Meillä on niin timantinkova joukkue siellä, että ei Tapparalla ole mitään saumaa voittaa meitä neljää kertaa. Edelleen pitäydyn 4-2 tuloksessa Kärpille.
Tästä ketjusta sen verran, että muuten aivan asiallista luettavaa, mutta pitäisi olla ignorenappi jolla voisi suodattaa kello 24:n ja 6:n välillä tulleet viestit pois.
Totta puhut - ainakin viimeisessä virkkeessä. :)
Huikeaa finaalisarjaa pelataan, ja keskustelu on asiallista. Muidenkin joukkueiden fanien juttuja on kiva lukea, sillä selvästi sielläkin nautitaan, ja osataan olla objektiivisia - jopa Ilves-leirissä. Kyllä näitä pelejä kelpaa katsella ja tätäkin keskustelua lukea.
Kova on näemmä usko Kärppäleirissä, niin pitääkin ja miksei olisi? Tasaista sarjaa pelataan ja molemmat joukkueet ovat kovia. Kyllä tässä nyt tasan oikeat joukkueet ovat finaalissa.
Mutta kova se on usko täälläkin. Tappara on parantanut puolivälieristä ja välieristä selvästi - toki Game 7:ssä Lukkoa vastaan oli jo nähtävissä, mitä tuleman pitää. Minun värilasien läpi Tappara hallitsi Oulussa peliä pitkät tovit ja varsinkin eilen tullut voitto oli täysin ansaittu, vaikka tasaiseksihan tuo taas meni. Luulin ennen finaalisarjaa, että Kärpät vie selvemmin peliä, mutta kyllähän tuo on todella tasaista.
Kärppäfanit saavat toki höpistä, että näinhän tämä meni HPK- ja SaiPa-sarjoissakin, mutta tämä on eri sarja. 0-0:aa lukuunottamatta Kärpät ei ole vielä kertaakaan tasatilannetta joutunut kokemaan ottelusarjoissaan. Uusi tilanne siis.
Kärpät on todella hyvä, mutta niin on Tapparakin. Kärpät on sitkeä, mutta niin on Tapparakin. Molemmat ovat osoittaneet jo useita kertoja näissä pudotuspeleissä ratkaisuhetkillä tarvittavaa kylmäpäisyyttä.
Vesi kielellä odotellaan jo huomista. Eiköhän pelit jatku tasaisina ja erittäin kovatasoisina jatkossakin. Kärpät on lievä suosikki, mutta Tapparakin on näyttänyt, että sillä on täydet mahdollisuudet mestaruuteen.
Mielenkiintoista muuten, että Metsolasta riittää juttua, mutta Kärppien veskareista ei puhuta mitään. Voi toki olla, että Karhunen kokoaa itsensä tai Rynnäs pelaa loput ja johdattaa Kärpät mestaruuteen. Asiaa voi myös miettiä siltä kantilta, että Rynnäs ei ole pelannut eilistä ennen yhtään pudotuspeliä - ja miten toisaalta Karhunen kokoaa itsensä eilisen jäljiltä? Jos Metsolan piikkiin meni eilen tasoitus ja näkökulmasta riippuen myös toinen maali, niin helposti meni Karhusellekin tuo 3-0 -maali. Kumpi pelaa huomenna - Rynnäs vai Karhunen? Minä luulen, että Karhunen jatkaa.
Minä olen puolustanut pitkin kautta Metsolaa, mutta kyllä fakta on se, että tuollaisia maaleja kuin eilenkin tuli, ei vain saisi tulla. 3-2 -maalissa olisi kiekko pitänyt pystyä nappaamaan reboundeja antamatta, ja toisaalta myös Pyörälä olisi pitänyt pystyä merkkaamaan, kun aivan identtisesti hän oli aivan hetki sitten tehnyt Kärppien avausmaalin. En nyt jaksa tsekata, oliko Metsola maskissa tasoitusmaalissa, mutta ei tuollaisia saa yksinkertaisesti mennä. Mutta oli siellä taas hyviäkin torjuntoja Metsolta, voitto tuli ja sarja on tasan. Jaksan edelleenkin luottaa myös Metsoon.
Vielä yksi knoppi: Oulussa Karhunen napsi räpylällä komeita koppeja muutaman kappaleen. Taisi Tappara olla skoutannut tuon, sillä nyt haettiin vetoja selvästi kilpipuolelle. Toki tuo kolmas maali meni räpyläpuolelle - tuossa maalissa Karhusta aivan hetki ennen maalia hieman taidettiin estääkin, mutta kyllä siinä oli aikaa vielä koota itsensä nappaamaan koppi. Ei muuta kuin ylös vain vetoja ja kilpipuolella niin kyllä uppoaa, ainakin jos Karhunen on maalissa. Rynnäkselle täytyykin kehitellä toisenlaiset käärmekeitot.