Mäenpään perstaklaus vihellettiin kampituksena, myös estäminen olisi tullut kyseeseen. Nimikkeelle se ja sama kunhan rikkova pelaaja laitetaan boksiin.
Toisesta mainitusta jaan mielipiteen, mutta tämän kanssa olen erimieltä ja se voi tietty johtua vajavaisesta sääntötuntemuksesta. Minusta se oli puhdas lonkkataklaus ja tätä indikoi Mäenpään reaktiotkin asiaan, toisaalta, jos huomaamattani säännöissä onkin lonkkataklaukset tulleet kielletyksi, asia on toinen. Viimeinen lause vaikuttaa hieman Putinmaiselta suhtautumiselta oikeudenjakamiseen, ei se mielivaltaa voi olla ja rike pitää kyllä pystyä nimeämään ja perustelemaan, mikäli siitä sanktionkin aikoo antaa.
Aiempia pelejä olen päässyt vain vajavaisesti seuraamaan ja tämä ensimmäinen kokonainen. Sen perusteella on selvää, että joukkue jolla on edes jonkunsortin maalivahti vie tämän sarjan ja se ei ole JYP. Mestaruutta ei vie kumpikaan, Sillä varauksella, että Kärpillä saattaa olla jonkinmoinen diili määrittää tuomarointia, muuten en ymmärrä, miksi toisen joukkueen valmentaja saa neuvoa ja olla ylituomarina pelin aikana rajattoman ajan saamatta edes huomautusta asiassa, Virtanen olisi tuossa vaiheessa määrätty katsomoon.
Sarjan suhteen kuitenkin, että vanhaa viisautta noudattaen, viides peli on se kulminaatiopeli paras seitsemästä sarjoissa, eli onhan JYPillä vielä hetkinen aikaa, mutta veskari jostain tarvittais, eli ei taida onnistua. JYPin ainoa toivo on, että Kärppäleiriin jää kuvitelma hyvin toimivista kentällisistä, kun lopulta joku kenttäpelaajakin olisi ottanut saman kiinni, kuin nuo "veskarit".
Tää kausi kun on jäänyt himpun verran työesteiden vuoksi vajaaksi seuraamisesta, olen kiinnostuksella lukenut vaatimuksia peleistä Rajaniemelle kauden mittaan. Nyt kun tuon näki toimessaan voi suoraan sanoa, ettei riitä edes kakkoseksi liigajoukkueeseen ja tiukka paikka on edelleen ylikäymätön paikka viime kevään tyyliin. Tekemisessä kaikesta näkee, ettei se paketti ole oikein kunnossa, eikä viime kaudesta selvästikään ole tapahtunut minkäänlaista kehitystä. Tästä sitten se päätelmä, että Tarkilla se on mentävä, syteen tai saveen, muita vaihtoehtoja ei ole olemassa.
Mutta, itse olen Tyytyväinen JYPin kauteen kaikkinensa, minusta rosterin laatu riittää jopa pidemmälle, kuin luulin ja ollaan joka tapauksessa taas pelaamassa mitaleista.
JYPin akilleen kantapää noissa alivoimissa saattaa olla väärä sapluuna pelata miesvartiointia, eikä paikkaa tätä Donskoin kenttää vastaan, Veikkaan että tehot tippuisivat nopeasti, jos olisi vielä maalivahtikin.
No se siitä, Viides peli tulee olemaan se tärkein kummallekin joukkueelle ja siinä ratkeaa tämä sarja, sitä odotellessa.