Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 322
  • 12 943

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos ei innostu, olet todennäköisesti väärässä seurassa.

Nojaa, itse asiassa tässä huushollissa kyllä katsotaan GoT aina yhdessä ja hobititkin ovat kyllä tuttuja...

Jotenkin tämä on vaan absurdi keskustelu, minua naurattaa mielikuva siitä, että joku pyrkii nostamaan itseään framille lukemalla Martinin kirjat. Saako lisäpisteitä jos on lukenut myös David Eddingsin koko tuotannon? :)

Vaikkakin liki yhtä naurettavaa, niin jotenkin ymmärrettävämpää, jos joku ylpeilee vaikka sillä, että on jaksanut kahlata läpi Moby Dickin tms.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tunnetusti hameväki innostuu, kun raavas uros rupeaa puhumaan lohikäärmeistä, velhoista ja larppauksesta ;)
Kyllä ainakin tietyissä piireissä. =) Ainakin itse tunnen melkoisesti naisihmisiä, joille kyseiset jutut on enemmän tai vähemmän merkittäviä ja kiinnostuksen piirissä. Eikä se haittaa lain, kun sattuu olemaan itse tässä sen verran nörä, että samankaltaisista jutuista tykkäävät naiset on enemmän kuin tervetulleita!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jotkut keskustelee kirjoista, toiset siitä kuinka tunnistaa Ruotsin euroviisuvoittajan biisin diskossa joratessa poikien kanssa. Ei kai siinä, mielenkiintoja on monenlaisia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pätemistarpeesta yleisesti spekuleerasin kun sellaisen evolutiivisesta tilauksesta oli kyselty. Nörttitytöt on kivoja mutta tuskin arvostaisivat nekään jos menee spoilaamaan leffoja/sarjoja/kirjoja.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nojaa, itse asiassa tässä huushollissa kyllä katsotaan GoT aina yhdessä ja hobititkin ovat kyllä tuttuja...

Osoittaa, että olet osannut valita seurasi oikein!

Jotenkin tämä on vaan absurdi keskustelu, minua naurattaa mielikuva siitä, että joku pyrkii nostamaan itseään framille lukemalla Martinin kirjat. Saako lisäpisteitä jos on lukenut myös David Eddingsin koko tuotannon? :)

Vain jos on kyennyt lukemaan Althaluksen kokonaan heittämättä sitä seinään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotenkin tämä on vaan absurdi keskustelu, minua naurattaa mielikuva siitä, että joku pyrkii nostamaan itseään framille lukemalla Martinin kirjat. Saako lisäpisteitä jos on lukenut myös David Eddingsin koko tuotannon? :)

Tää on kyllä niin outo juttu. Mä luulen, että tää tämmönen ajatus siitä että siellä jotkut pätee että minäpäs olen lukenut kirjoja, on lähtöisin alemmuuskompleksinsa kanssa painivilta amiksilta joita jostain syystä ei oo lukeminen koskaan napannut, ja siitä johtuen on sit varmaan jääny koulusta tai jostain jotain traumoja. Koska eihän siinä nyt ole mitään pätemisen aihetta että minäpäs olen lukenut näitä tämmösiä kirjoja. Mikä helvetin saavutus se nyt on? Ei mikään. Sama ku keulis sillä että minäpäs olen kuunnellut tämmösen äänilevyn, tai katsonut telkkaria. Paitsi ehkä se on saavutus sellaisen silmissä, joka ei kirjoja osaa/halua/jaksa lukea. Ja ehkä sellainen tyyppi voisi sitten tulla henkseleitään paukuttelemaankin, jos saa kuin saakin itsensä ylitettyä ja luettua pari kirjaa. Varmana Timo T.A.:kin soittais Stevie Wonderille ja leuhkis että lukasinpa tossa äsken Pirkka-lehdestä yhden reseptin, jos siis osaisi nähdä, puhua tai edes liikkua.

Itseäni syyhyttää tuonne tv-sarja ketjuun lähinnä päästä oikomaan siellä lauottuja älyttömyyksiä ja vääriä tulkintoja, ja lisäksi nyt kun sarja on jo siinä vaiheessa että paria käännettä lukuunottamatta ei kirjahomotkaan pysty enää mitään ennakoimaan, myös suuremmalla porukalla pohtimaan ja analysoimaan sarjan tapahtumia. Mutta eipä tuota faktojen oikomista ainakaan voi tehdä, koska aina on joku amis ruuvimeisseli kädessä siellä huutamassa että te senkin kirjaniilot, menkää pois saatana, täällä ei tommosia kirjoja lukevia superneroja katella, homot! Jos minun mielestä Stannis on transvestiitti lapsivihaaja joka nussii Davosia perseeseen niin se on niin, tv-sarja on eri ku kirjat, menkää lukemaan niitä paperille kirjotettuja merkkejä ku kerran osaatte!
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parempi kertoa monessa ketjussa, ettei varmasti ole lukenut kirjoja niin status nousee.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Parempi kertoa monessa ketjussa, ettei varmasti ole lukenut kirjoja niin status nousee.

No aika monessa ketjussa on ainakin yritetty kertoa, että tv-sarjaa olisi mukavaa seurata ilman kirjaan liittyviä viestejä tv-sarjan ketjussa, mutta tämä ei ole onnistunut vieläkään. Minua tämä hieman kummastuttaa, mikä tässä voi olla niin vaikeaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minua tämä hieman kummastuttaa, mikä tässä voi olla niin vaikeaa.

Ei tuossa mitään vaikeaa olekaan. Tyhmyys ainoastaan loistaa mutta sekin on luonnekysymys, jolle ei voi mitään. Me ihmset olemme tyhmiä eri asioissa.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa kirjapätemisessä on kai se juttu taustalla, että tv-sarjasta innostuneet (jotka eivät ole lukeneet saman aihepiirin kirjoja) eivät ole niin hc-faneja ja ymmärrä tarinan kaikkia hienosävyisä lankoja ja piirteitä kuin ne jotka myös lukevat kirjasarjaa. Sellainen ylimielisyyshän siinä paistaa läpi ja itsetärkeily. Huomannut tuota kavereissakin välillä.

Ite luin sitä ekaa kirjaa jonkun matkaa ja ei oikein jaksanut. Katselen ennemmin tv-sarjaa.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Mä en osaa vastata kuin omasta puolestani, mutta minä tykkään lukea ja luenkin päivittäin, mutta lähinnä ammattikirjallisuutta. Ei riitä aika nykyisellään tahkoamaan 800+ sivuista fantasiakirjallisuutta. Nykyisellään näiden kaikkien kirjojen lukemiseen menisi niin helvetisti aikaa ja olisi jostain tärkeämmästä pois, ettei pysty. Joten otan oman larppaamiseni tällaisissa 55 minuutin viikottaisissa jaksoissa ja naatin niistä.

Minua lähinnä itkettää kyllä, että noinkin selvästi otsikoidussa ketjussa joku ei vaan pysty olemaan kommentoimatta kuinka vääränlaisia mielikuvitusmaailmoja tv-sarjassa on verrattuna kirjojen mielikuvitusmaailmaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua lähinnä itkettää kyllä, että noinkin selvästi otsikoidussa ketjussa joku ei vaan pysty olemaan kommentoimatta kuinka vääränlaisia mielikuvitusmaailmoja tv-sarjassa on verrattuna kirjojen mielikuvitusmaailmaan.
Itseä on aina ihmetyttänyt se, miten jengi ihan tosissaan pystyy vertailemaan jotain sarjakuvia ja tv-sarjoja tunnelmaltaan. Siis otetaan joku The Walking Dead esimerkiksi. Sarjakuvat lukeneet ihmiset tulevat foorumeille huutelemaan, kuinka tv-sarja on paskaa eikä ole tunnelmaltaan läheskään niin hyvä kuin sarjakuvat. Siis vittu sarjakuvat! Miten niitä voi verrata? Ymmärrän siis sen, että jos vertaillaan alkuperäisen(sarjakuvat) ja sitten televisioon päätyneen sarjan hahmoja tai juonenkäänteitä, mutta miten tunnelmaa voi verrata. Sama kun itse kävisin sohvalta katsottujen iltauutisten jälkeen vertailemassa sitä, että ei kyllä ihan vetänyt vertoja siihen, kun luin saman uutisen aamulla sanomalehdestä työpaikan vessassa töitä vältellen.

Toihan nyt tietysti on tuota hipsteri juttua, että kun ollaan ensin tehty jotain mistä suurin osa ei tiennyt tai ei kiinnostanut vittuakaan ja jostain syystä nousee muotiin, niin pääsee pätemään kuinka parempana ja onnistuneempana ihmisenä teki sen asian jo kauan aikaa sitten.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Eiköhän pätemistarpeen evolutiivinen tarkoitus ole aika itsestäänselvä. Pätijä kohottaa omaa statustaan saadakseen etua lisääntymismarkkinoilla.

Sitten kun Jatkoajan GOT-ketjussa on tarpeeksi status kohonnut, alkaa naisia (tai miehiä ja homouden evolutiivista tarkoitusta ei pidä myöskään vähätellä) riittää?

Tätä taidettiinkin jo onneksi hieman perata..
 
Viimeksi muokattu:

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Vähän kaksijakoinen fiilis enkä oikein tiedä mitä pitäis ajatella. Pitäiskö mulla olla huono omatunto kun alkuvuodesta tuli riitaa yhden naisen kanssa (riita sinänsä oli mun syytä) ja nyt hän on valmis tekemään sovinnon jos autan häntä yhdessä kelamaksussa jota Kela perii häneltä takaisin. En ole oikea ystävä jos en auta häntä siinä. Mun pitäisi siis maksaa koko se velka ja jos en maksa niin hän ei suostu ennen puhumaan mun kanssa.

Olenko fiksu vai turhan pihi jos en suostu. Summa on 4 numeroinen
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän kaksijakoinen fiilis enkä oikein tiedä mitä pitäis ajatella. Pitäiskö mulla olla huono omatunto kun alkuvuodesta tuli riitaa yhden naisen kanssa (riita sinänsä oli mun syytä) ja nyt hän on valmis tekemään sovinnon jos autan häntä yhdessä kelamaksussa jota Kela perii häneltä takaisin. En ole oikea ystävä jos en auta häntä siinä. Mun pitäisi siis maksaa koko se velka ja jos en maksa niin hän ei suostu ennen puhumaan mun kanssa.

Olenko fiksu vai turhan pihi jos en suostu. Summa on 4 numeroinen

Onhan tämä kännissä ja läpällä onhan?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sitä mäki toivon että hän olisi kännissä ja läpällä mutta ei valitettavasti. Ekan kerran hän vaati sitä jo tuossa helmi-maaliskuussa. Eli ei oo valitettavasti.

En tiedä kuinka hyvä ystävä kyseessä, mutta haisee niin vahva kusetus, kuin olla ja voi. Ei siis mitenkään pahalla jos etenkin huippuhyvä ystävä kyseessä, mutta näitä vastaavanlaisia juttuja aina välistä saa lukea lehdistä, kuinka joku tissibimbo nosti jonkun äijän tilin tyhjäksi jne. Ja mikä hemmetin ystävä se sellainen on joka asettaa tuollaiset ehdot ystävyydelle? Jättäisin omaan arvoonsa, mutta kun en tiedä taustoista mitään, niin ihan vaan yleisesti nyt totesin tuon.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
En tiedä kuinka hyvä ystävä kyseessä, mutta haisee niin vahva kusetus, kuin olla ja voi. Ei siis mitenkään pahalla jos etenkin huippuhyvä ystävä kyseessä, mutta näitä vastaavanlaisia juttuja aina välistä saa lukea lehdistä, kuinka joku tissibimbo nosti jonkun äijän tilin tyhjäksi jne. Ja mikä hemmetin ystävä se sellainen on joka asettaa tuollaiset ehdot ystävyydelle? Jättäisin omaan arvoonsa, mutta kun en tiedä taustoista mitään, niin ihan vaan yleisesti nyt totesin tuon.

No joo. Totta. Olen mäki mokaillut. Ja toi summa on kuulemma virhe mun virheistä jolla korvaan ne mun mokani :D
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No joo. Totta. Olen mäki mokaillut. Ja toi summa on kuulemma virhe mun virheistä jolla korvaan ne mun mokani :D
Kuulostaa siltä, että on tapahtumassa hölmöilyä. Se on vielä epäselvää, kuinka moni ja millä tavoin on jo hölmöillyt, hölmöilee parhaillaan, ja on vielä hölmöilevä.

Oletko omalla toiminnallasi aiheuttanut tälle naiselle taloudellista vahinkoa, josta hänellä on olemassa näyttö, jonka perusteella sinulle voidaan katsoa muodostuvan korvausvastuu käräjillä? Jos ei ole, niin on oma asiasi, oletko niin reilu, höveli tai tyhmä (valitse sopivin määre), että maksat selvästi dorkalle naiselle nelinumeroisen summan rahaa. Fiksut ihmiset sopivat mahdolliset korvausasiat keskenään ja sotkematta niihin muita kysymyksiä, eivätkä tietenkään käytä ystävyyttä sen paremmin kauppatavarana kuin epämääräisen velkomisen vipunakaan.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Kuulostaa siltä, että on tapahtumassa hölmöilyä. Se on vielä epäselvää, kuinka moni ja millä tavoin on jo hölmöillyt, hölmöilee parhaillaan, ja on vielä hölmöilevä.

Oletko omalla toiminnallasi aiheuttanut tälle naiselle taloudellista vahinkoa, josta hänellä on olemassa näyttö, jonka perusteella sinulle voidaan katsoa muodostuvan korvausvastuu käräjillä? Jos ei ole, niin on oma asiasi, oletko niin reilu, höveli tai tyhmä (valitse sopivin määre), että maksat selvästi dorkalle naiselle nelinumeroisen summan rahaa. Fiksut ihmiset sopivat mahdolliset korvausasiat keskenään ja sotkematta niihin muita kysymyksiä, eivätkä tietenkään käytä ystävyyttä sen paremmin kauppatavarana kuin epämääräisen velkomisen vipunakaan.


en ole mitään taloudellista vahinkoa aiheuttanut hänelle. Tottakai jos olisin niin korvaisin ilman pyytämättäkin :) Mutku en tosiaan ole
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Viidensadan euron hintaan voin konsultoida, kuinka juhis82:n kannattaa tässä tilanteessa toimia.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös