Mä olen sitä mieltä, että HIFK-yleisö voi hyvinkin tulla katsomaan Varakasta ja Talajaa, kunhan joukkue pärjää. Ei paljon nappaa katsoa tähtiä, kun joukkue konttaa. Villeä, Kibeä, Pesosta, Mickeä ja montaa muuta oli todella tuskallista tarkkailla pleijarimatseissa. Loppujen lopuksi lätkä on niin yksinkertainen laji ja HIFK-yleisö niin fiksua, että menestyvä joukkue vetää parhaiten. Olen ehkä pervo, mutta saan enemmän kicksejä näistä Micke/Fernholm -tyyppisistä hankinnoista kuin niistä, missä HIFK ostaa valmiin maailmantähden. Parasta on katsoa, kuinka pelaaja venyy eeppisiin mittoihin just meillä. Caloun, Marek etc. No, en mä sanoisi Crosbylle kiitos ei.
Tää on sarjassamme seliseliseli, mutta sen olen antanut kertoa itselleni, että sairastamisaalto oli todella paha ja osa pelaajista oli pirun huonossa kunnossa. Niinpä osa tästä scheissesta menee toipilasajan piikkiin - mutta ei missään nimessä kaikki! Tästä oli puhetta sairastupaketjussakin: Toivon, että HIFK rupeaa toimimaan yhtä ammattimaisesti kuin NHL-jengit siihen aikaan vuodesta, kun pöpöjä on ilmassa. Änärijengit ovat aivan hysteerisiä hygienia-asioissa heti kun aihetta ilmenee. Jos lastentarhoissakin on opittu käyttämään käsidesiä, pitäisi lätkäjengissäkin ajaa läpi vaikka sitten ylimitoitettu tautisten eristäminen ja kaikki mahdolliset taudinestotoimenpiteet terveelle osalle jengistä. Jokainen paljon pukuhuoneissa aikaansa viettänyt tietääkin, kuinka huikean hygieeenistä ja tarkkaa touhu siellä on. On ihan amatööriosastoa päästää yksi pöpö kaatamaan suunnilleen 10 jätkää, kun kyseessä ei kuitenkaan ole ruokamyrkytys. Ja tämä ei todellakaan, ei missään tapauksessa, ollut yhtään minkäänlainen selitys tälle kaikelle. Kunhan pointtasin tällaisenkin asian. Kaikki pitää tehdä hyvin, jos meinaa menestyä. Aivan kaikki. Ottaakohan HIFK muuten influenssarokotuksen syksyllä? Kärpät ottaa, sen tiedän.