Poikamme maailmalla

  • 3 574 202
  • 14 410

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät ja Käppyrät jättäneet yli kahdensadantuhannen tarjouksen kaudesta, siihen se sitten menisi melkein Dixonin tämän kauden palkka. Oulussa ainakin tunnutaan olevan tosi innoissaan Haulasta, siel pelataan jo Marjamäki korttia Haulan maajoukkue mahdollisuuksiin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
En lähtökohtaisesti usko, että Haula pelaa ensi kaudella SM-liigassa. Mutta jos sattuu pelaamaan niin olisihan se aivan järkyttävän vastenmielistä mikäli mies pelaisi Kärpissä. Vähän samanlainen tilanne kuin jos vaimo lähtisi ja seuraavalla viikolla seiskasta lukisi sen seurustelevan Matti Nykäsen kanssa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös isäukko Tomi Haula ollut Ässien toiminnassa jollain tavalla takavuosina mukana? Taitaa touhuta nykyään pelaaja-agentin hommia? Missähän kunnossa välit ovat nykyään Ässien seurajohdon kanssa? Tällainen asia saattaa oikeasti vaikuttaa pojan seuravalintaan, varsinkin mikäli välit ovat jostain syystä tulehtuneet. Ei olisi mielestäni edes mikään yllätys vahvojen persoonien Porissa.

Se on kuitenkin ihan selvä asia, että Haula kiinnostaa muuallakin kuin Porissa. Mikäli kuitenkin pelaa joskus sm-liigassa, niin lähtökohdan on oltava se, että seura on Porin Ässät.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässät ja Käppyrät jättäneet yli kahdensadantuhannen tarjouksen kaudesta, siihen se sitten menisi melkein Dixonin tämän kauden palkka. Oulussa ainakin tunnutaan olevan tosi innoissaan Haulasta, siel pelataan jo Marjamäki korttia Haulan maajoukkue mahdollisuuksiin.

Paha paikka Ässille, rahalla ei pystytä kilpailemaan ja myös Marjamäki on aika vahva kortti valmennuksesta puhuttaessa. Toisaalta, Kärpillä lienee useampi saman hintaluokan vaihtoehto eikä tarvetta ripustautua Haulaan ja kotikaupunki ja kasvattajaseura ja blaa blaa blaa...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässät ja Käppyrät jättäneet yli kahdensadantuhannen tarjouksen kaudesta.

Positiivista kuulla, että Ässät on valmis tarjoamaan kunnon sopparia Haulalle. Jos tämä ei riitä, niin sitten ei mahda mitään. Eria asia olisi ollut, jos Ässät olisi tarjonnut jotain 50ke ja Kärpät 150ke.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajatellaan tätä yhden tärkeän asian kautta, perhe.

Eikös Haulan perhe asu kuitenkin porissa edelleen? Poika muutti nuorena jenkkeihin ja nyt olisi mahdollisuus asua perheen kanssa ja viettää enemmän aikaa yhdessä, onnistuisiko tämä Oulussa? Ei.

Toisaalta taas jos Haula tulee rahaa hakemaan ennen todenäköisesti rahakasta ammattilaisuraansa niin saatetaan olla vaikeuksissa kun skabataan Kärppien kanssa.

Silti turhaa spekulointia kun en mistään mitään tiedä.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Haulan intresseissä ykkösenä on varmaan saada näkyvyyttä, jotta saisi sen rahakkaan ammattilaisopimuksen. Missä se onnistuu parhaiten Ässissä vai Kärpissä vai jossain muualla? En pidä mahdottomana, että tulisi Poriin, koska tulihan Marjamäkikin vaikka vaihtoehtoja varmaan oli. Eivät ehkä ole täysin vertailukelpoisia tapauksia, mutta kuitenkin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Heh. Parikymppinen mies asunut jo omillaan ja muuttaisi vanhempien katon alle takaisin. Hehheh. Korvataan sana "kanssa" sanalla "lähellä", niin sitten ollaan jonkin lähellä.

Lähellä ollaan tosiaan. En tiedä vanhemmista, mutta luulisi että kun on pikkupoikana lähtenyt kotoa maailmalle voi kotiympyröissä pyöriminen ja vanhojen kavereiden kanssa henkailu olla vaihteeksi hyväkin vaihtoehto. Nimimerkillä kokemusta on. Mutta se on sitten tosiaan toinen juttu riittääkö Ässät taloudellisena ja urheilullisena vaihtoehtona.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heh. Parikymppinen mies asunut jo omillaan ja muuttaisi vanhempien katon alle takaisin. Hehheh. Korvataan sana "kanssa" sanalla "lähellä", niin sitten ollaan jonkin lähellä.

No sitä tarkoitinkin kanssa=lähellä. En todellakaan tarkoittanut että muutaisi takaisin äitin ja isin asuntoon jossa olisi pojalle oma huone ja ikioma automatto. :D
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
No sitä tarkoitinkin kanssa=lähellä. En todellakaan tarkoittanut että muutaisi takaisin äitin ja isin asuntoon jossa olisi pojalle oma huone ja ikioma automatto. :D

Olisi kyllä huimaa päästä kärpäseksi kattoon.

Äiti Haula: Nyt kun oot palkkatöissä, niin voisit osallistua näihin ruokakuluihin.
Erik: No joo. Paljonko laitan? Jos mä laitan 10 % palkasta *siirtää tilille 20 000
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt vähän realismia. Jos kaveri on tuon ikäisenä lähtenyt ison veden taakse pelaamaan, niin ei välttämättä ole luonteeltaan sellainen, jolla on Poria tai isiä ikävä. Molemmat saattavat pikemminkin aiheuttaa negatiivisia fiiliksiä.

Tässä vaiheessa vaa'assa painaa vain raha ja etenemismahdollisuudet uralla ja todennäköisesti vielä tässä järjestyksessä. Ässät ei ole kummassakaan kategoriassa Kärppiä edellä, joten jos Kärpät (tai jompikumpi tsadin jengeistä) kaverin haluaa ja on valmis maksamaan, Haula pelaa Oulussa. Sinällään itse uskon, että Haula pelaa jossakin aivan muussa sarjassa kuin SM-liigassa. Syyt ovat edellä mainitut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Tässä vaiheessa vaa'assa painaa vain raha ja etenemismahdollisuudet uralla ja todennäköisesti vielä tässä järjestyksessä. Ässät ei ole kummassakaan kategoriassa Kärppiä edellä, joten jos Kärpät (tai jompikumpi tsadin jengeistä) kaverin haluaa ja on valmis maksamaan, Haula pelaa Oulussa...

Mä olen kyllä hieman eri mieltä ja veikkaan Ässien olevan halukas maksamaan jopa enemmän kuin Kärpät. Kuitenkin oma junnu jne.

Samoin et ottanut huomioon sitä, että Ässissä olisi käytännössä ykkössentteri. Mitä lyödään vetoa, ettei Kärpät anna samaa mahdollisuutta porilaiselle, kaksikymppiselle, yliopistolätkää pelanneelle Haulalle?
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen kyllä hieman eri mieltä ja veikkaan Ässien olevan halukas maksamaan jopa enemmän kuin Kärpät. Kuitenkin oma junnu jne.

Sinällään varmasti juuri näin, mutta mielestäni Haula ei ole sellainen pelaaja, josta kannattaisi kilpalaulantaan lähteä.

Samoin et ottanut huomioon sitä, että Ässissä olisi käytännössä ykkössentteri. Mitä lyödään vetoa, ettei Kärpät anna samaa mahdollisuutta porilaiselle, kaksikymppiselle, yliopistolätkää pelanneelle Haulalle?

Totta tämäkin. Oman näkemykseni mukaan ei ole missään olosuhteissa Ässien etu, että kaksikymppiselle kaverille pedataan varma ykkössentterin status mottipäisellä summalla. Vähemmästäkin on noussut keltainen neste päähän.

Faneilta tulee tietty paskaa Toivolan niskaan, jos Haula liigaa jossakin muussa joukkueessa pelaa, mutta sitä varten ukko siellä istuu ja sille palkkaa maksetaan, että ensimmäisellä sijalla rosterin kasaamisessa on joukkueen etu, ei fanien toiveet. Tilanne lienee siis hieman sama kuin aikanaan Marjamäen kanssa.

Isommassa kuvassa ajattelen niin, että Ässien menestys on kiinni joukkueena pelaamisesta, jokunen kovalla statuksella joukkuessa heiluva yksilö ei menestystä Ässien tyyppisessä joukkueessa takaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oman näkemykseni mukaan ei ole missään olosuhteissa Ässien etu, että kaksikymppiselle kaverille pedataan varma ykkössentterin status mottipäisellä summalla. Vähemmästäkin on noussut keltainen neste päähän.

Olen pitkälti samaa mieltä, toisaalta koen että huhut ovat lähteneet jo lapasesta. En usko että Ässät olisi a) tarjonnut Haulalle 200 keuroa b) lupaamassa varmaa ykkösentterin paikkaa. Riski olisi kerta kaikkiaan liian iso ja uskon että jopa Haula itse olisi asiasta samaa mieltä.

Joukkueensa pelaamisen kannalta Haula itse asiassa olisi erinomainen vaihtoehto, mutta ei tietenkään niin että status kasvatetaan jo lähtökohtaisesti liian suureksi. Huhutusta palkasta vähintään puolet pois ja lupaus paikasta kahdessa ensimmäisessä ketjussa olisi ehdoton maksimi josta siitäkin pitäisi voida vielä tinkiä.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Olen pitkälti samaa mieltä, toisaalta koen että huhut ovat lähteneet jo lapasesta. En usko että Ässät olisi a) tarjonnut Haulalle 200 keuroa b) lupaamassa varmaa ykkösentterin paikkaa. Riski olisi kerta kaikkiaan liian iso ja uskon että jopa Haula itse olisi asiasta samaa mieltä.

Joukkueensa pelaamisen kannalta Haula itse asiassa olisi erinomainen vaihtoehto, mutta ei tietenkään niin että status kasvatetaan jo lähtökohtaisesti liian suureksi. Huhutusta palkasta vähintään puolet pois ja lupaus paikasta kahdessa ensimmäisessä ketjussa olisi ehdoton maksimi josta siitäkin pitäisi voida vielä tinkiä.

Mikä sitten voisi olla riskitön hankinta ykkössentteriksi 200 000 eurolla. AHL:sta sillä hinnalla ei niin vaan löydy sellaista kaveria, jota voisi pitää täysin riskittömänä, kun pelaaja tulee kuitenkin uusiin olosuhteisiin. Riskittömin hankinta lienee jo Sm-liigaa menestyksellä pelannut ulkolainen, mutta siihen tuo summa ei tahdo riittää, jos on jo näyttöjä antanut. Itse laittaisin etusijalle aina oman kasvatin, jos on vähänkään tasavertaisesta pelaajasta kyse.
 

Tuamas

Jäsen
Olen pitkälti samaa mieltä, toisaalta koen että huhut ovat lähteneet jo lapasesta. En usko että Ässät olisi a) tarjonnut Haulalle 200 keuroa b) lupaamassa varmaa ykkösentterin paikkaa. Riski olisi kerta kaikkiaan liian iso ja uskon että jopa Haula itse olisi asiasta samaa mieltä.
...
Huhutusta palkasta vähintään puolet pois ja lupaus paikasta kahdessa ensimmäisessä ketjussa olisi ehdoton maksimi josta siitäkin pitäisi voida vielä tinkiä.

No, itse olen taas Haulan uraa seuranneena sitä mieltä, että paljoa tämän varmempaa ja parempaa ykkössentteriä ei liigatasolle saada.

Jos (mitä en edelleenkään usko, vaan näkisin että todennäköisempiä vaihtoehtoja ovat kolmikirjaimiset sarjat) Haula on suuntaamassa SM-liigaan, niin Ässien tulee olla hereillä ja tarjota riittävästi rahaa pöytään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tilanne lienee siis hieman sama kuin aikanaan Marjamäen kanssa.

Mitäs tässä tehtiin väärin? Masihan tuli aikanaan suoraan AHL:stä kotiin. Seuraavalla kaudella sitten siirtyi Ipaan, kun ei halunnut jatkaa silloisen Ässävalmennuksen kanssa.

En laittaisi Marjamäen synniksi sitä, ettei halunnut pelata Apen jengissä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikä sitten voisi olla riskitön hankinta ykkössentteriksi 200 000 eurolla. AHL:sta sillä hinnalla ei niin vaan löydy sellaista kaveria, jota voisi pitää täysin riskittömänä, kun pelaaja tulee kuitenkin uusiin olosuhteisiin. Riskittömin hankinta lienee jo Sm-liigaa menestyksellä pelannut ulkolainen, mutta siihen tuo summa ei tahdo riittää, jos on jo näyttöjä antanut. Itse laittaisin etusijalle aina oman kasvatin, jos on vähänkään tasavertaisesta pelaajasta kyse.

Riskitöntä hankintaa ei ole olemassakaan kun ruvetaan puhumaan tuon kokoluokan summista. Silti: 200 tuhatta. Monelleko pelaajalle Ässät on koko historiassaan maksanut noin paljon? Ja nyt summaa oltaisiin siis laittamassa omalla sarallaan erittäin ansioituneeseen, mutta nolla miesten ammattilaispeliä pelanneeseen pelaajaan. Eiköhän tuossa ole isä-Haulan vedätyksestä kyse, tuolla rahalla Eerikkiä ei palkkaa Suomessa kukaan.

Tuamaksen kyllä samaa mieltä siitä että pihistelyyn homma ei saa Ässien osalta kaatua.
 
Viimeksi muokattu:

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Riskitöntä hankintaa ei ole olemassakaan kun ruvetaan puhumaan tuon kokoluokan summista. Silti: 200 tuhatta. Monelleko pelaajalle Ässät on koko historiassaan maksanut noin paljon? Ja nyt summaa oltaisiin siis laittamassa omalla sarallaan erittäin ansioituneeseen, mutta nolla miesten ammattilaispeliä pelanneeseen pelaajaan. Eiköhän tuossa ole isä-Haulan vedätyksestä kyse, tuolla rahalla Eerikkiä ei palkkaa Suomessa kukaan.

Tuamaksen kyllä samaa mieltä siitä että pihistelyyn homma ei saa Ässien osalta kaatua.

Jokaisen menestykseen pyrkivän joukkueen on oltava valmis satsaamaan ykkössentteriin nuo 200 000. Tähän kauteen taidettiin lähteä jopa huomattavasti kalliimmalla sentterillä. Jos Haula tulisi, niin minulle kyllä riittäisi hän yhdessä Niemen kanssa kärkiketjujen senttereiksi. Omat kasvatit aivan avainpaikoille, mikäs sen parempi tilanne. Nyt pitäisi unohtaa tyypillinen porilainen kauna ja kateus, pelaajan isällä ei saa olla vaikutusta Ässien ratkaisuun.
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
Haulan statist rapakon takaa ovat huomattavasti paremmat kuin esim. Ryan Laschilla tai Steve Mosesilla, joten Suomeen palatessaan Haula on selkeää tulosketjukamaa. Olisihan se Ässille selkeä arvovaltatappio, jos Haula on todella palaamassa Suomeen ja luistelee jonkun toisen joukkueen väreissä.

Tietyllä tapaa ajatus sentterinelikosta Haula-Niemi-Severi-Ruisma vaikuttaa äärimmäisen mielenkiintoiselta. Parhaassa tapauksessa vielä Uusikartano allekirjoittaa jatkosopparin.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs tässä tehtiin väärin?

Ei mitään. Seurajohtohan sai faneilta piiskaa siitä, että Masi lähti Ilvekseen eikä tehnyt jatkosopimusta Ässiin. Alpon lisäksi ratkaisevassa roolissa tässäkin oli varmasti raha. Lienee selvää, että riittävästä massista Masi olisi sietänyt jopa Alpoa, mutta Ässät ei ollut valmis maksamaan. Toki lienee todennäköistä, että Ilves sai ns. "Alpo alennuksen". Sinällään näin jälkiviisaana voidaan kai todeta, että pitkässä juoksussa arvioiden Masin olisi kannattanut valita toisin. Seisomakatsomon kuninkaan titteli olisi ollut tukevasti Masin hallussa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Järvenpää menee...rummunpärinää... Ipaan! Onnea matkaan, voi olla vaikeita pelejä tiedossa ensi kaudella Ipaa vastaan. Tämä tieto twitteristä ja aika luotettavasta lähteestä.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Järvenpää menee...rummunpärinää... Ipaan! Onnea matkaan, voi olla vaikeita pelejä tiedossa ensi kaudella Ipaa vastaan. Tämä tieto twitteristä ja aika luotettavasta lähteestä.

No siinähän se ainoa mahdollinen vaihtoehto liigassa taisi ollakin. Onnea matkaan vaan.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei ole vissiin mainittu vielä, mutta Rynnäs nostettu Toronton NHL miehistöön Reimerin loukkaantumisen takia. Torstaina peli, minkä ilmeisesti Scrivens aloittaa tolppien välissä. Reimerin loukkaantumisessa kyse viikoista, joten tuskin kauan tämä paikka auringossa ole auki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös