Pitäisikö opettaja Antti Korhosen irtisanominen mielestäsi perua?

  • 16 616
  • 143

Pitäisikö opettaja Antti Korhosen irtisanominen mielestäsi perua?


  • Äänestäjiä
    388

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei puolusta, ainoastaan epäselvissä tilanteissa puolustavat.

Totta kai liitto selvittää tällaisen asian ja käyttää sen julkisuuspaikan, minkä tämä on luonut - vaikka sitten mahdollisen prosessin häviäisikin (tai suosittaisi jäsenelle, ettei tämä lähtisi prosessiin, se kun on kuitenkin aina jäsenen päätös lopulta). Ei se prosessin lopputulos enää siinä vaiheessa "ketään kiinnosta", jos mennään hallinto-oikeuden kautta ja päätös saadaan joskus ensi vuonna.

OAJ:n perustelut - ainakin ne, mitä minä olen mm. herrojen Mustonen ja Luukkainen suulla kuullut esitettävän - ovat olleet hyvin yleisluontoiset, eikä liitossa tätä casea tällä varoitusajalla varmasti vielä kummoisesti tunneta. Mikä tahansa ainakin korkeasti koulutettuja edustavista liitoista reagoisi asiaan tuolla tasolla juuri noin. Ilmaista mainosta edunvalvontatyölle ja palvelussuhdeneuvonnalle, ja kaikkia jäseniä kai siellä nyt kuitenkin puolustetaan. Epäselvät tilanteet ovat toki ne, mitkä viedään eteenpäin, mutta eihän tässä ole ehtinyt potkuistakaan kulua kuin hetki.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...OAJ:n perustelut - ainakin ne, mitä minä olen mm. herrojen Mustonen ja Luukkainen suulla kuullut esitettävän - ovat olleet hyvin yleisluontoiset, eikä liitossa tätä casea tällä varoitusajalla varmasti vielä kummoisesti tunneta...

Olet sitä mieltä, että koulun OAJ:n yhdysopettaja ei olisi kuullut mahdollisista seinälle nostamisista, tuossa tilanteessa? Eiköhän puheenaiheena oleva tilanne ole hyvin OAJ:n tiedossa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoisinta mun mielestä olisi kuulla tämän pojan isää ja äitiä. Millaisia mietteitä heillä olisi. Ovatko sitä mieltä että opettaja on toiminut väärin? Miten oma kotikasvatus,olisiko siinä parantamisen varaa? Onko lasta opetettu kuuntelemaan opettajaa/vanhempia tai yleisemmin niitä joilla on valta käskeä sinua? Miten kaveri joskus myöhemmin työelämässä..pystyykö kuuntelemaan pomon ohjeita?

Ehkä kotona on tehty jotain väärin jos jamppa taistelee auktoriteetteja vastaan avoimesti?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä kotona on tehty jotain väärin jos jamppa taistelee auktoriteetteja vastaan avoimesti?

Varmasti on jotain tehty väärinkin, mutta onhan se myös niin, että provosointi on sitä mukavampaa, mitä helpommin tietää vastapuolen provosoituvan. Eihän sellaiselle opettajalle ole kiva vittuilla, jolla on hallussaan täydellinen zen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoisinta mun mielestä olisi kuulla tämän pojan isää ja äitiä. Millaisia mietteitä heillä olisi. Ovatko sitä mieltä että opettaja on toiminut väärin? Miten oma kotikasvatus,olisiko siinä parantamisen varaa? Onko lasta opetettu kuuntelemaan opettajaa/vanhempia tai yleisemmin niitä joilla on valta käskeä sinua? Miten kaveri joskus myöhemmin työelämässä..pystyykö kuuntelemaan pomon ohjeita?

Ehkä kotona on tehty jotain väärin jos jamppa taistelee auktoriteetteja vastaan avoimesti?

Nyt täytyy muistaa mistä puhutaan; opettajan toiminnasta yksittäisessä tilanteessa eli oliko Korhosen kaksi tönäsyä erottamisen arvoinen vai ei. Tässä kohtaa oppilaan taustalla ei ole merkitystä, ainoastaan opettajan teolla.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Adressissa jo 200000 nimeä, ministerit kertovat symppaavansa erotettua opettajaa ym. Eiköhän se työnsä takaisin saa.
 
Mielenkiintoisinta mun mielestä olisi kuulla tämän pojan isää ja äitiä. Millaisia mietteitä heillä olisi. Ovatko sitä mieltä että opettaja on toiminut väärin? Miten oma kotikasvatus,olisiko siinä parantamisen varaa?
Eri puolilla nettiä esiintyy epäilyjä oppilaan nimestä sekä hänen perhetaustoistaan. Nimi ja kuva antavat perustellun syyn olettaa epäilyjen osuvan aika lähelle oikeaa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Nyt täytyy muistaa mistä puhutaan; opettajan toiminnasta yksittäisessä tilanteessa eli oliko Korhosen kaksi tönäsyä erottamisen arvoinen vai ei. Tässä kohtaa oppilaan taustalla ei ole merkitystä, ainoastaan opettajan teolla.

Niin, olihan jossain infoa, että Korhonen on myös nostanut jannun seinälle ennen videon tapahtumia. Tämä varmaan mennyt sinulta ohi tai sitten et usko, että Korhonen olisi voinut tehdä niin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, olihan jossain infoa, että Korhonen on myös nostanut jannun seinälle ennen videon tapahtumia. Tämä varmaan mennyt sinulta ohi tai sitten et usko, että Korhonen olisi voinut tehdä niin.

Tässä ensimmänen viestini koskien tätä tapausta:

Me emme tietysti tiedä mitä tapauksessa on tapahtunut eli onko opettaja todella käyttänyt liikaa väkivaltaa. Mikäli esimerkiksi lyöntejä on ollut, niin raja on ylitetty. Toivottavasti opettaja ja OAJ vievät asian oikeuteen, jotta saataisiin jonkin näköistä ennakkopäätöstä tästä harmaasta vyöhykkeestä.

Lainaus minun viestistäni 8.4.2013 Opettatyö -ketjusta.

Mikäli jannu on nostettu seinälle, opettajan voimankäytön raja on ylitetty.

Ihmettelen siinä tapauksessa OAJ:n voimakasta ulostuloa, mielenilmauksineen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua kiinnostaisi tietää, miksi Antti Korhonen on ollut määräaikaisessa työsuhteessa. Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla muutenkin työmarkkinat ovat sellaiset, että pätevät erityisopettajat saavat vakituisen työpaikan ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua kiinnostaisi tietää, miksi Antti Korhonen on ollut määräaikaisessa työsuhteessa. Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla muutenkin työmarkkinat ovat sellaiset, että pätevät erityisopettajat saavat vakituisen työpaikan ennen kuin ehtii kissaa sanoa.

Korhonen on luokanopettaja koulutukseltaan, ei erityisopettaja.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olet sitä mieltä, että koulun OAJ:n yhdysopettaja ei olisi kuullut mahdollisista seinälle nostamisista, tuossa tilanteessa? Eiköhän puheenaiheena oleva tilanne ole hyvin OAJ:n tiedossa.

On kuullut varmasti monta puolta asiasta. Se vaan ei tarkoita sitä, että Mustos-Eki on ihan niin kartalla asiasta siinä kohtaa, kun toimittaja soittaa. Sen syvemmälle tähän asiaan menemättä. Ihan normaalilla prosessilla on OAJ:ssa menty noin sivusta seuraten. Se liitto, joka ei tällaista markkinointipaikkaa käyttäisi hyväkseen olisi hölmö liitto - kävi itse casessa ihan miten tahansa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
On kuullut varmasti monta puolta asiasta. Se vaan ei tarkoita sitä, että Mustos-Eki on ihan niin kartalla asiasta siinä kohtaa, kun toimittaja soittaa. Sen syvemmälle tähän asiaan menemättä. Ihan normaalilla prosessilla on OAJ:ssa menty noin sivusta seuraten. Se liitto, joka ei tällaista markkinointipaikkaa käyttäisi hyväkseen olisi hölmö liitto - kävi itse casessa ihan miten tahansa.

Samaa mietin minäkin.

Jos nyt kuitenkin on niin, että Korhonen sai monoa pelkästään videolla näkyvästä tapauksesta, niin on Aarniokoski mielestäni ylireagoinut.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Vihreiden Outi Alanko-Kahiluoto oli taas vauhdissa perjantain Helsingin Sanomissa: "Kun tuuppaa teinin jääkiekko-ottein portaikkoon ilman että tämä olisi aiheuttanut fyysistä uhkaa, seuraamuksia pitää tulla", "hän kuvaa ja kertoo lukeneensa tapauksen dokumentit ja keskustelleensa kaupungin juristien kanssa."
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Erotettu opettaja oli valittanut rehtorista - asiaa ei ehditty viedä eteenpäin | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Helsingin opettajien ammattiliiton pääluottamusmies ei pidä mahdottomana että tässä olisi taustalla henkilökohtaisiakin kaunoja:

Korhonen uskoo erottamisen olevan kosto valituksesta. Alaja ei halua puhua kostosta, mutta myöntää, että henkilökohtaiset välit ovat saattaneet vaikuttaa nopeaan erottamiseen.

Opettajan erottaminen ennen hänen kuulemistaan, tai poliisitutkinnan valmistumista, on Alajan mukaan poikkeuksellista.

Epäselvää tilannetta mutkistaa se, että Korhosen erottamisen laittoi vireille rehtori, joka siirtyi uusiin tehtäviin kesken prosessin. Varsinaisen päätöksen allekirjoitti uusi, väliaikainen rehtori. Alajan mukaan koulun edellisellä rehtorilla oli kuitenkin suuri vaikutus Korhosen potkuihin.

- Hänhän koko prosessin laittoi liikkeelle. Vaikuttaa siltä, että asiasta haluttiin nopea päätös, vaikka poliisitutkinta oli vasta alkanut. Ikään kuin asiasta olisi jo päätetty ennakkoon.

- Uuden rehtorin oli pakko allekirjoittaa lopullinen päätös, vaikka hän ei ollut asian kanssa missään tekemisissä, sanoo Alaja Uudelle Suomelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös