Playoffs 2019 1. kierros: Ilves (8.) – SaiPa (9.)

  • 34 801
  • 249

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ilves on tänään ensimmäistä kertaa pakkovoiton edessä. Mielenkiintoista nähdä, kuinka joukkue tämän tilanteen käsittelee ja miltä peli näyttää. SaiPa on tässä suhteessa yhden pelin kokeneempi.
 

444

Jäsen
Spekuloinnit Lappeenrannan maalittomasta jatkoerästä saivat lisävaloa kun sain kiinni turkulaisen kiekkotuomarin jolle tilannehuone on tuttua kauraa. Hän sanoi tilanteen edenneen hieman tilannehuoneen hallinnasta pois kun aikaa kului ja kului eikä kiekkoa maalista löytynyt. Päätös täytyi tehdä lopulta olettamuksen pohjalta kun kiekkoa ei kentälläään näkynyt, sen johdosta puhallettiin peli pättyyneeksi. Järvelän oli pakko heittää Liigan uskottavuuden kannalta voimakas lausunto puoltamaan päätöstä, esimiehenä laittoi itsestään kaiken peliin.

Toipas tämä tuomio mullekin paljon uutta teknistä tietoa palstoilta, raaw, giffejä ja pirusti pikseleitä muttei tarpeeksi kiekkoa löytämään ...
Huolestuttavinta tässä on se, että koko tämä tarina on sinun päässäsi täysin totta.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse alan käydä vähän kierroksilla näiden pelien kanssa ja Ilveksen joukkueen kannalta tärkeintä on pitää tunnetaso hallinnassa. Tällä kaudella on pari kertaa käynyt niin, että kun tunne on mennyt yli niin peli on seonnut totaalisesti. Viimeksi näin kävi Lukkoa vastaan. Nyt Karrin ja valmennusjohdon haaste ei ole ladata joukkuetta otteluun vaan rauhoittaa ja laskea tunnetta. Tänään toivotaan, että Ilves pistää kylmän viileästi sarjan jäihin 3-0 voitolla (viimeinen tyhjiin).
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan näin. Se mihin oon vähän pettynyt on, että eikö jo sovittu teidän lähtevän Lanzarottelle jo sunnuntaina? Ja mitä, menitte voittamaan? Taitaa olla sama mistäpäin savonseutuja (tai jotain) tulee, ei parane luottaa sanaan..

No tässä kävi kyllä ikävä virhe. Nyt on tilanne vieläpä sen verran huono että Lanzarotelle ei ole enää äkkilähtöjä, tälle illalle saa vain liput Bulgarian Sunny Beachille. Olen pyytänyt Tjäreborgia hommaamaan koneeseen VHS-laitteen, jotta hävinnyt osapuoli (se on Ilves) voi sen avulla kelailla pelin ratkaisuhetkiä ja kitistä niin maan perkeleesti.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivon, että SaiPa pelaa tänään kauden parhaan vieraspelin. En tiedä riittäisikö sekään voittoon, mutta kiva olisi jos tässä vaiheessa kautta peli olisi kasassa... Lisäksi toivon, että ottelu ratkeaa jostain hienosta kuviosta eikä karmaisevasta yksilövirheestä. Se ei ole kiva fiilis lähteä kesälomalle jos on henkilökohtaisesti hävinnyt koko joukkueen pelin. Ottelun jälkeen voi olla tunteet niin pinnassa, että toivotan jo nyt onnea jatkoon Ilvekselle mikäli näin on määrä tapahtuvan.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Arvon SaiPa-fanit/kannattajat:

Käsi sydämelle. Jos tämä tilanne olisi ollut toisinpäin, olisitteko kitisseet vai nielleet päätöksen olan kohautuksella? Aivan.

Tämän illan pelistä sen verran, että luotan Ilveksen pelinopeuden syövän SaiPaa tänään ja Ilves voittaa.

Tätähän ei tietenkään kukaan usko, koska reasons ja värilasit. Mutta, minulle aivan sama minkä väriset paidat/mitenpäin tuo oli, minusta aivan selvä maali. Eli ei olis ollut kyllä valittamista jos vastaava maali olisi Ipalle hyväksytty. Perustan tämän ihan pelkästään siihen, että mielestäni tosiaan aivan selvä ja hyvä maali.

Sama oli esim. se rankkari, minusta aivan oikein tuomittu ja ansaittu rankkari Ipalle.

Mitä tähän peliin tulee, niin toki toivon SaiPan voittavan ja jollain tapaa siihen jopa uskoo on se täysin mahdollista, mutta ihan puhtaasti realismi mielessä niin luulen että päättyy jotain 4-2 tai 5-2 Ipalle. Eli tiukalla mennään loppuun tyyliin 3-2 sitten koitetaan ilman mokea ja yksi / kaksi tyhjiin. Mitään hätää ei SaiPalla tule olemaan, kunhan ei vaan antaisi avaimia ja kiekonhallintaa Ipalle. Omaa peliä reilusti vaan, niin täysi mahdollisuus voittaa.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Jos jotkut Ilves-fanit eivät vielä ole ymmärtäneet, niin SaiPaa ei voi olla kannattamatta ilman huuomoria. Muuten ei ole järjissään tällaisten pelien aikana ja niiden jälkeenkään.

Nyt sitä viime kauden kokemusta tarvitaan SaiPalta klaaraamaan voitto kotiin. Jos sitä kokemusta ei tämän illan jälkeen näy, niin jossain on menty pahasti metsään ja onnea Ilvekselle, joka on yhden ison kokemuksen rikkaampi. Parempihan nämä aina voittaa.
 

Barney

Jäsen
Liigan sivuilla ei näy lainkaan tuomareita illan otteluun. Ei ainakaan huonommaksi linja muutu..
Eiköhän siellä ole Levonen ja Koistinen, jotta Ilves-kannattajat voivat olla tyytyväisiä ”tasapuolisesta” tuomarilinjasta.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Arvon SaiPa-fanit/kannattajat:

Käsi sydämelle. Jos tämä tilanne olisi ollut toisinpäin, olisitteko kitisseet vai nielleet päätöksen olan kohautuksella? Aivan.
Valistunut arvaukseni on, että päinvastaisessa tapauksessa SaiPan kannattajat olisivat reagoineet tasan samalla tavalla kuin Ilvekse kannattajat. Osa ruikuttaisi surkeana, ja osa toteaisi että maali mikä maali, näin tällä kertaa.

However, olennaisempi kysymys on "kuinka SaiPan kannattajat olisivat reagoineet, jos maalia ei olisi hyväksytty, ja SaiPa olisi lopulta hävinnyt ottelun?". Siinä tapauksessa SaiPan kannattajat protestoisivat pitkälle kevääseen kaikissa foorumeissa, ja valittaisivat että SaiPa koki oikeusmurhan. Koska siinä tapauksessa oikeus ei olisi toteutunut. Kelta-musta iskuryhmä olisi todennäköisesti tälläkin hetkellä Liigan tilannehuoneen oven takana vaatimassa videoita ja still-kuvia nähtäväksi.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tätä Jatkoajan keskustelupalstaa kun on alusta asti seurannut, harvoin enää yllättyy mistään. Olen kyllä tiennyt jo vanhastaan, että Ilveksen kannattajat ovat aivan valtakunnan kärkeä löytämään epäoikeudenmukaisuutta sieltä missä sitä ei ole, ja sen lisäksi vielä tykkäävät muistella todella vanhoja asioita (pakon sanelemaa toki jos menestyksen aikoja tahtoo muistella). Mitä villeimpiä salaliittoteorioita on tämän porukan kynästä nähty enemmän kuin kenenkään muun.

Tästä huolimatta on nyt lyönyt ällikällä se miten paljon joku porukka pystyy selvästä maalista kitisemään. Ei tällaista nähty edes jokerifaneilta Saarenheimon käsimaalin jälkeen 2003, vaikka heillä olisi ollut kitinään kaikki syy ja oikeutus!

Minä otan nyt popcornit esiin ja jään jännityksellä seuraamaan illan ottelua. Olkoon sen ratkaisu kyseenalainen ja lappeenrantalaisille suotuisa. Ilveksen kannattajat eivät ansaitse mitään.

Tämä on aivan älyttömän viihdyttävää. Jatkakaa!
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Valistunut arvaukseni on, että päinvastaisessa tapauksessa SaiPan kannattajat olisivat reagoineet tasan samalla tavalla kuin Ilvekse kannattajat. Osa ruikuttaisi surkeana, ja osa toteaisi että maali mikä maali, näin tällä kertaa.

However, olennaisempi kysymys on "kuinka SaiPan kannattajat olisivat reagoineet, jos maalia ei olisi hyväksytty, ja SaiPa olisi lopulta hävinnyt ottelun?". Siinä tapauksessa SaiPan kannattajat protestoisivat pitkälle kevääseen kaikissa foorumeissa, ja valittaisivat että SaiPa koki oikeusmurhan. Koska siinä tapauksessa oikeus ei olisi toteutunut. Kelta-musta iskuryhmä olisi todennäköisesti tälläkin hetkellä Liigan tilannehuoneen oven takana vaatimassa videoita ja still-kuvia nähtäväksi.

Pakko sanoa, tämän kommentin perään voisi heittää sen legendaarisen "ketjun voi heittää lukkoon".. nimittäin tämä on niin tyhjentävästi kuin vain voi olla. Täysin samaa mieltä, itsekin mietiskelin juuri tuota, et minkälainen haloo siitä oliskin syntynyt jos ei olis hyväksytty. Tosin se pitää kyllä rehellisesti sanoa, et ei siellä hallilla juuri kukaan reagoinut, että maali. Olisko mennyt ihan täysin hiljasesti ohi kuitenkin, ei voi tietää. Mutta joo, erittäin tyhjentävästi, noin se varmasti ois mennyt kyllä päinvastoinkin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se on totta että jos SaiPan jatkoaikamaalia ei olisi hyväksytty niin sitten kitistäisiin! Samalla tavalla kitistäisiin jos niitä SaiPan varsinaisella peliajalla tekemiä maaleja ei oltaisi hyväksytty. Olisihan se nyt perseestä jos ei selkeitä maaleja hyväksyttäisi!
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen kannattajat eivät ansaitse mitään.
Erittäin ikävästi sanottu. Itse olen niin monet pettymymset vuosien varrella kokenut Ilveksen kannattajana, että koen ansaitsevani hetkellistä voitonhuumaa.

Itse otteluun. Tasaista vääntöä loppuun asti. Se kumpi on ennakkoluulottomampi ja uskaltaa pelata voittaa ottelun. Toivon Ilvekselle yhtä pomppumaalia.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Ilveksen kannattajat eivät ansaitse mitään.
Naurettava kommentti. Kyllä Ilves kannattajat ansaitsevat paljon enemmän kuin Kärppä kannattajat. Miksikö? Siksi että on ihailtavaa kuinka he seisovat joukkueensa takana, vaikka kaupungissa on toinenkin, menestyneempi pääsarjajengi, siitäkin huolimatta että viimeisin mestaruutensa on Kekkosen aikana voitettu.

Pelkästään tämän kommenttisi takia toivon että Ilves menee pitkälle ja te tiputte heti kättelyssä
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Erittäin ikävästi sanottu. Itse olen niin monet pettymymset vuosien varrella kokenut Ilveksen kannattajana, että koen ansaitsevani hetkellistä voitonhuumaa.

Itse otteluun. Tasaista vääntöä loppuun asti. Se kumpi on ennakkoluulottomampi ja uskaltaa pelata voittaa ottelun. Toivon Ilvekselle yhtä pomppumaalia.
Pettymysistä toiseenhan SaiPan kannattajan tiekin vie, vaikkakin oppiipahan iloitsemaan pienestäkin menestyksestä. Ja mikäli oikein katsoin, niin vastahan te 2001 juhlitte pronsseja, juhlat vissiin jo loppuneet?

Todella kovin kyllä iltainen jännittää, erityisesti, kun joutuu kotisohvalta seuraamaan. Jotenkin aina hieman levollisempi mieli, kun on itse hallilla. Odotettavissa siis sohvatyynyjen perusteellinen tamppaus, muiden perheenjäsenten kuulon menettäminen juhlintani seurauksena, taikka molemmat.

Todella vaikea on mielestäni nähdä kumpaakaan joukkuetta ennakkosuosikkina illan otteluun. Mielestäni maalivahdit ovat onnistuneet loistavasti. silti näen ihan pienen edun tässä SaiPalla Tuohimaan suurempaan kokemukseen pohjautuen. Pientä etua myös mielestäni meille antaa se, että suurin osa meidän joukkueessa oli vastaavassa tilanteessa jo viimekaudella, ja siitä voi jotain kokemuksen rippeitä olla tarttunut matkaan. Se taasen puoltaa Ilvestä, että on tuntunut, että mitä pidemmälle peli on mennyt, niin Ilveksen nuorilla pelaajilla jalka on liikkunut paremmin, kuin meidän pojilla. Myös kotietu puoltaa Ilveksen jatkoonpääsyä.

Illan tuomareita ei ole vielä julkistettu, mutta vastoin yleistä mielipidettä toivon että Japa Levonen olisi pillin varressa tänä iltana. Itse olen ollut ihan tyytyväinen sarjan tuomaritoimintaan, paria tilannetta lukuunottamatta, mutta ihmisille, ja kannattajillekin sattuu virheitä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itse alan käydä vähän kierroksilla näiden pelien kanssa ja Ilveksen joukkueen kannalta tärkeintä on pitää tunnetaso hallinnassa. Tällä kaudella on pari kertaa käynyt niin, että kun tunne on mennyt yli niin peli on seonnut totaalisesti. Viimeksi näin kävi Lukkoa vastaan.

Tämä on täysin totta ja itsekin olen tästä huolestunut. Nuori joukkue lähtee tunteella pelin vietäväksi ja näin kovapanoksisessa pelissä siihen ei vain ole varaa. Tai ainakin tunteet ja aggre pitää suunnata oikeisiin asioihin. Tänään toivon näkeväni kliinisen Ilveksen, joka tappaa pelin aikaisessa vaiheessa ja rummuttaa tasaisesti neljällä ketjulla läpi pelin. Ei tule olemaan helppoa, mutta tähän on pakko uskoa.

Ilveksen kannattajat eivät ansaitse mitään.

Olipas kyllä sen verran kusipäinen kommentti, että pitää laittaa tämä nimimerkki seurantaan. Ei liene anti kovin kaksista muutenkaan. Playoffeja pelataan, niin porukat on ihan oikeutetusti tunteella mukana. Meidän kannattajien sitä kai pitääkin tehdä. Ilveksen kannattajat ovat sen verran lojaalia sakkia, että takuulla ansaitaan pienetkin ilot, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Veikkauksen mukaan homma on selvä, Ilveksen voitolla on alle 2 kerroin, SaiPalla melkein 3,5. Ilves on jopa suurempi voittajasuosikki Veikkauksen papereissa ku Lukko Jypiä vastaan.

No, ei kai siinä sitten. Sunny Beach kutsuu!

Ainoo toivo SaiPalle olisi enää että Jatkoaika julistaisi jossain Ilveksen olevan voittaja tänään. Jatkiksen ennustelut nimittäin tuppaa menemään aina päin persettä. Voisko joku nyt äkkiä sielt jinxata tän homman, hä? @Toimitus pliis!
 

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, sympatiat: Jukurit & KalPa
Taitaa SaiPalle tulla sittenkin tappio, kun sinne on saatu kairattua taas Levonen-Koistinen kaksikko. Tänään ei siis edes oikeita maaleja (Oksasen voittomaali sunnuntaina) tulla hyväksymään. Onnittelut Ilvekselle etukäteen. Japa "kotiinpäin" Levonen hoitaa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ilves voittaa, koska

- parempi maalivahtipeli
- parempi ylivoimapeli
- terävämpi hyökkäyksen kärki

Harmillisesti Veikkaus on samoilla linjoilla. Ei pääse rahastamaan.
 

bunghole

Jäsen
En oikein ymmärrä, että mitä itkemistä tuossa edellisen pelin ratkaisussa edes on? Kaikki näkivät, että kiekko kävi maalissa, vaikkei tilannehuone ole siitä kuvaa julkaissutkaan. Kiekko osuu selvästi patjaan viivalla, mutta kimpoaa siitä sisään tolpan ja sivuraudan taakse myös tv-kuvassa. Ymmärtäisin itkun, jos selvästi näkisi ettei käynyt, mutta tässä tapauksessa ei mielestäni ole mitään epäselvää edes tv-kuvan perusteella.

Oikeus siis toteutui, mikä on mielestäni tärkeintä.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilves voittaa, koska

- parempi maalivahtipeli
- parempi ylivoimapeli
- terävämpi hyökkäyksen kärki

Harmillisesti Veikkaus on samoilla linjoilla. Ei pääse rahastamaan.
Sitten ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin odottaa, että SaiPa menisi johtoon, ja siinä vaiheessa iskeä livevedossa Ilveksen voittoa (ratkaisuun saakka). Toki pelin alussa SaiPan maalin johto ei vielä paljon kotivoittokerrointa paranna.

Itse lätkäisin vedon Lukon voiton jälkeen JYPin jatkoonmenolle (4,80), kun arvasin ettei Lukko pysty Jyväskylässä ratkomaan, niin ei tarvi tänään sitten niin paniikissa jännittää. Itse asiassa nyt on aika kivakin seurata matsia, kun lopputulos tuo joka tapauksessa voiton fiiliksen. Okei, kyllähän sitä mieluummin katselisi vielä Lukon playoffeja loppuviikollakin.

Minusta oli hyvä, että Ilves-SaiPa -sarjakin meni kolmanteen peliin, koska molemmat joukkueet ovat olleet melko pirteitä pitkin kautta. Molempien soisi jatkavan, ja varmasti jatkaisivatkin, mikäli Ilves olisi voittanut runkosarjan päätöskierroksella Lukon.
 

vilho

Jäsen
Kolmanteen peliin menee, mutta en tiedä kuinka siinä käy. Toivottavasti omalle playoff-kausikortille tulee käyttöä Hakametsässä.
Kyllä mä olen melkoinen meedio. Toisaalta, sen takia olenkin Mensan valintadirektoraatissa, toisin kuin @FASlapsi.

--

Luottavainen olo Ilveksen tekemiseen. Tasaiset matsit viikonloppuna, tänään pitää vielä kaivaa se viimeinen puristus, jolla SaiPa lähtee Levin, Lanzaroten ja Mallorcan kautta Imatran kylpylään nollaamaan päättynyttä kautta.

Toivottavasti peli ei ratkea mihinkään pomppumaaliin tai tuomareiden sekoiluun.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Ilveen kelkassa, koska SaiPa on ollut ärsyttävän hyvä Lukkoa vastaan tällä kaudella. Kannan kaunaa >:(

Kieli poskessa kirjoitettu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös