Playoffs 2019 välierät: Tappara (2.) – HPK (5.)

• 109 375
  • 703

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ihan mielenkiintoista kyllä nähdä miten Kärpät ratkaisee tuon HPK:n laitapainipelin. Tapparalta ei siihen löytynyt oikein aseita. Oikeastaan kummassakin päädyssä (useammin omissa) jäätiin usein kymmeniksi sekunneiksi jumiin neljän-kuuden miehen ruuhkiin ja lopulta Tappara hävisi sen kiekon. Olisi pitänyt saada tuomareilta edes tässä apua, että olisi katkottu ruuhkia vähän nopeammin.

Kun en Kerhoa juurikaan ole nähnyt kuin näissä Tappara-peleissä, niin en tosin tiedä onko se heille tyypillistä. Muissa Tapparan peleissä en vastaavaa kuolleen kiekon painimisrumbaa aiemmin ole nähnyt, mutta voihan se olla ettei se sinänsä ollut edes Kerho-lähtöistä, vaan vain näiden kahden joukkueen pelitapojen yhdistelmän aiheuttamaa.
Tämä pisti myös mun silmään erityisesti Hämeenlinnan matseissa. En ole koko kaudella nähnyt yhdessäkään Kerhon pelissä vastaavia tilanteita, en ainakaan muista. Edes Tapparaa vastaan. Kyllähän HPK hyökkäyspäässä kierrättää kiekkoa laitoja ja päätyä pitkin paljon, mutta missään nimessä sitä ei ole tarkoitus pysäyttää ko. painiasetelmaan. Eikä luonnollisesti tietenkään myöskään jäädä puolustusalueella vääntämään.

Mä luulen että tuossa oli Tapparan valinta lähteä haastamaan tuota laitapeliä, siinä missä esim. TPS tyytyi tukkimaan keskustan ja antoi varsin rauhassa pyörittää peliä laitojen lähellä, eikä siis aiheuttanut noita laitapaineja juuri lainkaan. Isoin yllätys mulle oli, miten hyvällä prosentilla Kerhon linnunluiset hyökkääjät sieltä scrumista selvisi voittajana!

Summasummaarum, viimeisin vastauksesi osuu mielestäni oikeaan eli joukkueiden pelitapojen yhdistelmä tuon suurilta osin aiheutti.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä luulen että tuossa oli Tapparan valinta lähteä haastamaan tuota laitapeliä, siinä missä esim. TPS tyytyi tukkimaan keskustan ja antoi varsin rauhassa pyörittää peliä laitojen lähellä, eikä siis aiheuttanut noita laitapaineja juuri lainkaan. Isoin yllätys mulle oli, miten hyvällä prosentilla Kerhon linnunluiset hyökkääjät sieltä scrumista selvisi voittajana!

Summasummaarum, viimeisin vastauksesi osuu mielestäni oikeaan eli joukkueiden pelitapojen yhdistelmä tuon suurilta osin aiheutti.
Samaa piti vastata, että tuo oli Tapparan ratkaisu Kerhon pesukoneeseen Rinkelinmäellä. Hienosti tosiaan Kerholaiset jaksoi painaa Rautakorven virittämää miehistöä vastaan nuo ja vielä kipeänä!

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
HPK on alkanut näyttämään meikäläisen silmään koko välierien parhaalta joukkueelta.

Lainaan itseäni. Nyt uskon omaan silmääni.

Onnittelut Kerholle.

Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan tuo ikävää näin Tapparan kannattajankin silmin. Tulos lienee aika selvä, MUTTA jos tuo paskahousuinen kakkosporukka kairaakin tästä voiton, niin kaatuu jatkossa aika vahvasti Tapparaa vastaan.

Muistelin, että ennustin tuon sairastelevan joukkueen vievän kannun, jos tuon pelin voittavat. No ihan niin en sitten sanonutkaan, mutta joka tapauksessa perkeleesti onnea Hämeenlinnaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy