Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 007 105
  • 12 943

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Parannetaan terveydenhuollon suhtautumista lihavuuteen." Mites tämä toimii? Eikö lihavuus aiheutakaan ongelmia ja alenna elinikää? Vai eikö niistä saisi mainita lihaville. 'Joo olet sairaalloisen ylipainoinen, verenpaine vaarallisen korkealla, ettekä voi harrastaa liikuntaa koska nivelenne eivät kestä sitä... no ei se mitään eihän me lihavia syrjitä! Terve kuin pukki!'

Noin sen on mentävä. Ohjelmassa muuten puhuttiin myös siitä, että mitä nämä nykyajan mittarit, jatkuvat punnitukset tekevät läskille. No tietenkin huonon omatunnon, mikä korjataan nyt ihan kampanjan ja verovarojen voimalla "en käy vaa'assa enää ikinä elämässä". No eipä ole tarvetta ja perinteinen jousivaakahan ei sinua kestäkään, kun se oli vaan 125kg max, mutta jos laihtuisit 30 kg voisi alkaa kiinnostaa ja olla motivoivaa. Normaalille ihmiselle mittarit ja vaa'at ovat sen sijaan oivallisia apuvälineita ja ennen kaikkea motivaatiolähteitä. Sehän on helvetin motivoivaa käydä se viimenen satanen polkemassa pimeässä syksyssä, että saa sen tonnin tai kaksi täyteen.

Itsellä on parikin ihan friikkiä urheilijakaveria. Toinen pyöräilee reilun 10k vuodessa ja raportoi tasan jokaisen lenkin nippelitarkasti ja käyttää puolet työpäivästä datan analysointiin. Toinen on hard core triathlonisti joka juoksee töihin, vaan ei käytä mitään mittareita, kun ei vaan kiinnosta. Usutin mukaan kilometrikisaan firman joukkueeseen, niin "on niin lapsellista laskea noita kilometrejä". Kumpikaan ei ole läski, että tapansa kullakin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minusta tuo vaakakapina on aivan fiksu idea, jos haluaa ymmärtää, mitä siinä ollaan hakemassa. Ensireaktio tietysti on tuo "vitun läskit valittaa, laihduttaisivat", mutta kansikuvatyttökin kertoo yrittäneensä laihduttaa 25 vuotta, mutta ei vaan onnistu. Minusta on ihan kannatettava ajatus, että voisi olla itseensä tyytyväinen, vaikka olisi lihava.

Itse tuhisin uutiselle lihaville tarkoitetusta kuntosalista, mutta sitten kun ajatusta makusteli hiukan, ymmärsi, että he ehkä kokevat olonsa ikäväksi yleisellä salilla, vaikka tosiasiassa muita ei kiinnosta lainkaan heidän ulkomuotonsa. On siis ehkä hyvä idea, että heille on heidän mielestään mukavampi sali.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Minusta tuo vaakakapina on aivan fiksu idea, jos haluaa ymmärtää, mitä siinä ollaan hakemassa. Ensireaktio tietysti on tuo "vitun läskit valittaa, laihduttaisivat", mutta kansikuvatyttökin kertoo yrittäneensä laihduttaa 25 vuotta, mutta ei vaan onnistu. Minusta on ihan kannatettava ajatus, että voisi olla itseensä tyytyväinen, vaikka olisi lihava.
Minäkin lähdin lukemaan tuota juttua ihan tolkuttomilla ennakkoluuloilla valmiina nauramaan tyhmille läskeille. Ei ollut tyhmää läskiä siellä, vaan ihan terveesti itseensä ja hyvinvointiin suhtautuva tyyppi.

Stressinhallinta, lepo ja oikein syöminen ovat paljon tärkeämpiä asioita kuin se mitä vaaka näyttää ja siinä tuossa mun mielestä oli kyse.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minä olen jostain kumman syystä viime aikoina klikannut aina kaikki Jasmin Mäntylän avautumiset.
Nainen lahjakkaasti, jopa innokkaasti paljastaa oman typeryytensä. Ja ah, samalla kuitenkin myös minun typeryyteni.

Vai paljastuiko todellinen, äärimmäinen typeryyteni vasta tämän avautumiseni myötä? Hetken nauran, huomenna ehkä itken.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä olen jostain kumman syystä viime aikoina klikannut aina kaikki Jasmin Mäntylän avautumiset.
Nainen lahjakkaasti, jopa innokkaasti paljastaa oman typeryytensä. Ja ah, samalla kuitenkin myös minun typeryyteni.

Vai paljastuiko todellinen, äärimmäinen typeryyteni vasta tämän avautumiseni myötä? Hetken nauran, huomenna ehkä itken.
Perimmäninen tarkoitushan on parantaa omaa itsetuntoa kun voi verrata itseään paljon typerämpään. Suurin osa näistä seiska-julkkiksista on älynlahjoiltaan hieman rajoittuneita ja se ei ole sattumaa. Eli et voi tehdä tuosta sairaasta tavastasi muuta johtopäätöstä kuin sen, että et ole lahjattomampi kuin Jasim, muutenhan et kokisi voittajafiilistä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäpä siinä, että saa eteensä Jasmin Mäntylän, Evelina Tistelgrenin, Theresa Johaugin tai Adelen kilpailemassa Miss wet t-shirt -kilpailussa. Jos malttaa odottaa niin luvassa on vielä paljon enemmän. Ohessa otsikko Iltaskeidasta pvm 07.01.2017: ”Supertähtiä kuvataan täyttä häkää: Luvassa Sami Hyypiä märkäpuvussa!”
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ne idiootit, jotka pitävät Trumpia edes välttävänä presidenttinä, välittävätkin yhtäkkiä lähdekritiikistä. Jännä maailma.
Sulla on sitten meitä muita parempi kristallipallo, kun tiedät jo etukäteen millainen presidentti se Trump on. Laitatko vaikka YV:llä seuraavan eurojackpotin numerot. Nehän menee siinä sivussa, samalla kun katselee Trumpin toilailuita pressana.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sulla on sitten meitä muita parempi kristallipallo, kun tiedät jo etukäteen millainen presidentti se Trump on. Laitatko vaikka YV:llä seuraavan eurojackpotin numerot. Nehän menee siinä sivussa, samalla kun katselee Trumpin toilailuita pressana.
Tiedän. Ihan helvetin paska.

Eurojackpotin numeroita en viitsi sulle kertoa, sun elämä menisi ihan sekaisin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minusta tuo vaakakapina on aivan fiksu idea, jos haluaa ymmärtää, mitä siinä ollaan hakemassa. Ensireaktio tietysti on tuo "vitun läskit valittaa, laihduttaisivat", mutta kansikuvatyttökin kertoo yrittäneensä laihduttaa 25 vuotta, mutta ei vaan onnistu. Minusta on ihan kannatettava ajatus, että voisi olla itseensä tyytyväinen, vaikka olisi lihava.

Itse tuhisin uutiselle lihaville tarkoitetusta kuntosalista, mutta sitten kun ajatusta makusteli hiukan, ymmärsi, että he ehkä kokevat olonsa ikäväksi yleisellä salilla, vaikka tosiasiassa muita ei kiinnosta lainkaan heidän ulkomuotonsa. On siis ehkä hyvä idea, että heille on heidän mielestään mukavampi sali.

Tuota. Onhan toi ryhmäjumppa uusavuttomille noin yleensä, mutta pidä siinä sitten motivaatiota kun muutkin näyttää painoteknisesti haasteellisilta... vai onko siinä ideana, että noi muut näyttää vielä enemmän..?

Kyllä jokaisella on oikeus olla lihava, ja kannatan sinun oikeuttasi olla lihava paitsi jos matkustat vieressäni Aasiaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei se ole sen lihavan syy, että olet niin köyhä ettei sulla ole varaa varata koko riviä itsellesi.
Rivi? Kyllähän sitä nyt pitää vähintään kaksi tyhjää riviä olla jokapuolella. Sitten voi ottaa rennommin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse tykkään varata kaikki lähtevät ja saapuvat koneet +/- parin tunnin haarukassa, niin ei tarvitse turhaan jonottaa kentällä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse tykkään varata kaikki lähtevät ja saapuvat koneet +/- parin tunnin haarukassa, niin ei tarvitse turhaan jonottaa kentällä.
Helpottaa myös määränpäässä kun on kiva napata se oma laukku hihnalta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Älkää nyt mulle alkako vittuilee jos klose haukku lihavia ja vähän piikitin siitä klosea. Minähän olen hyvis tässä asiassa eikä hyviksille saa vittuilla, se on koodisto.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei se ole sen lihavan syy, että olet niin köyhä ettei sulla ole varaa varata koko riviä itsellesi.

En tunne itseäni oikein köyhäksi, etenkään Aasiassa tai matkalla sinne. Suomessahan joutuu tutkailemaan hintoja ihan jo periaatteesta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Helpottaa myös määränpäässä kun on kiva napata se oma laukku hihnalta.

Nimenomaan. Toki siinä on jonkun lentoemäntäretaleidenkin laukut. Pyynnöistäni huolimatta en ole saanut minulle ja kapteenille omaa linjastoa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ehkä se lihavakaan ei tunne itseään lihavaksi etenkään Amerikassa tai matkalla sinne. Suomessa toki voi tunteakin.

Hyvä pointti! Ellei jopa palstan tasoon nähden erinomainen.

En muuten haukkunut lihavia. Tykkään kuitenkin tuntea itseni matkustaessa rikkaaksi eli että voi kääntyä lompakko taskussakin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kiinaan asti ottamaan pataan jääkiekossa. Eikö tuo nyt onnistu lähempänäkin. Naurattaa
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin en tiedä pitäisikö itkeä ilosta vai nauraa vain, kun luin että Niki Juusela siirtyy Maikkarille selostamaan Formulaa. Laji jota ei jaksa yhtään seurata ja selostaja jota ei jaksa yhtään kuunnella. Täydellistä!

edit: Ilmeisesti ei vielä täysin varma tieto, joten ehkä pidätän itkua ja naurua vielä hetken
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös