Täällä on lähtenyt hippasen lavasta koko otteluketju. Vängätään sinne tänne vanhoista yksittäisistä tilanteista, vaikka tarkoitus lienee puida tätä ottelusarjaa kokonaisuutena.
Itte katoin tossa ton Keräsen taklauksen noin 15 kertaa peräjälkeen. Laitoin pausea ja kelailen ja koitin katella ihan ilman kärppälaseja mutta ei tuossa mitään väärää vaan ole. Samanlaisia taklauksia näkee joka pelissä ja nyt vaan sattui vaan huono tuuri. Ei tollasesta mitään pelikieltoja voi jaella...
Tässä on mielestäni pointti summattuna. Sekä Pokan että Niemen tilanteissa nuoret pojat maksavat hinnan siitä, että pelille käännetään selkä. Enemmän mielestäni oppitunti taklattavalle kuin mitään väärää. Harmillista, että linja ei ollut sama molemmissa tilanteissa (= ei jäähyä) ja vielä todella todella harmi, että Niemen tilanne vieläpä johti loukkaantumiseen. Mutta se siitä.
Itse ottelusarja on vielä kesken vaikka näin oranssit pleksit silmillä tilanne ei näytä todellakaan kovin valoisalta. Toisaalta tässä on moni sivulauseessa perkeleiden ja saatanoiden välissa saanut sanottua senkin, että tähän jengiin ei ole uskonut kukaan ennen runkkarin lopun huimaa voittoputkea, paitsi joukkue itse. Nyt meidän kannattajien on vaan oltava joukkueen takana ja uskottava siihen, että toi nippu jos kuka voi tehdä ihmeitä.
Henkilökohtaisesti en voisi olla ylpeämpi omasta joukkueestani kun tällä hetkellä olen, vaikka ottelusarja onkin lohduttomasti tilanteessa 3-0. Tästä ennakoitiin daavidin ja goljatin kohtaamista, mutta kolme matsia ovat nyt näyttäneet, että ero joukkueiden välillä on ollut pääasiassa siinä, että Goljatin linko on ollut tarkempi, eli Kärpät on laittanut limpun nuottaan yksinkertaisesti paremmalla prosentilla kuin Kertsi. Paikkoja on ollut molemmilla siinä määrin, että jokainen ottelu olisi voinut päättyä myös toisiin lukemiin. Missään nimessä en usko näihin jargoneihin, että Kärppien taktiikkana on ollut voittaa matsit maalin erolla ja homma menee juuri suunnitelmien mukaisesti. Eiköhän kärppäleirissäkin olla oltu ajoittain kusi sukassa oranssipaitaisten vyörytyksessä ja jouduttu tosissaan miettimään mitä pitää tehdä toisin. Toisaalta pakko myöntää, että jos uskoo Kerho omiin vahvuuksiinsa ja siihen että kova työ palkitaan, niin kyllä Kärpätkin vastaavasti uskovat omaan tekemiseensä ja pyrkivät mm. paineen alta pois hienosti maltilla ja roiskimatta.
Syitä tappioihin voidaan etsiä mistä vaan (tuomarit, tuuri, filmaaminen, kummola, oikeudenmukaisuus), mutta jääkiekko vaan on siitä armoton peli, että enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa ja maalien tekemisessä Kerho näyttää olevan valovuoden Kärppiä perässä. Sillä ei ole mitään merkitystä onko se sitten rutiinia, rahalla ostettua raakaa taitoa tai Oululaisen kiekkokoulun tulosta.. Kyllä hei meilläkin olisi nimekkäitä "Vujtekeja" joka ketjussa, jos perunoita olis laarissa, mutta kun ei ole niin nyt mennään näillä. En kiellä etteikö se korpea hullun lailla, jos oranssipaita ei saa nostettua kiekkoa ylähyllylle omasta paikasta, mutta mua ainakin helpottaa se että jokainen jätkä siellä antaa kaikkensa ketjukaverinsa eteen ja painaa illasta toiseen selkä kyyryssä taitojensa ylärajoilla ja vapaamatkustajista ei ole tietoakaan. Se nimenomaan on se syy miksi olen niin perkeleen ylpeä tosta jengistä. Nyt mennään moton mukaisesti kovalla tunteella!
Helvetin hyvää lätkää tossa sarjassa on pelattu puolin ja toisin, siitä kertoo sekin, että oma jengi on ottanut joka matsissa lopulta takkiin, mutta ylivoimaisesti eniten koko sarjan aikana mua on vituttanut 4pron kommentaattorina toimiva, yliärsyttävä Niinimaa(!). Seuraavaan matsiin on pakko ajella paikanpäälle ettei tarvitse kuunnella sitä raivostuttavaa keltamustaa ja epäjohdonmukaista lässytystä.
Nyt vaan lähdetään tekemään mahdottomasta mahdollista matsi kerrallaan. On se tehty jo kerran aiemminkin tänä keväänä! C´moon Oranje!