Meni tuolla toisessa ketjussa puoliksi offtopiciksi, joten ajattelin siirtää pohdintani tänne, kai tämä on ihan hyvä ketju.
Olen siis ajatellut ostaa tässä lomapäivien ratoksi ja tulevaisuudessa tylsiksi syysilloiksi (eli kun Jokereilla ei ole peliä :) ostaa Pleikkarin, kun rahat kerrankin riittävät. PS2 tuossa on jo pölyttymässä, mutta ei noita vanhoja pelejä ole pitkään aikaan jaksanut vääntää. Olisi mukava saada kovemmilta pelaajilta vähän vinkkiä hyvistä peleistä joita kannattaa harkita. Änäri 12 on takuuvarma ostos, ilman sitä pelisarjaa tulisi tuskin koko konetta hommattua. Sen lisäksi eagle suositteli NHL:n ketjussa ohimennen NBA 2k-sarjaa, josta jonkun verran kiinnostuin, mutta muuten olen melko avoin ehdotuksille.
Olen siitä huono konsolipelaaja, että parasta viihdettä on mielestäni pelata porukalla turnauksia/kaverin kanssa kaksinpelimoodia ja yksin pelattaessa olen vähänkin tylsempiin peleihin kyllästynyt sen verran nopeasti, että aina ei koe saavansa rahoilleen vastinetta ja siksi haluan vähän tarkemmin miettiä mihin rahani syydän. Pelkän kaksinpelimoodin perusteella ei pelejä oikein kehtaa ostaa, sillä puolet kavereista on armeijan harmaissa, joten peliseuraa ei saa enää aina kun jaksaa puhelimen nostaa. Jotain syvyyttä olisi löydyttävä pelistä yhdellekin pelaajalle.
Omalla PS2:lla ja kavereiden uudemman sukupolven konsoleilla olen tykännyt kevyestä ja suhteellisen yksinkertaisesta viihteestä. Heikkouteni ovat ura/kampanjamoodit, joiden kuluessa kertyy parempaa/hienompaa gearia ja pelihahmoille/joukkueille parempia ominaisuuksia. NHL:t nyt ovat ihan ehdottomia suosikkeja, mutta sen lisäksi Crash- ja Tony Hawk-pelisarjat ovat olleet kovassa kulutuksessa. Tekken, Guitar Hero ja joltain osin Singstarkin ovat toimivia konsepteja, mutta viihdyttävät minun kohdallani lähes pelkästään seurapeleinä. Yksittäisiä suuria suosikkeja, muiltakin konsoleilta, ovat olleet NHL Hitz (paitsi viimeisin versio) Mario Smash Football+jatko-osa, Smash Bros melee, SSX, Army Of Two ja Marion tasohyppelyt. Samaa kevyttä osastoa siis. Koneella olen tykännyt pelata manageripelejä, mutta niistä ei taida kovin laadukkaita käännöksiä konsolille olla. L.A. Noirea vähän kiinnostaisi kokeilla, mutta en ole aivan vakuuttunut vielä siitä.
Huonosti toimineita genrejä ovat kohdallani olleet autosimulaatiot, fantasiapelit, MMA/Showpaini/Nyrkkeilytyyppiset painipelit, FiFat ja PES:it ja pelkästään puzzleille perustuvat hidastempoiset pelit. En kuitenkaan usko, että mikään em. kategorioista olisi täysin mätä, vaan olen valmis sellaisiakin pelejä kokeilemaan, mikäli pystyn sen itselleni hyvin perustelemaan.
Pelkästään nettipelin takia en tule yhtäkään peliä todennäköisesti ostamaan, vaan se on korkeintaan hyvä lisä. Kokonaan ei sen kuitenkaan tarvitse puuttua, koska muutenhan voisin säästää rahaa ja ostaa Xboxin.
60-70 euroa on minun kukkarolleni vähän kova hinta pelistä, joten mielummin teen löytöjä käytettyjen osastolta tai alelaarista. Yhteen uutuuspeliin lienee kuitenkin varaa, sillä GameStopissa oli esimerksiksi jokunen aika sitten tarjous, jossa pleikkarin ostaja sai kaupan päälle minkä tahansa pelin kympillä. NHL tullee ostettua sitten ahvenanmaalta ennakkotilauksella, mutta suurin osa siis todennäköisesti hankitaan käytettynä/kavereilta. Se ei kuitenkaan estä vinkkaamasta tuleviakin pelejä, sillä joskushan niistäkin tulee käytettyjä.
Näillä spekseillä sitä luulisi minun selviävän muutaman pelin hankkimisesta itsekin, mutta pähkäilin, notta ei jatkoaikaan kirjoittamisesta voi ainakaan haittaa olla, sillä täältä saa laadukasta apua kaikista vähäpätöisimpiinkin ongelmiin. Ja tosiaan, aktiivista pelailua on harrastettu viimeksi jotain 5 vuotta sitten PS2:lla, joten tietous peleistä on hieman heikoilla kantimilla.
Onkos palstan virkaveljillä mitään kymmenen pisteen vihjeitä?