Play-off Tappara - Blues

  • 56 832
  • 390

axe

Jäsen
Aika hurjaa, että muutama sivu taaksepäin nolostuttavan mukahaastattelun väsännyt nimimerkki viitsii laittaa muille syytettä kehnosta sarkasmista...

Mutta siinä meni kyllä ihan oikein, että nuokin valmentajahaastattelut välittävät taas katsojalle juuri sitä kuvaa, mitä niistä itse kukin haluaa löytää. Toiselle näkyvä rentous onkin toiselle yhtäkkiä paskahousuista puristamista. Sitähän mää oon jo yrittänyt sanoa, että ihan sama mitä tapahtuu tai sanotaan, fani osaa kyllä aina kääntää sen mielessään vastustajaa vastaan -- siis nimenomaan ei varsinaisesti oman joukkueen eduksi vaan vastustajaa vastaan. Kovin kyllä ihmetyttää, että jos Urama muka lausunnoillaan vaikeuttaisi oman joukkueen valmistautumista, niin miten herran tähden Heikkilä ei muka tekisi samoin omalle joukkueelleen?

Kakelle sen verran plussaa tästä viimeisimmästä, että vaikka sisältö oli edelleen samaa typertelyä ja epätoivoiseltakin haisevaa mediapelailua kuin viimeksikin, niin nyt reilun viikon jälkeen uusintahaastattelu oli jo helpompaa katsottavaa, kun enää ei ollut kyynel silmäkulmassa koko ajan valmiina putoamaan poskelle.

Yksi asia mikä mua kiinnostaa on se, että mistä tätä Leinosta vedetään tähän nyt koko ajan mukaan? Oon kyllä huomannut muutaman vieraisiin pöytiin vuoden myöhässä huutelevan Ässä-fanin tuoneen sitä esiin, mutta jos mennään tähän päivään, niin mistä Leinosen kommentoinnista Blues-fanit ovat nyt niin "huolissaan"?
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
Hyvää vääntöä jo näin ennen playoff-sarjan alkuakin. Voipi olla että tulee tiukka sarja, mikäli Tappara sortuu aika ajoin vaivanneeseen tehottomuuteensa. Mikäli kuitenkin puolustuspää pysyy yhtä tiiviinä kuin esim. viimeisissä runkosarjapeleissä (pl.KalPa-peli), niin ei pitäisi olla suurtakaan hätää. Kyllähän Herra Hauis on jo osoittanut sanoillaan ja teoillaan että eväät alkaa oleen syöty.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Kyllähän Herra Hauis on jo osoittanut sanoillaan ja teoillaan että eväät alkaa oleen syöty.

ÄLÄ prkl...

Viimeksi kun yksi nimeltämainitsematon kiekkoselostaja(surkein sellainen) puhui eväiden syömisestä se johti ko joukkueen mestaruuteen....
 
Viimeksi muokattu:

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen viime viesteissä keskittynyt yrittämään ymmärtää kuinka makealta maistuu vuosien jälkeen tappio-ottelussa tehty tasoitusmaali. Ei auennut minulle. Kyllä minä sen ymmärrän, että kun kellossa on aikaa 59 ja risat, niin tasoitus tuntuu hienolta siinä ja silloin. Mutta kun kaveri tekee vielä yhden ja voittaa pelin, niin ei luulisi tasoitusmaalin tunnearvon olevan ihan niin suuri, että sillä aloitetaan suitsutus neljä vuotta tapahtuman jälkeen.

Tappara tasoitti pronssipelin -94 Raumalla viime hetkillä - hävitäkseen jatkoajalla muistaakseni Kari Jalosen maalilla.
En minä sillä tasoitusmaalille oikein osaa mitään tunnetta löytää. No, kanssaespoolaiset palstalaiset ovat analysoineet ajatukseni trollaukseksi ja tunneköyhyydeksi.

Luulen ihan ilman sarvia ja hampaita että 15 mestaruutta voittaneen joukkueen kannattaja (itse monet niistä kokeneena) on helpommin leipääntynyt ja turtunut näille playoffien pikkumomentumeille 0-0-0 joukkueen faniin verraten... Myönnetään.

Sepä näistä. Jutellaan tulevista.

Blues on Tapparalle paras mahdollinen puolivälierävastus. Se on kuuden joukosta selkeästi heikoin joukkue, mutta kuitenkin, lähinnä kiitos muutaman pikkurotan, riittävästi kiukkua ja tunnetta herättävä.

Tässä kohtaa viime keväällä Tapparan mopo suistui tieltä: Ässät ei sytyttänyt, mutta syttyi itse. Luulen, että me kaikki tapparalaiset hyvin vilpittömästi myönsimme jääneemme luulojemme jalkoihin. Parempi jatkoi siitä sarjasta.

Niinkuin jatkaa tästäkin sarjasta. Tappara on takuulla valmis.

Sellaista Tapparaa blues ei ilman käsittämätöntä tasonnostoa laita lauluun.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
bwo kirjoitti:
Sellaista Tapparaa blues ei ilman käsittämätöntä tasonnostoa laita lauluun.
Minkä käsittämättömän tasonnoston? Tappara on tehnyt kolmessa viimeisessä Blues-pelissä varsinaisella peliajalla kolme maalia ja Blues yhden. Kaikki Bluesin ja Tapparan väliset tämän kauden runkosarjaottelut ovat olleet tasaisia, lukuunottamatta ensimmäistä, jonka Blues vei 5-1. Eikä se Tappara mikään ylivoimainen ollut viime pelissäkään, parempi ilman muuta, muttei mitenkään jyrännyt.

Miten siis Bluesin pitäisi nyt tehdä käsittämätön tasonnosto, kun koko kauden on pysytty kevyesti Tapparan vauhdissa?
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jänskättääkö?

Tappara-fanit kirjoittavat kilpaa ketjuun, kun Bluesin kannattajat taas tyytyvät tarkkailemaan. Minua lukuun ottamatta. Varokaa, nyt tulee spoileri: Blues vie sarjan otteluin 4-1. Sarjasta ei tule jännää, eikä Tappara ole lähelläkään yllättää. Joukkueiden voimasuhteissa on runkosarjan aiheuttama optinen harha, Tappara ei ole todellisuudessa materiaaliltaan lähelläkään Bluesin vastaavaa. Blues pelasi käytännössä koko runkosarjan 1-2 KETJULLISTA miehiä lasaretissa. Vähänkin paremmalla tuurilla meillä olisi ollut rahkeet haastaa Kärpät runkosarjan voitosta. Tappara käytti kaiken onnensa jo runkosarjassa.

Sen yhden voiton Tappara saa siinä ottelussa, jossa Bluesin miehet hakkaavat Tapparan pojille paskat housuihin.
 

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jeda kirjoitti:
Tappara-fanit kirjoittavat kilpaa ketjuun, kun Bluesin kannattajat taas tyytyvät tarkkailemaan. Minua lukuun ottamatta. Varokaa, nyt tulee spoileri: Blues vie sarjan otteluin 4-1. Sarjasta ei tule jännää, eikä Tappara ole lähelläkään yllättää. Joukkueiden voimasuhteissa on runkosarjan aiheuttama optinen harha, Tappara ei ole todellisuudessa materiaaliltaan lähelläkään Bluesin vastaavaa. Blues pelasi käytännössä koko runkosarjan 1-2 KETJULLISTA miehiä lasaretissa. Vähänkin paremmalla tuurilla meillä olisi ollut rahkeet haastaa Kärpät runkosarjan voitosta. Tappara käytti kaiken onnensa jo runkosarjassa.

Sen yhden voiton Tappara saa siinä ottelussa, jossa Bluesin miehet hakkaavat Tapparan pojille paskat housuihin.

Sopii yrittää. Olen tosin samaa mieltä joukkeiden välisestä materiaalierosta. En tosin tuohon suuntaan.

Optinen harha, jonka sarjataulukko sisältää on se, että blues nokki runkosarjan loppupuolella 15-20 ylimääräistä pistettä joukkueilta, joiden ajatukset ja valmistautuminen oli jo play-offeissa.

Se on tietysti totta, että jos teillä olisi kaksi kentällistä muita miehiä rosterissa, niin haastaisitte Kärpät. Ette tosin niillä sairastuvan miehillä. Mutta kun nyt menit kaikin puolin syvälle sinisiin uniin, niin voihan näitä sitten heitellä.

Jään odottamaan analysiäsi pelaaja/pelipaikkakohtaisesti vahvuuksistanne Tapparaan nähden.
 
Viimeksi muokattu:

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
bwo kirjoitti:
Olen viime viesteissä keskittynyt yrittämään ymmärtää kuinka makealta maistuu vuosien jälkeen tappio-ottelussa tehty tasoitusmaali. Ei auennut minulle.

Tunnerikkaus ja ikimuistoisuus ovat eri asioita.
 

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaljami kirjoitti:
Tunnerikkaus ja ikimuistoisuus ovat eri asioita.

Tunnerikkaus ja nelivuotismuistoisuus? Tunneköyhä ja ikimuistoinen? Mitä?

Eiks toi ala tuntua susta ittestäskin jo vähän selittelyltä?
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
bwo: eli et pysty nauttimaan pelistä ja tilanteista ennenkuin tiedät lopputuloksen? Kannattaa joskus elää hetkessä eikä vaan tilastoissa... Keskustelu, johon jeesustelullasi sotkeuduit, koski nimenomaan hetken huumaa, yksittäistä tunneryöppyä. Päätän asiasta kommentoimisen tähän, mielestäni kaikki on jo sanottu.
-----------------------------------

IS:n videot katsottua näyttää siltä, että kahden tasaväkisen joukkueen taistossa hermokontrolli ratkaisee aika paljon. Tuntuu siltä, että materiaaliltaan ollaan aika tasoissa (niinkuin tässä on aikaisemmin vertailtu), henkisesti vahvempi joukkue (&valmennus) jatkaa kauttaan välieriin. En usko, että nämä "Blues on sikajoukkue" -kommentit Uramalta vaikuttaa yhtään sen enempää tuomareihin kuin Kaken "pelaajien viesti on, että Tappara kalastelee".

Jokos tiedetään, ketkä tän sarjan viheltää?
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
No, no, bwo.

Itse ainakin ymmärrän varsin hyvin tuota Calounin maalia lämmöllä muistelua. Itseä ainakin kirpasee vastaavasti, kun sen maalin näen. Sitten muistuu mieleen, mitä tapahtui sen jälkeen...

Jotkut pitävät (ehkä vain yrittääkseen pehmittää jotenkin toisten joukkueiden faneja?), omia joukkueitaan selvinä suosikkeina. Itse odotan ainakin todella tiukkaa ottelusarjaa. Jotenkin on sellainen fiilis, että kyllä me tää vielä hoidetaan 4-3. Jäädään katsomaan ja jännäämään.
 

Bandana

Jäsen
Tappara-fanit kirjoitti:
Axen, Väsyneen käden ja co tyyppien viestit

Ja vasta nyt mulle avautuu mitä ihmiset tarkoittavat käsitteellä tosikkotappara..

Oikeasti, hyvät herrat. Laitan koko ajan kehnompaa settiä ja te vaan vedätte yhä enemmän herneitä. Oikeesti, sarja ei ole edes alkanut ja te uppoatte tuolla lailla jonkun pienen räkänokan huonoihin provoihin (5min, neljä suuttunutta replyä)... En kyllä haluaisi olla näkemässä teidän reaktioita, jos Tappara putoaa seitsemännen pelin jatkoajalla, hirveiden tuomarivirheiden, käskytysten ja filmausten seurauksena, ja joku kunnon provoilija piikittää täysillä...

Menee maku tästä hommasta kun tuolla lailla hiillytte ja uppoatte noin huonoihin yrityksiin. Samalla se vie kunnian pois oikeilta piikittelijöiltä, ammattilaisilta.. Taidanpa siis hakea takkini ja hiljentyä.

Ps. Axe, se ei vieläkään ollut mukahaastattelu, vaan suora käännös Olli Hokkasesta, jonka vässykkämäisyys toi jotenkin mieleen.. no joo, antaa olla.

Pps. Parempi voittakoon. Kävi miten kävi, muistakaa verenpaine.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Joo, ei täälläpäin oo mitään hätää. Enkä usko, että on Tampereellakaan. Ite on ainakin vaan naureskellu itkunsekaisia juttuja; niitähän on riittänyt sekä Bluesin että Tapparan faneilta.

Ite en oo lähteny ainakaan mihinkään provoihin mukaan, niistä luulis vaan kaikkien Tappara-mielisten saavan lisäpotkua.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Lauri kirjoitti:
Ei se Tapparakaan mitään ihmeellistä Bluesia vastaan ole saanut aikaan, molemmilla joukkueilla yhdet voitot ja kaksi tasapeliä runkosarjassa. Eli tasaista ollut ja tulee varmasti olemaan jatkossakin.

Niin no, puhtaasti keskinäisten otteluiden pisteitä vertailemalla se toki on ollut tasaista.

Mutta jos kautta tarkastelee kokonaisuutena, niin Tapparan ote Bluesiin nähden on vahvistunut koko ajan. Alkukauden 5-1 tappio tuli aikana, jolloin Tappara vielä haki uutta Uraman systeemiä ja kyseinen ottelu oli yksi Tapparan heikoimmista esityksistä koko kaudella. Mutta sen jälkeen kun pelitapa on saatu toimimaan, niin keskinäisissä kohtaamisissa Blues on jäänyt pikkuhiljaa enemmän ja enemmän jälkeen.

Tapparan trendi puolustuspelin suhteen on siis ollut nouseva niin koko liigassa, kuin Blues-kohtaamisten suhteen. Bluesilla mitään nousevaa trendiä ei ole nähtävissä ja se ei povaa hyvää Espoolaisille tässä ottelusarjassa.

Etenkin Tapparan taito nollata Bluesin tehot on ratkaisevassa roolissa. Tapparalta löytyy tehokkaat jarrumiehet Bluesin vaarallista ykköstä vastaan ja omat ratkaisut tulevat joko ykkös- tai kakkosylivoimasta ja jos ei sieltä, niin viimeistään neloskentästä. Niko Niemistä kannattaa pitää silmällä, siellä on todennäköisesti koko ottelusarjan motivoitunein pelaaja tällä hetkellä.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Joo, Joo....

Tässä viikon pelikiellossa istuneena olen kasvavalla huvittuneisuudella seurannut tätä ketjua, ja jutut vaan paranee.....

Blueskannattajat hei: pankaa nyt joku roti tohon kirjotteluunne älkääkä menkö joka provoon mukaan!Yhtään peliä ei vielä ole pelattu,joten sekä meidän että noiden Tapparalaisten uhoomiset on täysin katteetonta (järkensämenettäneiden) pölinää.

Takaa on hyvä tulla....

Ja sinne Tampereelle laittaisin terveisiä, että puhukaa ja pullistelkaa tekin vaan niin perkeleesti jos se tuntuu olo paremmalta sitten.
Kyllä täällä ruuhkaSuomessa ollaan täysin selvillä Tampereen seudun pidemmistä perinteistä jääkiekon saralla,ja ennenkaikkea Tapparan ylivertaisuudesta Bluesiin nähden.
Se on vaan sillälailla,että edelleenkään yhtään peliä ei vielä ole pelattu eikä näinollen Tapparakaan ole vielä voittanut perinteistään huolimatta yhtään mitään tälläkaudella.On olemassa kaksi sanontaa jotka sopii mielestäni teille hyvin tähän väliin: "Ei suuret sanat suuta halkase" ja "Ylpeys käy lankeamuksen edellä", ja muistakaa tekin se että takaa on hyvä tulla koska teillä ne paineet siellä Tampereella on.

Vain voittajat muistetaan,näin on ollut ennen ja näin tulee olemaan jatkossakin!!! Game on!!
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eihän noissa Ilta-Sanomien uusimmissa haastatteluissa ollut kummallakaan valmentajalla mitään kommentoitavaa. Haastattelija yritti saada valmentajilta jotain räväkkää johdattelemalla kysymyksiä, mutta kumpikin näytti siltä, että mennyt on mennyttä ja nyt keskitytään vain tulevaan. Ainakin itse näin tilanteen näin. Noista on turha vetää mitään päätelmiä mihinkään suuntaan, mieluumminkin molemmista oli aistittavissa selkeästi se, että ajatukset on keskittyminen on todellakin tulevassa menneiden sijasta.

Canal+ ennakoi tuossa myös, että ennakkoon kuumin ottelusarja on Bluesin ja Tapparan välinen sarja. Itse vähän pelkään, että tämä ennakkohype nyt lässäyttää jotenkin tätä sarjaa - peleissä itsessään nähdään varovaista ja kyttäävää peliä, otteluissa nähdään vain muutamia hassuja maaleja, jotka ovat joko yv:lla tai vastustajan virheistä lähteneitä. Toivottavasti olen väärässä, koska tässä on potentiaalia vaikka mihin asti.

Keväällä 2004 hieman dallasilaisittain totesin, että runkosarjassa pelataan 56 peliä, minkä jälkeen todetaan, että pleijareissa pelataan ensiksi Tapparaa vastaan. Muutaman vuoden tauon jälkeen ollaan taas tässä tilanteessa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paljon puhutaan tasaisesta sarjasta ja seitsemästä pelistä. Täällä päin taas on sellainen tuntuma, että sarja saattaa mennä poikki nopeastikin.

Jukka Rautakorpi kritisoi taannoin jonkin verran suomalaista kiekkokulttuuria siitä, että täällä laitetaan lehtien sivuilla playoffien alkaessa valmentajien päät vastakkain, ylikorostetaan penkin takana seisovien miesten roolia lopputuloksessa. Jukallahan tästä on kokemusta, Tappara pääsi hänen komennossaan puolivälieristä jatkoon vasta kolmannella yrittämällä. Ensin oli koetuksella playoff-maine, kahden finaalitappion jälkeen kyseltiin onko Rautakorvesta kullanhuuhtojaksi. Media oli ankara, ja Rautakorpi varmasti muistaa kyseenalaistavat jutut lehdissä. Nyt on lyöty taas päitä yhteen viimeisen runkosarjapelin jälkeen, Heikkilä sitä, Urama tätä. Kakella on mestaruus, Ralella ei voittoakaan pudotuspeleistä.

En haluaisi jatkaa tästä koska kenties Rautakorpi on oikeassa ja pitäisi välillä keskittyä enemmän pelaajiin ja peliin, mutta se pitää sanoa että monessa mielessä Urama tuntuu valmiimmalta kuin Rautakorpi keväällä 1996 ennen ensimmäistä playoff-sarjaansa. Tietysti jo pitkä ura kakkosvalmentajana on tuonut paljon kokemusta näistäkin peleistä, mutta muutenkin Urama on koutsina eri maata kuin Rautakorpi. Siinä missä Jukalla on aina ollut oma konsepti ja tapa toimia tietyissä asioissa (jääräpäisyyteen asti), imee Urama ympäristöstä jatkuvasti itseensä erilaisia vaihtoehtoja ja toimintamalleja. Molemmat miehet ovat erinomaisia valmentajia, mutta ehkei Uraman täydy mennä läpi harmaan kiven perse edellä puuhun ennen kuin hän on valmis menestymään. Tänä keväänä siihen saattaa olla miehen uran paras tilaisuus pitkään aikaan.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Yhdeksän sivua tekstiä - eikä kukaan ole maininnut Ville Viitaluomaa? Korjataanpa tämä puute. Minä nimittäin epäilen että Viitaluoma voi olla hyvinkin ratkaiseva pelaaja tässä sarjassa, hyvässä tai pahassa.

Viitaluoma aloitti kauden vahvasti ja oli välillä hyvinkin dominoiva pelaaja. Sitten ensimmäinen loukkaantumissuma iski, Viitaluoma sai vastuuta vähän liikaakin ja paras terä taisi kadota. Eikä sitä alkukauden terävyyttä oikeastaan enää löytynyt missään vaiheessa. Siitä huolimatta saldoksi tuli 21 maalia.

Mikäli Ville löytää huippuvireen niin se merkitsisi sitä että Bluesilla on kaksi huippuluokan hyökkäysketjua. Se riittänee sarjan voittoon. Mikäli Viitaluoma jatkaa tahmeaa peliään niin Bluesin hyökkäyspeli on liikaa yhden ketjun varassa. Se ei taida riittää sarjan voittoon.

Eli Bluesin kakkosketju, seuratkaa sitä!
 

Eepi

Jäsen
Blågula kirjoitti:
Järkevin viesti pitkään aikaan... Tuota yltiöpäistä provoilua voisi vähentää rutkasti molemmin puolin.

Mediapeliä on ollut jännä seurata enkä oikein ole nähnyt, että kumpikaan valmentaja olisi mitään niskalenkkiä ottanut. Uramahan sen itkemisen aloitti, totta. Ehkä hieman aiheestakin, mutta kyllä ne puntit aika tasan ovat, vaikka Kakella isompi hauis olisikin. Mitä tulee viimeisimpiin haastatteluihin, kyllä Rale vähintään kuittasi porun tuolla huumoristisella kannallansa kun Kake tasoitti omalla kitinällään. Fifty fifty...

Itse sarjasta en mene voittajaa veikkaamaan. Vastakkain ovat sarjan tasaisimmat joukkueet eivätkä vain sarjataulukon kannalta. Omissa papereissani Tappara on kenties ennakkosuosikki, mutta juuri siksi mahdollisuus lähteä lomalle pelottaa. Tosin, Blues "pettää aina" saattaa myös pitää kutinsa. Kuten Blågula jo Viitaluoman esille nosti, muita kuumia nimiä saattavat olla Manderville, joukkueen johtohahmo ja luultavasti kovien pelien mies. Tapparalta Laine, painaa niin hemmetisti joka pelissä ja aina satalasissa. Nieminen lähinnä motivaationsa vuoksi. Pureeko oma koira?

Sen kummempia, jännää ja kiihkeää sarjaa Espoolaisille! Ensi vuonna näille voi jo nauraa.
 

Baikonur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eepi kirjoitti:
Itse sarjasta en mene voittajaa veikkaamaan. Vastakkain ovat sarjan tasaisimmat joukkueet eivätkä vain sarjataulukon kannalta. Omissa papereissani Tappara on kenties ennakkosuosikki, mutta juuri siksi mahdollisuus lähteä lomalle pelottaa. Tosin, Blues "pettää aina" saattaa myös pitää kutinsa. Kuten Blågula jo Viitaluoman esille nosti, muita kuumia nimiä saattavat olla Manderville, joukkueen johtohahmo ja luultavasti kovien pelien mies. Tapparalta Laine, painaa niin hemmetisti joka pelissä ja aina satalasissa. Nieminen lähinnä motivaationsa vuoksi. Pureeko oma koira?

Täällä myös viilein mielin, mitä noihin tunneryöppyihin tulee. Huumorillahan tuolla monet sanailee ja kieltämättä paikoitellen onnistuneesti. Enkä tarkoita tällä mitään provo-osastoa, vaan silkkaa hyvällä maulla väritettyä "psyykkausta".

Kenties pudotuspelien tasaisin parivaljakko tämä Tappara-Blues. Värilasit tai ei, niin uskon Tapparan olevan näin pitkässä sarjassa vahvempi. Pidän Bluesia kuitenkin pahana vastustajana, enkä edes leikilläni uskalla heittää mitään ylikävelykommentteja. Tuli sellanen seikka mieleen, että onhan noita SM-kultaa voittaneita äijiä tuolla Bluesissakin muutamia. Siihen vielä päälle kovat ulkomaalaiset, niin mielenkiinnolla odotan torstaita ja ensimakua siitä, mihin suuntaan mennään. Ja mikä on tyyli. Noista roiskumisista kun on jo alettu otsikoita vääntämään. Antaas kattoo. Usko Uramaan ja viime vuosia iloisempaan pelitapaan hiljaisista henkseleistä huolimatta on vahva.

Uskon myös, että tuo oma koira Nieminen saa kummasti lisävoimia. Sama pätee Alaseen, Uhbäckiin ja (ehkä) Gustafssoniin? Näin se vaan monasti menee. Lisää pirusti mielenkiintoa tähän taistelupariin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos onni on yhtään Bluesin puolella niin Gustafssonia ei tarvitse kentällä katella. Tappara-fanina toivoisin että Gusse pelaa mahdollisimman paljon.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eepi kirjoitti:
Nieminen lähinnä motivaationsa vuoksi. Pureeko oma koira?

Tuskin. Olen aina Nikoa kyllä sympannut, mutta ei kaverista näyttäisi olevan nousemaan duunarista korkeammalle. Kykyjä kyllä olisi jonkin verran parempaan, mutta ei näyttäisi natsaavan. Miten muuten Nikon kausi meni kokonaisuudessaan, teillä kun on siitä paremmat tiedot? Tehollisesti ei ainakaan eteenpäin ole mennyt.

Viitaluoma tosiaan on erittäin mielenkiintoinen tapaus. Mies teki 21 maalia, mutta ainakin minulle hän oli iso pettymys. Miten voi 21 maalin mies olla pettymys? Treenikausi ja sarjan alkukin vielä antoivat pontta paljon parempaan, mitä kaudesta kokonaisuudessa jäi käteen. Jotenkin koko touhusta puuttui se jokin. Kuten Blågula sanoi, on erittäin mielenkiintoista nähdä miten Ville syttyy tosipeleihin. Onko junnuissa toimineesta akselista Grünn-Viitaluoma mihinkään miesten peleissä?

Sarjasta ylipäätänsä on vähän pelokkaat fiilikset. Molemmat joukkueet ovat samantyyppisiä ja pelit voivat mennä melkoiseksi asemasodaksi, ettei kumpaakaan jengiä pysty tässä kyllä ennakkosuosikiksi sanomaan. Usko omiin on kuitenkin kova tällä hetkellä, että kyllä tästä jatkoon mennään!
 

krobbe

Jäsen
King kirjoitti:
Tuskin. Olen aina Nikoa kyllä sympannut, mutta ei kaverista näyttäisi olevan nousemaan duunarista korkeammalle. Kykyjä kyllä olisi jonkin verran parempaan, mutta ei näyttäisi natsaavan. Miten muuten Nikon kausi meni kokonaisuudessaan, teillä kun on siitä paremmat tiedot? Tehollisesti ei ainakaan eteenpäin ole mennyt.

Minä olen ollut ainakin kovasti tyytyväinen Niemisen panokseen Tapparassa. Rooli on vain nelosketjussa jäänyt hieman pieneksi. Alkukaudesta kaveri pelasi muistaakseni ottelun pari jopa ykkösessä, mutta ei onnistunut niin kuin toivottiin. Tosin Niemisen ajaminen ylempiin ketjuihin vaatisi hiukan enemmän kärsiväälisyyttä.

Niemisen vahvuuksia (niin kuin kaikki varmaan tietävätkin) ovat erinomainen luistelu, käsissäkään ei ole mielestäni moittimista, laukaus lähtee ihan mukavasti, ja valtaisa tsemppi, jätkä jaksaa raataa kuin pieni eläin joukkueensa eteen. Taklattakin Niko osaa ja sitä taitoaan käyttääkin ihan kiitettävästi.

Minulla pisti heti Nikon nähdessäni silmään pojan habitus; Nikohan on ulkomuodoltaan ja varsinkin liikkeiltään kuin ilmetty Martti Jarkko, toki eroja löytyy, Niko on huomattavasti parempi luistelija kuin Mara oli, mutta taidoissahan Niko on vähintäinkin sen valovuoden jäljessä Maraa.

Jatkoa ajatellen olen aivan varma, että Nieminen pystyy nostamaan tasoaan selkeästi, varsinkin pisteiden valossa, mikäli hänelle annetaan kunnon mahdollisuus näyttää todellinen tasonsa ylemmissä ketjuissa kuin nelonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös