Pistin CDON:sta juuri Shift 2:n tilaukseen, kun ei tuota GT5:ttäkään löydy.
Eilen pääsin tyyppäämään peliä. Kuusi parin kierroksen kisaa on Seat Leon Cupralla takana sekä muutama testi nopeammilla rasseilla. Olihan se maukasta kisailua. Autoissa on selvästi eroja. Huippuautot tuntuu ja kuulostaa siltä että nyt mennään, kun taas Seatin kinneristä huomasi heti, että alusta ei ole ihan kisakireä. Ajelin padillä kun ratti on lainassa, joten ihan kaikkia pikkutarkkuuksia ei pystynytkään havaitsemaan, mutta yleistunnelma oli hieman löysempi kuin Forzassa ja GT:ssä. Ehkä hieman yliohjaavuutta edellä mainittuihin verrattuna. Padista johtuen tosin osa ajoavuista oli päällä. Ymmärtääkseni tuntuma on kuitenkin simulaatiosta pykälän arcadeen päin.
Helmet Cam on mahtava tunnelman luoja, sisältä näkee hyvin tien ja kuski kuikuilee mutkaan etukäteen. Pienenä miinuksena kuski kääntää päätä korjausliikkeissäkin, mikä välillä hämää hieman. Yökisatkin vaikuttivat loistavilta, tuikut valaisivat hyvin väylää toisin kuin GT5:ssä.
Tekoäly vaikutti erittäin inhimilliseltä keskivaikealla tasolla. AI peittää ohituksia, tekee pieniä virheitä, antaa välillä reilusti tilaa jos tunkee mutkassa selvästi sisään mutta useimmiten ei sääli peltiä. Etenkin liian aikaiseen osuneet jarrutukset tuntee välillä takapuskurissaan. Ja mikä hienointa, tekoäly taistelee myös keskenään sijoituksista eikä aja vakiolinjojaan. Kerran on tullut jo bongattua kärkikaksikko, joka lähti voittamaan kisaa ensimmäiseen mutkaan. Pientä kylkiosumaa ja spinnaukset toiselta tekoälyltä takaa tulleiden iloksi.
Driftausta myös testasin. Ei ollut minun juttuni. Auto vei miestä. Toivottavasti jossain vaiheessa löytää jotkut toimivat säädöt siihen.