Playstation 3

  • 255 835
  • 1 077

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Olisi sellainen kysymys, jos joku tietäisi, että voiko noilla ns. arcade tikkuohjaimilla pelata muitakin pelejä kuin pääasiassa arcade tappelupelejä. Arcade ohjaimissahan on käsittääkseni vain yksi tikku ja napit ohjaimen päällä.

Sen vuoksi kysyin, kun minulla on vähän vaikeuksia käyttää tavallisen ohjaimen liipaisin nappeja varsinkin nopeassa tahdissa ja jos niitä täytyy pitää tietyn ajan pohjassa.

Tama ei nyt ole tieto, mutta olen kylla lahes taysin varma etta pystyy kayttamaan. Tikut ovat kuitenkin vain eri tavalla jarjestettyja ohjaimia, jos painat nappia x niin se lahettaa koneelle signaalin x....oli se nappi sitten missa tahansa kohdassa ohjaimella. Tappelupeleja pystyy pelaamaan myos normaaleilla ohjaimilla, joten kylla ne tikutkin sitten toimivat muissa peleissa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kiitos vastauksestasi psychodad. Esitin saman kysymyksen VPD -kauppaan, niin he olivat hieman epäileviä yhteensopivuudesta.

Itselläni on samanlainen mielikuva kuin sinulla ja sattumalta löysin Hori Arcade pro 2 ja 3 arvostelut englanninkielisenä. Sanottiin, että tikun asetusta voi muuttaa yhdellä napilla, että voi päättää toimiiko se kuin oikea vai vasen tatti vaiko ristiohjaimena. Tämä vahvisti mielikuvaani, että periaatteessa se ainakin toimisi jotenkin eri peleissäkin.

Jatkan sopivan tikkuohjaimen etsintää.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Toimiiko ps3 120 gb slimissä ps2:n buzzerit? Olis nimittäin Citymarketissa ihan sopivaan hintaan kyseiset värkit. Sen tiedän, että kakkosen pelit eivät slimissä toimi, mutta ohjainten toimivuudesta itsellä ei ole hajua.

Toimii. Ne PS2:n buzzerit on ihan samat kuin ne, mitä myytiin ensimmäisen PS3:n Buzz-pelin mukana. Siis ennen kuin langattomat buzzerit tulivat myyntiin.

Itselläni on samanlainen mielikuva kuin sinulla ja sattumalta löysin Hori Arcade pro 2 ja 3 arvostelut englanninkielisenä. Sanottiin, että tikun asetusta voi muuttaa yhdellä napilla, että voi päättää toimiiko se kuin oikea vai vasen tatti vaiko ristiohjaimena. Tämä vahvisti mielikuvaani, että periaatteessa se ainakin toimisi jotenkin eri peleissäkin.

Kyllä tikkuja voi käyttää pelin kuin pelin kanssa, mutta rajoituksena tietysti juuri se, että kerralla on käytössä vain yksi tatti tai ristiohjain. Ymmärrettävistä syistä myös PS3-ohjaimessa oleva liikkeentunnistusominaisuus tikuista puuttuu, mutta eipä sitä kovin monessa pelissä tarvita.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Onko kukaan kokeillut noita Splitfishin ohjaimia? Siis noita jotka on tarkoitettu erityisesti fps-peleihin. Itse vahvalla pc-taustalla on lähes mahdoton pelata noita pleikan fps-pelejä ja muita samantyyppisiä. Olen lukenut näistä splitfishin ohjaimista paljon ristiriitaisia arvosteluja ja ohjain on sen verran kallis, ettei viitsisi ostaa sikaa säkissä.

Eli kyseessä seuraavan nimiset ohjaimet:

SplitFish FragFX ja SplitFish Dual SFX Frag Pro
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksinpelejä?

Olisiko jollakin palstaveljellä tai -sisarella suositella viihdyttävää PS3 peliä, jota voisi ruuvata vaimokkeen kanssa samaan aikaan. Tähän asti on veivattu NHL:iä, Little Big Planetia ja Guitar Heroa, mutta nämä kaipaisivat nyt rinnalleen jotain uutta ja mielenkiitoista.

Suosituksia otettaisiin lämmöllä vastaan.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisiko jollakin palstaveljellä tai -sisarella suositella viihdyttävää PS3 peliä, jota voisi ruuvata vaimokkeen kanssa samaan aikaan. Tähän asti on veivattu NHL:iä, Little Big Planetia ja Guitar Heroa, mutta nämä kaipaisivat nyt rinnalleen jotain uutta ja mielenkiitoista.

Suosituksia otettaisiin lämmöllä vastaan.

Rock Band. Kitara ja rummut yhtä aikaa. Ainakin täällä saanut naisväen kiinnostumaan pelaamisesta.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko joku saanut MTV3:n katsomoa toimimaan pleikkarin omalla selaimella? Mulla ei suostu videota näyttämään. Katsoohan tuon läppärinkin näytöltä, mutta telkkarista olisi mukavampaa töllöttää.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Onko joku saanut MTV3:n katsomoa toimimaan pleikkarin omalla selaimella? Mulla ei suostu videota näyttämään. Katsoohan tuon läppärinkin näytöltä, mutta telkkarista olisi mukavampaa töllöttää.

Itselläni läppäristä menee VGA-kaapeli siististi lattialistan vierestä telkkariin. Muuten menis hdmi-kaapeli mutta kun on niin köyhät varustukset tietokoneessa niin ei ole sellaisia hienouksia liittimissä.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Kellään ollut käytössä noita Gametechin ohjaimia PS3:ssa? Nyt pukkaa ongelmaa, kun ei suostu yhdistämään. Eli suomeksi; kertokaa tyhmälle miten tuo kapula saadaan yhdistettyä konsoliin.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kellään ollut käytössä noita Gametechin ohjaimia PS3:ssa? Nyt pukkaa ongelmaa, kun ei suostu yhdistämään. Eli suomeksi; kertokaa tyhmälle miten tuo kapula saadaan yhdistettyä konsoliin.

Ei ole kokemusta noista, mutta voisin veikata usb-kaapelia. Oletko kokeillut? Ainakin normiohjaimella, jos on ollut toisessa konsolissa aiemmin käytössä pitää se nimenomainen pleikkari löytää usb-piuhan avulla.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ei ole kokemusta noista, mutta voisin veikata usb-kaapelia. Oletko kokeillut? Ainakin normiohjaimella, jos on ollut toisessa konsolissa aiemmin käytössä pitää se nimenomainen pleikkari löytää usb-piuhan avulla.

Juu tuo kävi itselläkin ensimmäisenä mielessä, mutta ei ole mahdollista kun ei ole ohjaimessa johdolle paikkaa. Täysin langaton vehje siis kyseessä. Kaveri vielä unohtanut/hävittänyt ohjekirjat kotio, joten niistäkään ei apua nyt ole.
 

Vapahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu tuo kävi itselläkin ensimmäisenä mielessä, mutta ei ole mahdollista kun ei ole ohjaimessa johdolle paikkaa. Täysin langaton vehje siis kyseessä. Kaveri vielä unohtanut/hävittänyt ohjekirjat kotio, joten niistäkään ei apua nyt ole.

Onko kyseessä siis tämä vehje?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17346
Jos on, niin ilmeisestikkin vaatii tuon USB-tikun jotta sen saa yhdistettyä pleikkariin.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itselläni läppäristä menee VGA-kaapeli siististi lattialistan vierestä telkkariin. Muuten menis hdmi-kaapeli mutta kun on niin köyhät varustukset tietokoneessa niin ei ole sellaisia hienouksia liittimissä.

Itseltänikin puuttuu hdmi-liitäntä koneen perästä, mutta ostin dvi-hdmi-piuhan koneen ja telkkarin välille, niin nyt pyörii hyvin.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Itse just latasin jonkun rikospähkinä pelin ja emäntä oli ihan tohkeissaan. :D

Minkäslainen/niminen peli tuossa kyseessä? Välillä pitäs iteki kotona perustella pleikan tarpeellisuus ja näyttää, että se ei ainoastaan vie parisuhteelta vaan myös antaa sille jotain (muutenkin kun leffojen muodossa) :)

Mites monipuolisesti porukalla muuten pleikka käytössä pelien ja DVD:en pyörittämisen lisäksi? Itse olen siirrellyt musaa ja valokuvia tuonne ja ladannut jonku fotoalbumin. Lisäks nyt muutama viikko sitten tuli ladattua Vidzone, jolla pystyy striimaamaan musavideoita.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Minkäslainen/niminen peli tuossa kyseessä? Välillä pitäs iteki kotona perustella pleikan tarpeellisuus ja näyttää, että se ei ainoastaan vie parisuhteelta vaan myös antaa sille jotain (muutenkin kun leffojen muodossa) :)

Varmaan Blue Toad Murder Files. Itsekkin latasin sen ja ihan hauska on.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mites monipuolisesti porukalla muuten pleikka käytössä pelien ja DVD:en pyörittämisen lisäksi? Itse olen siirrellyt musaa ja valokuvia tuonne ja ladannut jonku fotoalbumin. Lisäks nyt muutama viikko sitten tuli ladattua Vidzone, jolla pystyy striimaamaan musavideoita.

Musat, valokuvat ja leffojen katselu. Vidzonea en ole koittanut mutta PS3 media server ja TVersity ovat molemmat olleet kovassa kaytossa ja leffoja tulee ladattua koneelle ja siirrettya sitten PS3:lle, joskus streamaan mutta se on aina hiukan riskialtista puuhaa langattoman verkon yli...ei vaan kaista aina riita ja sita ei pysty pauseamaan tai kelailemaan...siksi yleensa kopioin suoraan PS3 kovalevylle ja katson sitten sielta.

Selaintakin tulee kaytettya, ja juuri katsoin streamina tuota Venaja-Suomi U20 matsia, ja NHL:aa tulee myos katsottua streamina PS3 selaimella. Valilla streamaan (TVersitylla) myos lukon otteluselostuksia jotta voin kuunnella niita olohuoneessa. Ja jatkoaikaan tulee kirjoitettua, seka tsekattua sm-liigan highlighteja.

Kun muutettiin, jatettiin kokonaan kaapelitelkkari ostamatta ja ladataan netista ne TV sarjat mita tulee seurattua, onhan siina se noin tunnin viive kun joku pistaa ne jakoon ja lataat ne koneelle, mutta ei haittaa ollenkaan.

On se todella monipuolinen laite.
 

Narmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harri Yrttiaho
Etkö säästyisi kaikelta tuolta streamaamiselta ja tiedostojensiirtelyltä jos yksinkertaisesti vetäisit hdmi piuhan tietokoneesta pleikkariin? Ellei koneessa ole HDMI paikkaa niin ihan gigantistakin löytyy vga - hdmi piuhoja ja äänetkin saat vedettyä televisioon tuolla ps3 scart piuhalla.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Varmaan Blue Toad Murder Files. Itsekkin latasin sen ja ihan hauska on.

En tiedä onko hauska vai ei. Latasin tuon pelin ja luottokorttia veloitettiin normaalisti. Peli ei kuitenkaa ilmestynyt tuonne muiden pelien joukkoon enkä keksi miten pääsisin sitä pelaamaan. "Pelitiedon työkalu" -kohdassa tuo näkyy, mutta sieltähän sitä ei pääse pelailemaan. Toimiko muilla normaalisti latauksen jälkeen?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
En tiedä onko hauska vai ei. Latasin tuon pelin ja luottokorttia veloitettiin normaalisti. Peli ei kuitenkaa ilmestynyt tuonne muiden pelien joukkoon enkä keksi miten pääsisin sitä pelaamaan. "Pelitiedon työkalu" -kohdassa tuo näkyy, mutta sieltähän sitä ei pääse pelailemaan. Toimiko muilla normaalisti latauksen jälkeen?

Mulle se tuli kyllä ihan normaalisti siihen "pesässä" olevan pelin alle. Kannattaa muuten aloittaa sitten heti pelaamaan kahdestaan.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Mulle se tuli kyllä ihan normaalisti siihen "pesässä" olevan pelin alle. Kannattaa muuten aloittaa sitten heti pelaamaan kahdestaan.

Piti sitten latailla tuo uudestaan, niin jo alkoi toimimaan normaalisit. Onneks noita kertaalleen maksettuja ostoksia pääsee tuolta hakemaan veloituksetta uudestaan.
 
Onko joku kokeillut DJ Heroa? Helvetin hauskaahan se on! Kokeilin eilen kaverilla ja se kyllä viihdyttävä ja toimiva peli. En ikinä itse ostaisi kyseistä peliä, mutta jos kerran tai kaksi kertaa viikossa pelaa, niin onhan se helvetin hyvä pelielämys. DJ Heroa en ostaisi itse koska kyllästyisin, melko nopeasti. Suosittelen.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselläni läppäristä menee VGA-kaapeli siististi lattialistan vierestä telkkariin. Muuten menis hdmi-kaapeli mutta kun on niin köyhät varustukset tietokoneessa niin ei ole sellaisia hienouksia liittimissä.

Joo kyllä mulla täällä kotona menee HDMI:llä tietsikasta telkkariin ja niin tota suomi-ruotsi peliä kattelen, mutta tuolla toisaalla ei ollut kuin duuniläppäri.

Mutta on kyllä aivan armottoman paska tuo Katsomon kuva ainakin mun telkkarissa 1920x1080 resolla. Pitää kokeilla säätää josko siitä saisi jotenkin paremman näköisen, mutta näin hädin tuskin kiekon sijainnista selvää saa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Joo kyllä mulla täällä kotona menee HDMI:llä tietsikasta telkkariin ja niin tota suomi-ruotsi peliä kattelen, mutta tuolla toisaalla ei ollut kuin duuniläppäri.

Mutta on kyllä aivan armottoman paska tuo Katsomon kuva ainakin mun telkkarissa 1920x1080 resolla. Pitää kokeilla säätää josko siitä saisi jotenkin paremman näköisen, mutta näin hädin tuskin kiekon sijainnista selvää saa.
Hoituuko äänentoisto tietokoneen kautta, vai miten olet tämän järjestänyt?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös