Tämä pisti myös mun silmään erityisesti Hämeenlinnan matseissa. En ole koko kaudella nähnyt yhdessäkään Kerhon pelissä vastaavia tilanteita, en ainakaan muista. Edes Tapparaa vastaan. Kyllähän HPK hyökkäyspäässä kierrättää kiekkoa laitoja ja päätyä pitkin paljon, mutta missään nimessä sitä ei ole tarkoitus pysäyttää ko. painiasetelmaan. Eikä luonnollisesti tietenkään myöskään jäädä puolustusalueella vääntämään.Ihan mielenkiintoista kyllä nähdä miten Kärpät ratkaisee tuon HPK:n laitapainipelin. Tapparalta ei siihen löytynyt oikein aseita. Oikeastaan kummassakin päädyssä (useammin omissa) jäätiin usein kymmeniksi sekunneiksi jumiin neljän-kuuden miehen ruuhkiin ja lopulta Tappara hävisi sen kiekon. Olisi pitänyt saada tuomareilta edes tässä apua, että olisi katkottu ruuhkia vähän nopeammin.
Kun en Kerhoa juurikaan ole nähnyt kuin näissä Tappara-peleissä, niin en tosin tiedä onko se heille tyypillistä. Muissa Tapparan peleissä en vastaavaa kuolleen kiekon painimisrumbaa aiemmin ole nähnyt, mutta voihan se olla ettei se sinänsä ollut edes Kerho-lähtöistä, vaan vain näiden kahden joukkueen pelitapojen yhdistelmän aiheuttamaa.
Mä luulen että tuossa oli Tapparan valinta lähteä haastamaan tuota laitapeliä, siinä missä esim. TPS tyytyi tukkimaan keskustan ja antoi varsin rauhassa pyörittää peliä laitojen lähellä, eikä siis aiheuttanut noita laitapaineja juuri lainkaan. Isoin yllätys mulle oli, miten hyvällä prosentilla Kerhon linnunluiset hyökkääjät sieltä scrumista selvisi voittajana!
Summasummaarum, viimeisin vastauksesi osuu mielestäni oikeaan eli joukkueiden pelitapojen yhdistelmä tuon suurilta osin aiheutti.