Outoa, minäkin olin aivan varma että paikalla oli lähes 5000 katsojaa... Mutta tuohon on luotettava.Viestin lähetti Ruutiveijari
Virallinen totuus on vajaat 4000. Aidosti paikalla olevia.
Ihan viihdyttävää peliä sinänsä, ei nähty mitään kahvaushelvettiä. Rönn salli kyllä aika rohkeankin mailankäytön, ja sitä molemmat käyttivät jonkin verran hyväkseen. Rönn oli muutenkin mies paikallaan. Elomo sai jäähyn aika heppoisesti, mutta seuraava jäähy Tapparalle oli aivan yhtä heppoinen. Hyvityksen makua.
Pelin käännekohtana voi pitää Teemu Elomon jäähyä. Sen jälkeen Blues rupesi pelaamaan todellisella tasollaan ja se palkittiin maalilla. Miika Elomo oli loistavasti päivystämässä maalin edessä ja sai vielä kaatuessaankin huitaistua reboundin maalin kulmalle, josta Sarno sai laittaa tyhjiin. Sen jälkeen odotin Tapparan voimakasta painostusta, mutta sitä ei tullut. Sen sijaan Marusak(?) heitti kiekon suoraan Calounin lapaan, joka jatkoi TElomolle joka pääsi yksin Kuivalaista vastaan, ja laittoin kiekon todella hienosti aivan vasempaan yläkulmaan. Olin yllättynyt. Stapleton ei vanhana kettuna laittanut itse kiekkoa tyhjiin, vaan jätti taakse MElomolle jolla oli parempi paikka. Tappara ei missään vaiheessa saanut loppukiriä aikaan, mikä oli sinänsä yllättävää. Blues kyllä jäädytti pelin hyvin.
Bluesilta ei epäonnistujia voi tälle illalle nimetä. Jopa nelonen pärjäsi suhteellisen hyvin, ja kolme ensimmäistä ketjua pystyivät järjestään viemään pelin Tapparan päätyyn. Kuten ennustelinkin, Ylönen piristyi heti kun ruvettiin pelaamaan tosissaan. Samoin kävi Miika Elomolle, hyvä peli kokonaisuudessaan. Tuomaiselle ihan peruspeli, ei vielä mikään nappisuoritus, mutta uskon että parantaa kokoajan sarjan edetessä. Myllys oli jäätävä.
Tapparan pakeilla oli suuria ongelmia. Marusakin supermokan lisäksi ainakin Grönvall ja Mäntylä olivat suurissa vaikeuksissa. Varsinkin Grönvallille tuntui hyökkääjien vauhti olevan liikaa, ja oli useasti myöhässä. Mäntylä taas oli hiukan hukassa Calounin avausmaalissa, johon menee iso plussa Alangolle.
Ja tosiaan, kyllä ainakin 406:ssa oli iso kasa Tappara-faneja rumpunsa kanssa. Pitivät ihan mukavaa mekkalaa, plussa siitä. Mutta oli kiva että HN pääsi kuitenkin tänne purkamaan antipatioitaan. Noh, kesälomalla sitä aikaa on vähän enemmän...