Tapsuttelija
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
No itse asiassa kyllä ne monet pelit Saipaa, HPK:ta ja JYPiä vastaan oli runkosarjassa aika tiukkoja. Mutta tuo oman pään sählääminen ja heikot purut/avauspeli on vaivannut koko kauden, ei se mikään TPS-pelin juttu ollut, että ainoastaan TPS olisi aiheuttanut nyt ongelmia. Itse tästäkin kauden aikana useammankin kerran kirjoitellut, että luokattomia puolustuspään purkuja tulee jatkuvasti. Mutta olen kirjoitellut myös sitä, että kaikeksi onneksi ne ei tilanteiden lukumääriin nähden kovin usein vastustajien maaleiksi ole realisoituneet.Näen paljonkin uhkia. Se on tässä kohtaa aivan sama montako maalia on tehty ja pistettä saatu joltain Saipalta, HPK:lta ja Jypiltä. Näyttää taulukossa hyvältä, mutta huomiseen noista ei saa mitään. Tänä vuonna noilta sai kärkijengit pirusti pisteitä, samaa ei esimerkiksi viime kaudella tapahtunut.
Avaussyötön antaminen on nyt jostain syystä liian hidasta. Kuten sanoin, TPS jo aiheutti ongelmia ja minä pidän Kapasta, Kantneria, Klemettiä ja Mäenpäätä sekä nopeampina, että tällä hetkellä parempina pelaajina kuin TPS:n kärki (Marjalaa lukuunottamatta). Jos tepsi sai riistoja, niin samalla Tapparan esityksellä Kalpa saa vielä enemmän. Noissa tilanteissa Heljanko oli rautaa, mutta voiko se jatkua? Entä jos hän ei pysty pelaamaan, pystyykö Kake stunttaamaan vastaavasti?
Ei se mikään itsestäänselvyys ole, että se olisi nyt jotenkin monta kertaluokkaa isompi ongelma, kuin mitä se oli runkosarjassa tai TPS-peleissä. KalPa oli runkosarjassa aika keskikastin joukkue sekä tehdyissä, että päästetyissä maaleissa, enkä sillä perusteella näe, että KalPa nyt jotenkin ihmeellisesti vaarallisempi siellä Tapparan puolustuspäässä olisi kuin mitä muutkaan joukkueet. Ei se KalPan nopeus yksistään ole mikään tae siitä, että Heljanko joutuisi sitä kiekkoa selkänsä takaa jatkuvasti kaivamaan. Ei Tapparalle pelistä toiseen tuosta vaan tasaviisikoin maaleja tehdä, vaikka millainen suihkuturbiinijoukkue olisi vastassa. Jos Tappara istuu kovin paljon siellä jäähyboksissa, niin sitten tilanne on ihan eri ja mitä vaan lukemia voi näkyä valotaululla.
Ja jos Heljanko loukkaantuisi tai sairastuisi, niin tottakai sillä olisi iso merkitys. Ihan kuten monen muunkin kärkipelaajan kohdalla. Mutta nuo on sitten taas sen tason jossittelua, että aika turhaa tässä vaiheessa. Yhtä lailla se epäonni voisi käydä KalPankin joukkueelle, että jonkun poissaolo tekisi ison loven joukkueen vahvuuteen.