Miksi et kerro mikä auttaisi siihen mitä kaukalossa on näkynyt vaan vittuilet muille "kännissä näkeville puusilmille" kun he kertovat vaihtoehtoja joukkueen tilan parantamiseksi?
Pointtihan on juuri se, että kun nuo eivät ole oikeita vaihtoehtoja tässä tilanteessa vaan näennäistä tekemistä vain siksi, että "tehdään nyt jotain".
Kun totuus on se, että joukkueen peruspeli oli kuosissa koko syyskauden ajan. YV-peli tökki ja kovin moni peli hävittiin maalilla. Silti tuolloinkin tämä porukka huuteli tuota "Kivelle potkut" -mantraa ja pyöriteltiin nimiä. Tommi Taimihan oli se ihmemies joka parannuttuaan pistää yv:n kuntoon. 2 kuukautta myöhemmin sama Taimi olikin ihan paska ja mies pitäisi laittaa Mestikseen.
Nyt joukkue on mennyt muuttamaan tuon toimivan peruspelinkin. Ihminen vain Kivikin on ja nyt hän on sortunut paineen alla tekemään tuon pahimman virheen ja muuttamaan juuri sitä osaa mikä toimii.
Mitä on se kaikki muu mitä muut eivät näe? Kerro nyt ihmeessä. Mitä sinä näet ja muut eivät näe? Vai oletko kenties ylivertainen näkijä muihin verrattuna?
Oletko tyhmä vai esitätkö? Kun mitään sellaista ei ole nähtävissä, mikä taikaiskusta tilanteen parantasi. Kun olen toistuvasti sanonut on, että ongelmallista, kun täällä yritetään tarjota yksinkertaisia ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin.
Kovin jaloa, mutta mitä annettavaa tällaisella keskustelun kritisoimisella on ellei itse pureudu ollenkaan itse aiheeseen?
Meta-keskustelu on paikallaan kun asiakeskustelu pyörii tyhjää.
Vielä kerran. Mitä ovat ne todelliset ongelmat, joihin pitäisi pureutua?
Pohjimmiltaanhan ongelma on se, että joukkue ei voita riittävän usein ja häviää hallinnassa olleetkin ottelut systemaattisesti.
YV ei toimi. Itse olen useampaankin kertaan täällä todennnut yhden ison ongelman olevan se, että Ässien tämän hetken johtavat pelaajat eivät ole omimmillaan yv-pelaajina. Esimerkiksi Dixon ja Ryan pelaavat yv:lläkin liikaa jalkaliikeen kautta. Joukkueessa ei nykyisellään ole kuin yksi varsinainen yv-pakki.
Valmennuksen kohdalla suurin ongelma tuntuu olevan henkilöjohtamisessa, mutta siitä on paha puhua muuten kuin mutuillen. Harva täällä asiasta oikeasti tietää, mutta heitot muuttuvat nopeasti huhuiksi ja huhut faktoiksi. Se on faktaa, että juuri yksikään Ässä-pelaaja ei ole tällä kaudella kehittynyt edelliskaudesta. Ässät on ollut yhden ketjun joukkue käytännössä koko kauden. Siinä ei ketjuruletti suuremmin auta kuin käytännössä vain Dixonin ketju tekee tulosta.