Lentävät KalPan ukot tänään:
Virta ei koskaan petä. Pakkiparit on tosiaan laitettu osittain uusiksi, mikä voi olla ihan hyväkin asia. Vielä kun saataisiin Timonenkin mukaan, Rissasesta puhumattakaan.
Tänään lopultakin kiekko tippuu jäähän. Edelliset pudotuspelit Ässiä vastaan keväällä 2013 jäivät melko lyhyiksi kun Ässät marssi KalPan yli voitoin 4-1. Toivottavasti tästä sarjasta tulee tasaisempi ja sitä kautta mielenkiintoisempi. Lukko-fanit näyttävät odottavan Lukon menevän tästä jatkoon melko helposti (otteluvoittojen puolesta) mutta sehän olisi todella tylsää. Jos ei tässä vähintään kuutta peliä pelata, niin pettynyt olen.
Jotenkin hankala ennustaa tätä sarjaa. Moni seikka puhuu sen puolesta, että yksittäisistä otteluista tulee tiukkoja ja vähämaalisia. Toisaalta juuri Lukkoa vastaan 2011 nähtiin maalin pelejä, mutta myös muutama suurinumeroisempi voitto.
Lukko on toki ennakkosuosikki tähän sarjaan. Dufva vs Virta on jälleen käynnissä ja historia on tässä Dufvan puolella. Onko Virta oppinut mitään vuosien varrella?
Zapolskin otteista en osaa sanoa yhtään mitään, mutta minulla on hämmentävän vahva luotto Chiodoon. Asian voi nähdä monellakin tavalla, mutta minusta KalPa pelasi jo aika ratkaisevia pelejä silloin kun Chiodo joukkueeseen liittyi. Chiodo on tuonut tiettyä rauhallisuutta KalPan oman pään pelaamisen ja pelaa ilmeisen hyvällä itseluottamuksella. Taisteleva maalivahti, sellaisen KalPa tarvitsee pudotuspeleihin ja sellainen meillä on. Mitä vaan voi tietysti tapahtua, mutta lähtökohtaisesti KalPalla on jopa parempi ykkösmaalivahti kuin aikaisemmissa pudotuspeleissä.
KalPan erikoistilannepelaaminen on ollut kohtalaisen vaisua koko kauden. Virran mukaan ylivoimamaaleja "on aikomus tehdä aiempaa enemmän" (SS 20.3.2015) ja näkee että sillä osa-alueella KalPalla on "hieno mahdollisuus parantaa, varsinkin vieraissa". Toivoa sopii. Voi olla ettei ylivoima-aikaa ole luvassa kovin runsaasti, joten hieman skeptinen olen tämän suhteen. Kotona voidaan muutama ylivoimamaali värkätäkin. Lukon ylivomasta taas löytyy tehoja, joten niitä runkosarjasta tutuksi tulleita vääriä vaihtoja ja muita typeryyksiä olisi syytä vältellä. Tänään ylimääräiseksi hyökkääjäksi merkitty Junnila tulee saamaan alivoimalla vastuuta, on yksi KalPan parhaista av-pelaajista.
En minä tästä mitään lopputulosta lähde veikkaamaan, koska luonnollisesti toivon, että KalPa menisi jatkoon. Siihen on mahdollisuudet, mutta se vaatii sen yhden vierasvoiton ja todennäköisesti seitsemän peliä. Mikäs sen parempaa!
Raumalla on näköjään koko kaupunki menossa sekaisin lätkästä ja siellä jo tiedetäänkin vaikka mitä. Kuopiossa ollaan vähän hiljempaa, että saadaan sitä kalaa, mutta lauantaina hallissa riittää varmaan huutoa ja meteliä. Ei muuta kuin hyvää kiekkokevättä molempien joukkueiden kannattajille ja toivottavasti tästä saadaan sarja, joka ei ihan heti unohdu.
Joko saa laskea tunteja?