Poikamme maailmalla

  • 3 572 921
  • 14 405

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Miksi et kerro mikä auttaisi siihen mitä kaukalossa on näkynyt vaan vittuilet muille "kännissä näkeville puusilmille" kun he kertovat vaihtoehtoja joukkueen tilan parantamiseksi?

Pointtihan on juuri se, että kun nuo eivät ole oikeita vaihtoehtoja tässä tilanteessa vaan näennäistä tekemistä vain siksi, että "tehdään nyt jotain".

Kun totuus on se, että joukkueen peruspeli oli kuosissa koko syyskauden ajan. YV-peli tökki ja kovin moni peli hävittiin maalilla. Silti tuolloinkin tämä porukka huuteli tuota "Kivelle potkut" -mantraa ja pyöriteltiin nimiä. Tommi Taimihan oli se ihmemies joka parannuttuaan pistää yv:n kuntoon. 2 kuukautta myöhemmin sama Taimi olikin ihan paska ja mies pitäisi laittaa Mestikseen.

Nyt joukkue on mennyt muuttamaan tuon toimivan peruspelinkin. Ihminen vain Kivikin on ja nyt hän on sortunut paineen alla tekemään tuon pahimman virheen ja muuttamaan juuri sitä osaa mikä toimii.

Mitä on se kaikki muu mitä muut eivät näe? Kerro nyt ihmeessä. Mitä sinä näet ja muut eivät näe? Vai oletko kenties ylivertainen näkijä muihin verrattuna?

Oletko tyhmä vai esitätkö? Kun mitään sellaista ei ole nähtävissä, mikä taikaiskusta tilanteen parantasi. Kun olen toistuvasti sanonut on, että ongelmallista, kun täällä yritetään tarjota yksinkertaisia ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin.

Kovin jaloa, mutta mitä annettavaa tällaisella keskustelun kritisoimisella on ellei itse pureudu ollenkaan itse aiheeseen?

Meta-keskustelu on paikallaan kun asiakeskustelu pyörii tyhjää.

Vielä kerran. Mitä ovat ne todelliset ongelmat, joihin pitäisi pureutua?

Pohjimmiltaanhan ongelma on se, että joukkue ei voita riittävän usein ja häviää hallinnassa olleetkin ottelut systemaattisesti.

YV ei toimi. Itse olen useampaankin kertaan täällä todennnut yhden ison ongelman olevan se, että Ässien tämän hetken johtavat pelaajat eivät ole omimmillaan yv-pelaajina. Esimerkiksi Dixon ja Ryan pelaavat yv:lläkin liikaa jalkaliikeen kautta. Joukkueessa ei nykyisellään ole kuin yksi varsinainen yv-pakki.

Valmennuksen kohdalla suurin ongelma tuntuu olevan henkilöjohtamisessa, mutta siitä on paha puhua muuten kuin mutuillen. Harva täällä asiasta oikeasti tietää, mutta heitot muuttuvat nopeasti huhuiksi ja huhut faktoiksi. Se on faktaa, että juuri yksikään Ässä-pelaaja ei ole tällä kaudella kehittynyt edelliskaudesta. Ässät on ollut yhden ketjun joukkue käytännössä koko kauden. Siinä ei ketjuruletti suuremmin auta kuin käytännössä vain Dixonin ketju tekee tulosta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pointtihan on juuri se, että kun nuo eivät ole oikeita vaihtoehtoja tässä tilanteessa vaan näennäistä tekemistä vain siksi, että "tehdään nyt jotain".

Pointtihan on juuri se, että sinulla ei ole itselläsi pienintäkään tietoa mikä Ässien tilanteeseen voisi auttaa. On perkeleen väärin, että kuvittelet etteikö pelaajamuutokset voisi tuoda apua tähän tilanteeseen. Vielä enemmän väärin on se, että koet oikeudeksesi vittuilla niille, jotka näitä muutoksia odottivat. Huomautan, että itse en ole enää aikoihin vaatinut pelaajamuutoksia, mutta en todellakaan voi vannoa etteikö siitä voisi olla edes jonkinlaista apua.

Oletko tyhmä vai esitätkö? Kun mitään sellaista ei ole nähtävissä, mikä taikaiskusta tilanteen parantasi. Kun olen toistuvasti sanonut on, että ongelmallista, kun täällä yritetään tarjota yksinkertaisia ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin.

Joskus täytyy laskeutua samalle tasolle joidenkin toisten kanssa eli pääasiassa sitten varmasti esitän.

Meta-keskustelu on paikallaan kun asiakeskustelu pyörii tyhjää.

Joopa joo. Paikallaan tosiaan ehkä joillekin, mutta itse pidän tätä idioottimaisimpana touhuna koko palstalla. Turhaa päänaukomista.

YV ei toimi. Itse olen useampaankin kertaan täällä todennnut yhden ison ongelman olevan se, että Ässien tämän hetken johtavat pelaajat eivät ole omimmillaan yv-pelaajina. Esimerkiksi Dixon ja Ryan pelaavat yv:lläkin liikaa jalkaliikeen kautta. Joukkueessa ei nykyisellään ole kuin yksi varsinainen yv-pakki.

No olisiko kannattanut hankkia pelaajia, joilta YV sujuu paremmin? Ai niin, tästä ei saanut kirjoittaa mitään.

Valmennuksen kohdalla suurin ongelma tuntuu olevan henkilöjohtamisessa, mutta siitä on paha puhua muuten kuin mutuillen..

No olisiko kannattanut sitten vaihtaa valmentajaa? Ai niin, henkilöstömuutoksista ei saanut kirjoittaa.

Tuli ainakin sun nimimerkille selitys.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ok, eli et esitä. Selvä.

Heh. Hykerryttävän ihanaa.

Pistä vielä tähän joku loppukaneetti, niin voit sitten kuvitella olevasi Ässäpuolen johtavaa fiksumpi.

Bay kirjoitti:
Kyllähän Huhtaselle Ässissä roolia olisi ollut mutta kun se ei kelvannut kun luulot kasvoivat liian isoiksi

Tämä pisti aiempaa silmään. Olen samaa mieltä. Huhtanen oli Ässissä hyvä 3-4 kentän pelaaja ja mikäli tuo rooli olisi kelvannut, uskoisin, että mies olisi jäänyt Ässiin. Jälkeenpäin ajateltuna oli tyhmää lähteä kuvittelemaan itsestään liikoja ja koittaa isompaa roolia muualta. Olisi jatkanut töitä nöyrästi Ässissä ja sopeutunut hänelle ominaisimpaan rooliin, niin tilanne saattaisi tänäkin päivänä olla ihan erilainen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Pistä vielä tähän joku loppukaneetti, niin voit sitten kuvitella olevasi Ässäpuolen johtavaa fiksumpi.

Jos en sinua fiksumpi olisi, olisin ampunut itseni jo aikapäiviä. Sen verran rasittava jankkaaja olet.

Mutta kun kerran loppukaneettia kaipaat: kerropa nyt itse sitten ratkaisut tämän kauden ongelmiin. Siis muutkin kuin se, että Abidilta olisi pitänyt mennä ottamaan turpaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jälkeenpäin ajateltuna oli tyhmää lähteä kuvittelemaan itsestään liikoja ja koittaa isompaa roolia muualta. Olisi jatkanut töitä nöyrästi Ässissä ja sopeutunut hänelle ominaisimpaan rooliin, niin tilanne saattaisi tänäkin päivänä olla ihan erilainen.

Lukko tarjosi kaksinkertaista palkkaa ja roolia tulosyksikössä, eiköhän silloin lähdetä? Nautti muuten tuota palkkaa marraskuun loppuun asti, HIFK:n maksamana.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos en sinua fiksumpi olisi, olisin ampunut itseni jo aikapäiviä

No tunnistit sentään Ässäpuolen Johtavan. Siitä onnittelut höpönassu.

Mutta kun kerran loppukaneettia kaipaat: kerropa nyt itse sitten ratkaisut tämän kauden ongelmiin. Siis muutkin kuin se, että Abidilta olisi pitänyt mennä ottamaan turpaan.

Oi voi. Tyhmä saa olla, mutta älä nyt helvetti ihan näin alas vajoa.

Et hyväksynyt ehdotuksia henkilöstö- tai pelaajamuutoksista. Kysyin useaan otteeseen, että mitä sitten pitäisi tehdä. Et vastannut, joskin kerran myönsit ettei sinulla ole Ässäjoukkueen tekemisistä tarpeeksi tietoa niin tehdäksesi.

Nyt odotat, että minä opastan sinua ja laitan sanoja suuhusi. Todistustaakka on valitettavasti sinulla. Alkuperäisen väitteen edustajana. Odotan edelleen vastauksia kysymyksiin asioista joita kohtaan niin kovasti kritiikkisi kohdistit. Ilman aseita toki. Toivon, että osaisit harrastaa sen verran itsekritiikkiä, että itsekin tämän ymmärtäisit ja myöntäisit ettei kompetenssisi nyt riittänyt muuhun kuin turhaan riidanhaastamiseen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Et hyväksynyt ehdotuksia henkilöstö- tai pelaajamuutoksista. Kysyin useaan otteeseen, että mitä sitten pitäisi tehdä. Et vastannut, joskin kerran myönsit ettei sinulla ole Ässäjoukkueen tekemisistä tarpeeksi tietoa niin tehdäksesi.

Minähän vain sanoin, että tyhjän huutelu on tyhjän huutelua. Valitettavan moni vain kuvittelee tämän nollatason huutelun olevan asiallista ja asiaan pureutuvaa keskustelua.

Mutta koska kritiikkini kohdistui olemattoman kompetenssin ja suurten kuvitelmien ristiriitaan, ei minua yllätä, että juuri sinä tästä älähdit.

Minulla on sentään realistinen kuva omasta osaamisestani. Kompetenssini lienee pari pykälää sinun yläpuolellasi, joten sillä ei vielä kuuhun mennä.

Todistustaakka on valitettavasti sinulla.

Ei, ei se ole. Jos päässäsi olisi hivenkin järkeä ymmärtäisit sentään tämän.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hehheh, täällähän alkaa jutut muistuttaa minun ja TF:n normaaleja "keskusteluja" :)

Vain Ässäpuolella fanit kiistelevät enemmän keskenään kuin pohtivat joukkueen tilannetta. Jatkakaa ihmeessä!
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vain Ässäpuolella fanit kiistelevät enemmän keskenään kuin pohtivat joukkueen tilannetta. Jatkakaa ihmeessä!

No välillä täytyy pudottaa näitä itsestään liikaa luulevia suurisuita ruotuun. Kyllä se viesti sinne perille menee, vaikka muuta esitetäänkin. En jatka enää. Mulla on kompetenssia tehdä perjantai-iltana muutakin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ilves siis hankki Tuomas Huhtasen.

Tuomasta arvosteltiin aina viimeistelyn huonoudesta, mutta eiköhän tämän hetken Ässien viimeistelyyn toisi lähinnä lisäpuhtia.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilves siis hankki Tuomas Huhtasen.

Tuomasta arvosteltiin aina viimeistelyn huonoudesta, mutta eiköhän tämän hetken Ässien viimeistelyyn toisi lähinnä lisäpuhtia.
Hupi pääsee jatkossakin maalintekopaikoille ja kevyesti, enään ei tarvitse tehdä kuin ne maalit. Onnea kuitenkin ja tsemppiä Hupille, näytä meille, mitä menetimme.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Hupi pääsee jatkossakin maalintekopaikoille ja kevyesti, enään ei tarvitse tehdä kuin ne maalit. Onnea kuitenkin ja tsemppiä Hupille, näytä meille, mitä menetimme.

Ilves on kasaamassa nyt todella mielenkiintoista jengiä.. Mun mielestä sekä Hupilla ja Ruuttulla olisi ollut käyttöä tulevaisuudessa mikäli kummankin roolit olisi ollut selviöt.. Nyky Ässät on niin hajutonta, mautonta paskaa että näillä lupaavilla taistelioilla olisi voinut löytää käyttöä..
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilves on kasaamassa nyt todella mielenkiintoista jengiä.. Mun mielestä sekä Hupilla ja Ruuttulla olisi ollut käyttöä tulevaisuudessa mikäli kummankin roolit olisi ollut selviöt.. Nyky Ässät on niin hajutonta, mautonta paskaa että näillä lupaavilla taistelioilla olisi voinut löytää käyttöä..

Täsmälleen samaa mieltä. Siellä taitaa olla Porissakin oma Pena, joka sanoo: ei oo käyttöö, lähe menee vielä ku voit!

Ei tarvi mennä paljon menneisyyteen, kun porilaiset vittuili raumalaisille muukalaislegioonasta ja ostoporukasta. Miten on nyt? Mua henk.koht. vituttaa suunnattomasti tämä trendi, että oma kasvatti korvataan muualta tulleella, saman tasoisella, tai jopa huonommalla pelaajalla.

Jotenkin sitä toivoo, että sais edes Masin seuraavalle kaudelle, että olisi edes muutama oman kylän poika joukkueessa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Nyky Ässät on niin hajutonta, mautonta paskaa että näillä lupaavilla taistelioilla olisi voinut löytää käyttöä..
Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä.

90% mielipidettä uhaten toistan samaa kuin ennenkin, mua ei kiinnosta miten Pata pelaa vieraissa, pääasia että kotipeleissä mennään eka kymmenminuuttinen kuin ekaluokkalainen kirjastoautossa ja loppupelin ajan ei anneta periksi. Joka pelikatkolla torikokous pystyyn ja jos tilaisuus tulee niin hanskat jäähän heti. Ihan sama mikä on lopputulos, kunhan peli itsessään on yleisöön menevää.

Äsköinen pätkä oli toiveunta joka ei tule sm-liigassa tapahtumaan. Liiga on tappanut tunteen tuntemastani pelistä enkä nykyisten sääntöjen vallitessa luultavasti tule ensi kaudella enää kaikissa kotipeleissä käymään.

Olipa siinä taas vuodatus, ja ihan väärässä ketjussakin näköjään.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun Dixon myytiin, niin laitanpa jotain listausta 2000-luvun TOP 10 pojista maailmalla, jotka jäätivät parhaimmat muistot. Eli siis kenet ottaisin mieluiten takaisin jos se olisi mitenkään mahdollista.

1. Tomas Zaborsky - aivan maaginen ukko. Polki pakit 10 metrin takamatkalta kiinni ja olisi voittanut pistepörssin kevyesti ilman loukkaantumista viimeisellä kaudellaan. Eli myös tunteella pelissä. Ei ollut mikään HMV.

2. Stephen Dixon - Kyllä Dixie nousee 2000- luvun toiseksi parhaaksi. Oli ensimmäinen huippusentteri sitten Williamsin ja pelasi melkein kaksi kautta. Tervetuloa takaisin Dixon sitten kun venäläinen ruoka alkaa kyllästyttämään.

3. Jason Williams - Kantoi lähes yksinään Ässiä edellisellä työsulkukaudella. Pystyi pelaamaan yv:llä viivassa ja moni pelaaja sai Jasonilta oppia tuolla kaudella, vai mitä Kuusela?

4. Matti Kuparinen - kapteeni. Lähti Porista, kun täällä oli aina vain tarjolla 3. sentterin paikkaa ja joidenkin Jatkoajankin kiekkoniilojen mielestä nelosessa olisi ollut Kuprun mentävä kolo. No olivat ihan oikeassa, meinaan maajoukkueen nelosessa. Nyt KHL:ssä, mutta Suomeen palatessaan odotan, että Ässät on oikea vaihtoehto.

5. Jesse Joensuu - Jesse vasta sijalla viisi, koska toivon että mies tekee niin hienon uran vielä NHL:ssä, ettei hänen tarvitse palata Suomeen pelaamaan jos ei vanhoilla päivillään muuten vain halua.

6. Jussi Rynnäs - Jussi menee molareista ykköseksi ohi Kilpeläisen ja Riksmanin toivotuimpana paluumuuttajana. Oli Showmies viimeisen päälle ja iso osa lähes Playoffseihin päättyneestä kaudesta. Tuona kauten ilman Uusitalon ja Rynnäksen loukkaantumisia oltaisiin takuuvarmasti pelattu pudotuspelejä. Ja olihan Rynnäksen patjatorjunta yläkulmasta aika hienoa katselavaa Jypiä vastaan.

7. Kristian Kudroc - JÄTTI jätti syvän jäljen tämän katsojan mieliin. Tasonmuutos, joka tapahtui ennen viimeistä kautta oli aivan uskomaton. Mestispakista KHL-pakiksi. Miehiä lakosi kuin viljaa, kun Kudroc lämäsi viivalta ja se osui matkalla johonkin.

8. Tommi Huhtala - tsemppari ja ärsyttäjä, jolla on huippuluokan laukaus. Kova taklaaja ja pidetty joukkuepelaaja, jonka Ässäajat jäivät hieman täydestä potentiaalistaan loukkaantumisten vuoksi. Ottaisin koska vain takaisin, mutta urakehitys näyttää ylöspäin ja kohden ulkomaita.

9. Sakari Salminen - ristiriitainen pelaaja. Olin onnellinen ihan Salmisen itsensä puolesta, kun poistui Ässistä ja alkoi oikeasti urheilijaksi. Nyt ottaisin koska vain takaisin.

10. Kristian Kuusela - Monipuolinen pelaaja, joka oli Ässissä pelatessaan maalipörssin kärkimiehiä. Tällä kaudella oikaissut hieman alaspäin menevää urakehitystään. Ensi kaudeksi sopimus katkolla - Ässiin?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nyt kun Dixon myytiin, niin laitanpa jotain listausta 2000-luvun TOP 10 pojista maailmalla, jotka jäätivät parhaimmat muistot. Eli siis kenet ottaisin mieluiten takaisin jos se olisi mitenkään mahdollista.

Helvetin hyvä lista! Järjestyskin omassa mielessä kutakuinkin samanlainen, mitä nyt yksi hyväkuntoinen #50 sieltä uupuukin... :D
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt kun Dixon myytiin, niin laitanpa jotain listausta 2000-luvun TOP 10 pojista maailmalla, jotka jättivät parhaimmat muistot...

Tämä on ehkä vähän hiuksien halkomista, kun ottaa huomioon sen, että kaveri on sittemmin lopettanut pelaajauransa, mutta kait Fakiirikin tälle listalle kuuluisi, ainakin jonkinlaisena "bubbling under"- mainintana..?

Zabon ohella/2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen the pelaaja, joka on ainakin itselleni jättänyt pysyviä, yhä kylmiä väreitä aiheuttavia, hienoja hetkiä. Haukea haetaan, virveliä veivataan vaimitensemeni.

Ymmärrän toki Maven ristiriitaisen aseman Ässä-historiassa, joukkue oli umpisurkea monena kautena ja Mavenkin tehotilasto pahasti miinuksella, mutta entäs sitten: loistavan pelikäsityksen omaava pelaaja.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on ehkä vähän hiuksien halkomista, kun ottaa huomioon sen, että kaveri on sittemmin lopettanut pelaajauransa, mutta kait Fakiirikin tälle listalle kuuluisi, ainakin jonkinlaisena "bubbling under"- mainintana..?

Zabon ohella/2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen the pelaaja, joka on ainakin itselleni jättänyt pysyviä, yhä kylmiä väreitä aiheuttavia, hienoja hetkiä. Haukea haetaan, virveliä veivataan vaimitensemeni.

Ymmärrän toki Maven ristiriitaisen aseman Ässä-historiassa, joukkue oli umpisurkea monena kautena ja Mavenkin tehotilasto pahasti miinuksella, mutta entäs sitten: loistavan pelikäsityksen omaava pelaaja.

Eihän Mave edes ole missään maailmalla, vaan Ässien organisaatiossa jossain roolissa, vai olenko ihan väärässä?

Koko ketjun idea on muualla pelaavat pata-taustaiset pelaajat jotka vielä jatkavat uraansa. Siksi ymmärrän Bergeronin puuttumisen listalta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ulmer vaihtuu Umiceviciin

Eli siis Dragan Umicevic kustiin Tapparaan! Taisi jäädä kaverille aika paska maku suuhun Ässä-pätkästä, etenkin siitä jaksonsa lopun sekoilusta..
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Ulmer vaihtuu Umiceviciin

Eli siis Dragan Umicevic kustiin Tapparaan! Taisi jäädä kaverille aika paska maku suuhun Ässä-pätkästä, etenkin siitä jaksonsa lopun sekoilusta..

Ässien ei kannata tuhlata rahojaan turhuuteen. Umicevic on aivan liian hidas ja "mavemainen" liigaan. Ässien tulee kartoittaa ensi kauden joukkueeseen vähintään pari tommihuhtalamaista pelaajaa mikäli mielitään takaisin menestyksen raiteille. Näiden löytämiseen on haastetta kylliksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös