Pitsiturnaus 04.08.2023

  • 76 207
  • 443

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
No sitähän minäkin.. eli eivät ole vain vielä laittaneet solidsportilla hommaa omille sivuilleen, ehkä tulee ensi viikolla tai vasta pitsiviikolla. Täytyy kytätä linkkiä vaikka tuolta Lugun sivujen kautta..

Lukolta tuli meilillä uutiskirje, jossa tietenkin myös juttua Pitsiturnauksesta ja nyt ovat saaneet Solidsportillakin katselupaketin myyntiin. 21e näyttää maksavan.

Solidsportin Pitsiturnaus All Access 2023
 

Meripoikk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esittäytyykö joukkue perinteisesti ensi viikon torstaina klo 18:00 torilla? @TMFS
 

Mankka82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Edmonton Oilers
Morjens lukkofanit ja anteeksi tunkeutuminen teidän puolelle.

Onko teillä tietoa onko yökerho domino auki tuolloin pitsiturnaus iltana, heidän omilta sivuiltaan en oikein vastausta löytänyt.

Luulis et olis auki mut tietääkö joku varmasti, kiitos jo etukäteen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo ei minulla työnantajan puolesta ollut ikinä mitään ongelmaa, mutta minun kokemukseni onkin vain kaksi työnantajaa tässä +10 vuoden sisään.

Jotenkin se omaan mieleen vaan kuulostaa äärimmäisen hassulta, ettei vuodesta saisi yhtä päivää sovittua vapaaksi, kun tarpeeksi ajoissa on liikkeellä. Taikka sitten minulla on ollut poikkeuksellisia työnantajia, mihin en oikein usko.


Ei se yksi vapaapäivä sinänsä ole mahdotonta järjestää mutta kun niitä pukkaa tulemaan muutenkin. Kesälomat juuri pidettu ja vuoden kiireisin sesonki tietyillä aloilla + samalla työpaikalla montaa muutakin kiinnostaa ottaa sama päivä vapaaksi.

Lapsien hoitohommat ja puolison työt tietty myös.

Aikoinaan oli myös kiva lähteä hallilta suoraan keskustaan katsomaan muuta pitsimenoa. Nyt molemmat yksinään ovat vähän löysiä kulleja. Pitsiturnaus nykyisellään loppuu vähän niinkuin kesken.

Toki sen ymmärrän että jos halli tulee täyteen päivästä riippumatta niin Lukon kannalta se on järkevämpää pitää perjantaina koska juuri ne palkkakustannukset.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toimistotyössä tuo on keskimäärin helpompaa kuin monessa muussa hommassa.
Joo, itse pidän saldovapaana. Kesä nyt ei muutenkaan ole kiireistä, niin ilmoitusluonteinen asia ja vaimolla onneksi sama.

Ensimmäistä kertaa koskaan lähdössä Pitsiin. Hyvät on fiilikset ja ylipäätänsä hienoa päästä Äijänsuolle todella pitkään aikaan! PK-asukille harvinaista herkkua.
Itselle tulossa kolmas kerta, klo 6.30 lähden ajelemaan ja otan matkan varrella vaimon ja pojan anoppilasta kyytiin. Tai siis laitan vaimon rattiin ja alan itse virittäytyä tunnelmaan aamulonkerolla ihastellen kasitien kesäisiä maisemia. (Täytynee varmaan alkaa sitten tykittelemään tänne fiilistelyketjuun.)
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Lukolta tuli meilillä uutiskirje, jossa tietenkin myös juttua Pitsiturnauksesta ja nyt ovat saaneet Solidsportillakin katselupaketin myyntiin. 21e näyttää maksavan.

Solidsportin Pitsiturnaus All Access 2023
Aijai, vanha kunnon solidsport striimi auki ja kalja aamulla käteen. Sitten voikin vitutusta loiventaa illalla festareilla.

Muistelenko väärin vai onko toi striimin hinta tehnyt tasasta nousua joka kerta? Joku 15€ pyörii mielessä viime vuodelta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen käynyt Pitsiturnauksessa nyt peräkkäin varmaan suunnilleen 8-9 kertaa ja täytyy kyllä sanoa, että oli aikoinaan rakkautta ensisilmäyksellä.
Nopeasti laskettuna/tarkastettuna tämä olisi 15. turnaus henkilökohtaisesti paikanpäällä.

Oikeastaan tarinoita ja muistelmia löytyy jokaiselta vuodelta.

- Pirneksen sopimusjulkaisu Santalan toimesta
- Turnaus ilman hallin päätyjä, jolloin kentälle ei kyllä nähnyt mitään sumun tähden
- Josef Stumpelin johtamasta Barys Astanasta murskavoitto finaalissa.
- Perinteiset aamu puoli yhdentoista nyrkkihippajaiset Lukon ja Ässien välillä kaukalossa
- Kähkösen maali
- Petruzalekin rangaistuslaukaus Ässiä(?) vastaan, kun ei saanut edes kiekkoa haltuun. Muistaakseni Lukko ei tehnyt maaliakaan sen vuoden turnauksessa.
- Historian ensimmäinen triplamestaruus (Pitsi, Tampere Cup, SM21). JVDT pt. 2 in memorian.

Bonuksena vielä vuoden 2006 halliremontin jälkeinen neljän joukkueen turnaus, missä Ässät pelasi Lukon harjoituspaidoissa Bluesia(?) vastaan. Pasi Peltosella ei luonne kestänyt ja teippasi Ässien logon Lukon kettulogon päälle.

Hieno päivä ja turnauksien tapahtumista ja kohtaamisista voisi kirjoittaa vaikka kirjan. Varmaan ainoa päivä kiekkokauden aikana, kun kannattajat yli seurarajojen tulevat toimeen keskenään ja voivat jakaa tuopillisen hyvässä hengessä, kuin samaa perhettä olisi.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
@Via Dolorosa ja hienoja muistelmia.

Olen aika noviisi Pitsin kuluttaja, mutta yhden kerran muistan nuorempana. Kevareilla Porista kaatosateessa Raumalle extempore reissuna. Aikamme palloiltiin hallin ulkopuolella ja sitten alettiin seuraamaan paria järkkäriä ja käveltiin halliin sisään. Ilmaiseksi. (rikos on varmaan jo vanhentunut). Taisivat jopa pitää ovea meille auki. Ripustettiin sitten ulkovaatetta vanhan seisomakatsomon takaseinälle kuivumaan ja järkkärit kävi naureskelemassa märkiä porilaisia.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Oli ne hienoja aikoja, kun ainoa epävarmuus oli siinä, kuka hanskaa ja kenenkin kanssa.

Nielikäinen vs. Harikkala ja Karri Takko vs. Allan Measures muutama tanssipari.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tunnilla myöhästyi lähtö, mutta tämä vain torstain puolella. Eipä hirveästi haittaa minua, koska lomalla voin vedellä pohjia koko ajan. Kuskia eli @Krepo kyllä haittaa kun tunnin pidempään venyy hänen pitsistarttinsa.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tunnilla myöhästyi lähtö, mutta tämä vain torstain puolella. Eipä hirveästi haittaa minua, koska lomalla voin vedellä pohjia koko ajan. Kuskia eli @Krepo kyllä haittaa kun tunnin pidempään venyy hänen pitsistarttinsa.
@Czescku Jaa te olet ajoissa liikkeellä, jos jo tänään lähditte.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitsiturnaus on kyllä jättänyt aina hyvälle mielelle. Sää on ollut melkein aina erinomainen ja muistoja riittää.

Muistan kun Viktor Tihonovin valmentama TsSKA oli turnauksessa mukana. Nimet olivat kyriilisillä kirjaimilla kirjoitettu eikä niistä ottanut tuon taivaallista tolkkua. Ei tosin pelaajista ollut yksikään tuttukaan.

Barys Astanan muistan itsekin hyvin. Stumpelin lisäksi Branislav Mezei ja Aleksander Koreshkov jäivät mieleen. Olivat muistaakseni ihan parhaalla mahdollisella joukkueella liikkeellä ja tekivät melkoista jälkeä matkalla finaaliin. Useampi koulumaali ja pelit pitkälti heidän hallinnassa.

Joskus oli Mestis-maajoukkue aina mukana turnauksessa ja taisivat jäädä aina alkulohkoon. Mielestäni kävivät kauden aikana jossain ulkomailla pelattavassa turnauksessakin edustamassa.

Ennen vanhaan oli vakiona tappelu paikallispelissä. Nykyään on hyvä jos koko turnauksen aikana tulee yhtään tappelua. Varsinkin nyt kun Jonne Virtanen on lopettanut uransa.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Barys Astanan muistan itsekin hyvin. Stumpelin
Stümpel pelaa muuten vieläkin. Ja soppari näyttää löytyvän ensi kaudellekin Slovakian kolmosdivariin. Ikää 52 vuotta ja samaa ikäluokkaa Jagrin kanssa. Pelaamisen ohella toimii Slovakian U18 joukkueen apuvalmentajana. Nämä slovakit ja tsekit on vaan rakennettu vähän eri tavalla kuin suomalaiset lasinilkat, jotka alkavat olemaan jo 30-vuotiaina niin ehtoopuolella, että parempi siirtyä johonkin suojatyövirkoihin muualle. Rakkaudesta lajiin ja niin edelleen.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun tämä on Pitsiturnaus XXX, niin onkohan hallilla jotain teemaan sopivaa ohjelmaa? Sikäli mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan.

Ja olenko tosiaan ensimmäinen lapsellinen, joka lähti tällä kulmalla hassuttelemaan?
 

ZdenekN#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Mestari 2021
Nyt kun tämä on Pitsiturnaus XXX, niin onkohan hallilla jotain teemaan sopivaa ohjelmaa? Sikäli mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan.

Ja olenko tosiaan ensimmäinen lapsellinen, joka lähti tällä kulmalla hassuttelemaan?
Kyllä on. Vierasseisomakatsomon alapuolella olevassa tilassa on xxx-baari huikeine esiintyjineen
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viktorin poika Vasili antoi myös esimerkkinsä itämaalaisesta kurista Lukon valmentajana, kun monotti juniorin Lukosta Pitsiturnauksessa. Vain koska myöhästyi minuutin-parin.
Tarkoitatko Ville Mikkosta?

Kysyn siksi että mulla on tuosta hiukan eri tietoa ja olen sen palstallekin pari kertaa kirjoittanut. Tulkoon nyt taas oma tarinani, tiedä sitten mikä totuus on.

Mun tietääkseni Mikkonen ei päässyt edes Pitsiturnaukseen asti kesällä -99, kun Tihonov pisti ensimmäisistä Otanlahden kuntotesteistä hänet kävelemään hallille ja sitä kautta kotiin, kun kunto ei kesän jälkeen ollut se mitä Tihonov nuorelta pelaajalta oletti.

Totuus kai on että Mikkosesta tehtiin varoittava esimerkki muille kun ei hän ollut Tihonovin suunnitelmissa kovin isoa roolia ottamassa. Jonkun "eepihämäläisen" kohdalla näin ei tietenkään olisi toimittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös