Joo siellä Tamperetta etelämpänä tunnetusti omien pierujen haistelusta ei olla edes kuultukkaan, vaan se on yksinomaan Pirkanmaan bravuuria. Yleissivistys on myös aivan varmasti siellä Tamperetta paremmalla tasolla. Juntti et ole, koska sinun kommentointi sen todistaa, fyysisestä sijainnista tai siitä kohdusta mistä tulit ulos puhumattakaan. Hymyä huuleen ja tanko liukkaaks.
Tää on vähän niin kuin alkais Ukrainaa syyllistämään siitä, kun puolustautuu Venäjän hyökkäystä vastaan. Kärpissähän se on pakko olla vika, kun joku Liigaa seuraava yrittää mollata lesta-sanalla. Nyt pitäisi olla vuosien edestä todisteita nimenomaan siitä, että Kärpät ovat syypää jokavuotiseen vihanlietsontaan. Kuitenkaan todisteita ei löydy?
On kyllä elämäni aikana tullut todistettua tätä toimintaa ihan urheilunkin ulkopuolella. Oulussa ja oululaisissahan se vika on pakko olla, eikä lapsellisissa stereotypioissa, asennevammoissa tai tietämättömyydessä.
Onneksi synnyin Ouluun. Olisi kamalaa olla tamperelainen tai jokin muu "täydellinen" ihminen. Ikinä ei tulisi elämäni aikana vastaan mitään tällaista syrjinnän tunnetta, kerran valkoihoinen olen. Voin taata, että olisin huomattavan ylimielisempi ja huonompi ihminen kuin nyt. Kenties täälläkin puhuisin paskaa oululaisista ja yleisesti muistakin ihmisryhmistä, joita kohtaan minulla on jotain negatiivisia ennakkoluuloja.
Tulen aina olemaan ylpeä synnyinkaupungistani, -maastani sekä muista piirteistäni, mutta en haluaisi sen koskaan läikkyvän yli ja loukkaavani sillä muita. Sitäkin olen tehnyt, mutta onneksi tietyt kokemukseni pitävät jalat maassa paremmin. Pyrin siihen, että itse en sitä enää koskaan tekisi.
Minä en siis halua kouluttaa ketään täällä tai yrittää vaihtaa eri nimimerkkien mielipiteitä, mutta kun aihe nyt tuli esiin, niin tulipahan sanottua. Ja pysyy tämäkin osio tulisena.