Pitää olla ja ei riitä. Viiva kuuluu aina siihen alueeseen mistä tullaan. Eli alueelle viennissä keskialueeseen. Hyökkäysalueella taas hyökkäysalueeseen. Kiekon pitää siis olla kokonaan sinisen yli alueelle viennissä, ennen kuin hyökkäävä pelaaja voi sinne mennä.Kysymys tuohon paitsioon liittyen, pitääkö kiekon olla kokonaan ylittänyt viiva ennen pelaajaa ?
Eikö se riitä, että kiekko on viivan päällä ?
Alueelle mennessä pitää olla ylittänyt viiva, samoin alueelta pois tullessa pitää ylittää viiva.Kysymys tuohon paitsioon liittyen, pitääkö kiekon olla kokonaan ylittänyt viiva ennen pelaajaa ?
Eikö se riitä, että kiekko on viivan päällä ?
Nää on näitä, joku vois todeta et pitkässä juoksussa menee tasan.Varmasti tarkoittaa tätä 15s aiemmin tapahtunutta tilannetta missä kiekko tuotiin alueelle.
Varmasti tarkoittaa tätä 15s aiemmin tapahtunutta tilannetta missä kiekko tuotiin alueelle.
Nää on näitä, joku vois todeta et pitkässä juoksussa menee tasan.
Tuomaritkin on ihmisiä, tota(kin) tilannetta mahoton nähä ihmisen silmällä. Olen 100% sen kannalla, että paitsiot pitäis saada haastaa liigassa. Se vaan, kun jokainen tilanne haastettais niin veis pelien keston sinne lähemmäks kolmea puolta tuntia.
Anyway, sitähän ei kukaan tiedä oisko KooKoo tuon pelin voittanut, vaikka tuo maali oltais hylätty. Peli on ohi ja shillä shipuli.
Ei tarvitse kaikkien minulle erikseen selittää tätä asiaa. Mä vaan jaoin kuvan. Tilanne meni jo ja huomenna jatketaan.Nykyään taitaa olla käytössä paitsioissa sellainen tulkinta, että riittää olla kolmiulotteisesti alueella. Tuossa on ainakin ihan varteenotettava epäilys, että takapuoli saattaa alakulman kärpällä olla viivan päällä.
Niin kuin joku täältä jo huutelikin, niin tarvitsee kuvakulman suoraan viivan päältä. Vaikka kuinka haluaisin, niin en tätä suoraan paitsiona näe.
Tuomaritkin on ihmisiä, tota(kin) tilannetta mahoton nähä ihmisen silmällä. Olen 100% sen kannalla, että paitsiot pitäis saada haastaa liigassa. Se vaan, kun jokainen tilanne haastettais niin veis pelien keston sinne lähemmäks kolmea puolta tuntia.
Ei tarvitse kaikkien minulle erikseen selittää tätä asiaa. Mä vaan jaoin kuvan. Tilanne meni jo ja huomenna jatketaan.
Millä perusteella? Miksi ne NHLssä ei ole venynyt merkittävästi tai miksi Jokereiden pelit eivät KHLssä venyneet käytännössä ollenkaan, vaikka paitsiohaasto on ollut useamman kauden käytössä?
Noita tulisi ehkä yksi haasto 3-5 peliin. Ei jokaista maalia haastettaisi. Ja väärästä haastosta tottakai kahden minuutin jäähy.
Nykyään taitaa olla käytössä paitsioissa sellainen tulkinta, että riittää olla kolmiulotteisesti alueella. Tuossa on ainakin ihan varteenotettava epäilys, että takapuoli saattaa alakulman kärpällä olla viivan päällä.
Niin kuin joku täältä jo huutelikin, niin tarvitsee kuvakulman suoraan viivan päältä. Vaikka kuinka haluaisin, niin en tätä suoraan paitsiona näe.
No toi paitsiohaasto on kyllä ehkä paskin sääntö, mitä NHL:ään/jääkiekkoon on tuotu. Jos tuomari ei pelitilanteessa paitsiota havaitse, niin sillä mennään. Kummasti pärjättiin ennen tota sekoiluakin. Odotan jo sitä antikliimaksia, kun jossain finaalin G7:n jatkoajalla kelaillaan jotain minuutti aikasemmin tapahtunutta millin paitsioo ja kamat kasaan ja pelit jatkuu.Millä perusteella? Miksi ne NHLssä ei ole venynyt merkittävästi tai miksi Jokereiden pelit eivät KHLssä venyneet käytännössä ollenkaan, vaikka paitsiohaasto on ollut useamman kauden käytössä?
Noita tulisi ehkä yksi haasto 3-5 peliin, jos sitäkään. Ei jokaista maalia haastettaisi. Ja väärästä haastosta tottakai kahden minuutin jäähy.
Takapuolella ei ole merkitystä. Paitsio katsotaan luistimista.
Maanantai ja edellisellä viikolla kolme kotipeliä. Kärpät pelasi kotona 4 peliä kymmeneen päivään. Noissa aiemmissa peleissä oli hyvin yleisöä. Realiteetit kannattaa huomioida myös. Minä olin tietenkin paikalla kaikissa.Oho, melkoinen perseennäyttö yleisöltä Oulussa noin monen kotiinjääminen. No, ainakin Ville Leskinen on tottunut Vaasan vuosina pelaamaan puolityhjässä hallissa.
Tuossa on se perinteinen ongelma, että kiekko ei ole pallo. Yksi anturi sen keskellä ei siis riitä, vaan pitäisi olla useita. Tuo enemmän maaliviivaa koskien. Siniviivalla taas ongelma olisi se, että ei riitä tietää kiekon paikkaa, vaan pitäisi samalla hetkellä tietää, missä pelaajien luistimet ovat. Lisäksi siniviivassa tietysti se, että vaikka useimmiten kiekko kulkee jäätä pitkin, se voi periaatteessa olla vaikka miten korkealla jäästä.Sen kiekon sisällä on jo kiihtyvyysanturia ja muuta tavaraa. Jäänkin alle voisi jotain johtoa vetää. Teknisesti olisi aika helppo juttu tsekata kiekon liike sinisen yli automaattisesti ja virheettä... Sama tietty maaliviivalle.
Tämä. Paitsiosäännön tarkoitus on estää ketään roikkumasta etukäteen hyökkäysalueella. Jos neljä tuomaria ei näe paitsiota, we have a good goal. Game on.No toi paitsiohaasto on kyllä ehkä paskin sääntö, mitä NHL:ään/jääkiekkoon on tuotu. Jos tuomari ei pelitilanteessa paitsiota havaitse, niin sillä mennään. Kummasti pärjättiin ennen tota sekoiluakin. Odotan jo sitä antikliimaksia, kun jossain finaalin G7:n jatkoajalla kelaillaan jotain minuutti aikasemmin tapahtunutta millin paitsioo ja kamat kasaan ja pelit jatkuu.
Juu Hessulle se kuuluisi. Vai pitääkö osua kiekkoon että saa sen nimiinsä?Mitenkäs tuo KooKoon tekemä 4-1 maali, eikös noissa pitäisi maali tuomita pelaajalle jota rikotaan?