Playoffs 2014 1. kierros: Jokerit – HPK

  • 42 558
  • 117

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Väänänen taklus osuu päähän - Komulainen nukahtaa | Ruutu

Klipistä Kärppiä vastaan suoritettu Väänäsen taklaus. Saa nuo meidän lyhyemmät pelaajat näemmä olla aika varuillaan. Tästähän tuli se 2 minuuttia rangaistuksia. Grönholm toki sai 2 ottelua, mutta kuka näitä laskee.

Jos tosiaan katsot klippiä tarkasti niin ei Väänänen kyllä mitään väärää tee. Kärppäkaveri sattuu horjahtamaan vielä samaan aikaan kun taklaus on tulossa ja horjahduksen seurauksena myös pää on reilusti alempana kuin mitä pitäisi olla.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jos tosiaan katsot klippiä tarkasti niin ei Väänänen kyllä mitään väärää tee. Kärppäkaveri sattuu horjahtamaan vielä samaan aikaan kun taklaus on tulossa ja horjahduksen seurauksena myös pää on reilusti alempana kuin mitä pitäisi olla.

En minä siinä mitään väärää väittänytkään olevan. Grönholm vain sai hiljan 2 ottelua päähän kohdistuneesta.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että kun meillä parin pelaajan pää on normaalisti tuolla korkeudella, niin saavat vähän katsoa kun tämä kaveri vetää näin.
 

Ralph

Jäsen
Odotan kyllä innolla, miten kummankin joukkueen hämmentäjät lähtevät suorittamaan tehtäväänsä ja onnistuvat siinä. Jokereiden ärsyttäjät Jarkko Ruudun johdolla tuntevat kaikki, mutta HPK:lla on myös paljon hyviä tämän alan harrastajia. Juha Kiilholma, Tuomas Vänttien ja Antti Aarnio edustavat sitä kokeneempaa hämmentäjien kaartia ja erityisesti kaksi ensin mainittua onnistuivat tehtävissään vuosi sitten JYP:iä vastaan hyvin.

Sitten kaksikko Ville Järveläinen ja Teemu Rautiainen. Kaksikon keskipituus on melkein 170 senttimetriä, mutta se ei menoa haittaa. Miten Ruutu reagoi, kun vastustajalta päätään tuleekin aukomaan 164:n senttimetrin keisari Järveläinen. Erityisesti Rautiainen tykkää mennä hyökkäyspässä tilanteen jälkeen hämmentämään luukulle ja silloin Jere Karalahden on oltava hereillä. Kummatkin yrittävät taklata paljon ja jos onnistuvat yllättämään vaikkapa Semir Ben-Amorin niin, että tämä Jokeri-pelaaja joutuu keräilemään, se sekoittaa kyllä peliä. Ei tunnu mukavalta kun kääpiö kävelee yli. Saman koki runkosarjassa pari kertaa Ville Nieminen, jolta Järveläinen puristi mehuja ulos.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Väärin. HPK on voittanut yhden(1) pleijarimatsin Jokereita vastaan DDR:ssä joskus 90-luvun puolivälissä.
Autetaan sen verran, että kyseessä tosiaan oli kevään 1996 välierät ja ensimmäinen ottelu, 2-3 Hämeenlinnaan voitto. Taisi olla Jokerit vähän väärällä asenteella liikkeellä siinä pelissä.

Kerhoa valmensi tuolloin lähes ykkösinhokkini Sakke Pietilä. Onneksi sitten Sakari rupesi jo suunnilleen miettimään "Kanada-maljaa Hämeenlinnan torilla" ja joukkueen keskittyminen sekosi. Tosin taisi Jokerienkin asenne parantua ja finaaliin mentiin kolmella suoralla voitolla.

No, se oli silloin...Jollain jopa perverssin sairaalla taivaalla mä toivoisin, että Kerho voittaisi huomenna Areenalla. Saataisiin sitten huikea kiekkospektaakkeli sunnuntaina Hämeenlinnaan...ja todennäköisesti Kerhon lataus menisi yli ja ehkä tappio herättäisi vihdoin Jokerit.

Mutta eihän tämmöisiä voi julkisesti kirjoitella...

Tavallaan ymmärrän myös sen näkökulman, että Kerholla on nyt tilaisuus kostaa kaikkien aikojen nöyryytykset Areenalla niin pleijareissa kuin runkosarjassakin. Ja kyllähän Jokerien osalta pleijarit pitäisi alkaa vasta ensi perjantaina, mutta minkäs teet. Sitä saa mitä tilaa.
 

tt73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En minä siinä mitään väärää väittänytkään olevan. Grönholm vain sai hiljan 2 ottelua päähän kohdistuneesta.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että kun meillä parin pelaajan pää on normaalisti tuolla korkeudella, niin saavat vähän katsoa kun tämä kaveri vetää näin.

Niin eli näitä teidän munanmittaisia ei sitten saa taklata, kun väkisinkin osuu päähän....
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin eli näitä teidän munanmittaisia ei sitten saa taklata, kun väkisinkin osuu päähän....
Voihan ne teidän isot ja kankeet pakit yrittää jos ne saa ne joskus kiinni. Se on kuitenkin faktaa että siellä ne tulee herhiläisenä iholle ja niitä ei pelota mikä 2m ja 100kg siellä on vastassa. Johan sen kertoo fysiikan lait että 1/2mv^2, että pää ylös siellä Jokerileirissä.

Jotenkin todella huvittavaa kommentointia että tämä on ihan siitä kiinni mitä Jokerit tekee, että pelaako vai ei. Voi mennä kyseleen niiltä kaikilta 8 joukueelta jotka tuossa ottaneet käkättimeen runkosarjan lopussa, että moniko niistä lähti sinne pelailemaan ja katsemaan kuinka HPK lato maaleja.

Hieno, joskin lyhyt sarjahan tästä on tulossa, mikäpä olisi sen kivempaa kuin katsella kuinka KHL pojat itkee katkeria kyyneleitä ja lähtee lomille. Perunoita on ja se näkyy rosterissa, mites se menikään näissä ratkaisupeleissä? Ne alemmat kentät nostaa profiilia tms. entäs kun on 4 kappaletta 3-4 kenttiä? Mites teillä?
 

SamVan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HPK on kyllä pelottavan kovassa lennossa, mutta niin hauskalta kuin se kuulostaakin niin paljon riippuu myös Jokereiden pelihalusta. Luulisi kokeneiden pelaajien nyt viimeistään heräävän, mutta melkoinen pelko on persiissä mitä sieltä oikein tulee.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Ei tässä sarjassa ole kun yksi ennakkosuosikki ja se on Jokerit. Jo pelkästään vilkaisu nimilistoihin riittää. Meidän ykkössentteri on Juha Kiilholma ja ykköspakit Tuulola, Granholm, Jyri Niemi, Aleksi Laakso jne. Jokereiden nimivahvaa puolustusta nyt ei tarvi edes mainita.

Onneksi tällä tasolla nää matsit ratkastaan aika pitkälle myös korvien välissä. Siinä taitaa Kerho olla aika reilusti edellä. Itselläni on Jokereiden valtavasta ennakkosuosikin asemasta vahva luotto, että Kerho voittaa sarjan 2-1.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yleensä kuuma jengi on aina kuuma jengi, mutta sellanen feelis nyt on, että HPK:n lento loppuu huomiseen, ja sitten narreilla onkin 2 ottelupalloa.
Elikkäs 2-0 tahi 2-1 Jokereille menee tämä sarja.
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Mua ei kiinnosta hittoakaan jotkut "tuhkimotarinat" tai "suuret kertomukset", itse asiassa mua vituttaa se, että joukkue voi perseillä koko kauden, mutta tulee sitten jossain ihme hurmoksessa pleijareihin ja vie koko kakun. Olkoon urheilua, mutta itse ajattelen, että menestys pitäisi ansaita pitkäjänteisellä työllä, ei "tuurilla" jota tämä tähtimerkkien, kemioiden ja muiden tekijöiden yht'äkkinen natsaaminen kieltämättä vähän on.

Toivon, että Jokerit kilpistää alkavan HPK-ilmiön alkuunsa ja lähtee Tapparaa kiusaamaan jo sunnuntain päätteeksi. Ja jos oikein hyvin käy, kolaa tukka-Jukan kiekkorobotitkin lomalle ennen kuin tulee viihdyttämään Kärppiä vuosituhannen välieräsarjassa...
 

totterstrom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi & Eemeli Suomi
Eihän Kerhoa ennakkosuosikiksi voi hypettää, mutta Veikkauksen kerroin 3,40 huomiselle on kyllä hyvinkin pelattava. Näkisin hyvinkin mahdollisena, että HPK vie huomenna, mutta Jokerit silti sarjan...
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Mua ei kiinnosta hittoakaan jotkut "tuhkimotarinat" tai "suuret kertomukset", itse asiassa mua vituttaa se, että joukkue voi perseillä koko kauden, mutta tulee sitten jossain ihme hurmoksessa pleijareihin ja vie koko kakun.

Tylsäksihän tämä homma kävisi jos kaikki menisi aina käsikirjoituksen mukaan. Kansa vaatii leipää ja sirkushuveja! HPK niitä tarjoilee! Omasta mielestä vain hieno juttu.
 

Momppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mua ei kiinnosta hittoakaan jotkut "tuhkimotarinat" tai "suuret kertomukset", itse asiassa mua vituttaa se, että joukkue voi perseillä koko kauden, mutta tulee sitten jossain ihme hurmoksessa pleijareihin ja vie koko kakun. Olkoon urheilua, mutta itse ajattelen, että menestys pitäisi ansaita pitkäjänteisellä työllä, ei "tuurilla" jota tämä tähtimerkkien, kemioiden ja muiden tekijöiden yht'äkkinen natsaaminen kieltämättä vähän on.

Jos kerää enemmän pisteitä kun neljä viimeistä runkosarjassa, ansaitsee paikan lomarenkaassa ja jos sattuisi kaatamaan matkalla kaikki vastaantulevat joukkueet ja vie mestaruuden, en kyllä ymmärrä miten se ei olisi ansaittua. HPK:lla oli esimerkiksi viime pelissä 9 omaa kasvattia kokoonpanossa, jos se ei ole pitkäjänteistä työtä niin mitä sitten?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mua ei kiinnosta hittoakaan jotkut "tuhkimotarinat" tai "suuret kertomukset", itse asiassa mua vituttaa se, että joukkue voi perseillä koko kauden, mutta tulee sitten jossain ihme hurmoksessa pleijareihin ja vie koko kakun. Olkoon urheilua, mutta itse ajattelen, että menestys pitäisi ansaita pitkäjänteisellä työllä...

No periaatteesa näin, ja futis-sarjathan toimii noin ympäri maailman, mutta jääkiekkoon on aina yhdistetty pudotuspelit, jotka kuuluu pelin henkeen. Tosta sun kommentista tuli mieleen erään Ässäfanin sanat viime keväänä, kun sanoi Sport Academyssa pienessä tuiterissa, että "onhan tuo aika perseestä kun pelkästään tammikuusta eteenpäin pelaamalla voi voittaa mestaruuden". Mutta toki oli silminnähden onnellinen kun mikäkin :)
 

Kawasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mua ei kiinnosta hittoakaan jotkut "tuhkimotarinat" tai "suuret kertomukset", itse asiassa mua vituttaa se, että joukkue voi perseillä koko kauden, mutta tulee sitten jossain ihme hurmoksessa pleijareihin ja vie koko kakun. Olkoon urheilua, mutta itse ajattelen, että menestys pitäisi ansaita pitkäjänteisellä työllä...

Pitkäjänteinen työ ja Jokerit ei sovi samaan lauseeseen millään muotoa. Ja jos sellaisen finaaliparin haluaisit, niin Tappara ja SaiPa voisi esim. muodostaa parin jotka pitkäjänteisellä työllä ansaitsisivat tapella kannusta tänä vuonna.

Tästä otteluparista kyllä toivon todellakin HPK:lle menestystä ja noin huikean runkosarjan päätöksen jälkipöhinöissä uskonkin Kiilholmien sun muiden pyyhkivän Jokereita pitkin Hjaffalan laitoja.

2-0 otteluvoitoin HPK jatkoon.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Mua ei kiinnosta hittoakaan jotkut "tuhkimotarinat" tai "suuret kertomukset", itse asiassa mua vituttaa se, että joukkue voi perseillä koko kauden, mutta tulee sitten jossain ihme hurmoksessa pleijareihin ja vie koko kakun. Olkoon urheilua, mutta itse ajattelen, että menestys pitäisi ansaita pitkäjänteisellä työllä, ei "tuurilla" jota tämä tähtimerkkien, kemioiden ja muiden tekijöiden yht'äkkinen natsaaminen kieltämättä vähän on.

Toivon, että Jokerit kilpistää alkavan HPK-ilmiön alkuunsa ja lähtee Tapparaa kiusaamaan jo sunnuntain päätteeksi. Ja jos oikein hyvin käy, kolaa tukka-Jukan kiekkorobotitkin lomalle ennen kuin tulee viihdyttämään Kärppiä vuosituhannen välieräsarjassa...

On kyllä niin pää perseessä kirjotettu kommentti kun olla ja voi kertoen ainoastaan mopon keulimisesta. Me ollaan täällä etelässä näin huonoja. Ei osata pelata kun pari matsia kaudessa. Loppupeleissä Kerho keräsi huimat 6 pistettä vähemmän kun Blues, joka otti suoran puolivälieräpaikan.

Jääkiekon suola on just viime kauden Ässien kaltaiset nousut. Playoffjärjestelmä mahdollistaa nimenomaan sen mikä urheilussa on hienointa; yllätyksellisyyden!

Tuhkimotarinasta puheenollen...jostain 5 divarista Liigan parrasvaloihin. Junnon kultanen kravatti jne jne. Oulussa pelattiin vielä 90-luvulla todellisia hegemoniaotteluita Kärpät-Junkkarit vai mitä näitä nyt oli...
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Jotenkin todella huvittavaa kommentointia että tämä on ihan siitä kiinni mitä Jokerit tekee, että pelaako vai ei. Voi mennä kyseleen niiltä kaikilta 8 joukueelta jotka tuossa ottaneet käkättimeen runkosarjan lopussa, että moniko niistä lähti sinne pelailemaan ja katsemaan kuinka HPK lato maaleja.

Tää on vaan tiettyjen fanien ylimielinen tapa suhtautua pienempäänsä.
Tosi kuitenkin on se että Jokerit joukkueena ei ole tuon parempi. Jokerit oli runkosarjan 7 paras joukkue. Kyseessä todellakaan ei tilanne että "kun Jokerit päättää pelata omalla tasolla jokainen joukkue kaatuu."

Sanoisinkin että tämä on tapa myydä jo vuosia alisuorittaneen joukkueen jokavuotinen alemmuustila sillä hypellä että "oltais me parempia kuin muut jos vaan haluttas." Mutta kun se ei mene näin :)
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Kuten HPK:n ketjussa on jo mainittu, Kerhon pitää olla varuilla ettei Sarosta ajella. Jokereilla on potentiaalia tuollaisiin tekoihin ja varsinkin nyt kun valmentajanakin toimii Valtonen. Jos joku kolaa Saroksen niin siinä tapauksessa Kerho voisi pistää pystyyn liigan kovimman joukkotappelun ikinä. Siinä tapauksessa Arvonenkin voisi piestä Valtosta Rinkelinmäen keskiympyrässä kuin Mäkkäri aikanaan. Mutta kuitenkin olettaisin että Jokeritkaan eivät lähde ajamaan ketään, potentiaalista huolimatta.

Jokerit pelillisesti on ollut pienessä taantumassa keväällä, mutta ei ole varaa aliarvioda. Kuitenkin kappellimestarina toimii yksi liigan parhaista Teuvo Teräväinen, joka voi yksinkin ratkoa pelejä. Lisäksi takaa löytyy kovia kavereita Nagy, Rita, Little, Lahti ja Hardt + pakit Väänänen, Karalahti ja Eronen kuitenkin kaikki kaverit olisivat pikkuseuroissa ykkösketjun äijiä.. Ettei aliarviointi kannatta vaikka Jokereiden peliesitykset ovat olleet pieni pettymys. Mutta ei nimiä voi kumartelemaankaan alkaa, freesisti vaan ja voittoja hakemaan..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan tuo suoraan kauhuleffasta, että Juusea lähdettäisiin ajelemaan tietoisesti niin, että pelikyky järkkyy, tahi suorastaan kaikkoaa. Mutta kun tämä ei ole kauhuleffaa, vaan urheilua. Painetta voidaan antaa maalille ja niin pitääkin. Pientä hämmennystä on aivan varmasti tarjolla molemmin puolin. Mutta ei tuolla tasolla kukaan lähde tahallaan vastustajaa telomaan. Ei edes Jarkko Ruutu. Eikä siihen kukaan lähde käskyttämään. Ei edes Tomek Valtonen.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
David vs. Goljat

Joopa joo, keskustelu riistäytynyt mielenkiintoiseksi. Kaikkien mielestä HPK on nyt miltei ennakkosuosikki. Ha! Aivan ylivoimainen ennakkosuosikki ylivertaisilla yksilöillä tähän sarjaan on Jokerit, piste. HPK:lla on kiusaajan rooli ja menneisyyden painolastikin vielä. Toki toivon, että HPK tämän viimeisen sarjan veisi, edelliset ovat menneet aina Jokereille, ja nyt olisi se viimeinen mahdollisuus. Sinänsä hyvä tilanne, että jos hävitään niin niin se pitikin mennä, jos voitetaan on kyseessä ihme ja kääntäen Jokereille. Voi sitä häpeän määrää, jos miljoonamiehet perunakerholle häviävät.

Keskustelu velloo HPK-kannattajilla siinä, että pelätään Saroksen telomista. Ei kai tuolla organisaatiolla ole enää varaa vai onko niin, ettei ole enää väliä? Toivottavasti on järki kädessä ja saadaan rehti sarja. Myös tuomariston osalta.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta ei tuolla tasolla kukaan lähde tahallaan vastustajaa telomaan. Ei edes Jarkko Ruutu. Eikä siihen kukaan lähde käskyttämään. Ei edes Tomek Valtonen.
Niin, itsekin tuossa vähättelin asiaa tämän sarjan osalta, mutteihan se nyt ihan noinkaan mene. JR on sen tehnyt monesti ja aivan saletisti tahallaan. Siitä miehestä ei löydy vastustajan kunnioitusta, edes terveyden. Ja on esim. HPK:ssa pelannut Erkki Rajamäki toiminut samoin. Eli kyllä tuolla tasollakin niin on tehty, eikä se SBA:kaan niin kauheasti toissa syksynä kunnioitellut.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Joopa joo, keskustelu riistäytynyt mielenkiintoiseksi. Kaikkien mielestä HPK on nyt miltei ennakkosuosikki. Ha! Aivan ylivoimainen ennakkosuosikki ylivertaisilla yksilöillä tähän sarjaan on Jokerit, piste.

Itselläni on tapana rankata ennakkosuosikit peliesityksien mukaan ja et voi väittää, etteikö Kerholla olisi niskalenkki tässä asiassa. Unohdetaan nyt Jokereiden NHL-Nagyt ynnämuut, sillä nämäkin veijarit menevät täysin hukkaan Jokereiden tämänhetkisessä pelaamisessa, jossa ei ole päätä eikä häntää.

Saroksen ajelua tuskin kannattaa sen ihmeemmin pelätä, aika harvassa on Liigassa muutenkin tällaiset Milan Lucic-tyyppiset maalivahtien ajelut.

Linkki vie YouTubeen, jossa Lucic antaa maalivahdille kyytiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös