Kävin toistamiseen Kalliossa ja tuli aika paha tilanne päälle. Kyseinen tapahtuma-aika oli viime lauantai. Olimme krapulaisena ystäväni kanssa lounaalla n. klo 17, jolloin tuli puhelinsoitto, että pari tuttua on Kalliossa jossakin irlantilaisessa pubissa pelaamassa biljardia. Lupasimme mennä moikkaamaan. No jätin auton Harjukadulle ja jouduin lontustelemaan ympäriinsä, kun jäi epäselväksi se mestan sijainti. Se olikin siellä toisella puolella työväen vakuutusyhtiö Kansan talon vieressä. Siinä lähestyessäni Kansan taloa, tuli ensimmäinen paha tilanne. Joku hullu tuli järkyttävällä tahdilla puhelinkopista ulos. Ensin tempasi oven kiinni ja lähti tulemaan kohti, mutta onnekseni meni kuin menikin ohi. Olin toki varautunut, etten ollut ottanut lompakkoa mukaani lainkaan.
Kun tulin sitten sinne pubiin niin siellä oli melko hiljaista, eikä paikka vaikuttanut vaaralliselta. Pari tuttua tökki kepillä niitä palloja ja kolmas veti kaljaa. Siinä pöydässä oli lisäksi joku ihan tukossa oleva äijä. Pyyteli vaan koko ajan anteeksi, mutten saanut tolkkua, että mistä on kyse. No vähän ajan päästä tämä irstailija alkoi kiivetä selkään. Alkoi kehua ulkonäköä ja heittämään irstasta juttua. Kaikenlisäksi kehtasi heittää älä nyt suutu. Hänen onnekseen ei kuitenkaan koskettanut minua. Muuten olisi ollut helvetti irti. Nyt en uskaltanut siellä tempoa sitä osuustoimintaliikkeen palveluksessa olevaa hinaajaa turpiin, koska ajattelin, että a) olen aika äkkiä montaa tyyppiä vastassa Kalliossa ja b) jos tulee haava käteen, on hivi hintistä saatuna tassussa. Niinpä tyydyin sellaiseen raivonnielemiseen ja todella vittumaiseen olemukseen. Onneksi olin krapulassa.
Sen jälkeen kyseinen hinaaja alkoi ahdistella tuttavaani, joka oli samassa pöydässä. Hän on iso tyyppi, mutta yllättävän diplomaattinen ja kärsivällinen, eikä hänkään lopettanut hintin kärsimyksiä siihen paikkaan, vaan itse asiassa tapahtui niin, että känninen hintti katosi onneksemme siitä pubista. Loppuaika olikin sitten ihan ok. Paikallisia asiakkaita oli vähän ja he eivät meitä tulleet ahdistelemaan. Yhteensä viivyin tuolla Kallion alamaailmassa varmaankin sellaiset 1,5h.
Kun tulin mestasta ulos, tuli siinä kadulla joku 55v eukko pummimaan ruokaa. Todella vastenmielistä touhua. Valot vaihtuivat vihreiksi ja kävelin tien yli ja lähdin metroaseman ohitse Harjukadulla olevaa autoa kohti. Matkalla huomasin, että nyt oli tullut pimeätä ja paikka vaikutti fullhazardilta. 100m matkalla olikin todella vaarallista porukkaa. Känniläisiä miehiä ja naisia, jotka huutelivat. Mieleeni tuli heti se ampumavälikohtaus ja alkoi kaduttaa, ettei itselläni ollut mitään kättä pidempää mukana. Onneksi pääsin autolleni ja ajoin äkkiä helpotuksesta huokaisseena Kalliosta pois. Järkytys tosin siitä, että hintti yritti kiivetä selkään ei lähtenyt ja täytyy myöntää kyllä, että jos vielä sen näen jossakin niin laitan hansikkaat käteen ja silloin ei enää kyllä mietitä yhtään mitä sille käy.