Voitot ovat 2-1. Maaleja tai eriä en viitsi luetella, niillä kun ei ole mitään merkitystä. Tappara on jo osoittanut pystyvänsä voittamaan, miksei se tekisi sitä uudelleen? Ihan sama, oliko Tapparan voitto tiukassa, se oli voitto siinä missä nämä selvemmätkin pelit. Itse asiassa, vain Tappara on näissä finaaleissa pystynyt voittamaan tiukan pelin, silloin kun kaikki vähän puristavat mailaa ja jännittävät. Vastaavaa voittoa HIFK:lla ei ole. Tiukoissa peleissä Tapparalla on henkistä voimaa, sen Kärpät-sarja jo näytti.
Mä veikkaan, että seuraavan pelin voittaa se, joka pystyy paremmin nollaamaan tuon viimeisen pelin. Ensimmäinen maali on tässä niin kuin muissakin tärkeissä peleissä korostetun tärkeä. HIFK:lla on tässä ehkä pieni etu, selkäranka ei katkea ja usko omiin ei lopu, vaikka Tappara saisi kaksi maalia eteen. Tapparan henkisistä voimavaroista parin maalin tappioasemassa en ole aivan samalla tavoin vakuuttunut. HIFK:lla on lisänä Husson loistava pelivire, Tapparan rasitteena taas on se, että viime pelissä Tapola ei ottanut Karhusta pois kärsimästä lisänöyryytyksiä, joten tässä on edge HIFK:lle. Tapolan toimimattomuuden ansiosta edge on vähän isompi kuin voisi olla. Seuraavaan peliin Karhuselta yksi helppo sisään, ja puolustajat alkavat vaistomaisesti varjella, "ylipuolustaa", luottamuksen menettänyttä maalivahtia ja sehän on katastofin alku. Hussolla ei ole tätä ongelmaa/vaaraa. Joukkueiden liikkumisesta olen jo maininnut aiemmin, jos Tappara arastelee -ja sehän näkyy heikompana liikkumisena- on tässä HIFK:n toinen edge, mutta nyt meni sitten jo jossittelun puolelle.