Pokerikeskustelu

  • 912 151
  • 6 367

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
sopuli kirjoitti:
Kuinkas moni täällä nykyään pelaa FullTiltillä? Ainakin OBR näköjään, mutta jokos Noose on siirtynyt tekemään sitä hirmutiliä pois Partyltä?

Partylla pysytään, mutta hirmutilistä voi olla montaa mieltä.

FTP ei sikäli kiinnosta, kun se on non-ETA saitti. Sama pätee Pokerstarsiin, joten Partylla pyrin pysymään niin kauan kuin vähänkin pystyy. Bossin verkko olisi tietysti mahdollisuutena, mutta se on niin kuppainen softa että ei siellä kyllä selvinpäin pelaa.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E kirjoitti:
HORSE on viiden pelin yhdistelmä

Tarkennetaan tuota vielä, eli H.O.R.S.E tulee sanoista

Hold'em
Omaha (Eights or better, hi/low)
Razz
Stud
Eights or better (tässä tapauksessa Stud Eights or better)

PokerStarsilla löytyy pelimuotona myös H.O.S.E, josta siis Razz on jätetty pois.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
OneBigRed kirjoitti:
Tarkennetaan tuota vielä, eli H.O.R.S.E tulee sanoista

Hold'em
Omaha (Eights or better, hi/low)
Razz
Stud
Eights or better (tässä tapauksessa Stud Eights or better)

Jossa vielä tarkennuksen tarkennuksen Stud on nimenomaan 7-card-stud (S=high ja E=hi/lo).

Jos Razz ei ole pelinä tuttu, se on ehkä helpoin selittää 7-card-stud-lo -pelinä.

Sinäänsä on omasta mielestäni erittäin mielenkiintoista, että 7-card stud on HORSEssa näinkin vahvasti mukana.
 

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Vastasin jo aikaisemmin, mutta Omahaa pelainen silloin tällöin vaihtelun vuoksi - väitän jopa olevani ihan hyvä siinä.

Oletko lukenut jonkun kirjan vai vain pelannut? Itse mietin, että pitäisikö hankkia joku omppu-kirja, vaikka ihan kohtuullisesti siinä tuntuu pärjävän lukemalla vähän forumeita ja pelaamalla. Ompussa tietty se on kivaa, että preflop-pelissä ei tarvi olla niin ihan tarkka kuin teksussa ja joskus teksussa
se jatkuva foldailu alkaa ärsyttämään, niin on kiva vaihtaa omppuun.

5-stud on mielestäni jopa äärettömän tylsää,

Sökö on ihan kivaa, välillä. 7-studissa alhaisemmalkin tasolla pelaaminen on omalle rollille suhteellisen kallista, joten ei oikein ole jaksanut vaivautua.

Razz (ja muut low-pelit) on myös sellaisia, joita en ole jaksanut opetella, kun pelaajia on yleensä kohtuullisen vähän pöydissä.

Noihin ei oikein tahdo löytyä pelaajia, joten tuntuu vähän turhalta tuntuu opetella niitä.

Omahasta sen verran, että Pacificin PLO200-pöydissä on ihan uskomatonta peliä aina välillä. Valitettavasti pienempää PLO:a siellä ei ole.

Itse olen pelannut vaan PL25 ja PL50. Isommista ei ole kokemusta, mutta paljon helpommin noista tuntuu saavan rahaa kuin teksusta, tosin kuten
sanoit niin ohivetoja vaan tulee joskus aika uskomattomasti välilä ja rollia pitäisi olla aika paljon.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Morgoth kirjoitti:
Oletko lukenut jonkun kirjan vai vain pelannut? Itse mietin, että pitäisikö hankkia joku omppu-kirja, vaikka ihan kohtuullisesti siinä tuntuu pärjävän lukemalla vähän forumeita ja pelaamalla. Ompussa tietty se on kivaa, että preflop-pelissä ei tarvi olla niin ihan tarkka kuin teksussa ja joskus teksussa
se jatkuva foldailu alkaa ärsyttämään, niin on kiva vaihtaa omppuun.

Mitään painettua teosta en ole lukenut, mutta netistä löytää niin paljon Omahankin pelaamiseen liittyvää infoa, että jonkinlainen käsitys siitä on päässyt muodostumaan. Ainoa kirja muutenkin, jonka olen läpi selannut, oli tuo Pyysingin kirja, sen loppupuolella oli jokunen sana Omahastakin muistaakseni. Netin keskustelufoorumeilta löytyy paljonkin hyviä ajatuksia Omahaan, kunhan vaan osaa suodattaa kaiken scheissen välistä pois.

Paras vinkki PLO:n pelaamiseen on se, että kippaa niitä lähtökäsiä vaan ihan huoletta, jos ei ole selkeästi kova lähtökäsi eikä positiota, mutta esimerkiksi buttonilta kannattaa melkein pelata kaikki lähtökädet. Position merkitys on siis omasta mielestäni vielä suurempi kuin NLHE:ssa. Toinen vinkki on se, että lyö vain nutseilla tai sitten erittäin kovilla käsillä. Kuningasväri on yleensä valitettavasti vain se toiseksi paras käsi, jos joku lähtee lyömään pottia - turha sillä on stackiaan hävitä. Omaha on kuitenkin perimmäisesti nutsien ja kovien vetokäsien pelaamista.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
V-man kirjoitti:
Ensinnäkin kannattaa opetella olemaan välittämättä pöytäkorteista silloin kun ei edes miettinyt flopin katsomista (eli kippaa roskakäden) ja toisekseen ei flopatuilla nelosilla yleensä juurikaan rahaa saa.

Kyllä niillä flopatuilla nelosilla ihan hyvän potin kasvattaa nimim. kokemusta on. Ei siihen tarvita kuin vihu tai pari ja slouvaamista. Käteen 77 -> pöytään 77 -> riverissä ensimmäinen korotus ja rahat kotiin täysien ja kaksosten vetäjiltä. Mutta siinä olet oikeassa ettei pitäisi välittää mutta jatkuvan roskien heittelemisen jälkeen tuollainen hieman ärsyttää.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jooh, eilen 79s limppaan inee sb:stä. bb checkaa, flop 777. Ajattelen, ettei potti voi tästä kumminkaan kasvaa, bettaan potin, se raisee yllättäen minimit perään. Maksan. Turn 9. Checkaan, se iskee potin, raiseen potin perään, maksaa. River Q. Taas isketään, ilmeisesti kaveri oli slowannut KK / AA, en keksi muuta vaihtoehtoo. Melkeen tuplasin kumminkin.
 

ticotico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ny Rangers
Että tämäkin piti kokea....turnaus ja 3 pelaaja jälellä...voittajalle n 1000 taalaa 2 700 ja 3 n 400....oon toisena ja lyön all in AQ,kummatkin maksaa ja näyttää A 9 molemmat floppi Q 6 2..ja turn 9 ja river 9 ja tämä poika takavasemmalle..ei voi kuin nauraa...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
ticotico kirjoitti:
Että tämäkin piti kokea....turnaus ja 3 pelaaja jälellä...voittajalle n 1000 taalaa 2 700 ja 3 n 400....oon toisena ja lyön all in AQ,kummatkin maksaa ja näyttää A 9 molemmat floppi Q 6 2..ja turn 9 ja river 9 ja tämä poika takavasemmalle..ei voi kuin nauraa...

Meneekö potti tässä tapauksessa puoliksi voittajille vai ratkeaako voittaja jollain erikoissäännöllä?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
finnjewel kirjoitti:
Meneekö potti tässä tapauksessa puoliksi voittajille vai ratkeaako voittaja jollain erikoissäännöllä?

Puoliksi menee jos on sama käsi.

Jos taas tässä olisi chipleader voittanut ja kaksi muuta pudonnut, turnaussijoitukset määräytyvät stackien mukaan. Eli se kummalla oli vähemmän pelimerkkejä käden alkaessa, jää kolmanneksi.
 

Jokke

Jäsen
Rasti seinään, kerrankin osui floppi kohdalleen.. :) Oli muuten urani toinen värisuora. Jos jotain muuta outoa hakee, niin neloset olen saanut nyt neljä kertaa viikon aikana.

FLOP [board cards 9S,5S,6S ]

Minä shows [ 8S,7S ]
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jokke kirjoitti:
Rasti seinään, kerrankin osui floppi kohdalleen.. :) Oli muuten urani toinen värisuora. Jos jotain muuta outoa hakee, niin neloset olen saanut nyt neljä kertaa viikon aikana.

FLOP [board cards 9S,5S,6S ]

Minä shows [ 8S,7S ]

Miten muuten meni tuo käsi? Saitko hyvän tuoton?
 

Chello

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Glasgow Celtic
Itsellä ei käynyt säkä tänään. Aloitin tossa 12.30 aikoihin pelaamaan Expektillä freerollia, jossa oli voittajalle lippu 125 000 dollarin turnaukseen eikä mitään muuta. Homma ei lähtenyt kovin hyvin kulkemaan, mutta pikku hiljaa sieltä alkoi tulemaan voittoja. Neljä tuntia sitten tahkosin ja puoli viiden aikoihin homma ratkesi, kun toisella oli jo reilu miljoona chipsejä, kun itsellä ne pyöri koko ajan siinä 200-300k lukemilla. Lopulta oli pakko yrittää kolmosparilla, mutta kaveri vei K5 ja loppujen lopuksi taisi voittaa täyskädellä. Nimimerkkini siis Sellouder.

EDIT: Joo eipä näytä linkit toimivan.

http://photos1.blogger.com/blogger/1161/4057/1600/pokeri3.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/1161/4057/1600/pokeri2.jpg
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Laitetaanpa tännekin välillä käsi jos saisi vähän kommenttia. Pelinä NL200 shortti. Mä olen pelannut joku 20 jakoa ennen tätä hanskaa, joten ei himmeitä riidejä. Vihu ottanut just ok potin setillä ja pelannut muutenkin aika aktiivisesti. Molemmilla yli binin stackit, mulla $230, vihulla $270.

Vihu avaa UTG:sta $7, välissä kippi ja mä CO:sta $16 AA:lla, muut kippaa ja vihu koolaa. Potti n. $35.

Flop QJ5 kaikki pataa....mulla A pataa. Vihu bettaa $25 ja mä reissaan $60, vihu koolaa. Tässä vaiheessa mä en saa vihulle montaa kättä. Joku TT-AA, miksei AQ, AK. AJ:lla tai AT:lla vihu tuskin maksaisi isoa raiseani. Tietty joku T9s, 98s on mahdollisia vitossetin ohella mutten usko, että vihu löisi UTG:sta näillä. Potti nyt n. $150.

Turn tuo pöytään toisen J:n ja vihu puskee pienen mietinnän jälkeen $110 betin. Kysymys kuuluukin mitä HERO tässä tekee. Mä pyörittelin ajan loppuun tätä ja kippasin, koska ei tossa montaa kättä mitkä mä voitan. Mä en voi vaan koolata tota, vaan pakko olis puskea koko stackki sisään ja huonoimmassa tilanteessa mä vedä kuollutta. KK:ta ja AQ:ta mä johdan mutten muita. Mä kävin miettimään tätä siks koska mun on äärettömän vaikea laittaa kaveria AJ tyyppiselle kädelle ja QQ:n tai JJ:n vihu saattais pelata toisin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vinyl kirjoitti:
Laitetaanpa tännekin välillä käsi jos saisi vähän kommenttia. .

Olisiko vihulla ollut KT pataa tai JJ/QQ?. Aika riskillä mennään pyssyn alta molemmissa tapauksissa mutta eihän näistä koskaan tiedä. AA on välillä sellainen pari, että tulee naulat ja monsterit omaan päähän.

Edit. Ei kukaan pelaa kuten aluksi mietin. Toivottavasti.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vinyl kirjoitti:

Jos sun rollisi on sen verran suuri (eli siis tuolle tasolle sopiva), että tuo binin menetys ei tunnu pahasti siinä, olisin kyllä itse puskenut tuohon oolarit kylkeen ja kovaa. Vihu ei kuitenkaan betannut kuin sen reilun 2/3 pottia.

Kahteen pataan en usko, koska sulla on ässä - tuossa tuskin vihu katsoisi ässättömällä kädellä, jossa on kaksi eri korttia, kun kylkeen löit pf.

Jos olet perässä, siellä on joko JJ, QQ tai AJ. Jos vihu pelaa tosi lagia, KJ, QJ ja JT on myös mahdollisia. Vitosparikin ehdottomasti ehkä, mutta tuskin olisi avannut tuossa sillä kädellä noin vahvasti. QQ tai JJ uskoisin vihun pelanneen flopilla ja nyt turnilla varsinkin toisin. Nelosilla tai täkärillä hän kuitenkin haluaisi sun lyövän rahaa keskelle, jolloin olisi tuskin tuollaista bettiä laittanut.

Itse epäilisin vihulla olevan KK, joista toinen pataa, se selittäisi molemmat flopin ja turnin lyönnit. Ja se siis on suomeksi, että rojut vaan keskelle.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli pelailtua pientä limittiä frollia odotellessa eikä sitä voinut kyllä pokeriksi kutsua. Aivan turha yrittää lukea pöytää tai vastustajia kun porukka menee riveriin asti akka-kikkerillään puhumattakaan siitä, että parista luovuttaisiin missään vaiheessa. Siirrytään suosiolla takaisin PL/NL altaisiin.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Missään tapauksessa tuo ei ollut mikään "katastrofikippaus" AA:lla. Reverse-implareita selvästi (siis kuinka paljon pitäisi vielä maksaa riverillä) ajattelit ja tilanne on minusta aika 50/50. Itsellänikin olisi päässä sauhunnut kovaa tuossa tilanteessa.

Joo ja fixed = hermot menee.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
vision kirjoitti:
Siirrytään suosiolla takaisin PL/NL altaisiin.
Ymmärsinkö oikein? Haluat vapaaehtoisesti siirtyä pois huonojen pelaajien keskeltä parempien seuraan?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leon kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein? Haluat vapaaehtoisesti siirtyä pois huonojen pelaajien keskeltä parempien seuraan?

Hieman väärin. Huonoja pelaajia tuolla tosiaan on mutta rupesi tuntumaan siltä, että aivan sama mitkä kortit itsellä on niin viimeistään riverissä mennään ohi koska omista korteista ei luovuta vaikka mikä olisi. Ainoastaan flopatut kolmoset, neloset, värit ja suorat viitsi vetää loppuun asti.
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
vision kirjoitti:
Huonoja pelaajia tuolla tosiaan on mutta rupesi tuntumaan siltä, että aivan sama mitkä kortit itsellä on niin viimeistään riverissä mennään ohi koska omista korteista ei luovuta vaikka mikä olisi.

Tämä alkoi itseänikin ketuttamaan pienissä turnauksissa. Lopetin pienten turnausten pelaamisen melkein täysin. Pienissä turnauksissa (5-20$) ilmeisesti pelaajat ajattelevat, ettei buy-in ole niin suuri, ettei voisi "hieman" kokeilla. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että pelaaja on täysi susi, jolla käy hirveä munkki. Suuremmissa turnauksissa en juurikaan tuohon ole vielä törmännyt. Ei ole pelkoa, että jokaiseen korotukseen lähtisi joku mukaan.

Viime aikoina vähentänyt muutenkin huomattavasti pelaamista. Liika pelaaminen häiritsee keskittymistä ja voittoja tulee vähemmän.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Tulipa ittelle tuossa äsken kanssa sarjaa hauska käsi. Sittarissa olin ajautunut ahtaalle ja käteen KJ. Mulla BB ja edeltä lyötiin niin, että oli maksettava all-in. Toinen pelaaja näytti J3. Floppi oli KJK, turn K ja river J. Eli pakan kaikki K:t ja J:t oli jaettu joko pöytään tai meille kahdelle.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vinyl kirjoitti:
Laitetaanpa tännekin välillä käsi jos saisi vähän kommenttia. Pelinä NL200 shortti. Mä olen pelannut joku 20 jakoa ennen tätä hanskaa, joten ei himmeitä riidejä. Vihu ottanut just ok potin setillä ja pelannut muutenkin aika aktiivisesti. Molemmilla yli binin stackit, mulla $230, vihulla $270.

Vihu avaa UTG:sta $7, välissä kippi ja mä CO:sta $16 AA:lla, muut kippaa ja vihu koolaa. Potti n. $35.

Flop QJ5 kaikki pataa....mulla A pataa. Vihu bettaa $25 ja mä reissaan $60, vihu koolaa. Tässä vaiheessa mä en saa vihulle montaa kättä. Joku TT-AA, miksei AQ, AK. AJ:lla tai AT:lla vihu tuskin maksaisi isoa raiseani. Tietty joku T9s, 98s on mahdollisia vitossetin ohella mutten usko, että vihu löisi UTG:sta näillä. Potti nyt n. $150.

Korotuksesi on naurettavan pieni. Sekä pre-flop että flop.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helppi on näköjään tunnettu pelaaja rapakon toisella puolella sillä eilisessä WPT:n jaksossa Laura Prepon mainitsi miehen nimeltä luetellessaan pelaajia jotka tunnisti paikan päällä. Go Juha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös