Poikamme maailmalla

  • 3 555 547
  • 14 329

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuo nyt vahvisti sen mitä epäilinkin Uden suhteen, eli että hän ei ole lopettanut, koska virallista lopettamisilmoitusta ei ole tullut. Mutta jos hän siis tämän kuun katselee, tätä kuuta on jäljellä neljä päivää, niin kohta kyllä löytää itsensä muista töistä..

Mies sanoo tuossa, että "vielä ei ole tullut sellaista tarjousta mihin olisin tarttunut". Tarkoittanee silloin sitä, että EU ei sitten nähtävästi ole enää vaihtoehtojen joukossa, sillä hän tiemmä seuran kanssa neuvotteli. Espoossa vakituisesti asuvalle "järkeviä" liigaseuroja ei kyllä montaa ole, joten saapa kyllä nähdä mitä tapahtuu..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Espoossa vakituisesti asuvalle "järkeviä" liigaseuroja ei kyllä montaa ole, joten saapa kyllä nähdä mitä tapahtuu..

Onhan noita muutama kohtuullisen matkan päässä Espoosta: KooKoo, HPK, Pelsut, Ilves....
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Hienosti Rocky syöksi meidän kapteenin markkina-arvon viimeisenä sopimusvuotenaan ja kaikki tämä ihan vaan vittuuttaa, niin kuin muukin peluutus.

Mielestäni seuran kannalta oli parempi antaa peliaika meidän yhtä hyvin pelanneelle nuorisolle.
Heissä toivottavasti kuitenkin on se tulevaisuuden menestyvä runko.
Uusitalostahan yritettiin pitkään päästä eroon Ässien toimesta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Onhan noita muutama kohtuullisen matkan päässä Espoosta: KooKoo, HPK, Pelsut, Ilves....

Kuten sanoin, ei tuossa montaa ole. Sitä paitsi jätit sitten kokonaan HIFK:n mainitsematta, ja sen sijaan tarjoat Kouvolaa (pyöreästi 150km suuntaansa) ja Tamperetta (pyöreästi 180km suuntaansa) "kohtuullisina" matkoina. Jos minun näkemystäni kysytään, niin Hämeenlinna on vielä kohtuullinen (pyöreästi 100km). Mutta nämä välimatkojen kohtuullisuudet ovat tietysti sitten ihan yksilöllisiä makuasioita, esimerkiksi SBA:lta voi varmasti halutessaan kysyä lisätietoja *hymiö*

Enkä siis sitä sano, HIFK nyt on toki varmasti muista syistä pois laskuista Uden tapauksessa..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No ei Uusitalokaan varmaan joka päivä tarvitse kotiaan sahata. Vajaat 200km on kohtuullinen matka käydä kuitenkin välillä kotona pyörähtämässä. IFK:n jätin tarkoituksella juu mainitsematta ja listasin enemmin alemman kastin joukkueita joissa voisi olla edes teoriassa mahdollista pelata.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni seuran kannalta oli parempi antaa peliaika meidän yhtä hyvin pelanneelle nuorisolle.
Heissä toivottavasti kuitenkin on se tulevaisuuden menestyvä runko.
Uusitalostahan yritettiin pitkään päästä eroon Ässien toimesta.
Hienoa, että Vance pelasi isoimmat minuutit Ässäpuolustuksessa. Tämä oli suoraan rahaa Ässien tulevaisuuteen,,,,eiku...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hienoa, että Vance pelasi isoimmat minuutit Ässäpuolustuksessa. Tämä oli suoraan rahaa Ässien tulevaisuuteen,,,,eiku...

Vainosen peliminuutteja tulee lisätä, siinä on seuraavaksi 10v ajaksi Ässille runkopakkia. KHL-peikko on hyvin pieni *hymiö*
 

Pantsy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun mielestä on ihan käsittämätöntä jos Ude ei löydä työnantajaa. Olen aina nähnyt Villen Latvala tyyppisenä ikiliikkujana, jonka liike on höyhenen kevyttä ja voimaa on kokonaisvaltaisesti kropassa varmasti paljon painoon nähden. Tuo Uden kommentti "olen kuin 25-vuotiaan kropassa" näkyy jäälle. Udella olisi vielä hyviä pelijuosia helposti se 5 jäljellä.

Äärimmäisen tunnollinen jätkä, joka antaa aina kaikkensa. Syy, miksi vaikuttaa välillä vähän sählääjältä, on se kun mies tekee kentällä niin paljon asioita.

Kiekolliset taidot ja liike on Liigapakille hyvää tasoa. Kokemuksen kautta myös puolustuspelaaminen on vähintään keskivertoa. Miten tälle äijälle ei ole käyttöä?
Olihan Ude hyvä pelaaja joskus muutama vuosi sitten mutta ainakin omaan silmään hänen kiekolliset taitonsa viime vuosina olivat suorastaan tasoa heikko. Toivotaan silti, ettei lyö vielä hokkareita naulaan ja pelaa vielä tällä kaudella vaikka liigassa, mitä kylläkin epäilen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olihan Ude hyvä pelaaja joskus muutama vuosi sitten mutta ainakin omaan silmään hänen kiekolliset taitonsa viime vuosina olivat suorastaan tasoa heikko. Toivotaan silti, ettei lyö vielä hokkareita naulaan ja pelaa vielä tällä kaudella vaikka liigassa, mitä kylläkin epäilen.
Lienee sanomattakin selvää, että ei ole sattumaa, että Uusitalolla oli juuri kaksi viimeisintä vuotta vaikkeaa. Ude ei ymmärtänyt Rockyn kehitysvamma pelikirjasta mitään ja itse en tätä ihmettele. Ei ne taidot ole mihinkään unohtunut.
 
Kyllähän Ude menisi nykyisen pakiston pelaavaan kokoonpanoon heittämällä. Sääli toki, ettei hän tänne ole enää tulossa. Kotkaniemen kaudella nähtiin sitä vanhaa Udea, joka todellakin ansaitsisi vielä paikan pelata liigassa.
 

Bamb1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän Ude menisi nykyisen pakiston pelaavaan kokoonpanoon heittämällä. Sääli toki, ettei hän tänne ole enää tulossa. Kotkaniemen kaudella nähtiin sitä vanhaa Udea, joka todellakin ansaitsisi vielä paikan pelata liigassa.
Mielestäni tämä taas kertoo enemmän Ässien tämän hetkisten pakkien huonosta tasosta kuin Uusitalon hyvästä tasosta. Ei jatkoon, Uden aika meni jo.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Lienee sanomattakin selvää, että ei ole sattumaa, että Uusitalolla oli juuri kaksi viimeisintä vuotta vaikkeaa. Ude ei ymmärtänyt Rockyn kehitysvamma pelikirjasta mitään ja itse en tätä ihmettele. Ei ne taidot ole mihinkään unohtunut.

Tällä pelikirjalla oltiin muutama vuosi sitten runkosarjassa kakkosia. Todennäköisesti aika paljon korkeammalla kuin tänä vuonna.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä pelikirjalla oltiin muutama vuosi sitten runkosarjassa kakkosia. Todennäköisesti aika paljon korkeammalla kuin tänä vuonna.
Sunko mielestä oikeasti tuon ajan hyökkäyspelikirja oli sama kuin parina viime vuotena? Ehkä sun kannattais mennä keskustelemaan lätkästä suomi24 puolelle, tai sitten muistisi tekee tepposet. Todellisuudessa, onneksi tuolloin Kivi oli näyttämässä Rockylle, miten hyökkäyspeli laitetaan kuntoon. Saatiin kolmen vuoden ajan nauttia ihan tasokkaasta lätkästä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Sunko mielestä oikeasti tuon ajan hyökkäyspelikirja oli sama kuin parina viime vuotena? Ehkä sun kannattais mennä keskustelemaan lätkästä suomi24 puolelle, tai sitten muistisi tekee tepposet. Todellisuudessa, onneksi tuolloin Kivi oli näyttämässä Rockylle, miten hyökkäyspeli laitetaan kuntoon. Saatiin kolmen vuoden ajan nauttia ihan tasokkaasta lätkästä.

Ahaa, että menestys oli apuvalmentajan eikä päävalmentajan syytä.
Selvä, tuo on kyllä täysin mielipide muiden joukossa.
Mitään faktaa asiasta ei sitten olekaan.
Kumma tarve täällä toisilla yrittää mustata ihmisten saavutuksia.
No tämä taas menneistä tältä erää.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ässillä oli jokunen vuosi sitten Smolenakkia, Zaborskya, Armiaa, Dixonia jnejne., joten ei ihan suoraan vertaudu nykymenoon. Näin btw.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ahaa, että menestys oli apuvalmentajan eikä päävalmentajan syytä.
Selvä, tuo on kyllä täysin mielipide muiden joukossa.
Mitään faktaa asiasta ei sitten olekaan.
Kumma tarve täällä toisilla yrittää mustata ihmisten saavutuksia.
No tämä taas menneistä tältä erää.
Missä ihmeessä mää oon sanonut, että menestys oli apuvalmentajan eikä päävalmentajan syytä :D

Ja taas tätä hemmetin marttyyriroskaa; puukkoa selkään, karismaattinen herrasmies häpäisty, törkeää... Miten ihmeessä mää oon mustannut kenenkään saavutuksia??? Eikö sun mielestä Kiven käden jälki näkynyt tuolloin Ässien hyökkäyspelissä?
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Missä ihmeessä mää oon sanonut, että menestys oli apuvalmentajan eikä päävalmentajan syytä :D

Ja taas tätä hemmetin marttyyriroskaa; puukkoa selkään, karismaattinen herrasmies häpäisty, törkeää... Miten ihmeessä mää oon mustannut kenenkään saavutuksia??? Eikö sun mielestä Kiven käden jälki näkynyt tuolloin Ässien hyökkäyspelissä?

Sinä jatkoit tyhmää mustamaalamistasi täällä kuten aina ennenkin. Minä halusin huomauttaa epäloogisuudesta jutuissasi.
Tämä tästä, en jaksa lähteä vänkäämään kaltaistesi kanssa jälleen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lienee sanomattakin selvää, että ei ole sattumaa, että Uusitalolla oli juuri kaksi viimeisintä vuotta vaikkeaa. Ude ei ymmärtänyt Rockyn kehitysvamma pelikirjasta mitään ja itse en tätä ihmettele. Ei ne taidot ole mihinkään unohtunut.

Uden ura mureni pahoihin vammoihin enemmän kuin Rockyn pelikirjaan, mutta se missä mielessä nimenomaan yksilövalmentamisen mestarina pidetty Rocky kykeni auttamaan vaikeassa uratilanteessa Udea onkin kyseenalaisempi asia. Uden syrjimistä voi @karhu perustella nuorten edulla niin paljon kuin haluaa, minusta pelistä nauttiva ja joukkueelle pelaava Ville Uusitalo olisi nimenomaan osa sitä parasta mahdollista nuorten pelaajien kasvatusta, koska hän olisi loistava esikuva. Rockyn yhteydessä on puhuttu paljon legendan selkään puukottamisesta, samaan aikaan kun mies itse potki itse pinnalle nostamaansa ja Ässissä mestaruuden kapteenina voittanutta runkopelaajaa munille. Silloin kun Rocky on päättänyt olla pitämättä jostakin pelaajasta, hän on tunnetusti kaikkea muuta kuin kaveljeerimainen herrasmies.

Mutta tämä tästä, Uden juna meni jo.
 

Tuamas

Jäsen
Ahaa, että menestys oli apuvalmentajan eikä päävalmentajan syytä.
Selvä, tuo on kyllä täysin mielipide muiden joukossa.
Mitään faktaa asiasta ei sitten olekaan.
Kumma tarve täällä toisilla yrittää mustata ihmisten saavutuksia.
No tämä taas menneistä tältä erää.

Niin, sattumalta Ässät pelasi pelikirjaltaan onnistuneinta kiekko Rockyn aikakausina silloin, kun apuvalmentajana oli Kivi.
Sitten kun apuna oli lähinnä kiekonkerääjiä, sattumalta pelitapakin oli heikko.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Uden ura mureni pahoihin vammoihin enemmän kuin Rockyn pelikirjaan, mutta se missä mielessä nimenomaan yksilövalmentamisen mestarina pidetty Rocky kykeni auttamaan vaikeassa uratilanteessa Udea onkin kyseenalaisempi asia. Uden syrjimistä voi @karhu perustella nuorten edulla niin paljon kuin haluaa, minusta pelistä nauttiva ja joukkueelle pelaava Ville Uusitalo olisi nimenomaan osa sitä parasta mahdollista nuorten pelaajien kasvatusta, koska hän olisi loistava esikuva. Rockyn yhteydessä on puhuttu paljon legendan selkään puukottamisesta, samaan aikaan kun mies itse potki itse pinnalle nostamaansa ja Ässissä mestaruuden kapteenina voittanutta runkopelaajaa munille. Silloin kun Rocky on päättänyt olla pitämättä jostakin pelaajasta, hän on tunnetusti kaikkea muuta kuin kaveljeerimainen herrasmies.

Mutta tämä tästä, Uden juna meni jo.
Onko Udella ollut jotain pahoja vammoja, mistä ei ole hiiskuttu mitään ulkopuolelle? Voisitko vielä tämän verran voisit tarkentaa? Vai tarkoitatko nyt sitä, kun edelliskeväänä meni siitä ranteesta kaikki jänteet poikki? Itse en ainakaan muista mitään muita loukkeja ja viimeiseen kuuteen kauteen Uusitalo on näköjään ollut sivussa 8 ottelua :D Rehellisesti, en ole huomannut Uusitalon ominaisuuksien heikentymistä ja uskon, että ennemmin ongelmat oli pelillisiä asioita.

Ja pakko vielä tarkentaa, että en höpöttele nyt Udesta sen takia, että haikailisin hänen peräänsä millään tasolla. Toivottavasti ura kuitenkin jatkuu vielä jossain.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Udella ollut jotain pahoja vammoja, mistä ei ole hiiskuttu mitään ulkopuolelle? Voisitko vielä tämän verran voisit tarkentaa?

Pelasi loukkaantuneena pitkiä aikoja, muun muassa mestaruuskaudella harkitsi kauden päättämistä jo joulutauolla, ja samoja ongelmia oli käsittääkseni myös myöhemmin. Tämä kaikki ei sinänsä vienyt Uusitalon ominaisuuksia, mutta itseluottamus ja keskittyminen olivat välillä pitkiä aikoja kateissa, ja kun tämä sitten yhdisttyi joukkueen muihin ongelmiin, ei Ude ollut enää viime vuosina parhaimmillaan.

Kastiin "muut ongelmat" kuuluu tietysti myös joukkueen pelikirja, mutta itse en usko että tuo olisi asia joka vaikuttaisi yhteen pelaajaan noin paljon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelasi loukkaantuneena pitkiä aikoja, muun muassa mestaruuskaudella harkitsi kauden päättämistä jo joulutauolla, ja samoja ongelmia oli käsittääkseni myös myöhemmin. Tämä kaikki ei sinänsä vienyt Uusitalon ominaisuuksia, mutta itseluottamus ja keskittyminen olivat välillä pitkiä aikoja kateissa, ja kun tämä sitten yhdisttyi joukkueen muihin ongelmiin, ei Ude ollut enää viime vuosina parhaimmillaan.

Kastiin "muut ongelmat" kuuluu tietysti myös joukkueen pelikirja, mutta itse en usko että tuo olisi asia joka vaikuttaisi yhteen pelaajaan noin paljon.
Juu juu juu... Tämä on mennyt iteltäni ohi. Mainospuheessaanhan Ude tuossa @MadSpade linkittämässä jutussa sanoo kropan olevan kuin 25 vuotiaalla :)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juu juu juu... Tämä on mennyt iteltäni ohi. Mainospuheessaanhan Ude tuossa @MadSpade linkittämässä jutussa sanoo kropan olevan kuin 25 vuotiaalla :)

Niin, en tiedä mikä tuosta sitten totuus on. Uden perusfysiikka on varmasti ikään suhteutettuna järjetön ja luontaista energiaa miehellä on muutenkin kuin Michael Monroella, mutta miten sitten kestää pelejä ja peleissä tulevia kolhuja on kaiketi tuossa se vaikea asia. Toki hän on nyt saanut kuntouttaakin itseään rauhassa.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Onko Udella ollut jotain pahoja vammoja, mistä ei ole hiiskuttu mitään ulkopuolelle?

En tiedä onko ollut loukkaantumisia, mutta kyllähän tuo sairastuminen on varmasti verottanut kaikkea tekemistä. Siitä ei mielestäni ole juuri puhuttu vaikka Twitterissä mies itse puhuu sairastumisestaa avoimesti. Helppo ymmärtää, että pelaaminen on ollut välillä vaikeaa.

Ville Uusitalo (@UusitaloVille) | Twitter
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Elo sai nopeasti töitä. Suunta siis NLA ja uusi seura Langnau Tigers
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös