Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 993
  • 788
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minullapa tuon päivityksen jälkeen pakotti rekisteröitymään googlen kautta uudestaan ja vanhaa nickiäni en voinut käyttää, koska oli "in use". Eli jouduin tekemään uuden ja level 12 hahmo katosi taivaan tuuliin.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämän aamun kokemuksen pohjalta on jotenkin viilattu tuota pokemonien kiinni ottamista, nyt meni aika monta mörköä putkeen ihan ykkösellä palloon.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Loma loppui, piti taas palata takaisin vertauskuvallisen sorvin ääreen. Mutta näin pehmeänä laskeutumisena, tuossa vieressä on Linnan pokestop, joten mikäs tässä samalla hieman Pokemoneja metsästäessä.

Ymmärrän täysin valitukset siitä, että peli on epäreilu maantieteellisestä sijainnista riippuen. Onhan tämä ihan liian helppoa, kun innokkaat yliopisto-opiskelijat pitää jatkuvasti lurea päällä, voi vain istua paikallaan ja poimia noita pois sitä mukaa kun ilmaantuu. Toivottavasti kehittäjä tekisi jotain pelin tasapuolistamiseksi, mutta vaikuttaa siltä ettei paljoa kiinnosta.
 

OH26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Minulla on nyt eilen ja tänään herjannut "gps not found" ja en ole päässyt pelaamaan. Onko muilla samoja ongelmia? Olen kirjautunut ulos, poistanut sovelluksen ja ladannut uudelleen yms. ja ei apua. Maps ja muut paikannusohjelmat kyllä paikantavat minut mutta pokemon ei.

Muutenkin vähän maku mennyt peliin. En ole saanut yhtään 10km munaa vaan kokoajan tulee 2km munia, joista tulee Rattata yms. Lahen alueelta ei näytä löytyvän mitään Magmaria kummempaa, joten mitään harvinaisempia ei tule saatua.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Minulla on nyt eilen ja tänään herjannut "gps not found" ja en ole päässyt pelaamaan. Onko muilla samoja ongelmia? Olen kirjautunut ulos, poistanut sovelluksen ja ladannut uudelleen yms. ja ei apua. Maps ja muut paikannusohjelmat kyllä paikantavat minut mutta pokemon ei.

Muutenkin vähän maku mennyt peliin. En ole saanut yhtään 10km munaa vaan kokoajan tulee 2km munia, joista tulee Rattata yms. Lahen alueelta ei näytä löytyvän mitään Magmaria kummempaa, joten mitään harvinaisempia ei tule saatua.
Kaverille oli Lahdesta tullut ainakin Scyther. Viiden kilon munista tulee välillä ihan kivoja. Esim itelle tuli Lickitung, Onix. 2 kilon munastakin tuli Bulbasaur.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
paljon kyllä tilttaa nyt. 6km lenkillä sain 0.2km matkaa kerrytettyä munaan. Kartta toimi koko ajan. Vasta pokestopilla huomasi että "jotain on pielessä" kun sitä ei voinut pyörittä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olevinaan nyt lureilta tulee örkkejä saman verran, mitä ennen tuli tässä sohvalla istuessa. Eli tarjontaa vähemmän sekä määrällisesti että laadullisesti ja niitä on paljon entistä vaikeampi pyydystää. Alkaa mennä pikkuhiljaa maku tähän peliin.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
paljon kyllä tilttaa nyt. 6km lenkillä sain 0.2km matkaa kerrytettyä munaan. Kartta toimi koko ajan. Vasta pokestopilla huomasi että "jotain on pielessä" kun sitä ei voinut pyörittä.
Battery saver teki ainakin tuota. Ite oli pakko ottaa se pois päältä kun sen kanssa ei voinu pelata ollenkaan.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Jaa mulla se käytössä. Ehkä johtuu siitä sitten.
Päivityksen jälkeen kun ensimmäistä kertaa pyöräilin sain huomata että piti mennä hiljampaa kuin ennen. Ovat tainneet laskea rajaa, ainakin omasta mielestäni.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Päivityksen jälkeen kun ensimmäistä kertaa pyöräilin sain huomata että piti mennä hiljampaa kuin ennen. Ovat tainneet laskea rajaa, ainakin omasta mielestäni.

Olisikohan tarkoitus vähentää pyörällä ja autolla metsästävien määrää joista myös eniten negatiivisia uutisia tullut, toisaalta eipä niillä juuri aikaisemminkaan ole voinut hyödyksi käyttää juurikaan. Tällähetkellä peli näyttäisi vähän menettävän nopeammin suosiotaan kun olisi ehkä voinut, varsinkin noiden alueellisien erojen takia. Ainakaan Suomessa ei näytä hirveän kiire olla lisätä vaikka pokestoppien määrää vaikka taajamiin kaupunkien ulkopuoelle tai pokemoneja, bugeja siellä täälä ja parannukset mitä tehty on melkein vain aiheuttanut lisää ongelmia.

Sinällään jännä nähdä että vielä kun loput maat lisätään että lisäntyykö jatkossa vain ongelmat.. tyyliin nyt taidetaan lisätä brasiliaa ja vastaavaa ihan pakosta kun Olympalaiset on vaikka peli ei ehkä ole valmis lisäykselle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se Pokemon nimikin kantaa vain tasan niin kauan kuin se ihminen mieltää sen tekemisen edes jollain tavalla hauskaksi ja sitten vielä vähän päälle, jos on vaikka pelannut noita pelejä, tai kuten allekirjoittanut, istunut 3 kertaa nuoremman serkkupojan pyynnöstä katsomassa samaa pokemon elokuvaa elokuvateatterissa. Mutta suuri massa, se on nykyaikana sellaista, että 2 viikkoa on ikuisuus ja kuukausi on valovuosi.

Kyllähän tää Pokemon go tulee Nintendolle kantamaan varmaan kauankin aikaa vielä rahaa, mutta toki iso ongelmahan tuo on että peli on tuotu keskeneräisenä markkinoille ja vieläpä kun Nintendo ei itse ole peliä tehnyt niin ne saa vain osan tuloista. Lisäksi mikromaksujärjestelmä voisi olla tehokkaampi esimerkiksi yrityksille ja vastaaville joilta voisi nyt irrota isot rahat kun buumi päällä, mutta nyt hyvä jos saavat korjailtua jotain bugeja.

Mutta se missä Nintendo varmaan eniten voittaa että yleinen Pokemon buumi on päällä, muulla kun tuolla Pokemon Go ne voi tarvittaessa iskeä sitä rahaa, luoda pelikonsolille uusia pelejä jne.. Taitaa tilille muistakin jutuista rahaa tulla. Jos saisivat vaikka Wiille tai jollekin käsikonsolille tehtyä jonkun Pokemon hittipelin niin tässähän voisi niillä olla uusi rahastuksen mahdollisuus. Ehkä seuraava konsoli onkin joku kännykän ja pelikonsolin sekoitus joka käyttää liiketunnistinta ja voi pelata Pokemon Go tyylistä peliä vuorovaikutuksessa muihin ihmisiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllähän tää Pokemon go tulee Nintendolle kantamaan varmaan kauankin aikaa vielä rahaa, mutta toki iso ongelmahan tuo on että peli on tuotu keskeneräisenä markkinoille ja vieläpä kun Nintendo ei itse ole peliä tehnyt niin ne saa vain osan tuloista. Lisäksi mikromaksujärjestelmä voisi olla tehokkaampi esimerkiksi yrityksille ja vastaaville joilta voisi nyt irrota isot rahat kun buumi päällä, mutta nyt hyvä jos saavat korjailtua jotain bugeja.

Mutta se missä Nintendo varmaan eniten voittaa että yleinen Pokemon buumi on päällä, muulla kun tuolla Pokemon Go ne voi tarvittaessa iskeä sitä rahaa, luoda pelikonsolille uusia pelejä jne.. Taitaa tilille muistakin jutuista rahaa tulla. Jos saisivat vaikka Wiille tai jollekin käsikonsolille tehtyä jonkun Pokemon hittipelin niin tässähän voisi niillä olla uusi rahastuksen mahdollisuus. Ehkä seuraava konsoli onkin joku kännykän ja pelikonsolin sekoitus joka käyttää liiketunnistinta ja voi pelata Pokemon Go tyylistä peliä vuorovaikutuksessa muihin ihmisiin.
Tottakai, mutta ne pelit tuottaisi sillä nimellänsä muutenkin. Se juttuhan on nimen omaan siinä, miten tämä hype on nyt kääntymässä haitaksi, kun tuote onkin pettymys. Se vaan on valitettava tosiasia, että sä voit luoda sen hypen vain kerran ja taasen pettyneen ihmisen saaminen takaisin vaatii 100x sen saman määrän työtä, jos edes onnistuu. Nyt tämä hype ollaan tuhlattu tähän korkeintaan keskinkertaiseen tuotokseen ja jokainen pettynyt on lähes mahdotonta saada takaisin, ihan sama paljonko se tuote kehittyy. Toki varmasti jää silti vielä pelaajia, mutta ne määrät on vain huomattavasti pienempiä kuin ne olisivat voineet olla, jos tuote olisi ollut edes puolet siitä kaikesta.

Pelin arviot storeissa putoaa koko ajan, eikä olisi vaatinut kuin toimivan sen askel systeemin ja toimivat serverit, tai sen askel jutun sijaan nuolen, etäisyyden tms. ja kaiken tämän voisi laskea asiakkaan laitteella, ilman serverikapasiteetin tuhlaamista. Mutta kun ei, niin ei. Lisäksi vielä Niantic on kussut PR puolella omiin muroihinsa oikein huolella. Kun olisi pitänyt olla avointa ja aktiivista toimintaa, jolla ihmiset olisi saatu pysymään pelin parissa, niin onkin ollut hiljaiseloa ja sitten pokevisionin yms. sammuttamista, sekä hakkeroitua accounttia.

Nyt ihmiset kyllästyy, lopettaa ja en ihmettele, se tulee näkymään myös siinä Nintendon tuloksessa, kun ne miljoonat lataukset ei maksa sitä rahaa, ne miljoonat ja miljoonat ostamassa niitä lureja, palloja yms. tuottaisi. Tästäkin ketjusta näkee hyvin, että miten nopeasti peli menettää milenkiintoaan ihmisten keskuudessa, kyllä se silloin näkyy myös siinä tuloksessa. Hetkellinen piikki ja sen jälkeen tulee alas, toisin kuin vaikka Supercell, mikä on saanut ne ihmiset koukuttumaan varsin tasaisesti ja tuottoa tulee pitkällä aikavälillä, kun ihmiset jaksaa pelata ja maksaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ehkä mä kuulun vähemmistöön, mutta mä en vieläkään ole löytänyt mitään vikaa koko pelistä. Ei mua haittaa, että ei näy missä mikäkin Pokemon on, sattumasta ja tuurista se on kiinni. Mutta kivahan näitä viestejä on tästä ketjusta lukea. :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä mä kuulun vähemmistöön, mutta mä en vieläkään ole löytänyt mitään vikaa koko pelistä. Ei mua haittaa, että ei näy missä mikäkin Pokemon on, sattumasta ja tuurista se on kiinni. Mutta kivahan näitä viestejä on tästä ketjusta lukea. :)

Eihän tuo tuossa varmaan isoin ongelma olekaan, isoin ongelma on nuo erilaiset serverionelmat ja bugit palloa heittämässä ym.. ja viimepäivien päivitykset. Aika paljon riippuu että pelaatko aktiivisesti montatuntia päivässä/yössä vai satunnaisesti. Jos paljon niin jatkuvat ongelmat helposti alkaa jossain kohti ärsyttää.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Eihän tuo tuossa varmaan isoin ongelma olekaan, isoin ongelma on nuo erilaiset serverionelmat ja bugit palloa heittämässä ym.. ja viimepäivien päivitykset. Aika paljon riippuu että pelaatko aktiivisesti montatuntia päivässä/yössä vai satunnaisesti. Jos paljon niin jatkuvat ongelmat helposti alkaa jossain kohti ärsyttää.

Joo, tarkoitus ei ole vähätellä sitä, että joillakin esiintyy jatkuvasti ongelmia, mutta on kuitenkin outoa, ettei peli saa joiltakin yhtään kehuja, koska on kuitenkin onnistunut tuotos. Ainakin omasta mielestäni.

Saanko tarkennuksia tähän serveri-ongelmaan? Suomen julkaisun jälkeen oli pari päivää ongelmia ja seuraavan kerran hieman pitkäaikaisempia ongelmia olen huomannut silloin, kun peli julkaistiin Japanissa. Ehkä olen onnekas, kun muistan esimerkiksi lukeneeni turkulaisten Pokemon GO Facebook-ryhmästä jatkuvista ongelmista, mutta itselläni toimi moitteetta, kun olin Helsingissä silloin.

Heittobugeista en ole tietoinen, jos kyse ei ole siitä hetkellisestä "ongelmasta", kun monnien nappaamista vaikeutettiin hieman. En itse huomannut muuta eroa kuin sen, että jos rinkulan sisälle ei osunut heitollaan, niin monnit saattoivat hieman useammin karata pallosta pois.

Viimeisimmillä päivityksillä jos tarkoitetaan tuota nearby-ominaisuuden pois ottamista, niin minä en ainakaan huomaa mitään eroa aikaisempaan. Valikossa ensimmäisenä oleva on aina lähimpänä ainakin siellä missä asun sekä vanhemmilla, kun takapihalle ilmestyy monni säännöllisin väliajoin. Välillä joutuu käydä vähän pidemmällä ja jopa pettyä pahasti, mutta kyllä se toimii jotenkin tai voi olla, että kuvittelen tai on käynyt hyvä tuuri.

Olen itse levelillä 28, en pelaa sinällään paljon (liikkunut olen Suomen julkaisun jälkeen 122 kilometriä), mutta opettelin nämä konstit millä saa "nopeasti" levelit ylös ja sitä kautta todennäköisemmin vähän erilaisia monneja sekä CP:n myötä tasokkaampina. Tulee vain liikuttua suhteellisen paljon nykyään ja tossahan se kätsysti kulkee mukana, on myös lureiltu jonkun verran. Auttanee aika paljon meikäläistä, että asun aivan ydinkeskustassa.

EDIT: oikea km-määrä korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulla on nyt eilen ja tänään herjannut "gps not found" ja en ole päässyt pelaamaan. Onko muilla samoja ongelmia? Olen kirjautunut ulos, poistanut sovelluksen ja ladannut uudelleen yms. ja ei apua. Maps ja muut paikannusohjelmat kyllä paikantavat minut mutta pokemon ei.

Muutenkin vähän maku mennyt peliin. En ole saanut yhtään 10km munaa vaan kokoajan tulee 2km munia, joista tulee Rattata yms. Lahen alueelta ei näytä löytyvän mitään Magmaria kummempaa, joten mitään harvinaisempia ei tule saatua.
Laitappas GPS pois päältä ja saman tien takaisin päälle, en tiedä miksi, mutta ainakin allekirjoittaneella välillä GPS ei pelissä muka löydä yhtään mitään, mutta laittamalla pois ja takaisin sen valikosta, niin sijainti löytyy sekunneissa. Toki en tiedä miten iphonessa asia menee, mutta androidissa siitä ylhäältä kun vetää alas valikon auki ja location/GPS täppä pois ja takas niin taas toimii.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo, tarkoitus ei ole vähätellä sitä, että joillakin esiintyy jatkuvasti ongelmia, mutta on kuitenkin outoa, ettei peli saa joiltakin yhtään kehuja, koska on kuitenkin onnistunut tuotos. Ainakin omasta mielestäni.
Saahan peli paljonkin kehuja, ainakin allekirjoittanut tykkää todella paljon. Mutta se ei mielestäni tarkoita, että pitäisi pitää sitä jonain täydellisenä tai puutteettomana. Esim. pienille lapsille, maalla asuville, liikuntarajoitteisille yms. on aika julmetusti merkitystä, että esim. tuo etäisyys touhu toimisi. Muille sitten on varmasti v-mäistä, että jos annat marjan ja sen jälkeen tulee curve ballia automaattisesti, tai että CP10 rattata pomppii pois pokepallosta 4 kertaa. Kyse on siitä, että suurta massaa tuollaiset alkaa oikeasti vituttaa, saati se jos olet keskellä metsää, siis oikeasti metsää jossain tuolla missä kaupunkeja ei ole ja siellä ei ole pokemonin pokemonia. Saati että asut paikassa, missä ei ole stoppeja tai gymejä kymenien kilometrien säteellä. Samaan aikaan kun toiset vetää bissee terdellä, on useita stoppeja ja pokemoneja tulee kuin mannaa taivaasta. Siinä sitä alkaa oikeasti sitä isoa massaa vituttamaan, samalla kun toiset saa kaiken liian nopeasti ja helposti ja se aika nopeasti syö sen pelin mielenkiinnon. Mitä sillä on väliä, no sillä on sen verran väliä, että se tappa tulot ja kehityksen, eli sitten ne joista peli on hauskaa, kärsii siitä että massan mielestä se ei ole hauskaa, koska sen resurssit pienenee, kun tulot ja pelaajamäärät pienenee.

Enkä nyt edes ole vielä puuttunut oikeisiin bugeihin, kuten äänien häipymisiin, pelin jumittumisiin ja sen takia menetettyihin pokemoneihin, virran säästön takia lakanneeseen kosketusten toimivuuteen ja muuhun sellaiseen mikä voidaan luokitella puhtaaksi bugiksi pelissä. Noi on ärsyttäviä, mutta ne ei haittaa kokemusta. Se jos et pääse serverille, tai että lähelläsi on muka pokemon, joka ei edes ole siellä, tai minkä löytäminen on mahdotonta, se on koko pelin idean tappavaa. Toki fiksua olisi ollut heti alkuun jättää ne kuinka lähellä on jutut pois, jos kerran niitä ei lopulta ole missään muodossa, nyt fiilis on ihmisisllä petetty ja syystä, koska ne joskus jopa toimi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Esim. pienille lapsille, maalla asuville, liikuntarajoitteisille yms. on aika julmetusti merkitystä, että esim. tuo etäisyys touhu toimisi. Kyse on siitä, että suurta massaa tuollaiset alkaa oikeasti vituttaa, saati se jos olet keskellä metsää, siis oikeasti metsää jossain tuolla missä kaupunkeja ei ole ja siellä ei ole pokemonin pokemonia. Saati että asut paikassa, missä ei ole stoppeja tai gymejä kymenien kilometrien säteellä. Samaan aikaan kun toiset vetää bissee terdellä, on useita stoppeja ja pokemoneja tulee kuin mannaa taivaasta. Siinä sitä alkaa oikeasti sitä isoa massaa vituttamaan, samalla kun toiset saa kaiken liian nopeasti ja helposti ja se aika nopeasti syö sen pelin mielenkiinnon.

Muokkasin lainausta hieman, karsien osan pois.

Tämän kyllä allekirjoitan ja se on valitettavaa. Tässä parhaiten huomaa kyllä sen kiireen pelin tuomisesta markkinoille, koska kyllä niitä PokeStoppeja keksisi paikkoihin kuin paikkoihin, mutta nyt ei mennyt nallekarkit tasan. En tiedä onko tähän kuinka nopeasti tulossa muutos, kun Niantic oli ainakin jokin aika sitten pyytänyt, että ihmiset pyytäisivät lisää PokeStopeja ilmeisesti perustellen. Tämänkin olisi voinut suunnitella esimerkiksi niin, että stoppeja olisi alunperin sijoitettu esimerkiksi kilometrin päähän toisistaan, jos pohjana on käytetty sitä Ingressiä vai mikä lie. Tuskin olisi ollut hankala homma.

Mua itteä ärsyttää tämä luretus, vaikka siihen itsekin olen joskus ajautunut.

Enkä nyt edes ole vielä puuttunut oikeisiin bugeihin, kuten äänien häipymisiin, pelin jumittumisiin ja sen takia menetettyihin pokemoneihin, virran säästön takia lakanneeseen kosketusten toimivuuteen ja muuhun sellaiseen mikä voidaan luokitella puhtaaksi bugiksi pelissä. Noi on ärsyttäviä, mutta ne ei haittaa kokemusta. Se jos et pääse serverille, tai että lähelläsi on muka pokemon, joka ei edes ole siellä, tai minkä löytäminen on mahdotonta, se on koko pelin idean tappavaa. Toki fiksua olisi ollut heti alkuun jättää ne kuinka lähellä on jutut pois, jos kerran niitä ei lopulta ole missään muodossa, nyt fiilis on ihmisisllä petetty ja syystä, koska ne joskus jopa toimi.

Vastaan tähän vielä lyhkäiseksi: valitettavaa, että tuommoisia ongelmia on vieraillut, koska itselläni ei sen alkukankeuden jälkeen ole peli liiemmin jäätyillyt eikä koskaan ole äänienkään kanssa ollut ongelmaa.

Herää kysymys sitten myös, että voiko puhelimella tai liittymällä olla merkitystä toimivuuden kanssa, varmasti osittain. Todennäköisesti vain käynyt erinomainen tuuri ja sitä kautta mielikuva pelistä on loistava.

Toivottavasti tuohon kakkosgeneen keksivät sitten jotain lisää, esimerkiksi niiden stoppien suhteen. Itseä hirveästi kiinnostais, että noita vanhoja Pokemon-pelejä matkittais paljon enemmän Pokemon GO-muotissa eli itse joutuisi kouluttamaan omia monneja leveleiden kanssa ja niin edelleen, mutta karttojen teko olisi varmasti hankalampaa. Toisaalta, se kannustaisi varmasti liikkumaan eri paikkoihin. Olisi myös kiinnostavaa battlata oikeita ihmisiä vastaan ja mielellään vuorotellen, vanhojen pelien tyylillä.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä komppaan myös Licoa, eli olen itse aika pitkälti tyytyväinen peliin. Tykkään pääsääntöisesti muutenkin keräillä asioita kaikissa peleissä mitä pelailen, joten sen takia olen ihan tyytyväinen vielä tuohon pelin sisältöön. Mikä lähinnä käsittää vain keräämisen. Aavistuksen tuo Tracking toiminto häiritsee, kun ei esimerkiksi viitsi lähteä etsimään mitään rareja sen pohjalta.

Äänet toimivat myös puhelimessa OK, eilen pamahti tekstareita / whatsappia puhelimeen ja silti jäivät sound effectit ja värinä päälle. Pokemon reissu kesti eilen 2,5 tuntia ja akkua oli 55 % jäljellä kotiovella. Isompi levelisiä turhakkeita (Rattataa yms.) en edes yritä ottaa kiinni. Pallot lentävät omasta mielestäni ihan hyvin ja kohteeseen. Pelaan aika paljon pyörällä ajaessa, joten aika useat mokat menevät ihan omaan piikkiin kun heilahtaa pyörä samalla kun tähtäilee pallolla.

Tokihan jos ajattelee peliä enemmän kokonaisuutena ja muiden puolesta niin häiritsisi useammat asiat mitkä tässäkin ketjussa on lueteltu.

Edit: Eilinen lenkki oli jonkun 15 kilometriä, siinä aikana pompsahti kaksi 5km munaa rikki, joten nekin toimivat ihan odotetulla tavalla mitä voi pyörälenkillä odottaa.
 

Komposiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mites toi nuil saleil ottelu tapahtuu? Mikäs se sininen palkki on siellä joka latautuu kun mättää menemään?

Kävin kerran kokeilee ja mun taktiikka oli se että pieksin sormella näyttöä niin lujaa ku lähtee :D
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Itse päätin jossain vaiheessa olla harmittelematta siitä, että jotkut paremmilla pelipaikoilla asuvat pääsevät helpommalla. Pelissä ei kuitenkaan ole oikeastaan interaktioita muiden kanssa, joten jokainen voi mennä omaan tahtiin. Saleilla on joskus liian kovia monstereita, varsinkin jos niitä on liikaa niin sitten en vain pärjää. Usein pääsen kuitenkin 1-2 pokemonia vastaan kun lähisalini vaihtavat omistajaa aika tiheään, joten kuudella vähän heikompitasoisella on vielä ihan hyvät mahdollisuudet.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Itse myös viihdyn pelkästään pokemoneja keräillessä. Saleilla en käy tappelemassa lainkaan, mitä nyt ohikulkiessa jos sali on omien vallassa niin jätän sinne yhden oman pokemonin ja kerään helpot pokecoinsit talteen!

Keräily itsessään on mukavaa kuntoilua ja 5km munia taitaa itsellä olla kaikki ja sieltä tullut lähes poikkeuksetta viime aikoina uusia tuttavuuksia. Toki harvinaisempia pokemoneja on aina mahtava saada keräilyssäkin mutta kyllä rattatat ja pidgeyt myös kelpaavat, sillä näitä hamstraamalla saa helposti lucky eggin aikana leveleitä nostettua. Psyduckit ja drowzeet puolestaan vituttavat, kun niiden evolvaamiseen tarvisi sen 50 candya...

Niin, ja pitääkö joku oikeesti ääniä päällä pelatessa? Se on kyllä maailman ärsyttävin ääni mutta onneksi kuulokkeet korville ja Spotifyt soimaan niin mukavaahan tää pelailu on hei!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös