Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 347
  • 12 943

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Varsinkin verkkokaupan puolella moraali on nollassa ja kauppiaalle on taivas jos luotottajana on joku löysillä ehdoilla pelaava.

Välillä tekee pahaa kun kuulee millä verkkokaupassa poistetaan näitä "myynnin esteitä".
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No en todellakaan maksanut liikaa, päinvastoin. Olen itse toiminut kauppiaana yli 20 vuotta, niin tiedän miten nuo luotot toimii. Tein ensin kaupat, sen jälkeen myyjä itse tarjoi tasaerä-luottoa. Sanoin että otan luotolla jos saan 50€ lisä-alennusta ja myyjä hyväksyi sen. Eli sain halvemmalla kun ostin luotolla. Myyjäliike saa 5-10% provisiota luottoyhtiöltä, riippuen alasta, sekä liikkeen luottomyynnistä vuositasolla.
Sittenhän homma meni niin kohdilleen, ettei paremmasta väliä!

Ihan eri juttu ovat ne tapaukset, joissa joku jannu haluaa ostaa kaikki muutaman kympin nikaleensa jollakin hevonklarna-luotolla, ja maksaa täten älytöntä korkoa jatkuvasti ostoksistaan. Ja kaikki vain siksi, ettei tyyppi ymmärrä tienata ensin ja kuluttaa vasta sitten.
 

Jeffrey

Jäsen
Selväähän tuo on, että luotot osuvat sitä typerämpää kansanosaa nilkkaan.

Onpa tuo Klarna ollut kuitenkin itselleni varsin kätevä vempele. Näin opiskelijana tosin ei tule suuria ostoksia juurikaan tehtyä, mutta sellainen rahallisesti suurempi erä jonka hankin kerran tai kaksi vuodessa on tuollainen 20 kilon koiranruoka säkki jolle hintaa kertyy pyöreästi 100 euroa.

Huntti on opiskelijalle turhan epämieluisa kertaostos, joten pienellä klarnakikkailulla tuon on voinut jakaa kahteen erään, ilman lisäkustannuksia. Ainakin vielä edellisellä kerralla, Klarna antoi 30 päivää täysin kulutonta maksuaikaa. Joten kun tuon järkevästi ajoitti, tuon koko summan pystyi maksamaan kahden eri kuukauden tuloista, 50€ laaki.

Jos nyt joku haluaa tulla viisastelemaan sillä, että ei jaksaisi nähdä vaivaa tällaisen asian takia. Niin todettakoon, että 50€ on yliopistolla noin 20 ruoka-annosta. Enköhän minäkin sitten valmistuttuani maksa tuon 100€ kerralla.

Eli lopputulemana... Mielestäni kulutusluotot toimivat parhaimmin silloin, kun niillä saa kuluttomasti jaettua kulut kahteen erään.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
hankin kerran tai kaksi vuodessa on tuollainen 20 kilon koiranruoka säkki jolle hintaa kertyy pyöreästi 100 euroa.
Enemmän jäi ihmetyttämään, että millainen koiran ruoka maksaa 100€/20kg.

Vai kuuluuko tuohon sataseen jonkun tomibjörckin kotikäynti, jossa se tulee maustamaan sen jollain jäniksen peräsuolella?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Enemmän jäi ihmetyttämään, että millainen koiran ruoka maksaa 100€/20kg.

Vai kuuluuko tuohon sataseen jonkun tomibjörckin kotikäynti, jossa se tulee maustamaan sen jollain jäniksen peräsuolella?

Ei tuo ole edes kallis. Jos lemmikki kaipaa jotain erikoisruokavaliota, niin hinta on usein paljon kalliimpi.

Omat kissan erikoiskuivamuonani ovat saatavilla vain eläinlääkäriltä ja maksavat 21 euroa per 1,5 kilon pussi. Kahta eri merkkiä, hinta sama. Viimeksi ostin 4,5 kilon edestä ja hintaa 63 euroa. Noilla mennään pari kuukautta, vuodessa menee sitten enemmän. Helvetin kallista, mutta erikoisruokavalio on käytännössä välttämätön.

Tosin pientähän tuokin on kissojen eläinlääkärikuluihin, nyt on mennyt reilussa puolessatoista kuukaudessa rapiat 800 euroa. Eikä heru mitään osamaksu-Klarnaa tuommoiseen, vaikka välillä tarvetta voisi ollakin.

Ihmettelen kyllä, jos joku ei 50 euron maksua saa kerralla maksettua. Kyllä sellaisen säästää pienemmistäkin tuloista.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Viimeksi kun ostin koiralle ruokaa, maksoi se 10kg jotain 15€ tai en oikeastaan tiedä paljonko, mutta sanotaanko että varmasti alle 25€.

Suurin osa noistakin "erityisruokavalioista" on todennäköisesti kusetusta.

Noilla hinnoilla upottaisin ne kissat johonkin järveen ja hakisin kaupasta uudet.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi kun ostin koiralle ruokaa, maksoi se 10kg jotain 15€ tai en oikeastaan tiedä paljonko, mutta sanotaanko että varmasti alle 25€.

Suurin osa noistakin "erityisruokavalioista" on todennäköisesti kusetusta.

Noilla hinnoilla upottaisin ne kissat johonkin järveen ja hakisin kaupasta uudet.

Miksi syötät koirallesi sahanpurua ja luujauhoa?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Viimeksi kun ostin koiralle ruokaa, maksoi se 10kg jotain 15€ tai en oikeastaan tiedä paljonko, mutta sanotaanko että varmasti alle 25€.

Suurin osa noistakin "erityisruokavalioista" on todennäköisesti kusetusta.

Noilla hinnoilla upottaisin ne kissat johonkin järveen ja hakisin kaupasta uudet.

Suurin osa ostamastasi moskasta on kusetusta, joten sinuna hankkisin koirallesi uuden omistajan joka pitää siitä parempaa huolta eikä syötä niille sahanpurua ja luujauhoa. Koira varmasti sopeutuisi mainiosti, sillä se saisi paremman omistajan etkä sinäkään tunnu sen hyvinvoinnista sen vertaa välittävän, että syöttäisit sille kunnon muonaa, joten tuskin siitä välität muutenkaan.

Sinä voit kokeilla järveen upottautumista ihan henkilökohtaisesti näin kuuman kesän kunniaksi. Ei toki juhannuksen supertriplan hengessä ja tilastojen lisääjänä vaan ajatustesi Tonavan virkistäjänä. Hukkuminenhan olisi muutenkin mahdotonta jos pää on niin puuta, että pitää lääkärien diagnooseja kusetuksena ja lapioi moskaa lemmikkinsä kitaan koska saa sitä halvalla kuin Vilenin Sulo.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Muuan lähipiiriini kuuluva henkilö on joutunut duunissaan kohtaamaan ihmisiä, jotka ovat ryssineet raha-asiansa oikein huolella osamaksusopimusten kanssa. Pikavipit ovat tietysti pahimpia, ja niillä joutuvat ongelmiin lähinnä he, jotka muutenkin onnistuvat järjestämään itselleen vaikeuksia. Toisin sanoen kouluttamattomat ääliöt, päihderetaleet ja muut tumpulat.
Yleensä velaksieläjä älyää etsiä ammattiapua vasta siinä vaiheessa, kun vuokrat, sähköt ovat olleet maksamatta niin kauan, että häätö tai sähköjen katkaisu on vääjäämättä edessä..

Vähän lyhentelin lainausta.

En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa omalle tyhmyydelle.

Olin nimittäin juuri tuollainen velaksieläjä, mitä pisin kääpiö kuvaili. En ole päihderiippuvainen, enkä kouluttamaton ääliö. Olen, tai olin sitten varmaan niin tumpelo. Pikavipit tulivat tutuiksi, samoin kun kaikki osamaksut ja kaikki mahdolliset kulutusluotot. Loppujen lopuksi homma ajautui siihen, että häätö tuli kahdestakin kämpästä maksamattomien vuokrien takia. Velkoja oli iso osa jo ulosotossa ja sanotaan nyt ihan suoraan että velkasumma oli 50k. En tiedä missä olisin tällä hetkellä, jollei minulla olisi niin mahtavaa lähipiiriä ja erityisesti vanhempia. Niin nöyryyttävää kun se olikin, muutin takaisin kotiin 25-vuotiaana. Äiti otti kaikki raha-asiani hoitaakseen ja teki selvät suunnitelmat miten asioita lähdetään selvittämään.

Nyt olen kahdessa ja puolessa vuodessa maksanut ulosottoveloistani 40k pois ja ensi vuoden lopussa odottaa tilanne, jossa olen täysin velaton. Toki maksuhäiriö vaikuttaa vielä jonkin aikaa senkin jälkeen, mutta silti...Minä, velattomana? Tuntuu lähes liian hyvältä ollakseen totta.

Tässä tämä avautuminen.

Lähetetty minun PadFone Infinity laitteesta Tapatalkilla
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyt olen kahdessa ja puolessa vuodessa maksanut ulosottoveloistani 40k pois ja ensi vuoden lopussa odottaa tilanne, jossa olen täysin velaton. Toki maksuhäiriö vaikuttaa vielä jonkin aikaa senkin jälkeen, mutta silti...Minä, velattomana? Tuntuu lähes liian hyvältä ollakseen totta.
Erittäin hyvä että asiasi ovat menossa oikeaan suuntaan. Siitä ansaitut onnittelut, tuo vaatii nöyrää mieltä ja itsekuria. Ja tumpeloudesta vapautumista!

Ylipääsemättömältäkin vaikuttava velkavuori on usein hoidettavissa, mikäli sen kimppuun käydään tarmokkaasti, ja mielellään ennemmin eikä myöhemmin. Iso osa noista jättisummiin kasvaneista kulutusluotto-ongelmista on saanut rauhassa paisua, kun velallinen on vain katsellut hädissään asioiden kulkua kohti katastrofia. Tai uutta luottoa on otettu vanhojen velkojen lyhentämiseen, mikä tietenkin pahentaa syöksykierrettä.

Velkakierteeseen joutuvan kannattaa turhia viivyttelemättä ottaa yhteyttä esimerkiksi velkaneuvojaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viimeksi kun ostin koiralle ruokaa, maksoi se 10kg jotain 15€ tai en oikeastaan tiedä paljonko, mutta sanotaanko että varmasti alle 25€.

Suurin osa noistakin "erityisruokavalioista" on todennäköisesti kusetusta.
Viimeksi, kun ostin noin halpaa ruokaa, piti avata kämpästä kaikki ikkunat ja ostaa kolminkertainen määrä paskapusseja. Sitä tavaraa meinaan tuli joka vitun lenkillä molemmilta (siis molemmilta koirilta, ei siis minulta ja yhdeltä koiralta) hirveät läjät. Jäihän siinä kahdesta suunnasta tulevassa kaasuhyökkäyksessä unetkin hiukan vähille, mutta onneksi ruoka oli halpaa. Itketti ja nauratti samaan aikaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meidän toiselle kissalle on tässä viimeisen vajaan vuoden aikana tehty yli 1000e taka-akseliremontti, joten itse olen ajatellut asian niin, että olisi aika hölmöä syöttää sille sitten jotain halvinta kuraa. Elä perkele!

Ajattelin kyllä aikaisemmin juuri niin, että mitä kalliimpaa, sitä isompi huijaus, mutta meidän kissoilla markettiruoasta Royal Caniniin siirtyminen paransi merkittävästi kissojen turkkia (joka varmaan yleisestä terveystilastakin vähän indikoi) ja ennenkaikkea paskan haju väheni aivan helvetisti. Ja RC ei edes ole mitään kalleinta kamaa.

Hiukan sama homma koiran kanssa, jos siitä on ekaksi maksanut neljänumeroisen summan, niin kai sille sitten pitää hiukan parempaa kamaa antaa. Päivän päälle tuo ei kuitenkaan tunnu missään. Toisaalta jos elukka ja omistaja ovat tyytyväisiä nykytilanteeseen halvalla ruoalla, niin mikäpä siinäkään, hyvähän se on.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomalainen liikkennekäyttäminen-ketjussa on sellainen sankari liikkeellä, etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hienosti väistelee muiden argumentit ja menee "minähän teen oikein, muut ovat perseestä"-periaatteella eteenpäin.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Suomalainen liikkennekäyttäminen-ketjussa on sellainen sankari liikkeellä, etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hienosti väistelee muiden argumentit ja menee "minähän teen oikein, muut ovat perseestä"-periaatteella eteenpäin.

Kävinpä lukemassa tuota ketjua, kun kerta nyt mainitsit, niin vähän samanlaiset fiilikset tulee tuosta ketjusta ja siellä käydystä keskustelusta. Sen enempää kantaa ottamatta, niin joillekkin teksteille on kyllä tehnyt vähintään mieli läpsytellä otsaa. Kaikkee sitä...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onhan tuossa nyt jotain vikaa, jos Kreikka menee mm-kisoissa yhdellä tehdyllä maalilla jatkoon (tällä hetkellä menossa).

Kreikka osaa kyllä imeä joka paikasta sen kerman, on kyse sitten urheilusta tai politiikasta.

Ja kyllä, menen lomalla Kreikkaan... EN.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tuossa nyt jotain vikaa, jos Kreikka menee mm-kisoissa yhdellä tehdyllä maalilla jatkoon (tällä hetkellä menossa).
No en mä nyt tiedä. Jalkapallo on mielestäni yhtälailla maalinesto, kuin -tekopeli.

Tosin enää ei Kreikka ole menossa jatkoon. Ja se on ihan kiva, koska tykkään viihdyttävästä futiksesta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No en mä nyt tiedä. Jalkapallo on mielestäni yhtälailla maalinesto, kuin -tekopeli.

Tosin enää ei Kreikka ole menossa jatkoon. Ja se on ihan kiva, koska tykkään viihdyttävästä futiksesta.

Hyvin jinxattu. Tykkään sinänsä siitä, että on tuollaisia "kreikkoja", norsujen puolesta vaan raapii. Minusta juuri hyvä puolustus tekee futiksesta viihdyttävää, samoin kuin jääkiekosta. Onhan siinä jotain viihdearvoa, että kahdella maalilla mennään jatkoon ja pelataan Costa Ricaa vastaan. Siis kuka olisi ennen turnausta uskonut, että Kreikka tai Costa Rica on top8-joukkue?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taas iski se surullisen kuuluisa "mitä vittua nyt taas"-fiilis kun suomen niin moderni, tiedostava ja suvaitsevainen nettikansa nousi barrikadeille ja itkee katkeria krokotiilinkyyneleitä kun hinttapulit eivät pääsekään pusimaan vielä alttarille. Juu, tiedän kyllä että nykyään kaikenlainen homostelu ja muu erilaisuus on NIIN muotia, niin muotia, mutta onko tuo asia näiden tyyppien mielestä todella kaiken tuon vinkumisen ja mielen pahoittamisen arvoista?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Juu, tiedän kyllä että nykyään kaikenlainen homostelu ja muu erilaisuus on NIIN muotia, niin muotia, mutta onko tuo asia näiden tyyppien mielestä todella kaiken tuon vinkumisen ja mielen pahoittamisen arvoista?

Tiesitkö, että heterosuheissa on erittäin paljon väkivaltaa, alkoholismia ja vaikkapa yleistä väliinpitämättömyyttä, joista nimenomaan perheen lapset kärsivät. Siis "normaaleissa" heterosuhteissa. Miten kommentoit tätä asiaa? Peilaan esimerkkiä tietenkin homosuhteeseen, missä vaikkapa lapsia rakastetaan ja he saavat tuntea kodin lämmön sekä turvan.

Ei tässä ole kyse muodista vaan aivan normaalista humaanista asiasta, jota kutsutaan myös tasapainoiseksi perhe-elämäksi. Ei tosin yllätä, ettei asia kiteydy muutamien ihmisten päässä...
 

dorka

Jäsen
Tiesitkö, että heterosuheissa on erittäin paljon väkivaltaa, alkoholismia ja vaikkapa yleistä väliinpitämättömyyttä, joista nimenomaan perheen lapset kärsivät. Siis "normaaleissa" heterosuhteissa. Miten kommentoit tätä asiaa? Peilaan esimerkkiä tietenkin homosuhteeseen, missä vaikkapa lapsia rakastetaan ja he saavat tuntea kodin lämmön sekä turvan.

Pitäisikö tälle viestille itkeä vaiko nauraa?

Ehdotan, että jokainen adoptiolapsi pitäisi antaa homoparille, jotta kasvavat kunnon kansalaisiksi. Heteroparin hoimaan joutuessaa lapsella on nimittäin jäätävä riski tulla pahoinpideltyksi ja voisivat vielä periä alkoholismin sekä väliinpitämättömyyden vanhemmiltaan!

Porissa kasvaa puita. Miten kommentoit tätä asiaa?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Porissa kasvaa puita. Miten kommentoit tätä asiaa?
En ole Vanha Letku, mutta kommentoin kuitenkin:

Jos siellä puita kasvaa niin kaikki metsät on parturoitava! Se on oikein, koska se on minun äärimmäisen perusteellisen ajatushautomoni tuottama mielipide. Eihän tässä tai missään asiassa voi olla kuin mustaa ja valkoista, eli vain minun kaltaista harmaata! Saatana te kaikki olette väärässä, ellette ole samaa mieltä. Tahdon myös kertoa isoon ääneen teidän vääryydestänne, enkä aio vastaan väittämisistä välittää. *Laalaalaalaalaaajasimmutkinonkii"

Enkä edes maininnut porilaisuudesta. Se on ketjun aihe.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pitäisikö tälle viestille itkeä vaiko nauraa?

Ehdotan, että jokainen adoptiolapsi pitäisi antaa homoparille, jotta kasvavat kunnon kansalaisiksi. Heteroparin hoimaan joutuessaa lapsella on nimittäin jäätävä riski tulla pahoinpideltyksi ja voisivat vielä periä alkoholismin sekä väliinpitämättömyyden vanhemmiltaan!

Porissa kasvaa puita. Miten kommentoit tätä asiaa?


Ymmärsitkö tarkoituksella kirjoitukseni väärin? Ei ole tarkoitus herättää pahaa verta vaan tuoda esille vääryyksiä lapsia kohtaan. Oli tässä mukana sitten heteroperhe tai ei.

Eiköhän porissakin kasva puita...sekä puupäitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös