Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 162 001
  • 788

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käytän lucky eggin silloin kun on noin 40 evolvattavaa. Tämän teen jossain pokestoppien lähellä että on ohessa muuta puuhaa, jos on aikaa.

Uusin päivitys ladattavissa Pokemon Go:lle
- Battery saver pitäisi nyt toimia
- Nickin voi kerran vaihtaa
- Trackingiä vähän parannettu, en ole vielä käytännössä itse päässyt testaamaan
- Heitoista saa asianmukaisesti expiä (en ole testannut vielä)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Käytän lucky eggin silloin kun on noin 40 evolvattavaa.

Kannattaa ihan suosiolla odotella siihen asti, että rosterissa on ainakin 60 evolvia, niin saat täyden hyödyn lucky eggistä. Itselle ei ole edes tuo 60 riittänyt, mutta toki se riippuu myös vähän puhelimesta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Unohtakaa lucky eggin kanssa ne luret, stopit yms. härpäkkeet. Pelkkää evolvea vain. Ihan turhaa tuhlata sitä aikaa pallojen viskomiseen, kun niistä saa kuitenkin vain 200xp vrt. se 1000 per evolve. Kaikki aika siihen evolvaamiseen. Itse tein juuri sen virheen, että stoppia ja lurea ja vasta puolivälissä tajusin tuhlanneeni helvetisti hyvää expi aikaa 200xp pokemonien metsästykseen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Noin, taas uusi päivitys ja tadaa. Ei tullut yhtään pokemonia 1,5 kilometrin kävelyreissulla vastaan ja antoi munan hauduttamiseen vain 800 metriä. Hieman aikaisemmin käytin yhden luren, jota olin säästellyt ja mitä se antoikaan. No, se antoi viisi drowseeta ja yhden tentacoolin. Kehukaa te muut minkä jaksatte, mutta kyllä minua alkaa tämmöinen vituttaa ja lujaa. No, pelaan ainakin yhden tason vielä, koska pääsen sitten tasolle 20.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuntuu että pelailen ihan jossain omalla serverillä. Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia viimeiseen kahteen päivitykseen. Siis, ei ole peli kaatuillut, GPS on paikallaan, matkat rekisteröityy oikein, pokemoneja näkyy (uusimman päivityksen listakin tuntuisi pitävän paikkansa). Nyt toimii virransäästö iPhonessa. Tuli tossa pienten sattumuksien takia käveltyä lounastauolla 4,5 km, eli uusin päivitys tuli testattua.

Kun auton kyydissä ollessa klikkaa pokemonia, katoaa UI:n nappulat. En ole vielä käytännössä odotellut kauan kestää että palautuvat, vai onkohan buutti nyt vain ainoa vaihtoehto? Ominaisuus tämä siis lienee, mutta tietäisi vielä miten tarkalleen toimii.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Antakaas ohjeita tällaiselle vanhalle parralle, 10 vee poika sai nyt kännyn missä pokemonin voi ladata, mutta mun pitäisi luoda tili hänelle(ikä kysymys). Vai onks noi muut lapset huijanneet ikänsä ja luoneet tilin sillain?. Mitä mä teen ja selostakaa se kuin kuusi vuotiaalle lapselle eli mulle vaikka ranskalaisilla viivoilla.
 

Rapala

Jäsen
Antakaas ohjeita tällaiselle vanhalle parralle, 10 vee poika sai nyt kännyn missä pokemonin voi ladata, mutta mun pitäisi luoda tili hänelle(ikä kysymys). Vai onks noi muut lapset huijanneet ikänsä ja luoneet tilin sillain?. Mitä mä teen ja selostakaa se kuin kuusi vuotiaalle lapselle eli mulle vaikka ranskalaisilla viivoilla.

- Luo pojalle gmailtili täällä: (Ikäraja on 13, joten varmaan fiksumpi mennä väärillä tiedoilla)
Create your Google Account (linkki gmail-tilin luomiseen)

osoitteeksi semmoinen jonka poika muistaa itse (peli kysyy sitä aina toisinaan) ja salasanaksi myös joku jonka poika muistaa.

- Mene kännyn omaan applikaatio-kauppaan (Appstore, google-play, yms) ja ladatkaa peli sieltä yhdessä.

- Katso kännyn ja kyseisen ylläolevan storen asetukset niin ettei poika lataa sinne ominpäin mitään, tai osta pelin tarjoamia tuotteita. Parhaiten selviää kun ei laita mitään maksutietoja tilille. Sopikaa säännöistä saako poika halutessaan latailla ilmaisia pelejä lisää vai tehdäänkö nämä yhdessä isän kanssa :)

- Avatkaa pokemon Go appi, peli kysyy haluatko tunnistautua Pokemon Trainer, vai Gmail-tilin kautta. Valitkaa gmail ja kirjautukaa tunnuksilla jotka aiemmin loitte. Tehkää tämä yhdessä koska peli edelleen kärsii yhteysongelmista ja aina toisinaan vaatii sisäänkirjautumista eli pojan hyvä oppia tämä.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Iso Kiitos!
Mutta perskules tällainen vanhaparta sai kuin saikin homman luotua vähän niin kuin noin kuin neuvoit! Hienoa, kiitos!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja alkuun kannattaa myös pelisäänöt esimerkiksi liikenteessä muistutella tai ekat kerrat olla mukana, sen verran helposti tuntuu varsinkin lapset jäävät pelin ruutua katsomaan että muu liikenne unohtuu täysin. Samaa toki monen aikuisen kohdallakin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ihan rookie tääsä jutussa. Tyttären kanssa on tullut keräiltyä noita Pokemoneja ja tasokin on vasta 8. Gymeillä en oo käyny ollenkaan. Enkä varmaan edes käy.
Mutta. Mikäs idea siinä on, ku antaa Pokemonit sille Professorille? Onko siitä jotain iloa? Sen verran mä oon sitä tehnyt, ettei kahta samanlaista Pokemonia ole siinä listassa. Kun en oikein tiedä mitä ideaa niitä kaikkia Ratattatoja ja Pidgeytä on siellä pitää ja kasvattaa? Tai Evolvata, niinku ammattilaiset sanoo.
Helvetin vähän täällä maaseudulla uusia näkyy. Noita samoja vaan. Heti, kun menee esim. Poriin, niin aina tulee pari uutta. Lähes kaikki ne, jotka jo on jätän rauhaan. Siinä menee kuitenkin aina se 3-5 pokepalloa hukkaan. Loppuu pallot äkkiä, kun 7 vuotias tytär paiskoo menemään.
Kuinka monta noita Pokemoneja voi yleensäkään olla siellä listoilla? Siis vaikka noita Pidgeytä?

Ja kyllä. Nyt ne on alkanut karkailemaan ihan urakalla. Ja se lista missä näkyy lähistöllä nähdyt, niin mitä hyötyä siitä on? Siitä kun painaa, niin mitään ei tapahdu. Näyttää vaan me lähettyvillä olevat? Miten niitä lähdetään erikseen etsimään?

Ja tuota ukkeliakin olis kiva, kun sais muokata enemmän. Hemmetin tylsät kuteet ja muut.

Paljon kysymyksiä mutta jos edes paria asiaa joku jaksais valaista. Kiitos.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Mikäs idea siinä on, ku antaa Pokemonit sille Professorille? Onko siitä jotain iloa? Kun en oikein tiedä mitä ideaa niitä kaikkia Ratattatoja ja Pidgeytä on siellä pitää ja kasvattaa? Tai Evolvata, niinku ammattilaiset sanoo.
Kuinka monta noita Pokemoneja voi yleensäkään olla siellä listoilla? Siis vaikka noita Pidgeytä?

Ja se lista missä näkyy lähistöllä nähdyt, niin mitä hyötyä siitä on? Siitä kun painaa, niin mitään ei tapahdu. Näyttää vaan me lähettyvillä olevat? Miten niitä lähdetään erikseen etsimään?

Pokemoneja kun lähetät professorille, saat tilalle yhden kappaleen sen pokemonin candyä. Näillä candyillä voit sitten kehittää omista pokemoneista parempia versioita, eli juurikin "evolvata". Eri pokemonit vaativat eri määrän candyjä evolvaamiseen. Ja tosiaan ei ole mitään hyötyä pitää ylimääräisiä pokemoneja varastossa. Jos haluaa nousta tasoissa ylöspäin mahdollisimman nopeasti, niin kannattaa kerätä läjä pidgeytä, weedleä, caterpietä yms. yleisiä pokemoneja.
Kun on riittävä kasa candyjä ja pokemoneja niin käyttää lucky eggin ja evolvaa kaikki sen puolen tunnin aikana. Mikä sitten on riittävä kasa niin riippuu varmaan pelaajasta. Kovimmat grindaajat kerää tarpeeksi tavaraa 50-60 evolveen mutta ite en oo jaksanu keräillä kun 20-30 evolven verran varastoja.

Oletuksena Pokemoneja voi olla listoilla 250. Varastoon voi ostaa lisätilaa mutta en kyllä keksi mihin sitä joku tarvitsisi.

Toi lähistöllä olevien Pokemonien lista on vielä ilmeisesti vähän kehityksen alla, mutta tällä hetkellä se näyttää 200 metrin säteellä olevat pokemonit. Aika työlästä on siis lähteä summamutikassa 200 metrin säteeltä etsimään mitään.

EDIT: Pokecoinseja saat kun asetat gymille oman pokemonin puolustamaan. Jokaisesta pokemonista, jonka olet asettanut gymille saat 10 kolikkoa ja 500 stardustia. Hankala systeemi siinä mielessä, että ainakin kaupunkialueella gymit vaihtavat omistajaa koko ajan, joten aika nopeasti saa toimia jos haluaa useampaan gymiin ehtiä laittamaan oman pokemonin. Tuon kolikkopalkinnon voi kerätä 21 tunnin välein.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Eli lyhykäisyydessään mitään ei kannata evolvata ennen kuin on helvetisti evolvattavaa?
Ja mistä saa tuon onnen munan? Tavallisia pärähtelee joka pokestopilta. Ja sit tulee niitä jotain taistelun jälkiä parantavia juttuja. @Mahola
 

Ameno

Jäsen
Eli lyhykäisyydessään mitään ei kannata evolvata ennen kuin on helvetisti evolvattavaa?
Ja mistä saa tuon onnen munan? Tavallisia pärähtelee joka pokestopilta. Ja sit tulee niitä jotain taistelun jälkiä parantavia juttuja. @Mahola
Lyhykäisyydessään näin, jos siis haluat optimoida hahmosi kokemuspisteiden määrän. Mutta jokainen pelaa tietysti tyylillään ja omaksi ilokseen, ja voisin luulla, ettei 7 vuotias tytär nyt niin tosissaan tuota pelaa, että kaikki olisi optimoitava. Omaksi ilokseen tätä pelataan ja onhan se pokemonien evolvaaminen kivaa puuhaa, varsinkin silloin, kun pääsee evolvaamaan jotain ei-ihan-niin-yleistä pokemonia, joten kun siihen pystyy niin on se kiusaus suuri evolvata se heti eikä odotella, että pystyy tarpeeksi monta muutakin evolvaamaan, jotta saisi mahdollisimman paljon expaa. Mutta kannattaa varmaan jättää tosiaan ne yleisemmät pidgeyt ja rattatat ja caterpiet ja weedlet yms evolvaamatta siihen asti kunnes niitä pystyy evolvaamaan sen useamman kymmentä kappaletta ainakin, ja käyttää silloin se lucky egg.

Tuossa muutama viesti ylempänä nimimerkki @SharksAttack on vastannut jälkimmäiseen kysymykseesi, eli lucky eggejä saa kun hahmosi saavuttaa tietyt tasot:

9, 10, 15 ,20 (2 kpl), 25, 30 (3kpl), 35, 40 (4 kpl)
Serebiistä löytyy lista tavaroista, joita saa.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Lyhykäisyydessään näin, jos siis haluat optimoida hahmosi kokemuspisteiden määrän. Mutta jokainen pelaa tietysti tyylillään ja omaksi ilokseen, ja voisin luulla, ettei 7 vuotias tytär nyt niin tosissaan tuota pelaa, että kaikki olisi optimoitava. Omaksi ilokseen tätä pelataan

Nimenomaan näin. Eihän tässä pelissä mitään kilpailullista puolta kunnolla edes ole, joten ei noista optimoinneista kannata niin välittää. Pelasi niin tai näin niin gymien valtaaminen on helppoa ja puolustaminen mahdotonta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Kylläpäs karkaili leikkipuistoretkellä taas kaiken maailman madot helposti. Ja joku yks musta möykky, jolla oli ns. pääkallolippu rinnassa.
Peruspokemoneja tais likka saada kiinni 5 ja pokepalloja meni varmaan 30. Harmittaahan toi kun 25 cp-Weedlet karkaa ja niihin hukkaa sen 3-5 palloa. Ainakin 4 pokemonia pääs karkuun. Pari niistä vielä niin, että oli jo kaks kertaa kiinni.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Alkuinnostuksen jälkeen kieltämättä vähemmän tätä on jaksanut hakata - töissä tulee pyöriteltyä silloin tällöin läheistä pokestopia,että pysyy pallovarasto täynnä, välillä kun muistaa ulkona käppäilessä että tällainenkin juttu oli, niin antaa sitten syödä akkua, ehkä sitä johonkin törmää.

Niin kuin tänään kotimatkalla, mukaan tarttui viimein yksi tarvittava Eevie että sai tuon päivitettyä. Mutta siitäpä tulikin Flareon (yli 1000 CP), XP:täkin tuli 1000 normaalin 500:n sijaan ja näin äkkiseltään Pokedexista vilkaistuna tuohan hyppäsi kahden kehitysasteen yli (joita en ole vielä "bongannut").

En toki valita, mutta kysymys kuuluu, oliko tuo vain hetkellinen bugi vai voiko noin käydä useamminkin? Ja jos kyllä, mikä tuohon vaikuttaa? Lähtötasoltaan päivitettävä Eevie oli korkeahko, > 300 CP muistaakseni - mietin vain, että vaikka evoluutiohammasta kolottaisi, niin jos on tuollainen "useammin päivitettävä", kannattaako odottaa että saa jonkun keskimääräistä paremman ja pääsisi suorilta pidemmälle? Vai onko tuo täysin randomia (tai bugi)?
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
En toki valita, mutta kysymys kuuluu, oliko tuo vain hetkellinen bugi vai voiko noin käydä useamminkin? Ja jos kyllä, mikä tuohon vaikuttaa? Lähtötasoltaan päivitettävä Eevie oli korkeahko, > 300 CP muistaakseni - mietin vain, että vaikka evoluutiohammasta kolottaisi, niin jos on tuollainen "useammin päivitettävä", kannattaako odottaa että saa jonkun keskimääräistä paremman ja pääsisi suorilta pidemmälle? Vai onko tuo täysin randomia (tai bugi)?

Eeveellä on kolme eri muotoa mihin kehittyy: sähkö- tuli- ja vesiturriainen. Kehtittyy randomilla johonkin noista, mutta Eeveen nimeämällä voi sen myös itse määrätä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Niin kuin tänään kotimatkalla, mukaan tarttui viimein yksi tarvittava Eevie että sai tuon päivitettyä. Mutta siitäpä tulikin Flareon (yli 1000 CP), XP:täkin tuli 1000 normaalin 500:n sijaan ja näin äkkiseltään Pokedexista vilkaistuna tuohan hyppäsi kahden kehitysasteen yli (joita en ole vielä "bongannut").
Eevee on siitä spesiaali pokemon, että sillä on kolme "kakkosmuotoa" ja seuraavissa generaatioissa vielä lisää. Kehittämäsi Flareon on tulityyppiä ja sen lisäksi on sähkötyypin Jolteon ja vesityypin Vaporeon. Normaalisti Eeveen kehittäminen on arpapeliä ja sattuma määrittää mikä noista kolmesta tulee, mutta nimeämällä sen Eeveensä tietyllä tavalla (Sparky=Jolteon, Rainer=Vaporeon ja Pyro=Flareon) voi määrittää mikä siitä tulee. Toimii kerran per nimi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Eeveellä on kolme eri muotoa mihin kehittyy: sähkö- tuli- ja vesiturriainen. Kehtittyy randomilla johonkin noista, mutta Eeveen nimeämällä voi sen myös itse määrätä.
Tämähän selittää, kiitoksia molemmille. Kieltämättä olen jokseenkin Pokemon-ummikko. Jotenkin tulkitsin tuon diagrammin Pokedexissä siten, että ensin kehitytään oikealle ja siitä alaspäin, mutta kyllähän tuon toki voi mieltää siten että joku noista (olisi selkeämpi jos Eevee olisi keskitasolla).
 

Ameno

Jäsen
Tämähän selittää, kiitoksia molemmille. Kieltämättä olen jokseenkin Pokemon-ummikko. Jotenkin tulkitsin tuon diagrammin Pokedexissä siten, että ensin kehitytään oikealle ja siitä alaspäin, mutta kyllähän tuon toki voi mieltää siten että joku noista (olisi selkeämpi jos Eevee olisi keskitasolla).
Aika yksinkertainen tuo "diagrammi" siellä pokedexissä on. Pokemonit ovat ihan vain numerojärjestyksessä vasemmalta oikealle, ja peruslähtökohta on, että alempi muoto on ensin, jota sitten seuraa kyseisen pokemonin seuraava muoto oikealla puolella jne. Pokedexissä nyt on vaan useampi rivi sen takia, että siinä näkyisi kerralla mahdollisimman monta pokemonia ilman että tarvitsisi scrollailla valikkoa hirveästi, eivätkä kaikki olisi 151 pokemonia pitkällä listalla yhdellä rivillä. Eevee on tosiaan näissä evolvaamisissa (yksi) erityistapaus, koska pystyy muuttumaan tässä ensimmäisessä sukupolvessa kolmeksi eri muodoksi, kuten aiemmin jo sanottiin (Ja lisää on tulossa, kunhan peliin lisätään seuraavien sukupolvien pokemoneja). Myöhemmissä sukupolvissa on näitä erityistapauksia useampiakin, jotka pystyvät muuttumaan olosuhteista riippuen eri muotoihin, mutta eipä siitä nyt sen enempää, kun eivät nuo vielä ainakaan pelissä ole.
Ja XP:tähän sait 1000, koska sinulla ei ennestään Flareonia ollut, ja uudesta merkinnästä pokedexiin saa 500 expaa, eli 500 XP evolvaamisesta + 500 XP uudesta merkinnästä pokedexiin.
nimeämällä sen Eeveensä tietyllä tavalla (Sparky=Jolteon, Rainer=Vaporeon ja Pyro=Flareon) voi määrittää mikä siitä tulee. Toimii kerran per nimi.
Itse asiassa tuo taitaa toimia joka kerta, kunhan vain muistaa muuttaa edellisen evolvatun Rainerin/Sparkyn/Pyron lempinimen pois joksikin muuksi. Itse ainakin pystyin evolvaamaan kaksi kertaa peräkkäin kaksi Vaporeonia, kun ensin nimesin toisen Raineriksi, evolvasin, muutin nimen joksikin muuksi ja tämän jälkeen muutin seuraavan Eeveen lempinimen Raineriksi ja evolvasin, ja tuloksena siis kaksi Vaporeonia. Ja minulla oli jo ennestäänkin parikin Vaporeonia.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Itse asiassa tuo taitaa toimia joka kerta, kunhan vain muistaa muuttaa edellisen evolvatun Rainerin/Sparkyn/Pyron lempinimen pois joksikin muuksi. Itse ainakin pystyin evolvaamaan kaksi kertaa peräkkäin kaksi Vaporeonia, kun ensin nimesin toisen Raineriksi, evolvasin, muutin nimen joksikin muuksi ja tämän jälkeen muutin seuraavan Eeveen lempinimen Raineriksi ja evolvasin, ja tuloksena siis kaksi Vaporeonia. Ja minulla oli jo ennestäänkin parikin Vaporeonia.
Ei ole ainakaan itsellä toiminut. Mahdollisuus kuitenkin tohon Vaporeoniin on 33%, niin tietysti tossa voi käydä tuuri.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohtasin ensimmäistä kertaa tilanteen, jossa lapsi lähtee yhtäkkiä poukkoilemaan peliä pelatessaan. Tuloksena kevyt törmäys pyöräilevän naisen kanssa, jolle tämä kokemus oli ilmeisesti hieman traumaattinen...ainakin hän analysoi tätä tilannetta satamassa jonkun tyypin kanssa 15 minuuttia

Sitä jäin miettimään, että miksi tuokin poika lähti kirmailemaan arvaamattomasti? Ei pelin takia ainakaan tarvitse sekoilla. Viekö se Pokemonin havaitseminen sitten niin mennessään, että aletaan "juoksemaan" hahmolla sitä kohti? Vaikka oikeasti riittäisi, että klikkaa vain sitä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kohtasin ensimmäistä kertaa tilanteen, jossa lapsi lähtee yhtäkkiä poukkoilemaan peliä pelatessaan. Tuloksena kevyt törmäys pyöräilevän naisen kanssa, jolle tämä kokemus oli ilmeisesti hieman traumaattinen...ainakin hän analysoi tätä tilannetta satamassa jonkun tyypin kanssa 15 minuuttia

Sitä jäin miettimään, että miksi tuokin poika lähti kirmailemaan arvaamattomasti? Ei pelin takia ainakaan tarvitse sekoilla. Viekö se Pokemonin havaitseminen sitten niin mennessään, että aletaan "juoksemaan" hahmolla sitä kohti? Vaikka oikeasti riittäisi, että klikkaa vain sitä.

Olisiko poika lähtenyt liikkumaan kohti Pokestoppia? Itse olen yhden pyöräilijä kiroilut saanut niskaani, koska kävelysuutani muuttui yhden äkin ja suuntasin kohti pokestoppia. Tästäkin virheestä opin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös