Playoffs 2022 puolivälierät: Ilves (3.) – Kärpät (6.)

  • 217 241
  • 2 518

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Käyttäjä on saanut viesteistään pelikiellon.
Eikös tuo tulkita yhdeksi rasismin muodoksi, eli sama kun huutelis n-sanaa. Eli melko vitun mautonta…
Nyt on jo aika huuruista tulkintaa. Ihminen ei ainakaan toistaiseksi voi hirveästi ihon väriinsä vaikuttaa, mutta sukurutsa-klaaniin liittyminen on ihan vapaavalintaista. Ilmeisesti siellä pelloilla ei paljon tummempihipiäisiin henkilöihin tule törmättyä.

Vai onko myös natsiksi kutsuminen rasismia aatteen tuomitsemisen vuoksi?
 

Old referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, tuomarit
Kyllä. Toivottavasti ymmärtävät jättää nuo kyseiset huudot pois. Eikös tuo tulkita yhdeksi rasismin muodoksi, eli sama kun huutelis n-sanaa. Eli melko vitun mautonta…
Juuri näin. Alasarjoissa pelaajat välillä sortuvat tuohon, kun näillä lakeuksilla hetätysliiketaustaisia pelureita on mukana ja kyllähän se käytösrangaistuksen paikka pelurille on.
Katsojienkin olisi syytä kunnioittaa muiden elämänkatsomustieto ja jättää nimittelyt pois.
 

Old referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, tuomarit
Nyt on jo aika huuruista tulkintaa. Ihminen ei ainakaan toistaiseksi voi hirveästi ihon väriinsä vaikuttaa, mutta sukurutsa-klaaniin liittyminen on ihan vapaavalintaista. Ilmeisesti siellä pelloilla ei paljon tummempihipiäisiin henkilöihin tule törmättyä.

Vai onko myös natsiksi kutsuminen rasismia aatteen tuomitsemisen vuoksi?
Kuinkahan moni Kärppien pelaajista tuohon herätysliikkeeseen kuuluu? En ymmärrä kenelle tuo huuto on suunnattu. Ja kyllä se näillä lakeuksilla ehdottomasti pilkkaavaksi ja loukkaavaksi nimityksekdi luetaan, lähenee siis rasismia. Nimityksen käyttäjän älykkyyttä, yleissivistystä, tilannetajua ja käytöstapoja on syytä tarkastella kriittisesti. Jos et liikettä tuon kummemmin tunne, suosittelen vaikenemaan viisaasti. Ilmeisesti et ole kovinkaan monta lestadiolaisliikkeeseen kuuluvaa henkilöä tavannut.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Nyt on jo aika huuruista tulkintaa. Ihminen ei ainakaan toistaiseksi voi hirveästi ihon väriinsä vaikuttaa, mutta sukurutsa-klaaniin liittyminen on ihan vapaavalintaista. Ilmeisesti siellä pelloilla ei paljon tummempihipiäisiin henkilöihin tule törmättyä.

Vai onko myös natsiksi kutsuminen rasismia aatteen tuomitsemisen vuoksi?
Nyt on sulta aika huuruista tulkintaa, sillä rasismi ei liity pelkästään ihonväriin. Esim. Punaisen ristin määritelmän mukaan: "Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät." (Boldaus oma) Eli tuon määritelmän perusteella joku voisi tulkita Ilves-fanien huutelut rasistisiksi.
 

Whirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Odesan Kärpät
Nyt on jo aika huuruista tulkintaa. Ihminen ei ainakaan toistaiseksi voi hirveästi ihon väriinsä vaikuttaa, mutta sukurutsa-klaaniin liittyminen on ihan vapaavalintaista. Ilmeisesti siellä pelloilla ei paljon tummempihipiäisiin henkilöihin tule törmättyä.

Vai onko myös natsiksi kutsuminen rasismia aatteen tuomitsemisen vuoksi?
Kyseessä on sovinismi ja ksenofobia. Yhtä suuri pahe ja vastenmielinen asia kuin rasismi.

Saksalaisten kutsumista natsiksi todellakin on ksenofobiaa ja sovinismia. Kusikissa tai kusiviiksi taas ei ole ihan saman tason juttu.

Niin ja todistit juuri olevasi ongelmallinen henkilö. En nyt sieltä pierujenhaistelumekasta odottanutkaan suurempaa koulutusta tai yleissivistystä Suomeen ja suomalaisiin liittyen, mutta jos et näe kommentissasi ongelmaa, niin huolestuttaa tulevaisuutesi puolesta.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Nyt on jo aika huuruista tulkintaa. Ihminen ei ainakaan toistaiseksi voi hirveästi ihon väriinsä vaikuttaa, mutta sukurutsa-klaaniin liittyminen on ihan vapaavalintaista. Ilmeisesti siellä pelloilla ei paljon tummempihipiäisiin henkilöihin tule törmättyä.

Vai onko myös natsiksi kutsuminen rasismia aatteen tuomitsemisen vuoksi?

Mä en ainakaan saanut valita, että satuin syntymään tuohon nimeämääsi "sukurutsa-klaaniin"

Et jos jossain on huuruista tulkintaa, niin suattaapi olla siellä päässä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä ihme siinä on, että vuodesta toiseen pleijareiden aikaan nämä Kärppä-ketjut ovat suurimmaksi osaksi lukukelvotonta paskaa? Ihan sama, mikä joukkue on vastassa.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Kyseessä on sovinismi ja ksenofobia. Yhtä suuri pahe ja vastenmielinen asia kuin rasismi.

Saksalaisten kutsumista natsiksi todellakin on ksenofobiaa ja sovinismia. Kusikissa tai kusiviiksi taas ei ole ihan saman tason juttu.

Niin ja todistit juuri olevasi ongelmallinen henkilö. En nyt sieltä pierujenhaistelumekasta odottanutkaan suurempaa koulutusta tai yleissivistystä Suomeen ja suomalaisiin liittyen, mutta jos et näe kommentissasi ongelmaa, niin huolestuttaa tulevaisuutesi puolesta.
Sen verran voin itsestäni kertoa, ettei minua voisi vähempää kiinnostaa, mitä uskontoa kukin tunnustaa tai on tunnustamatta. Se on luonnollisesti jokaisen oma valinta.

Mutta se, että verrataan jotain sinällään naurettavaa 'lesta'-huutoa oikeaan rasismiin, kertoo kyllä enemmänkin varmaankin meidän sijainnista tällä karttapallolla. Kokeilkaapa huomenna huutaa tahdissa jotain apina/banaani-chanttia niin voin olla varma, että haloo on melkoinen. Ja enemmän kuin oikeutetusti.

Vaikea sanoa tuosta sinun sinällään jo melkoisen juntihkosta mekka-luonnehdinnasta kun olen koko elämäni vaikuttanut 180 km Tampereesta etelään. Äläkä suotta huolehdi tulevaisuudestani, tässä ollaan jo sen verran aikaa ympäri palloa pyöritty että aletaan valitettavasti olemaan takakaarteessa ratakierroksella.
 

Whirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Odesan Kärpät
Mikä ihme siinä on, että vuodesta toiseen pleijareiden aikaan nämä Kärppä-ketjut ovat suurimmaksi osaksi lukukelvotonta paskaa? Ihan sama, mikä joukkue on vastassa.
Olisiko vaikkapa yleinen ouluviha Suomessa? Asiaanhan ei puututa, koska se koetaan jostain syystä hyväksyttävänä asiana. Tulee mieleen ruotsalaisten mielipide suomalaisista vaikkapa 1800-luvulla. Historiankirjat eivät kuitenkaan koskaan tunne armoa näitä aatteita kohtaan.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Mikä ihme siinä on, että vuodesta toiseen pleijareiden aikaan nämä Kärppä-ketjut ovat suurimmaksi osaksi lukukelvotonta paskaa? Ihan sama, mikä joukkue on vastassa.
Itse asiassa mielestäni tiettyjen joukkueiden kannattajien kohdalla monesti ollut varsin asiallista keskustelua Kärppä-kannattajille. Toki aina jonkun seuraan pitkä menestysputki voi herättää ärtymystä toisten joukkueiden kannattajissa (vrt. esim. Jokerit), mikä sitten voi näkyä keskusteluiden kehittymisessä.

Vastavuoroisesti täytyy todeta, että melko raskasta luettavaa usein myös Kerhoon liittyvät ketjut...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisiko vaikkapa yleinen ouluviha Suomessa?

Itse asiassa mielestäni tiettyjen joukkueiden kannattajien kohdalla monesti ollut varsin asiallista keskustelua Kärppä-kannattajille.
Taisin ilmaista itseni huonosti. Kyse ei ole siitä, minkäsävyistä kirjoittelua ne vastustajat harrastavat. Toki sieltäkin tulee kuraa näppiksen takaa. Tarkoitin kylläkin sitä, miten puoli Suomea vastaa.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Taisin ilmaista itseni huonosti. Kyse ei ole siitä, minkäsävyistä kirjoittelua ne vastustajat harrastavat. Toki sieltäkin tulee kuraa näppiksen takaa. Tarkoitin kylläkin sitä, miten puoli Suomea vastaa.
No yleensä kuraan vastataan kuralla. Mielestäni esim. joissakin vanhemmissa ketjuissa HPK-kannattajat ovat heitelleet niitä "ensimmäisiä kiviä".
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisiko vaikkapa yleinen ouluviha Suomessa?
Onko tuollaista oikeasti olemassa? Siis varmasti on yksittäisiä ihmisiä, jotka vihaavat Oulua, kuten varmasti jokaisen kaupungin kohdalla. Mutta että yleistä vihaa. Kuulostaa kovin oudolta. Jos minun pitäisi miettiä paikkakuntaa, jota yleisesti vihataan, niin ei tulisi Oulu mieleenkään.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Omalta liigapelien kartalta puuttuu vain Kouvola. Olen lähes kaikissa liigakaupungeissa yöpynyt. Aina ollut hyvä vastaanotto. Toki olen ollut liikkeellä pienellä porukalla.

Oulussa oli todella hauska viikonloppu ja tapaamani ihmiset olivat oikein mukavia.
 

Whirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Odesan Kärpät
Vaikea sanoa tuosta sinun sinällään jo melkoisen juntihkosta mekka-luonnehdinnasta kun olen koko elämäni vaikuttanut 180 km Tampereesta etelään. Äläkä suotta huolehdi tulevaisuudestani, tässä ollaan jo sen verran aikaa ympäri palloa pyöritty että aletaan valitettavasti olemaan takakaarteessa ratakierroksella.
Joo siellä Tamperetta etelämpänä tunnetusti omien pierujen haistelusta ei olla edes kuultukkaan, vaan se on yksinomaan Pirkanmaan bravuuria. Yleissivistys on myös aivan varmasti siellä Tamperetta paremmalla tasolla. Juntti et ole, koska sinun kommentointi sen todistaa, fyysisestä sijainnista tai siitä kohdusta mistä tulit ulos puhumattakaan. Hymyä huuleen ja tanko liukkaaks.

Taisin ilmaista itseni huonosti. Kyse ei ole siitä, minkäsävyistä kirjoittelua ne vastustajat harrastavat. Toki sieltäkin tulee kuraa näppiksen takaa. Tarkoitin kylläkin sitä, miten puoli Suomea vastaa.
Joo, tietysti. Tiedä sitten sattuuko kirjoittajissa olemaan mitään vikaa. #jesuisOulu
Tää on vähän niin kuin alkais Ukrainaa syyllistämään siitä, kun puolustautuu Venäjän hyökkäystä vastaan. Kärpissähän se on pakko olla vika, kun joku Liigaa seuraava yrittää mollata lesta-sanalla. Nyt pitäisi olla vuosien edestä todisteita nimenomaan siitä, että Kärpät ovat syypää jokavuotiseen vihanlietsontaan. Kuitenkaan todisteita ei löydy?

On kyllä elämäni aikana tullut todistettua tätä toimintaa ihan urheilunkin ulkopuolella. Oulussa ja oululaisissahan se vika on pakko olla, eikä lapsellisissa stereotypioissa, asennevammoissa tai tietämättömyydessä.

Onneksi synnyin Ouluun. Olisi kamalaa olla tamperelainen tai jokin muu "täydellinen" ihminen. Ikinä ei tulisi elämäni aikana vastaan mitään tällaista syrjinnän tunnetta, kerran valkoihoinen olen. Voin taata, että olisin huomattavan ylimielisempi ja huonompi ihminen kuin nyt. Kenties täälläkin puhuisin paskaa oululaisista ja yleisesti muistakin ihmisryhmistä, joita kohtaan minulla on jotain negatiivisia ennakkoluuloja.

Tulen aina olemaan ylpeä synnyinkaupungistani, -maastani sekä muista piirteistäni, mutta en haluaisi sen koskaan läikkyvän yli ja loukkaavani sillä muita. Sitäkin olen tehnyt, mutta onneksi tietyt kokemukseni pitävät jalat maassa paremmin. Pyrin siihen, että itse en sitä enää koskaan tekisi.

Minä en siis halua kouluttaa ketään täällä tai yrittää vaihtaa eri nimimerkkien mielipiteitä, mutta kun aihe nyt tuli esiin, niin tulipahan sanottua. Ja pysyy tämäkin osio tulisena.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo siellä Tamperetta etelämpänä tunnetusti omien pierujen haistelusta ei olla edes kuultukkaan, vaan se on yksinomaan Pirkanmaan bravuuria. Yleissivistys on myös aivan varmasti siellä Tamperetta paremmalla tasolla. Juntti et ole, koska sinun kommentointi sen todistaa, fyysisestä sijainnista tai siitä kohdusta mistä tulit ulos puhumattakaan. Hymyä huuleen ja tanko liukkaaks.



Tää on vähän niin kuin alkais Ukrainaa syyllistämään siitä, kun puolustautuu Venäjän hyökkäystä vastaan. Kärpissähän se on pakko olla vika, kun joku Liigaa seuraava yrittää mollata lesta-sanalla. Nyt pitäisi olla vuosien edestä todisteita nimenomaan siitä, että Kärpät ovat syypää jokavuotiseen vihanlietsontaan. Kuitenkaan todisteita ei löydy?

On kyllä elämäni aikana tullut todistettua tätä toimintaa ihan urheilunkin ulkopuolella. Oulussa ja oululaisissahan se vika on pakko olla, eikä lapsellisissa stereotypioissa, asennevammoissa tai tietämättömyydessä.

Onneksi synnyin Ouluun. Olisi kamalaa olla tamperelainen tai jokin muu "täydellinen" ihminen. Ikinä ei tulisi elämäni aikana vastaan mitään tällaista syrjinnän tunnetta, kerran valkoihoinen olen. Voin taata, että olisin huomattavan ylimielisempi ja huonompi ihminen kuin nyt. Kenties täälläkin puhuisin paskaa oululaisista ja yleisesti muistakin ihmisryhmistä, joita kohtaan minulla on jotain negatiivisia ennakkoluuloja.

Tulen aina olemaan ylpeä synnyinkaupungistani, -maastani sekä muista piirteistäni, mutta en haluaisi sen koskaan läikkyvän yli ja loukkaavani sillä muita. Sitäkin olen tehnyt, mutta onneksi tietyt kokemukseni pitävät jalat maassa paremmin. Pyrin siihen, että itse en sitä enää koskaan tekisi.

Minä en siis halua kouluttaa ketään täällä tai yrittää vaihtaa eri nimimerkkien mielipiteitä, mutta kun aihe nyt tuli esiin, niin tulipahan sanottua. Ja pysyy tämäkin osio tulisena.
Koita kestää. Kovin rankkaa teillä, täysin tietysti verrattavissa Ukrainan sotaan tai kas kun ei afrikkalaisten orjuutukseen. Kerrassaan hieno vertaus. Upea.

Mutta huoli pois Tampereellakin saa muuttaa halutessaan, ihmisetkin pääasiassa ok. Jotain idiootteja toki löytyy, kuten Oulustakin.
 

Kukko

Jäsen
En ole seurannut ketjua, mutta onko näkynyt Kärppä kannattajien silmiin, Ilveksen vauhdikkaiden pelaajien helpohkoja jäähy kalastelu yrityksiä? Pahoittelen, mikäli olen väärässä. Jokatapuksessa omaan silmään näitä nähtiin jo runkosarjassa kohtuuttoman paljon.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
En ole seurannut ketjua, mutta onko näkynyt Kärppä kannattajien silmiin, Ilveksen vauhdikkaiden pelaajien helpohkoja jäähy kalastelu yrityksiä? Pahoittelen, mikäli olen väärässä. Jokatapuksessa omaan silmään näitä nähtiin jo runkosarjassa kohtuuttoman paljon.
No perus-Haapala pari kertaa, mutta muuten ollut ihan puhdas sarja sen suhteen onneksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole seurannut ketjua, mutta onko näkynyt Kärppä kannattajien silmiin, Ilveksen vauhdikkaiden pelaajien helpohkoja jäähy kalastelu yrityksiä? Pahoittelen, mikäli olen väärässä. Jokatapuksessa omaan silmään näitä nähtiin jo runkosarjassa kohtuuttoman paljon.
Minusta ei erityisesti. Babtisten kalasteluyritys oli eilen ehkäpä näyttävin tähän asti. Mutta joo, ei minusta ole sellaista kaatuilua ollut kuin esimerkiksi Turusella ja Paajasella HPK:ssa pelatessaan.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
En ole seurannut ketjua, mutta onko näkynyt Kärppä kannattajien silmiin, Ilveksen vauhdikkaiden pelaajien helpohkoja jäähy kalastelu yrityksiä? Pahoittelen, mikäli olen väärässä. Jokatapuksessa omaan silmään näitä nähtiin jo runkosarjassa kohtuuttoman paljon.

Höpönlöpön. Yleensä vikkeliä pelaajia tupataan rikkoa.

E: ja tosiaan lisätään vielä tuo Haapala, joka on pari kertaa kaatuillut. Mutta hänhän on naapurin sukelluskoulun käynyt, niin se on verissä ;)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole seurannut ketjua, mutta onko näkynyt Kärppä kannattajien silmiin, Ilveksen vauhdikkaiden pelaajien helpohkoja jäähy kalastelu yrityksiä?
Tätähän se on pääasiassa ollut. Käytännössä jokaisessa vaihdossa on ollut tilanne missä Kärppien pelaaja on todellisuudessa ollut parin metrin päässä niin Ilveksen letkupolvet on jo rähmällään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös