Moro Pens-faneille, ja muillekkin palstan lukijoille!
Viime viikkojen trendi on ollut näköjään tänne rekisteröityminen, joten päätin lisätä oman lusikkani soppaan. Eli uus Penguins-fani ilmoittautuu! Kuulun luultavasti palstan junnu-osastoon, 2. vuoden lukiolainen kun olen.
Jääkiekkoa olen seurannut lähes koko elämäni, sillä isälläni on ollut kaksi kausikorttia Ilveksen peleihin viimeiset 20 vuotta. Itse kiinnostuin pelitapahtumien lisäksi joukkueesta viimeistään vuonna 2004, kun Patrick Stefan, Tomas Vokoun ja muut starat tulivat SM-Liigaan. Tätä kautta pääsin NHL:n tapahtumiin ja pelaajiin kiinni konsolipelien ja maajoukkueiden lisäksi. Kiinnostus kasvoi vuosi vuodelta ja sen jälkeen on tullut päivittäin luettua netistä uutisia, harrastettua PS3-konsolin myötä fantasiamanagerointia ja nykyisin tulee myös NHL.com:n edellisen yön highlightit katsottua koulun aamutunneilla. Lomapäivinä, mistä nimimerkkinikin tulee, on päässyt myös katsomaan streameilta itse pelejä. Play-offit kuitenkin piti valvoa, vaikka koulua olikin.
Pienempänä tapana oli playoffien aikaan, että ottelupareista toinen oli aina suurempi suosikki, ja sen voittoa sitten tuli toivottua. En ole ikinä pitänyt Flyersistä, ja keväällä 2009 tuli, muistaakseni ekalla roundilla, ottelupari Flyers-Penguins. Yksi peli tuli silloin suorana katsottua, ja siitä se Pens-sydän alkoi sykkimään. Se oli kuin kohtalo, että samaisena keväänä Penguins voitti Stanley Cupin ja yksi kentän suosikeistani pokkasi Conn Smythen.
Suunnitelmissa oli rekisteröityä jo keväällä, mutta rekisteröityminen oli suljettu ja se jäi näin loppukesälle.
Kesän Penguins-tapahtumista vielä lyhyesti. Olli Määttä Pensseihin. Mahtava homma saada suomalaisväriä pitkästä aikaa Pennsylvanian paremmalle puolelle, toivottavasti äijä pärjää oikein kunnolla. Vokoun oli loistava hankinta, MAF saa lepoa vähän enemmän kun sen +10 peliä runkosarjassa. J.Staal oli yksi suosikkeja, mutta vastike oli melkeinpä parempi kuin Staal, tulevaisuutta ajatellen. Ja Tanner Glassilta saadaan erittäin paljon kovia taklauksia.
Doan ei ole tulossa tänne, olen varma että mies pysyy lojaalina Kojooteille, harmi vain. Olisin ottanut 1v sopparilla Seminin Sidin rinnalle. Parisen luulin vähän jo naiivistikin tulevan. No eipä tullut, mutta eikös se niin mene, että "kuka tahansa tekee Crosbyn rinnalla +50 pistettä, joten sama se kuka siellä on". ;)