Olen vahvasti eri mieltä siitä, että Tappara olisi sikaillut PALJON tai selvästi enemmän. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi. Vaikka pystytkin kirjoittamaan rauhallisen oloisesti ja perustellusti, niin värilasisi ovat mielestäni erittäin vahvat. Ajattelin, että ne rajoittuvat vain voimasuhteisiin, mutta vähän yllätyksenä tuli, ettet osaa nähdä omiesi sikailuja läheskään samalla tapaa kuin vastustajan.
Mikäs noissa perusteluissani on nyt ollut vinossa? Annan sinulle apua vastaukseesi ja teen jaottelun näkemyksestäni.
Valmentajien puheet:
- Manner, asiallista ja vastustajaa sekä peliä kunniottavaa puhetta.
- Rautakorpi, vastustajaa ja peliä aliarvioivaa puhetta.
Pelaajien puheet:
-Tapparan puolelta ylimielisyyttä havaittavissa. Meillä on parempi joukkue -> vilkku päälle ja ohi. Vastustajalla ihmepommuja. Sitten tietenkin vielä tämä kesken ottelun tullut Rantakarin suoltama epäurheilijamaisuus.
- Kärppien puolelta en ole havainnut samanlaista puhetta, vaan enemminkin vastustajaa arvostavia kommentteja.
Otteet kentällä:
- Tapparalla kontollaan polvitaklaus, päähän kohdistunut taklaus, jalkapyyhkäisy, keihästys, poikittainen maila maassa makaavaan pelaajaan, kuristusotteella vastustajan maahan kaataminen.
Kärpillä on kontollaan Heshkan hurjastelu Peltolaa kohtaan ja Kukkosen suorittama polvitaklaus.
Otteet kabinetissa:
- Tappara tekee valituksen.
- Kärpät ei tee valituksia.
Yritän tässä nyt avata sinulle sitä kokonaisuutta, joka ainakin minulle hahmottuu tästä finaalisarjasta. Yksittäisiä ylilyöntejä tulee niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin väistämättä. Ei minua sellainen haittaa. En kuitenkaan tuijota nyt yksittäistä puuta, vaan metsää.