Pois Kalliosta or not?

  • 23 825
  • 94
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Vaikka palveluita löytyy kohtuullisesti, niin itse olen kaivannut enemmän tarjontaa ravintolaskeneen. Pizzaa ja kebabia toki löytyy. Mutta muu tarjonta onkin sitten heikkoa. Pelmenit, Cella, Bullman, Soul Kitchen yms. löytyy, mutta miksei vaikkapa Hesarilla voisi olla edes pari hyvää ruokapaikkaa? Ravintolapäivänä Kalliossa vilisee, joten luulisi kysyntää olevan.

Hämeentielle tuli juuri uusi ravinteli, Grillsson. Suosittelen kokeilemaan.

Ravintola Grillsson | Ravintolamaailma.fi
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minun veikkaukseni on, että scholl on hipsteri Punavuoresta, joka on ollut jo pitkään edellä aikaansa mutta sittemmin suivaantunut Kallion uudesta coolimmasta skenestä, ja päätti tehdä ensiesiintymisensä alueella. Ympyrätalon Rossosta tie vei aivan varmasti Siltaseen. Veikkaan myös, että vaatetuksena hänellä oli ironisesti Jokereiden '95-'96 -paita ja Hackmannin kattila päässä (ei se kypärä, vaan aito kattila), Saksasta ostetut pussihousut sekä muistellakseen vanhaa HIFKin miestä, Hjallista, purkkarit jalassa - vaikka ne ovatkin jo vähän out.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Yhteydet on järjettömän hyvät. Oluen ystävälle löytyy jos jonkunlaista kuppilaa.
- - -

Tämä yhteysjuttu on taivahan tosi. Laruunkin pääsee yhdellä bussilla ja metrolla joka paikkaan. Kesäisin ajelin lystikseni ratikalla ympäri stadia ja katselin maisemia.

Olutpaikoista tulee mieleen "hauska" tapaus kun olin juuri muuttanut Torkkelinkadulle. Eräänä perjantai-iltana ajattelin lähteä tsekkaamaan paikallisia baareja idealla bisse per baari. Törmäsin mm. Pelle M:an, Jussi Lampeen jne, mutta sitten siirtyessäni eteenpäin yht´äkkiä tuli rankka sadekuuro joten hyppäsin seuraavan baarin ovesta sisään. Hämärältä tiskiltä tilasin bissen ja hiukan ihmettelin kun viereeni tuli aika nuori kaveri joka pyysi minua istumaan hänen pöytäänsä. Kohteliaasti kieltäydyin. Sitten siemailin bisseä ja aloin katsella ympärilleni. Ei helvetti, nahkahousuäijiä joka puolella.

Ikinä en ole 0,5l bisseä juonut aiemmin alle viiden sekunnin. Eikä yhtään haitannut vaikka edelleen satoi.
 
Suosikkijoukkue
KK
Asuin Vaasankadulla 2000-2001 ja silloin kävin edellisen kerran ennen eilistä Bullmanissa. Täytyy kyllä sanoa, että suht ylihintainen ja puolivillainen mesta jopa Kallion mittakaavassa. Safka ei ollut juuri mistään kotoisin, eikä olutvalikoimakaan juuri houkutellut. Hinnat oli kyllä tosiaan muistettu hilata yläkanttiin.
Käyppä uudestaan.
 

scholl

Jäsen
Minun veikkaukseni on, että scholl on hipsteri Punavuoresta, joka on ollut jo pitkään edellä aikaansa mutta sittemmin suivaantunut Kallion uudesta coolimmasta skenestä, ja päätti tehdä ensiesiintymisensä alueella.

Scholl on elämysmatkailija. Olen kyllä nähnyt Anthony Bourdainin ohjelmasta, mitä hipsterit ovat ja he eivät ole kovin hyvää jengiä. Amsterdamissa niitä loikoilee ilmeisesti ilman kenkiä ja sukkia jalat ravintolan pöydillä.

Niin, siis entinen minä ennen pumppuongelmaa kävi näissä vipstereissä joku satakin kertaa vuodessa. Hirveätä keitotusta kaveriporukassa, mutta aina sama kaava. Se alkoi maistua puulta. En halunnut sairaslomalta palata samaan touhuun. Jossain vaiheessa kävin lähes yksinomaan ulkomailla viihteellä. Suomessahan musiikki on ollut jotenkin jo pitkään paskaa. Joskus 90 luvun alussa oli vielä discomusiikkiakin, mutta sitten se poistui. Samanaikaisesti asiakaskunta on koko ajan huonontunut. Kaiken maailman pipopäitä pääsee ravintoloihin. Niinpä kun tarjonta on Suomessa huonoa niin pitää etsiä. Yökerhot ovat aika scheissea ja toisaalta moni kaveri on jossain nysväilymeiningissä jonkun muijan kanssa, eikä pääse ikinä mihinkään niin ei yökerhoihin viitsi yksikseenkään lähteä niin olen alkanut tarkastaa tätä baarikuviota. Ihan sellaisia huippumestoja ei ole, eikä saksalaisia baareja oikeastaan ollenkaan.

Harvemmin tulee oltua enää yhdessä paikassa, vaan voi vaihtaa paikkaa tai vaikka menisi myöhään niin silti voi käydä vielä parissakin paikassa. Anyway, Hard Rock Caféssa olen ollut aika paljon ja jonkun verran Navy Jerry'sissä. Niissä on sellainen suht ok meininki. Kukaan ei käy vittuilemassa, musa ei ole mitään räppiä, eikä teknoa, ei ole sellaista tungosta, että juomat tulee päälle ja kaljuja, bodareita ja muita demareita ei kauheasti ole. Tuon tyyppisten paikkojen lisäksi olen käynyt yhdellä tai parilla ihan ex tempore hyvinkin eri tyyppisissä paikoissa, joskus keskellä päivääkin. Varsinkin kesällä. Ei sillä niin väliä ole, koska käy.

Ketjut ovat ihan scheissea, joten mielummin sitä käy sellaisissa paikoissa, joissa on joku yrittäjä ja joka yrittää tehdä omanlaistaan paikkaa. Tietysti pöytiintarjoilu olisi paras, mutta aina ei voi saada kaikkea, mutta joka tapauksessa iloinen, hyvällä meiningillä mukana oleva henkilökunta on se tärkein juttu ja sitten hyvät, erikoisetkin oluet ja muut juomat. Tuo Sandro, mikä on nyt NYT-lehden mukaan viime viikolla avattu, oli siinä mielessä hyvä, että se oli ihan siististi sisustettu ja kaikki henkilökunta oli kohteliasta ja iloista. Siellä oli kaksi suomalaista, yksi arabi ja yksi englantia puhuva tummamies baarissa duunissa, joten palvelu pelasi nopeasti. Ja se, että hanassa on Heinekenia, joka lasketaan Heineken-laseihin ja baaritiskiin tehty se logo sillai makeasti, on paljon parempi juttu kuin jostain Ikea-tuopeista väkisin myytävä joku suomalainen kura ja tarjoilijat, jotka kantavat niitä laseja päällekäin, eikä vierekkäin tarjottimella, jolloin se on karmeannäköistä ja lasit kuluvat, jolloin ne ovat vielä rumempia. Eli siinä mielessä se on hyvä homma, että ovat tuollaisen paikan perustaneet, en vain tajua, miksi Kallioon. Perusasukas Kalliossa, Hakaniemessä ja Sörkässähän on demari tai kommari, ay-jäsen, joka pukeutuu kuin spurgu ja riehuu kännissä hakaten vaimoa ja sivullisia niin niitähän vihaan yli kaiken. Onneksi demarit eivät kuulu ko. paikan asiakaskuntaan näin yhden käynnin perusteella eli se on matkailijoiden paikka, sinne pitää mennä muualta. Vähän kuin olympialaiset köyhässä kehitysmaassa, jossa paikallisilla ei ole varaa lippuun tai edes mielenkiintoa seurata kilpailuja. Tuskin tuolla Tarja Halonen tai Hursti alkaa pyörimään, eikä niiden paskasakkikaveritkaan.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Minä asuin Kalliossa todella kauan, siinä taisi mennä yli 16 vuotta. Ensin Pengerkadulla ja sitten linjoilla. Mutta lopulta tuli fiilis että minun on pakko päästä pois Kalliosta, se vaan alkoi jotenkin kyllästyttämään. Katselin monia vaihtoehtoja kuten Lauttasaarta, Munkkiniemeä, Meilahtea, Töölön aluetta ym,
mutta päädyin sitten silloisen tyttöystäväni "sparraamana" Etelä-Helsinkiin jossa olin asunut elämäni 20 ensimmäistä vuotta. Nykyään ei tule pahemmin käytyä Kalliossa muuta kuin tietenkin Bragulla ja Kotiharjun saunassa. Ei Kalliossa sinänsä mitään vikaa ole, mutta minulle tuli vaan ns tunnit täyteen. En paljon myöskään pyörinyt Kallion baareissa Kuikkaa lukuun ottamatta. Itse sai kyllä aina kulkea rauhassa sielllä, mutta pakko myöntää että se sekopäiden suuri määrä saattoi joskus vähän ahdistaa. Sekopääthän ovat tosin enemmän pesiytyneet Kurvin kulmille.
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olutpaikoista tulee mieleen "hauska" tapaus...
Juuri Kallioon muuttaneelle kaverille kävi taannoin miltei samanlainen tapaus - yhdellä pienellä erolla.

Hänkin tilaisi oluen ja rupesi katselemaan ympärilleen:

- Täälläpä on paljon naisia... Itse asiassa täällä on vain naisia... Ai, onhan tuolla muutama mieskin... Eikun ne olikin mieheltä näyttäviä naisia...
 
Suosikkijoukkue
KK
Tuntuupa yhtäkkiä hurjalta, että allekirjoittaneella on menossa jo 8. vuosi Kalliossa Linjoilla ja vielä samassa osoitteessa. Ihme, ettei vuokra ole noussut tuona aikana kuin 100€:a. Vielä ihmeellisempää on se, että olen jakanut koko tuon ajan asunnon saman naisen kanssa. Se kyllä kuuluisi naisasiat-ketjuun, mutta menkööt nyt tänne. En ihme kyllä, ole kertaakaan tuona aikana miettinyt tosissani muuttoa muualle. Todella hyvä paikka asua. Julkiset yhteydet, palvelut ja baarit ovat mitä parhaimpia ja todella lähellä. Metro, raitiovaunut ja bussit parin minuutin kävelymatkan päässä. Lisäksi olen saanut tutustua mitä mainioimpiin ihmisiin niin muualta muuttaneita, kuin useamman polven paljasjalkaisiin kalliolaisiin. Eiköhän Kalliossa voi vielä muutaman vuoden asua.

Edit.

Jossain oli joskus juttua, että normaalisti Kallioon muuttaneet asuisivat alueella keskimäärin parista muutamaan vuoteen. Olen asunut siis liian pitkään Kalliossa.
 

scholl

Jäsen
Kysymys: miksi Kalliossa kaikki ovat niin nuhruisia?
Kävin sunnuntaina lenkillä rantoja pitkin juosten reilu kolmekymppiä Etelä-Espoossa. Eilen juoksin Pohjoisrannassa, Tervasaaren ympäri. Sitten jälkeen Pohjoisrantaa ja Merihaan ympäri, jonka jälkeen menin Kallion läpi, jotta pääsisin Töölönlahdelle, jossa kiersin vielä kierroksen. Siinä oli hurja ero sunnuntain ja maanantain välillä porukassa. Siinä missä Espoossa oli sellaista jengiä, että suurin osa voisi lähteä milloin vain pursiseuran terassille, niin eilisellä lenkillä Kallion osuus sisälsi todella nuhruista sakkia. En tarkoita spurguja tai vastaavia, vaan oikeasti jokainen siinä kaupunginosassa liikkunut tai jonkun ravintolan terassilla istunut henkilö oli jotenkin kulahtanut. Ankeat vaatteet jne. Kuuluuko työläisten kulttuuriin, että pitää olla mahdollisimman ankean näköinen? Luulisi, että jos joku on jossain Alepan kassalla tai tehtaassa duunissa, niin hän haluaa näyttää vapaa-ajalla sitten hyvältä, mutta ei. Ihmettelen kyllä todella paljon asiaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Majoituin Kalliossa työreissun vuoksi viikon ajan tuossa keväämmällä ja ei ollut mitään valittamista, vaikka maine on mitä on. Taisin joka ilta ainakin pienen kävelylenkin käydä heittämässä ja ihan mukavaa seutuahan tuo oli. Deekuja näkyi joo muutama ja itämaiden hierontapaikkoja oli huvittavan paljon. Menisin uudestaankin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

scholl

Jäsen
Kulkivatko ne repaleisissa farkuissa?

eivät, vaan nuhruisissa vaatteissa. Kulahtaneen näköistä puuvillaa ja t-paitaa ei ole silitetty. Värit ovat tummia, mahdollisesti pesussa haalistuneet. Värit eivät sovi yhteen, vaan kaikki ovat vähän sinnepäin ja näkee jo kaukaa, että se materiaali on skeidaa. Vähän kuin entisaikaan jossain Moskovassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
eivät, vaan nuhruisissa vaatteissa. Kulahtaneen näköistä puuvillaa ja t-paitaa ei ole silitetty. Värit ovat tummia, mahdollisesti pesussa haalistuneet. Värit eivät sovi yhteen, vaan kaikki ovat vähän sinnepäin ja näkee jo kaukaa, että se materiaali on skeidaa. Vähän kuin entisaikaan jossain Moskovassa.
Sä olet scholl käynyt nyt gentrifikoituneessa hipster-valtakunnassa. Ei niitä nykyajan "KAUPUNKILAISIA-HEI-MYÖ-OLLAAN-IHAN-OIKEESTI-KAUPUNKILAISIA" kiinnosta minkälaiset vaatteet niillä on päällä. Pääasia on, että kukaan ei syö lihaa tai käytä autoa, ja jokainen saa ajatella vapaasti ettei sukupuolia ole olemassa tai että niitä on vähintään 4000 täysin erilaista. Ja maassa istuminen on myös tärkeää. Aidot kalliolaiset luovat elävää kaupunkitilaa istumalla maassa.
 

ipaz

Jäsen
t-paitaa ei ole silitetty. Värit ovat tummia, mahdollisesti pesussa haalistuneet. Värit eivät sovi yhteen, vaan kaikki ovat vähän sinnepäin ja näkee jo kaukaa, että se materiaali on skeidaa. Vähän kuin entisaikaan jossain Moskovassa.

Kuka silittää t-paidan? No joo, ehkä sitten jos asukokonaisuus on muuten sellaista suomenruotsalaista pastellia ja chinoa. Rokkikansahan ei silitä mitään vaatteitaan koskaan. Pesee sentään joskus. Rumat ne vaatteilla koreilevat.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eikö kalliolaiset meinaa suostua "laittamaan ympyriäisiä kiviä @scholl in lenkkipolkujen reunoille"?
Kyllä on nykyihmisellä usein keinotekoiset ongelmat.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
eivät, vaan nuhruisissa vaatteissa. Kulahtaneen näköistä puuvillaa ja t-paitaa ei ole silitetty. Värit ovat tummia, mahdollisesti pesussa haalistuneet. Värit eivät sovi yhteen, vaan kaikki ovat vähän sinnepäin ja näkee jo kaukaa, että se materiaali on skeidaa. Vähän kuin entisaikaan jossain Moskovassa.

Etkös sä ole se sama kaveri, joka jokin aika sitten jossain toisessa ketjussa hehkutti heterouttaan ja sen vaikeutta ja sen jälkeen sivulauseessa ihan ohimennen kerroit kiinnittäneesi saunassa huomion komeisiin rusketusraitoihin? Sitä juttua kun peilaa tähän suorastaan teuvolomanmaiseen muotitietoisuuteen, en voi kuin todeta, että olet ehdottomasti suosikkikäyttäjäni tällä foorumilla!

EDIT: Niin joo tuota mietin itsekin, kuka silittää t-paidan?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siinä missä Espoossa oli sellaista jengiä, että suurin osa voisi lähteä milloin vain pursiseuran terassille, niin eilisellä lenkillä Kallion osuus sisälsi todella nuhruista sakkia.

Pursiseuran terassi on ankea paikka, yhtä ankea kuin kalliolainen terassi. Silti asun mieluummin Kalliossa kuin Espoossa, kun täällä ei ole pursiseurajengiä ja hipsterit ja muut loiset ovat kuitenkin Kalliossa vähemmistönä ja enemmistönä hullut, narkkarit, denat, uskovaiset, ulkomaalaiset, homot ynnä muu asiasakki.

Toi nuhruisuus tuo mieleen Keski-Euroopan ja Etelä-Euroopan, miksei myös Lontoon. Bisneslook on sen verran juntti look etten minä tunne siihen vetoa. Sellaista ei oikein missään olekaan mitä olen maailmaa kierrellyt. Maailma on nuhruinen, paitsi Espoossa, nooh onhan sielläkin Matinkylää.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Asuuko Kalliossa muka duunareita? Ei uskoisi että on varaa kun maamme trendikkäin paikka kuitenkin kyseessä ja mikä tahansa rotankolo kelpaa mihin tahansa hintaan kunhan hipsteri pääsee vaan vaihteettoman polkupyöränsä sen porttikonkiin parkkeeraamaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Asuuko Kalliossa muka duunareita? Ei uskoisi että on varaa kun maamme trendikkäin paikka kuitenkin kyseessä ja mikä tahansa rotankolo kelpaa mihin tahansa hintaan kunhan hipsteri pääsee vaan vaihteettoman polkupyöränsä sen porttikonkiin parkkeeraamaan.
Kallio toki trendikäs, mutta Punavuori asuinalueena on nykyään se maamme trendikkäin. Ne kenellä ei liidut riitä Rööperiin jää Kallioon.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kuopiosta Kallion kautta Käpylään... Aitoa Helsinkiä noissa ei ole enää juuri nimeksikään, kun kortteleita gentrifikoidaan juurikin trendikkyysajatus edellä kaikki alkuperäinen pois. En sano, että se olisi varsinaisesti huono homma Kallion suhteen, mutta ei se ole enää vähään aikaan ollut millään lailla työläisten kaupunginosa. Ne muuttivat jo ajat sitten ghettobeltille pohjoiseen ja itään, ja Kallio jäi näille landelta muuttaneille vegaaneille, jotka tappelevat elintilasta jäljellä olevan kantisväen kanssa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minusta Kallion ja Pasilan välissä oleva Alppilan kaupunginosa ei juurikaan edes eroa miljööltään Kalliosta. Vähän sama juttu kuin Itä-Helsingissä pyöriessä, että vaikka se kaupunginosa siellä nimellisesti vaihtuu, niin paljoa muuta eroa ei huomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös