Kuinkahan monta pelikieltoa ehtii tästä ketjusta napsua ennen avauskiekon tippumista jäähän?
Viime lauantain pelistä riittää näemmä vieläkin väännettävää. Itse olen varsin tyytyväinen, että Heikkilä paljasti korttejaan jo runkosarjan aikana. Kokeneena valmentajana Kake huomasi, että Tappara oli parempi tärkeimmillä osa-alueilla ja päätti yrittää sekoittaa vastustajaa. Tajusi Urama sitä tai ei, kentällä oli kuitenkin Tapparalta Henryä lukuunottamatta juuri ne, jotka tällaisessa tilanteessa kannattaa laittaa kentälle. Kiilholma ja Clarke eivät taatusti saaneet minkäänlaisia fyysisiä tai henkisiä vammoja noista nuhjauksista. Saattaa käydä päinvastoin. Itseluottamus kasvaa, kun Bluesin kovimmatkaan tappelijat eivät saa tuon enempää aikaiseksi.
Joku oli tuossa lainannut meikäläistä otteluketjusta. Blues tosiaan näytti omiin silmiini taklaavan keskivertovierailijaa enemmän. Sekään ei kuitenkaan tuonut etua Bluesilla, koska Tappara pystyi vastaamaan samalla mitalla.
Sitten hiukan itse ottelusarjasta. Kuten jo tästä ketjusta huomaa, tässä parissa on kaikki ainekset huikeaan taistoon.
Tappara oli liigan paras kotijoukkue, mutta vieraspelit olivat alle keskitasoa. Kotietu on Tapparalle elintärkeä. Kertaalleen on voitettu Espoossa, vaikkakin rankkareilla. Taon aikana pitää ylivoimapeli hieroa kuntoon. Puolustuspää on Nikkilän johdolla tilkitty tiiviiksi, sen suhteen ei ole hätää. Playoff-kokemusta löytyy etenkin puolustuksesta reippaasti. Ojanen ja Makkonen niistävät Uraman nenän ja antavat rauhoittavia, jos Uramaa itkettää tai otsasuoni pullottaa Kaken kyykkyharjoituksissa.
Blues-leirissä on kova luotto Heikkilään eikä syyttä. Bluesin valmentaminen runkosarjan viitostilalle on lähes historiallisen kova suoritus, josta espoolaisten on syytä olla ylpeitä. Bluesin historia on puolivälierien osalta murheellinen. Yhdellä voitolla yhdeksästä yrityksestä vain Pelicans jää taakse liigajoukkueiden vertailussa. Bluesilla on yksi historiansa parhaista kausista takana ja puolivälierissä vastaan asettuu Tappara. Vielä Brückler heiluttelemaan Tapparan fanitkatsomolle Myllyksen tavoin, niin paluu ajassa taaksepäin olisi täydellinen.
Viikko on aivan liian pitkä aika odotella. Pelaajat saavat toipua vammoistaan rauhassa, jos tästä jotain hyvää haetaan. Täytyy varmaan mennä lauantaina katsomaan Ilveksen peliä, jottei ihan kylmiltään tarvitse viikon päästä eksyä hallille.