Playstation 3

  • 255 840
  • 1 077

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
LBP lähti tulee, mutta tohon PleikkaPlussaan: Burnout Paradise on ilmainen plussakäyttäjille, joten jos lataan sen niin loppuuko sen käyttöoikeus samalla kun PleikkaPlussan?
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
LBP lähti tulee, mutta tohon PleikkaPlussaan: Burnout Paradise on ilmainen plussakäyttäjille, joten jos lataan sen niin loppuuko sen käyttöoikeus samalla kun PleikkaPlussan?

Ei lopu. Ainakaan playstation blogin mukaan:

Welcome Back Content Is Available Now; Frequently Asked Questions Answered PlayStation.Blog.Europe

Q: Do I get to keep any games or content I purchased with the PlayStation Plus discount?
A: Yes. Any content you purchase at a discount is yours to keep, regardless of your subscription status.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Koitin ladata niitä ilmaisia pelejä ja plus-jäsenyyttä, mutta erroria herjasi jatkuvasti. Tarpeeksi monta kertaa yritettyäni ne hävisivät kokonaan storesta. Sitten minut heitettiin ulos storesta ja seuraavaksi PS Networkista. Ilmoitti että "virhe on tapahtunut". Nyt lukee että Playstation Networkia huolletaan parhaillaan. Eli aivan kuten ison katkon aikana.

Hyvin toimii. Hyvää duunia jätkät!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä noita ilmaispelejä tunnu löytyvän storesta? Erroria heittää tuon tuosta (An error has occurred. 80710D36).

Plaah...
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Nyt sain ladattua InFamousin ja LittleBigPlanetin suhteellisen kovan taistelun jälkeen.

Itse onnistuin kadottamaan tuolta storesta sen "PS3 free games" kohdan ilman että sain pelejä ladattua. Tähän löytyy kuitenkin lääke.

Suora lainaus tuolta Playstation Blogista:

1. On your PlayStation 3 or PlayStation Portable navigate to the PlayStation Network icon on the XMB

2. Log into your PlayStation Network account and choose Account Management > Transaction Management > Services List

3. Choose “PlayStation Network Promotions” from the list of services displayed

4. Select either “PS3 Free Games” or “PSP Free Games” and then choose “Select Content”

You will be taken to the store to choose your remaining free games.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävipähän kummallinen juttu. Latasin tuon InFamousin, reilu puoli tuntia meni ja sitten se alkoi asentumaan. No, asennuksen loppupäässä tuli vain että "an error has occurred during installation" ja asennus loppui siihen. Ajattelin asentaa uudestaan mutta pelistä ei kuitenkaan löytynyt jälkeäkään mistään vaikka sen latasin jo. Käynnistin pleikan uudestaan ja se alkoi tehdä jotain prosessia, olisiko ollut kovalevyn uudelleenjärjestely, jossa meni noin minuutti. Pelistä ei edelleenkään löytynyt jälkeäkään mistään valikosta ja ajattelin ladata sen uudestaan... noh, kone herjasi ettei kovalevyllä ole tarpeeksi tilaa. Eli ilmeisesti se ensimmäinen lataus on jossain tuolla koneen syövereissä mutta en pääse siihen käsiksi. Game data-listasta ei peliä löytynyt enkä tiedä mistä muualtakaan etsiä. Tein nyt lisää tilaa ja laitoin pelin latautumaan uudestaan, mutta olisiko kellään ehdotuksia miten saisin tuon ensimmäisen latauksen poistettua kovolta? Tuossa kun on 40gb kovalevy ja peli vie sen reilut 7 gigaa niin ihan kiva olisi saada poistettua. Joudunko formatoimaan koko paskan?
 
Nopea pieni kysymys Fight Night Championin omistajille: Onko koneen jäätyminen muilla yleistä ko. pelissä? Itsellä jonkin verran ongelmia, aina tietyissä tilanteissa: Ensin yritin legacy modeen tuoda omia nyrkkeilijöitä mukaan, muutaman kerran jäi sitten siihen "loading" tilaan ja kone piti sammuttaa, sitten kun jätin pari nyrkkeilijää pois ja otin yhden muun tilalle, homma rupesi pelittämään. Sittemmin sama ongelma on tullut esiin, kun koittaa saada tiettyä nyrkkeilijää vastaan ottelun aikaiseksi, niin ennen ottelua tuleva "loading" ruutu tulee jäädäkseen. Onko vika siis koneessa vai pelissä? Muissa peleissä en ole havainnut sen kummempaa jäätymistä.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Onkohan muilla ollut ongelmia pelien toimimaan saamisen kanssa?
Niin hullulta kuin kuulostaakin, ei kaikki pelit suostu toimimaan enää konsolillani. Olin vuoden poissa Suomesta ja konsolia ei käytetty tänä aikana. Nyt kaivoin esiin naftaliinista ja kas kummaa. Ensin COD: Black ops ei suostunut käynnistymään ja heti perään NHL11 ilmoittaa (ensin tyhjennettyäni 3gb) että haluaa 4535kb vapaata tilaa kovolta jotta toimisi. En pysty ymmärtämään. Kova levy tuskin on rikki koska aiemmin netistä lataamani demot pyörivät moitteettomasti - kuten myös aiemmin konsolilla pyöritetty nhl10
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Onkos myynnissä olevissa PS3-konsoleissa jo 3D-tuki Bluerayhin? Eli käytännössä kysymys kuuluu, pitääkö hommata erillinen 3D Blueray-soitin, vai riittääkö, että hommaa PS3:sen, jos haluaa tuon ominaisuuden?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onkos myynnissä olevissa PS3-konsoleissa jo 3D-tuki Bluerayhin? Eli käytännössä kysymys kuuluu, pitääkö hommata erillinen 3D Blueray-soitin, vai riittääkö, että hommaa PS3:sen, jos haluaa tuon ominaisuuden?

Tuki tulee Pleikkaan käyttispäivityksenä, eli konsoli verkkoon ja päivitys lataukseen, niin sen jälkeen 3D-leffat pelittävät.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Mitä pitäisi tehdä, kun aina ladatessani jotain PSN:stä, peli kyllä latautuu, mutta asentuessa tulee virhe ja virhekoodi tyyliin 80035895 (tämä ei siis se varsinainen virhekoodi). Jollain on varmasti kokemusta kyseisestä ongelmasta, ja olisin erittäin kiitollinen ratkaisusta.

Olen yrittänyt ladata kyseiset pelit (Top Spin 4 Demo sekä Bunrnout Paradise) useampaan kertaan, mutta aina samaa virhettä pukkaa!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mitä pitäisi tehdä, kun aina ladatessani jotain PSN:stä, peli kyllä latautuu, mutta asentuessa tulee virhe ja virhekoodi tyyliin 80035895 (tämä ei siis se varsinainen virhekoodi). Jollain on varmasti kokemusta kyseisestä ongelmasta, ja olisin erittäin kiitollinen ratkaisusta.

Olen yrittänyt ladata kyseiset pelit (Top Spin 4 Demo sekä Bunrnout Paradise) useampaan kertaan, mutta aina samaa virhettä pukkaa!

Muillakin kuulemma ollut latausten asennusten kanssa ongelmia. Jos sulla on Welhon netti ja Ciscon EPC3825, tästä viestistä KonsoliFinin foorumilla (ja saman kirjoittajan seuraavasta viestistä) saattaa löytyä apua.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Meni tuolla toisessa ketjussa puoliksi offtopiciksi, joten ajattelin siirtää pohdintani tänne, kai tämä on ihan hyvä ketju.

Olen siis ajatellut ostaa tässä lomapäivien ratoksi ja tulevaisuudessa tylsiksi syysilloiksi (eli kun Jokereilla ei ole peliä :) ostaa Pleikkarin, kun rahat kerrankin riittävät. PS2 tuossa on jo pölyttymässä, mutta ei noita vanhoja pelejä ole pitkään aikaan jaksanut vääntää. Olisi mukava saada kovemmilta pelaajilta vähän vinkkiä hyvistä peleistä joita kannattaa harkita. Änäri 12 on takuuvarma ostos, ilman sitä pelisarjaa tulisi tuskin koko konetta hommattua. Sen lisäksi eagle suositteli NHL:n ketjussa ohimennen NBA 2k-sarjaa, josta jonkun verran kiinnostuin, mutta muuten olen melko avoin ehdotuksille.

Olen siitä huono konsolipelaaja, että parasta viihdettä on mielestäni pelata porukalla turnauksia/kaverin kanssa kaksinpelimoodia ja yksin pelattaessa olen vähänkin tylsempiin peleihin kyllästynyt sen verran nopeasti, että aina ei koe saavansa rahoilleen vastinetta ja siksi haluan vähän tarkemmin miettiä mihin rahani syydän. Pelkän kaksinpelimoodin perusteella ei pelejä oikein kehtaa ostaa, sillä puolet kavereista on armeijan harmaissa, joten peliseuraa ei saa enää aina kun jaksaa puhelimen nostaa. Jotain syvyyttä olisi löydyttävä pelistä yhdellekin pelaajalle.

Omalla PS2:lla ja kavereiden uudemman sukupolven konsoleilla olen tykännyt kevyestä ja suhteellisen yksinkertaisesta viihteestä. Heikkouteni ovat ura/kampanjamoodit, joiden kuluessa kertyy parempaa/hienompaa gearia ja pelihahmoille/joukkueille parempia ominaisuuksia. NHL:t nyt ovat ihan ehdottomia suosikkeja, mutta sen lisäksi Crash- ja Tony Hawk-pelisarjat ovat olleet kovassa kulutuksessa. Tekken, Guitar Hero ja joltain osin Singstarkin ovat toimivia konsepteja, mutta viihdyttävät minun kohdallani lähes pelkästään seurapeleinä. Yksittäisiä suuria suosikkeja, muiltakin konsoleilta, ovat olleet NHL Hitz (paitsi viimeisin versio) Mario Smash Football+jatko-osa, Smash Bros melee, SSX, Army Of Two ja Marion tasohyppelyt. Samaa kevyttä osastoa siis. Koneella olen tykännyt pelata manageripelejä, mutta niistä ei taida kovin laadukkaita käännöksiä konsolille olla. L.A. Noirea vähän kiinnostaisi kokeilla, mutta en ole aivan vakuuttunut vielä siitä.
Huonosti toimineita genrejä ovat kohdallani olleet autosimulaatiot, fantasiapelit, MMA/Showpaini/Nyrkkeilytyyppiset painipelit, FiFat ja PES:it ja pelkästään puzzleille perustuvat hidastempoiset pelit. En kuitenkaan usko, että mikään em. kategorioista olisi täysin mätä, vaan olen valmis sellaisiakin pelejä kokeilemaan, mikäli pystyn sen itselleni hyvin perustelemaan.

Pelkästään nettipelin takia en tule yhtäkään peliä todennäköisesti ostamaan, vaan se on korkeintaan hyvä lisä. Kokonaan ei sen kuitenkaan tarvitse puuttua, koska muutenhan voisin säästää rahaa ja ostaa Xboxin.

60-70 euroa on minun kukkarolleni vähän kova hinta pelistä, joten mielummin teen löytöjä käytettyjen osastolta tai alelaarista. Yhteen uutuuspeliin lienee kuitenkin varaa, sillä GameStopissa oli esimerksiksi jokunen aika sitten tarjous, jossa pleikkarin ostaja sai kaupan päälle minkä tahansa pelin kympillä. NHL tullee ostettua sitten ahvenanmaalta ennakkotilauksella, mutta suurin osa siis todennäköisesti hankitaan käytettynä/kavereilta. Se ei kuitenkaan estä vinkkaamasta tuleviakin pelejä, sillä joskushan niistäkin tulee käytettyjä.

Näillä spekseillä sitä luulisi minun selviävän muutaman pelin hankkimisesta itsekin, mutta pähkäilin, notta ei jatkoaikaan kirjoittamisesta voi ainakaan haittaa olla, sillä täältä saa laadukasta apua kaikista vähäpätöisimpiinkin ongelmiin. Ja tosiaan, aktiivista pelailua on harrastettu viimeksi jotain 5 vuotta sitten PS2:lla, joten tietous peleistä on hieman heikoilla kantimilla.

Onkos palstan virkaveljillä mitään kymmenen pisteen vihjeitä?
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllä se Noire kannattaa hankkia. Ja kyllä joku näistä kolmesta:
UFC Undisputed 2010, EA MMA tai Fight Night Champion. Nämähän on ihan parasta viihdettä juuri seurassa(mikäs sen parempaa kun kurmottaa kaveria niin että tantere on veressä), mutta yksinkin niitä pelailee. Puhtaina yksinpeleinä sitten PS3:n kuumimmat hitit ovat Uncharted(ja kakkonen) ne varmaan saa molemmat jo sopuhintaan, kun kolmonen jo tulossa. Tämän lisäksi sitten Heavy Rain on varmaankin se kolmosen mielenkiintoisin peli, mutta en tiedä onko makuusi tuon kuvailemasi jälkeen. Räiskintäpeleistä sitten Resistance-sarja ja Killzone-sarja kannattaa jostain netistä vaikka kurkata jos innostaa.

Ja jos haluat uutena/melko uutena halvemmalla niin osta vpd.fi:stä tai verkkokauppa.com:sta. Molemmista saa alvittomana Ahvenmaalta pelit 43euroon tai halvemmalla.
 

ditrim

Jäsen
Mulla on ainakin käynyt niin, että änärin pelaaminen verkossa on ollut niin hienoa, etten ole muita pelejäni jaksanut edes pelata. FIFA menee hyvänä vaihteluna, mutta sitten pitää palata taas änärin kimppuun. Online Versus -matseja on takana noin 500 ja EASHL-pelejä saman verran. On se vaan niin hyvä peli.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olisi mukava saada kovemmilta pelaajilta vähän vinkkiä hyvistä peleistä joita kannattaa harkita.

Burnout Paradise, Borderlands, Assassin's Creed ja sen jatko-osat, Batman: Arkham Asylum, God of Warit, Mirror's Edge ja Ratchet & Clank-trilogia (Tools of Destruction, Quest for Booty ja A Crack in Time) ovat kaikki tutustumisen arvoisia pelejä ja kuvauksesi perusteella voisin kuvitella niiden kelpaavan. Osa noista on jo sen verran vanhoja että varmasti löytyy käytettynä n. kympillä. YouTubesta yms. varmaan löytyy materiaalia tutustumista varten.

Ladattavien pelien puolelta suosittelen suomalaista laatua. Dead Nation, Trine ja Super Stardust HD ovat kaikki suomalaisten pelitalojen kehittämiä pelejä, ja omassa luokassaan aivan loistavia kaikki.

Ja sieltä latauspalvelustahan voi ladata roppakaupalla demoja (ilmaiseksi tietysti), että voi itse testata, mitkä pelit iskevät ja mitkä eivät.
 

ditrim

Jäsen
Mikä on kun pleikkari ei tunnista ohjaimia ilman piuhaa? Ja kun piuhan ottaa irti niin taas ei tunnista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mikä on kun pleikkari ei tunnista ohjaimia ilman piuhaa? Ja kun piuhan ottaa irti niin taas ei tunnista.

Paina se resettinappi pohjaan neulalla kun olet kiinnittanyt ohjaimen johdolla kiinni. Jos ei ekalla kerralla toimi niin tee uusiksi. Silla tavalla olen aina tuon ongelman korjannut. Ohjaimessa on hyvin pieni reika alapuolella joka on tuo reset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös