Poikamme maailmalla

  • 3 522 816
  • 14 228
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Tirkkonen on menossa Ruotsiin - ja on varmaan sainannut paperitkin jo ja siksi torjui Saipan vokottelut heti suorilta jaloilta.

Tuo "Iltasanomien tietojen mukaan" on aina niin perin luotettava lähde.. Kyllähän verkkolehti Etelä-Saimaakin tuota uutista siteerasi. Ilta-Sanomat: Tirkkonen siirtymässä ensi kaudella Ruotsiin | Etelä-Saimaa

On tuossa varmasti silti perääkin. Tirkkos-Pekkahan pelasi itse aikanaan juurikin Linköpings HC:ssa, joten hyvin mahdollista, että Ruotsi kutsuu ja Santanen tosiaan jatkaisi Pekalta oppimallaan pelikirjalla SaiPassa.

Karri Kivelle Pori se luontevin paikka valmentaa olisi kun perhe asuu siellä ja ykkösvaihtoehto hän olìsi tuntien mm. nuoria pelaajia & Ässien organìsaation jo ennestään. Mutta..haluaako hän näin nopeasti takaisin seuraan, jossa voitti jo mestaruuden? Eräs vaihtoehto voi olla hänellä myös Lauri Marjamäen valmennustiimissä Leijonissa..
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mutta..haluaako hän näin nopeasti takaisin seuraan, jossa voitti jo mestaruuden? .
Itse henkilökohtaisesti ihmettelen tätä ajatusmallia. Mun mielestäni jokaisella on aina haastetta ja tavoiteltavaa kussakin sen hetkisessä toimintaympäristössä. Sillä ei liene merkitystä missä sen mestaruuden on voittanut, vaan lähinnä on kyse niistä työkaluista mitkä saat käyttöösi. Onhan noita miehiä maailmalla, joilla sitä on tuntunut haastetta olevan aivan riittämiin, vaikka ovat voittaneet useampiakin mestaruuksia samassa seurassa eri peräkkäisten sopimustenkin aikana. Heillä sitä haastetta on tuntunut olevan, eikä ole tarvinnut seura vaihtaa tai hakea haasteita muualta.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Itse henkilökohtaisesti ihmettelen tätä ajatusmallia. Mun mielestäni jokaisella on aina haastetta ja tavoiteltavaa kussakin sen hetkisessä toimintaympäristössä. Sillä ei liene merkitystä missä sen mestaruuden on voittanut, vaan lähinnä on kyse niistä työkaluista mitkä saat käyttöösi. Onhan noita miehiä maailmalla, joilla sitä on tuntunut haastetta olevan aivan riittämiin, vaikka ovat voittaneet useampiakin mestaruuksia samassa seurassa eri peräkkäisten sopimustenkin aikana. Heillä sitä haastetta on tuntunut olevan, eikä ole tarvinnut seura vaihtaa tai hakea haasteita muualta.
Samaa ajatusmallia olen itsekin harjoittanut.

Porissa on nyt olosuhteet kunnossa ja selvää nostetta ilmassa. Kivi olisi imagollisesti loistava valinta valmentajaksi tässä tilanteessa. Hänellä on uskottavuutta ja on muutenkin kaikin puolin hyvä tyyppi. Kyllä meidän kotimaiset seurat pitää päihittää tässä kilvassa, mutta jos Kivi haikailee ulkomaille niin sitten ei mahda mitään.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Itse henkilökohtaisesti ihmettelen tätä ajatusmallia. Mun mielestäni jokaisella on aina haastetta ja tavoiteltavaa kussakin sen hetkisessä toimintaympäristössä. Sillä ei liene merkitystä missä sen mestaruuden on voittanut, vaan lähinnä on kyse niistä työkaluista mitkä saat käyttöösi. Onhan noita miehiä maailmalla, joilla sitä on tuntunut haastetta olevan aivan riittämiin, vaikka ovat voittaneet useampiakin mestaruuksia samassa seurassa eri peräkkäisten sopimustenkin aikana. Heillä sitä haastetta on tuntunut olevan, eikä ole tarvinnut seura vaihtaa tai hakea haasteita muualta.

Olen moneen kertaan todennut, Kivi olisi itselleni mieluisin vaihtoehto Ässiin. Mutta vain hän tietää ne syyt ratkaisuunsa, missä jatkossa valmentaa.

Moni asia varmasti vaikuttaa vaa'assa. Perhe, organisaation toimintatavat & resurssit, saako budjetin rajoissa haluamansa pelaajat etc, mahdollisuus ammentaa oppia muilta valmentajilta ja kehittyä (maju), rahallinen korvaus etc.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Itse henkilökohtaisesti ihmettelen tätä ajatusmallia. Mun mielestäni jokaisella on aina haastetta ja tavoiteltavaa kussakin sen hetkisessä toimintaympäristössä

Minä taas olen toista mieltä. Mikäli homma ei lähde sujumaan, on vaarana julkisessa ammatissa, että perhe saa myös kuulla kuittailua menestyksen puutteesta. Sen vuoksi on osin helpompaa valmentaa eri paikkakunnalla. Toki silloin on enemmän erossa, joten valinta ei ole yksinkertainen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Nickerson iskenyt ensimmäisen maalinsa Belfast Giants -paidassa Challenge Cup -ottelussa vs Braehead Clan. Voittivat lopulta pilkuilla 4-3.

Matt Nickerson opened the scoring for the visitors with a well struck shot that beat Clan netminder Chris Holt at his top corner.
Stena Line Belfast Giants » Giants Haunt Braehead With Halloween Shootout Win

Seurassa viilettävät myös Liigasta tutut Mike Radja ja Kris Beech. Muita nimiä sarjasta Juraj Kolmik, Ric Jackman, Stefan Meyer, Matt Keith, Alex Leaviit, Tomas Kurka, Derrick Walser, Lou Dickenson, Brad Moran, Miika Wiikman, Chris Holt.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Huhun mukaan Karri Kivi olisi halunnut SaiPasta 4 vuoden sopimuksen mihin seura ei suostunut. Tämä huhu on Jatkoajan SaiPa-ketjusta, joten ei mitään sen varmempaa tietoa ole. Tiistaina SaiPa nähtävästi tiedottaa Tirkkosen seuraajasta, joka on huhun mukaan joukkueen kakkosvalmentaja Santanen, joka on Porista kotoisin.

Olipas siinä huhuilua kerrakseen keskellä yötä.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime aikoina huhut ovat olleet kyllä siellä sun täällä sellaisella laukalla että eipä oikein mikään enää yllätä. Mutta jos nyt leikitellään ajatuksella että viimeisimmällä SaiPan valmentaja huhulla on totuus pohjaa, jonka puolesta en vetoa löisi. Jos Karri siis huomisenkin jälkeen on vapailla markkinoilla, niin kyllähän tässä vaikea on enää väistellä ajatuksien lipsumista Karrin Ässiin paluusta. Ja jos tuossa 4 vuoden sopimus ehdossa on perää, niin olisikohan millään muulla yhdistelmällä kuin Kivi&Ässät moista luottoa toisiinsa.

...ja sitten mä heräsin.
Tai oikeestaan pian tästä pääsee nukkumaan, ja veikkaan että herään tuossa puolenpäivän jälkeen maailmaan jossa pyörii taas jo aivan eri huhut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhun mukaan Karri Kivi olisi halunnut SaiPasta 4 vuoden sopimuksen mihin seura ei suostunut. Tämä huhu on Jatkoajan SaiPa-ketjusta, joten ei mitään sen varmempaa tietoa ole. Tiistaina SaiPa nähtävästi tiedottaa Tirkkosen seuraajasta, joka on huhun mukaan joukkueen kakkosvalmentaja Santanen, joka on Porista kotoisin.

Olipas siinä huhuilua kerrakseen keskellä yötä.

Pieni tarkennus, Santanen on kotoisin Ulvilasta, Ässien kasvatti kyllä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huhun mukaan Karri Kivi olisi halunnut SaiPasta 4 vuoden sopimuksen mihin seura ei suostunut.

Aika pitkään olisi KK halunnut sitoa itsensä Lappeeseen. Jos pitää paikkansa niin kielii siitä, että hän haluaa viritellä rauhassa homman kuntoon eikä hae ns. pikavoittoa. Juuri tälläinen sopisi nyt Ässiinkin, kun on nippu nuoria lupauksia ja muutama vanha parta. Tähtäin sinne 2-3v päähän ja hyvällä rungolla muutama menestyksellinen kausi projektin päätteeksi.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
kyllä Ipassakin on Tyrväiset ja Byersit päässeet toteuttamaan itseään.

Oli mennyt sun viesti aivan ohi, mutta tosiaan tuohon lainattuun osaan vastaan sen verran että Byers sai lähteä ja Tyrväinen ja Tuokkola ei ole huhujen mukaan edes puheväleissä ja Tyrväiselle etsitään uutta seuraa. Eli se niistä toteuttamisista.

Taitaa muutenkin Kiven Karri olla meidän seuraava uusvanha valmentaja. Sen verran vahvalta nuo huhut näyttävät.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Colby Cohen on laittanut hokkarit naulaan ja aloittelee uutta uraa nykyisin ilmeisesti urheiluvaatebusineksessa.
Olishan tossakin äijässä ollut potentiaalia vaiks mihin, oliko uran lopun alku se, että tuli Poriin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Täällä on muuten jotenkin kokonaan unohdettu Niemi ja hänen otteensa Oulussa..

Niemi on totta vieköön saanut sitä mitä varmasti lähti Kärpistä hakemaan, eli niin sanotusti rutkasti lisää voita leipänsä päälle. Kuka olisi ikipäivänä uskonut, edes erinomaisen viime kauden jälken, että Niemi on tehnyt jo kahdeksan maalia kun runkosarjaa on pelattu vasta kolmasosa. EHT-pelejä pitäisi olla tällä menolla kauden aikana luvassa, vaikkakin lopulliseen kisamiehistöön pääseminen taitaa ikävä kyllä jäädä haaveeksi vaikka vetäisi millaisen kauden (koska maajoukkueen päävalmentaja ja hänen vakiosentterinsä)

Mutta ilo on ollut seurata..
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemi on kyllä ollut mainio. Äijä mikä ei aikanaan ollut riittävä ykkössentteri, pärjää kyllä muuallakin ja pärjäsi meilläkin. Joskus se Niemi on takas kotona, siihen uskon.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Niemi on kyllä ollut mainio. Äijä mikä ei aikanaan ollut riittävä ykkössentteri, pärjää kyllä muuallakin ja pärjäsi meilläkin. Joskus se Niemi on takas kotona, siihen uskon.

Jos ura KHL:ssa tai Sveitsissä ei urkene, niin Niemi saadaan kyllä kotiutettua tarjomalla parempaa sopimusta kuin mitä muut liigaseurat....
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Täällä on muuten jotenkin kokonaan unohdettu Niemi ja hänen otteensa Oulussa..

Höpönlöpön, luetaan näitä juttuja. Pari sivua taaksepäin....

Niemi alkaa päästä lentokuntoon. Lähes piste per peli tahtia menee nyt kun tänään takoi 2+2. Alkaa siis lunastamaan niitä odotuksia Kärpissäkin jota häneen on ladattu.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ässä-kasvatti Johan Fransson (Eliteprospects.com - Johan Fransson pelaa vahvaa turnausta Helsingissä. Antoi eilen aika muikean syötön Ruotsin kolmanteen maaliin Venäjää vastaan. Linkki vie muuten Eliteprospectiin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huovinen jatkaa tammikuun loppuun asti lainalla Hermeksessä.

"Huovinen on pelannut Mestiksessä tällä kaudella 4 ottelua tehoin 2+3 =5"
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huovinen jatkaa tammikuun loppuun asti lainalla Hermeksessä.

"Huovinen on pelannut Mestiksessä tällä kaudella 4 ottelua tehoin 2+3 =5"
Itse näkisin Huovisessa mahdollisuuksia pisteiden tekoon myös Liigassa, mutta Rockyhan on valmentaja, joka jostain syystä haluaa, että Huovinen ei Ässissä esiinny. Onkohan Huovinen päässyt "Parkkonen, Parikka, Smith" kerhoon?!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös