prosentin itse, ts. hänen pelaamistaan käsistä kokonaisrakeback olisi 31%.

Aloin vain nyt tässä miettiä sitä, miten ihmeessä tuo voi olla firmalle kannattavaa, että kymmenen hengen pöydässä maksimi rakeback olisi 10*31%=310%. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että tässä on kohtuullisen huono kate näillä. Vai onko tuo 30% rakeback laskettu vain omasta rake-maksuistani, vai onko tuo oma osani 30% rakesta (ts mikäli pöydässä on 10 pelaajaa, rakebackini olisikin 3%).

Onko tässä joku juju, jota en ymmärrä, vai voiko rakebackin tarjoaminen tuoda tappiota firmalle? Osaako joku kokeneempi parta vastata?
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Itse ymmärtäisin tuon niin, että saat itse maksamastasi Rakesta 30% takaisin.
On muuten harvinaisen paska jakso menossa pokerissa takana 500 kättä ilman AA:ta tai KK:ta ja mikään ei tunnu onnistuvan. 12 viimeisen Sittarin otos 1x3, 2x2 ja 1 voitto muuten alle arvostelun. Parhaan päivän saldo 8 sittari 4x1, 1x2 ja 1x3 ja normaalisti sittareiden voitto% 30-40 tämä siis Pot limitissä. Sittarit 1-5$:n buy ineillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
E kirjoitti:
Mitä mieltä täällä porukka on, onko parempi saada rakebackia vaiko suoraan kertaluontoista bonusta?

Vai onko tuo 30% rakeback laskettu vain omasta rake-maksuistani

Parempi on tietenkin saada molemmat. Luonnollisesti saat rakebackia vain omasta rakestasi. Miten voisit saada palautusta jonkun toisen maksamista maksuista ylipäätään?

Jos minä lennän Las Vegasiin lentoyhtiön kanta-asiakkaana, niin kaiketi mailit kertyvät minulle? Eikä esimerkiksi sinulle tai vierustoverille.

Ilman rb:tä ei juurikaan kannata pelata, vaikka pelaisi pienelläkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Valitettavasti en pääse osallistumaan JA:n kilpailuun, koska ikävä velvollisuuteni on olla tuolloin tuhannen päissäni Tahkolla. Valitettavaa tämä on varsinkin kanssakilpailijoiden kannalta, siltä tätä ketjua lukiessani olen alkanut epäillä vahvasti olevani Jatkoajan ylivoimaisesti huonoin pelaaja, ellen jopa kaikkien aikojen huonoin pelaaja koskaan ikinä missään. En edes parin kuukauden pelailun, useiden artikkelejen ja kirjan lukemisen jälkeenkään koe osaavani pelata Pokeria vielä juuri ollenkaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pernaveikko kirjoitti:
Parempi on tietenkin saada molemmat. Luonnollisesti saat rakebackia vain omasta rakestasi. Miten voisit saada palautusta jonkun toisen maksamista maksuista ylipäätään?

Tämä jäi itseäni vain ihmetyttämään, koska esimerkiksi NordicBetin raked handseihiin lasketaan mukaan kaikki kädet, joissa rake on yli 25c ja sinulle on jaettu kortit. Samoin Pokerihuoneella saa VIP-pisteen vastaavalla menetelmällä, itse ei ole tarvinnut maksaa mitään, kunhan vain kortit on sinulle jaettu ja rake kierroksesta on muistaakseni 30 snt.

Ajattelin asian aluksi juuri niin, että saan raken vain omista rakeistani. Kuitenkin ihmettelin suuresti, että muutaman tunnin verran pariakymppiä kolmessa - neljässä pöydässä pyöritellessä rahavarani olivat hieman karttuneet ja rakebackia oli jo karttunut $3.50. En millään olisi jaksanut uskoa, että itse olisin noinkin tiukalla pelillä 0.05/0.10 pöydissä rakeen laittanut $10, mutta kai se on uskottava.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
E kirjoitti:
En millään olisi jaksanut uskoa, että itse olisin noinkin tiukalla pelillä 0.05/0.10 pöydissä rakeen laittanut $10, mutta kai se on uskottava.

Juuri siitä syystä ilman rb:tä ei kannata pelata. Summat mitä sieltä saa takaisin joka kuukausi on helposti todella isoja verrattuna mitä olettaa. Monet varmasti kuvittelevat, että ei jaksa "säätää" jotain rakebackeja, kun pelaa niin pienellä.

Pääsääntöisesti rb:tä ei saa saiteille missä on jo tili, kannattaa miettiä tarkkaan mitä kautta tilejä availee.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pernaveikko kirjoitti:
Pääsääntöisesti rb:tä ei saa saiteille missä on jo tili, kannattaa miettiä tarkkaan mitä kautta tilejä availee.

Juu. Pelasin itse tuossa Nordicin kautta, kun joku suomalainen toinen pelaaja kysyi chatboxin kautta, onko minulla rakeback. Vastasin kieltävästi, joten hän suositteli minulle erästä toista Priman verkon skiniä, jonka kautta sain siis 30% rakebackin itselleni. Piti vaan vähän säätää, että sain hänelle sähköpostiosoitteeni, kun en yhteystietojani halunnut siinä chatboxin kautta jakaa. Nyt sitten on auki toisenkin kuin Nordicin skini tuonne Priman verkkoon.

Mitään muuta kirjautumisbonusta ei tullut, mutta mikäli tuo rakeback jatkaa tuota useamman dollarin päivävauhdilla kertymistä, nopeasti siinä on isotkin bonukset ohitettu.
 

Morgoth

Jäsen
wade kirjoitti:
On muuten harvinaisen paska jakso menossa pokerissa takana 500 kättä ilman AA:ta tai KK:ta ja mikään ei tunnu onnistuvan.

Täällä oli vähän aika sitten kysymys lempikäsistä ja epäonnen käsistä. Mun selvä epäonnen käsi on AK. Vitun 'big slick' voisin työntää sinne mihin aurinko ei paista..

Viimeksi tipuin AK vs. AK vastaan, joka oli aika uskomatonta..

Tänään taas turnauksesta pihalle seuraavasti. Olisi pitänyt kai löydä alussa enemmän, mutta haluasin nyt että edes joku tulee mukaan. Yksi vitun calling station sieltä löytyikin.

Mulla kädessä. Kaverilla 8d 7s.

Flop Ks 6c 9d
Turn Ac

Tässä menen all-in ja kaveri tietysti maksaa ja...

River 5s

Pitäkää vittu paskanne ja seuraavaksi foldaan joka vitun AK käden. Olisi pitänyt kai korottaa aikaisemmin enemmän ja flopissa kaveri ei niin paljon ole perässä, mutta vituttaa tuo riveri.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Morgoth kirjoitti:
Täällä oli vähän aika sitten kysymys lempikäsistä ja epäonnen käsistä. Mun selvä epäonnen käsi on AK. Vitun 'big slick' voisin työntää sinne mihin aurinko ei paista..

Menikös se sillä tavalla, että AK on Anna Kournikova. Näyttää hyvältä ja häviää usein.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
pernaveikko kirjoitti:
Ilman rb:tä ei juurikaan kannata pelata, vaikka pelaisi pienelläkin.

Tietysti kannattaa. Aina kannattaa pelata siellä, jossa on parhaat pelit ja mistä tekee parhaan raten. Tottakai se on plussaa jos saa rakebackia tai muita hyviä etuja, mutta se nyt ei kuitenkaan saa päättää sitä missä paikassa sitä pelinsä pelaa.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
sopuli kirjoitti:
Menikös se sillä tavalla, että AK on Anna Kournikova. Näyttää hyvältä ja häviää usein.

Oon päätyny viime aikoina pelaamaan AK:n betsaamalla preflop 4xBB, jos joku lähtee mukaan niin flopin jälkeen n. 60% bet potista osui taikka ei (jos kaveri ei edellä ole ensin puhunut ja itsellä on varaa siihen). Jos tyyppi maksaa bluffini, niin sitten chekkailen/foldaan. Jos mulla itellä osui floppi ja tyyppi maksaa niin pääsääntöisesti olen tehnyt hilloa sillä... AK on myös hyvä käsi mennä allin pelin loppuvaiheissa tai jos on short stacked preflopissa, jos joku täkyn antaa. Ei sillä aina voita, mutta enemmän kuin häviää. Tämä kaikki siis turnauspelaamisen osalta.
 

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä näyttää siltä, että täytynee lopettaa harrastelu tähän paikaan. Vaikka olen pelaavinani suorastaan tiukkaa peliä, stacki hupenee raakasti ja bonukset hupenee. Riverit ovat vieneet vastustajille todella raakoja (totta kai pelikassaan nähden [todella pieni]) potteja huolimatta panostuksista. Näyttää ettei hyvältä näytä. Kirjat tuskin auttavat todellista aavistusta tuomaan eivätkä moiset eepokset varmastikaan kykene tätä vetokäsiä vastaan häviämistä lopettamaan.

EDIT: Tietysti järkyttävät vetokädet vähenisivät, jos ryhtyisin pelaamaan suuremman alkupanoksen pöydissä, mutta nykyisessä elämäntilanteessani ja taloudellisessa tilanteessani en mielelläni tähän ryhtyisi.

- Welton
 
Viimeksi muokattu:

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
A K

Pikkurahapöydässä AKo -kädellä korottelin preflopissa (luokkaa 4*BB, ei korotuksia ennen korotustani) ja flopin jälkeisessä tilanteessa omasin kärkiparin K:n kautta ( muu floppi < 9, ei pareja). Panostus tämän jälkeen pudotti suurimman osan porukasta, mutta yksi pelaaja jäi mukaan. Tarkkaan en muista pelin edistymistä. Turn taisi tuoda jotain silppua keskivälille ja panostin. River A. Riverin jälkeen omattuani kaksi paria (2*A, 2*K) tein reilun panostuksen, joka maksettiin ja suorahan sieltä paljastui muistaakseni 5-9 ( Vastustajan käsikortit taisivat olla 6-8 tjsp). Ei ollut mukava hävitä pottia. Näitähän toki käy, mutta jostain syystä moisten käsien takia mielenkiintoni pokeria kohtaan väheni jyrkästi. Tietysti varsinkin pikku pöytien osalta.

- Welton
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
AA:lla all-in preflop, potti 30$. Jätkäpari sai lisäyksen ja turpiin. Jälleen osoitus, kuinka bad beat heilahtaa raketeille..
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Milhouse Nixon kirjoitti:
AA:lla all-in preflop, potti 30$. Jätkäpari sai lisäyksen ja turpiin. Jälleen osoitus, kuinka bad beat heilahtaa raketeille..

No tuo nyt ei ole bad beat.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Milhouse Nixon kirjoitti:
Kirjoitin väärin, floppiin jätkäpari. AJ suitedilla sisään..

Täähän tuntuu olevan joku vakio että kun itsellä on kädessä iso pari niin pöytään saadaan aina pari pilaamaan oman käden.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mielestäni noiden yksittäisten all-in -käsien postailu tänne on melkoisen turhaa. Jokaiselle pokeria pelanneelle on joskus käynyt vastaavasti. Mielestäni esim. todella inhottavat flopit ja muut tilanteet, jossa oma tilanne muihin verrattuna on vähintäänkin epävarma ovat paljon mielenkiintoisempia. Muutenkin pre-flop AI-peli ei ole kovin tavallista lukuunottamatta turnaustilannetta, jossa oma stack alkaa lähestymään BB:tä kovaa vauhtia. Noissakaan tilanteissa ei ole paljon spekuloitavaa.

Josko sitten illalla tulisi vähän höntsättyä, niin voisin laittaa tänne esimerkin. Ihan vaan, jotta ei pelkästään menisi huuteluksi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Huhhuijaa taas vietiin meikkua. Käteen 44 BB. Sittarissa kolme pelaajaa jäljellä. Buttoni reissuaa ja minä maksan. Floppi 348 rainbow. Minä checkkaan ja buttoni lyö hilut keskelle. Maksan ja siltä paljastuu 22. Turnilta A ja riveriltä 5. Hyvää yötä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eilen ei taas osunut mikään

Jos oli viikonloppuna lauantaina säkää niin pöydän kuin käsien suhteen niin eilen oli sitten todellinen murheen päivä kun ei tullut käsiä, ja silloin harvoin kun tuli käsiä niin sitten tuli sellaisia pöytiä että oksat pois. Omilla toi eilenkin pyöri mutta mitään jakoa oikein tehdä mitään ei vain löytynyt. No onneksi näitä täysin mustia päiviä tulee pitkässä juoksussa hyvin harvoin, eilinen kyllä taas opetti hieman sitä kärsivällisyyttä.

Lauantainen SubTV:n WPT turnaus oli jälleen mielenkiintoista katseltavaa, tosin sitä dot.com äijää kyllä vietiin aika rajusti ja loppujen lopuksi ilmeisesti se hyviä käsiä vastaan bluffatut foldaukset makso dot.comin kaverille turnauksen voiton kun kaveri maksoi (itselleen) järjettömän "all-in" heiton pienellä suorallaan. Enpä muista ihan hetkeen että jotain olisi näissä Subin lähetyksissä viety noin kovaa.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Lauantainen SubTV:n WPT turnaus oli jälleen mielenkiintoista katseltavaa, tosin sitä dot.com äijää kyllä vietiin aika rajusti ja loppujen lopuksi ilmeisesti se hyviä käsiä vastaan bluffatut foldaukset makso dot.comin kaverille turnauksen voiton kun kaveri maksoi (itselleen) järjettömän "all-in" heiton pienellä suorallaan. Enpä muista ihan hetkeen että jotain olisi näissä Subin lähetyksissä viety noin kovaa.

Eiköhän dotcom riitä, turha siihen on kahta pistettä tunkea.

Paul Phillips on helvetin fiksu kaveri, ja vaikka hän ei enää paljon pokeria pelaakaan on miehen blogi hauskaa luettavaa.

Mutta tottis, olisi hän tuon finaalipöydän voinut paremminkin pelata. Ruudun tältä puolelta on tosin aika helppo huudella.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
NordicBet maksaa myös RakeBackia, tuli maili. Aika paljon vaan saa pelata, että saa mitään takaisin, vai mitä mieltä palstalaiset ovat asiasta?

Koodi:
NordicBetin rakeback taulukko:
$ rake Rakeback 
0-299 0 
300-699 10% 
700-1199 20% 
1200-2499 30% 
2500 + 50%
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
E kirjoitti:
NordicBet maksaa myös RakeBackia, tuli maili. Aika paljon vaan saa pelata, että saa mitään takaisin, vai mitä mieltä palstalaiset ovat asiasta?

Koodi:
NordicBetin rakeback taulukko:
$ rake Rakeback 
0-299 0 
300-699 10% 
700-1199 20% 
1200-2499 30% 
2500 + 50%

No, jos alimman rajan rakeback-rajan täyttääkseen on pelattava esim. kuukaudessa joka päivä 10 kympin sittaria , niin kyllä siinä rutosti aikaa täytyy uhrata harrastukseensa.

Enpä lähtisi rakebackista kisamaan noilla ehdoilla kovinkaan pienillä panoksilla.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
13~ kirjoitti:
Paul Phillips on helvetin fiksu kaveri, ja vaikka hän ei enää paljon pokeria pelaakaan on miehen blogi hauskaa luettavaa.

Mutta tottis, olisi hän tuon finaalipöydän voinut paremminkin pelata. Ruudun tältä puolelta on tosin aika helppo huudella.

En minä väitäkään että pelaaminen tuolla olisi helppoa ja jo se että on selvinnyt finaalipöytään ja siellä viimeisen kahden joukkoon on joka tapauksessa iso saavutus. Silti minusta oli aika harvinaista nähdä kun jotain pelaajaa vietiin noin rankasti useampaan kertaan, siitä huolimatta joka tapauksessa kelpo suoritus dotcomin kaverilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös