Playstation 3

  • 255 864
  • 1 077

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Mitenkäs, jos hakkeri on saanut salasanan, niin se ei kaiketi pysty tietämään, missä minulla on tunnus, jos en ole tehnyt samalla sähköpostiosoitteella, mikä on PSN:ssä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs, jos hakkeri on saanut salasanan, niin se ei kaiketi pysty tietämään, missä minulla on tunnus, jos en ole tehnyt samalla sähköpostiosoitteella, mikä on PSN:ssä.

Näin se omastakin mielestä on. Tosin itse varmuuden vuoksi vaihtelin salasanoja muutamaan tärkeimpään paikkaan, ettei vaan lähde kaikki tiedot muille henkilöille..
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytännössä jos olet Facebookissa tai Twitterissä, niin nimeshän nuo ovat myös saaneet ja noista palveluista sut löytää sen perusteella. Tosiaan siihen sähköpostiinkin kannattaa ehkä se salasana vaihtaa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kannattanee kuolettaa luottokortti pikimmiten, mikäli on PSN:stä joskus jotain ostanut: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/04/noin_70_000_suomalaisen_luottokorttitiedot_varastettiin_playstation-murrossa_2549842.html

Turvakoodeja ei sentään ilmeisesti ole viety (vaikka vielä eilen luottokorttitietojenkin piti olla tallessa), mutta silti varmaan aiheellista pelata varman päälle. Minä pistin kortin poikki jo eilen heti kun kuulin tietomurrosta. Kymmenellä eurolla (palvelumaksu) sai kuitenkin helpon mielenrauhan, eikä enää tarvi pelätä pahinta. Kortti olisi kuitenkin mennyt vanhaksi parissa kuukaudessa, eli uudet turvallisuusluvut ym. olisi pitänyt kuitenkin päivittää erinäisille webbisivuille.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Pakko kysyä onko sinulla vielä paljon joditabletteja jäljellä?
Heh, jopa tuli järkevä kommentti. Joditabletteja en ole koskaan syönyt (ellei niitä ole lapsena syötetty) eikä edes kaapista löydy. Eipä niille ole mitään tarvetta ennen kuin viranomaiset suosittavat.

Sen sijaan nyt on tilanne, jossa ilmeisesti kaikkien PSN:ään luottokorttitiedot luovuttaneiden tiedot on viety, turvalukuja lukuunottamatta. Jo eilen pankista suositeltiin kortin kuoletusta. Jo se, että joku tietää luottokortin numeron ja viimeisen käyttökuukauden antaa heille 1/1000 mahdollisuuden käyttää korttia arvaamalla turvaluku. Korkeammankin, jos lukua pystyy arvaamaan useamman kerran (tiedä sitten, pystyykö). Sen verran rahaa on mulla tuolla tilillä, ja sen verran suuri osuus omaisuudesta siinä kiinni, ettei tuommoistakaan riskiä viitsi ottaa.

Sen verran päivitystä, että ilmeisesti korttien numerot ovat olleet salatussa muodossa, mutten yhtään ihmettelisi, jos ne jotka saa tuollaisen tietomurron hoidettua kunnialla saisivat myös salauksen poistettua. Murrosta on kulunut jo jonkin aikaa, eikä mikään taho ole ilmoittautunut tekijäksi. Tämä mielestäni viittaa siitä, ettei kyseessä ole ollut mikään "voimanosoitus" tai hyökkäys Sonya kohtaan, vaan enemmänkin tietojen hankkiminen. Jos 77 miljoonan asiakkaan tiedot varastettiin ja näissä on esim. 10 miljoonan luottokortin tiedot, niin kyllä niistä saa jo melkoisen summan kasaan tyhjentämällä kaikkien niiden tilien saldot, joiden turvanumero on vaikkapa 327.
 

Jeffrey

Jäsen
10 miljoonan luottokortin tiedot, niin kyllä niistä saa jo melkoisen summan kasaan tyhjentämällä kaikkien niiden tilien saldot, joiden turvanumero on vaikkapa 327.

Menit sitten julkasemaan luottokorttisi numeron jatkoajassa!
Vakavissaan niin kyllähän nuo luotot ovat niin pirun turvallisia kuin olla voi. Jos et ole itse henkilökohtaisesti käyttänyt korttiasi ja näpytellyt turvanumeroa tai pin koodia niin et joudu myöskään väärinkäytöksessä maksumieheksi.

Ihan nyt vaan rauhotutaan.

Mä oon ihan paniikis, et jos joku nyt käyttää mun tunnareit ja latailee vaik jotain kikkelikuvia mun face proffaan!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mä oon ihan paniikis, et jos joku nyt käyttää mun tunnareit ja latailee vaik jotain kikkelikuvia mun face proffaan!
Älä huoli, en mä sentään niin bicurious ole...

Melkoinen arvovaltatappio Sonylle, vaikkakin Microsoftilla on enemän ongelmia käyttäjätilien ja anticheatin kanssa.

[foliohattu] Vai oliko tämä vain M$:n ELSO:ä?[/foliohattu]
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
On se kumma että Nordisk Film kertoo korttitietoja viedyn, mutta Sony ei.

Sonyn viimeisin päivitys aiheesta PS Blogissa:

Sony kirjoitti:
While all credit card information stored in our systems is encrypted and there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onkos kukaan jatkoaikalaisista pelannut F1 2010 peliä? Jos olette, onko peli minkälainen? Plussat ja miinukset?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onkos kukaan jatkoaikalaisista pelannut F1 2010 peliä? Jos olette, onko peli minkälainen? Plussat ja miinukset?

Omistan kyseisen pelin, tosin viime aikoina tullut harvemmin pelattua. Tyylikkään näköinen peli ja todella lyhyellä aikataululla hyvän pelin Codemasters tehnyt.

Oma ura on varsin mukava pelimoodi, saa aloittaa heikommasta tallista, ja mitä paremmin ajat, sitä parempaan talliin ensi kaudeksi pääsee. Myös championshipia voi pelata oikeilla kuskeilla. Lisäksi nettipeli on varsin mukavaa pelattavaa.
Valitettavasti pelissä on (oli ainakin vielä silloin kun viimeksi pelasin) aika paljon bugeja, joka syö vähän pelikokemusta.

En nyt jaksa syvällisempää analyysia alkaa kirjoittamaan, varsinkaan kun en ole vähään aikaan peliä pelannut. YouTubesta löytyy varmasti arvosteluja pelistä.

Jos kiinnostusta F1-peliin on niin kyllä tuota oikein hyvin pelailee, syksyllä tulossa sitten seuraava osa F1 2011, jolta odotan vielä paljon enemmän kuin tältä nykyiseltä.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Tulevalla viikolla aukeaa taas Playstation Network, ainakin osittain. Mitä se sitten tarkoittaakaan, jää nähtäväksi.
 

Teloch

Jäsen
Tulevalla viikolla aukeaa taas Playstation Network, ainakin osittain. Mitä se sitten tarkoittaakaan, jää nähtäväksi.

Sonyn tiedotteen mukaan kaverilistat ja nettipeli pitäisi aueta, sekä ilmeisesti musiikkipalvelu jossain määrin. Store siis ainakin jäämässä kiinni tässä vaiheessa, sikäli kun oikein tulkitsin. Sonyn twitteristä löytyy linkkiä juttuihin, jos joku haluaa itse käydä lueskelemassa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo PS Store ei aukea ainakaan heti, kuulemien mukaan kaikille käyttäjille muuten tulossa kuukaudeksi ilmaiseksi käyttöön tuo PSN+-juttu.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
"We will be offering PSN users the opportunity to select two PS3 games from a list of five, as well as offering PSP users the opportunity to choose two games from a list of four. "

Eli nopeasti suomennettuna käyttäjille tarjotaan kaksi PS3 -peliä viidestä eri vaihtoehdosta, kun taas PSP:n käyttäjät saavat valita kaksi PSP -peliä neljästä vaihtoehdosta. Kyllähän tämä kelpaa, kun ei ole nyt vähään aikaan ollut tarvetta PS3:lla käydä.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Onko nyt ilmoitettu virallisesti, että koska network aukeaa?

Tarkkaa päivää ei ole tiedossa. Aiemmin Sony ilmoitti että PSN käynnistetään ainakin osittain viikolla 18 eli tällä viikolla. Hetki sitten tuli kuitenkin ilmoitus, jonka mukaan testaaminen on edelleen kesken. Arvioiden mukaan PSN avataan kuitenkin ihan lähiaikoina.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten tuon lisäosan saa itselleen? Toinen tyhmä kysyy :)

Luultavasti juuri sieltä PS Storen kautta pystyy ostamaan, mutta en ole varma, koska kyseistä PSN+:ssaa en itse omista.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Miten tuon lisäosan saa itselleen? Toinen tyhmä kysyy :)

PSN Plussan voi ostaa Storesta 1, 3, 6 tai 12 kuukauden erissä. Plussaan tosiaan kuuluu ainakin muutama ilmainen peli joka kuukausi, alennuksia ladattavista peleistä ja mahdollisuus säilöä pelitallennuksia Sonyn servereille.

Kaikille käyttäjille tosiaan annetaan kuukausi Plussaa ilmaiseksi hyvityksesti serveriongelmista. Ja kannattaa ottaa huomioon, että Plus-tillauksen päättymisen jälkeen ne Plussan kautta ladatut ilmaispelit lakkaavat toimimasta. Plus-tarjouksista ostetut pelit toimivat normaalisti.

EDIT: KonsoliFinin FAQ kertaa Plussasta kaiken oleellisen.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
Playstation Networkin ylösajo on alkanut!

Linkki Pelaaja-lehden uutiseen

Laitoin juuri päivityksen lataukseen, joten jännityksellä odotan mitkä toiminnot ovat jo käytössä.

Edit: Vielä ei pääse kirjautumaan sisään, mutta toivotaan, että tämän päivän aikana pääsisi jo pelamaan änäriä verkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Joo, PSN on nyt pystyssä, nettipelaaminen, kaverilistat ja trophyt ainakin toimivat normaalisti. Kuten oli jo pitkään tiedossa, Storen pystyyn saaminen kestää vähän kauemmin. Kuun loppuun mennessä on lupailtu kaiken olevan toiminnassa.

Ensimmäistä kertaa kirjautuessa täytyy ladata päivitys, joka pakottaa vaihtamaan salasanan, ennen kuin pääsee kirjautumaan sisään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös