Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Yliampuvia ne ovatkin. Tällä omalla lapsellisella tavallani kuitenkin haluan tuoda sen oman pienen tikkuni siihen kannattajista koostuvaan risukasaan ja toivon kulttuurin kehittyvän tähän lapselliseen ja ehdottomaan suuntaan. Vastustaja on aina vihollinen ja sitä suurempi mitä isommin on omansa pettänyt.
Mielestäni tätä lapsellisuutta ja yliampuvuutta tulisi osoittaa muutenkin kuin kiukuttelemalla pelaajien siirroista muualle. Hyvä tapa voisi olla esimerkiksi joukkueen kannustaminen myös tappioasemassa. Tai miten olisi peleissä käyminen? Ässät pelasi viime kaudella yhden kaikkien aikojen runkosarjoista ja kotihallin täyttöaste oli 70 prosenttia. 70! Missä tahansa kanadalaisessa nhl-kaupungissa tämä olisi katastrofi ja on Jenkkilänkin puolella Minnesotan kaltaisia paikkoja joissa pelit myydään loppuun vuodesta toiseen vaikkei Stanley Cup ole käynyt kaupunkia lähelläkään. Mihin pelaajien pitäisi tunnetasolla sitoutua kun fanienkin sitoutuminen on huonoa? Mistään "omien" pettämisestä on turha jauhaa jos fanit itse pettävät joukkuetta tasaisin väliajoin.
Lapsellisuutta ja ehdottomuutta kuitenkin puolustan ja olen sikäli kanssasi samoilla linjoilla, mutta itse toivoisin risukasan rakentuvan ennemmin positiivisen sitoutumisen kuin negaatioiden kautta.