Niinhän siinä kävi että Tappara meni taas finaaliin voitoin 4-3. Lukko ei vaan pärjännyt vaikka joka jätkä kaikkensa jäälle antoikin.
Hyvää tässä seitsemännessä pelissä oli se että Lukko kumminkin vielä nousi kolmen maalin takaa taisteluun ja jos ei muuta niin kaunisteli ainakin numeroita. Ja onneksi eroa oli tänään kaksi maalia, niin ei tartte jossitella mistään tilanteista sen enempää niinkuin lauantaisessa pelissä.
Pidän tämän sarjan ratkaisuna tuota lauantaista peliä. Kun Lukko ei sitä voittanut, niin kyllä sen pelin jälkeisessä radiohaastattelussakin kuuli valmentaja Dufvan puheista että nyt on konstit käytetty. Niinkuin sitten olikin, vaikka Lukko tänäänkin ihan hyvin pelin alussa oli mukana siihen Tapparan komeaan johtomaaliin saakka.
Jos nyt tuohon lauantain peliin vielä palataan, ja siihenhän palataan kun minä sanon, niin siitä tuli jotenkin mieleen parin vuoden takainen eli kevään 2013 välieräsarja ja sen neljäs peli Äijänsuolla. Tietysti Tapparalla oli jo 3-0 johto silloin voitoissa, mutta siinäkin pelissä silloin luottomaalivahti imaisi pari helppoa alkuun ja loppu oli sitten kosmetiikkaa. Samoin kävi lauantaina, Zapolskin päästämään helppoon maaliin 28 sekunnin jälkeen se peli pitkälti ratkesi, ja kun tasoituksen jälkeen kolisi taas omissa kohtalaisen helposti niin siinä se sitten oli, ja kuten sanottu sen pelin tappion myötä myös Lukon eväät loppuivat.
Jos nyt vielä pidemmälle mennään ajassa taaksepäin niin sitähän ei tiedetä miten Lukko olisi tämän sarjan pelannut jos Vahalahti ja Ahtola olisivat mukana olleet. Voi olla että Lukko olisi voittanut sarjan 4-1, voi olla että ei. En minä noiden loukkaantumisten taa piiloudu, ne kuuluvat peliin ja kuten sanottu, Lukolla oli sarjassa 3-1 johto hankittuna ilman Vahalahtea ja Ahtolaa, kyllä se ratkaiseva voittokin sieltä olisi tullut ilman tehokaksikkoa jos tullakseen olisi ollut.
Tämmöstä vuodatusta tässä vaiheessa koulutusta. Nyt on takki tyhjä eikä pääkään ole valitettavasti täynnä niin että en tiedä miten päin tässä nyt olisi. Pahaa oloa pitää varmaan mennä purkamaan tuonne Lukon palstalle ja haukkumaan kaikki, siinä sivussa tietysti itse itseäni kehuen.
Se saatanan pronssipelikin on siirretty perjantaille, en tiedä tuleeko sieltä JYP vastaan vai mikä, jos tulee niin se on Äijänsuolla ja nyt tuntuu että en viitsi mennä katsomaankaan. Valitettavasti vaan perjantaihin mennessä ehtii jo mieli monta kertaa muuttumaan. Sais tommoset vitun turhuudet lopettaa kertakaikkiaan, silloin keväällä 2011 se pronssipelin voitto JYPistä tuntui hienolta kun ilman mitaleja oltiin käppäilty 15 vuotta ja edellisestä pronssipelistäkin oli aikaa jo 6 vuotta, mutta nyt tosta rupeaa jo tulemaan semmoista rutiinia että en tiä.
No niin. Nyt ollaan jo pronssiottelussa. Lopetan tältä erää tähän.
Niin ja Tapparalle toivotan rutkasti onnea finaaliin. Olen teidän kelkassa loppuun asti kuten parina aiempanakin keväänä, kävi miten kävi. Kolmas kerta toden sanoo.