Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 005 128
  • 12 943

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei saatana. Melkein hain tän syksyn baarimestarikurssille Perhoon, mutta muutin mieleni ja hain toiseen koulutukseen (pääsin myös). Arvuuttajan kanssa opiskelu olisi ollut jotain jota ei olisi ehkä kestänyt yhtä päivää pitempään. Pitääpä heittää kyselyä kaupungille pitääkö huhu paikkansa ja onko mies päässyt kurssille. Kai se perkele joku päivä iskee meikäläiselle työkaveriksi...

Muistelisin, että tämäntyyppistä huhua liikkui jo keväällä (?). Olisiko silloin sitten hakenut ja nyt päässyt kurssilleen?

Tai sitten tämä on taas näitä Arvuuttajan omia juttuja. "Tää on Bossin puku, arvaa paljon tää maksoi!?", vaikka saumoista ja kankaasta näkee mailin päähän, että puku ei ole Hugoa nähnytkään...

Suapi laittaa inboxiin, jos saat vahvistuksen jostain. Minä voin toimia samoin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muistelisin, että tämäntyyppistä huhua liikkui jo keväällä (?). Olisiko silloin sitten hakenut ja nyt päässyt kurssilleen?

Tai sitten tämä on taas näitä Arvuuttajan omia juttuja. "Tää on Bossin puku, arvaa paljon tää maksoi!?", vaikka saumoista ja kankaasta näkee mailin päähän, että puku ei ole Hugoa nähnytkään...

Suapi laittaa inboxiin, jos saat vahvistuksen jostain. Minä voin toimia samoin.

Tällä viikolla ja viime viikon lopulla on ainakin Haaga-Perhon kursseille päässeille ilmoiteltu. Tosin käsittääkseni Haaga-Perhon baarimestarikurssi vaatii vakituisen työpaikan ja jotain alan kokemusta tai sitten peruskoulutuksen. Et saahan sinne hakea tietysti kuka vaan. Järjestetäänhän noita toki muuallakin.

Sitä ei kyllä kestäis kukaan kun se pyöris sen reppunsa kanssa ympäri baaria ja hokis: "Arvaa mitä? Arvaa mitä? Mä oon baarimestari! Arvaa monta cocktailia mä tiedän? Arvaa! Arvaa!"
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Arvuuttaja olisi hyvää ainesta BB-asukkaaksi. Näkisimmekö ensimmäisen kunnon tappelulun, kun muilta asukkailta loppuisi kärsivällisyys?

Yksi työkaveri tuottaa jo tämän ketjun mukaisia tunteita. Joutaisi myös BB-taloon, kovaääninen itsensä kehuja, pomottaja, ilkeä ja selkäänpuukottaja.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ok, I'll bite. Kuka vittu on Arvuuttaja?

Ei mitään väsyneitä "arvaa?" vastauksia kiitos
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ok, I'll bite. Kuka vittu on Arvuuttaja?

Ei mitään väsyneitä "arvaa?" vastauksia kiitos

Sama homma. Kuka saatana tällainen hahmo on ja ennen kaikkea miten ihmeessä sen pitäisi kuulua yleissivistykseen, niin kuin tässä ketjussa annetaan tehokkaasti ymmärtää?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sama homma. Kuka saatana tällainen hahmo on ja ennen kaikkea miten ihmeessä sen pitäisi kuulua yleissivistykseen, niin kuin tässä ketjussa annetaan tehokkaasti ymmärtää?
Yhteen aikaan tunsin muutamia ihmisiä, joiden yleissivistys piti sisällään valtavan paljon asiaa Helsingin yöelämän ihmistä ja ilmiöistä. Toki sivistys oli hankittu ahkeralla liikkumisella stadin yössä, joidenkin kohdalla jopa tekemällä duunia baareissa. Moni heistä piti tärkeänä tehdä muillekin tiettäväksi, kuinka hyvin nämä asiat ovat heillä hallussa, luonnollisesti viimeisimmät uutiset mukaan lukien. Ei siinä mitään pahaa, jokainen tyylillään.

Pakko heittää. Arvatkaapas, kuinka suuri tai itse asiassa yllättävänkin pieni osuus ihmisistä, edes helsinkiläisistä, osaa paikallistaa kaupungista jonkin penteleen mikadon tai kakadun?

Ei ainakaan meillä reilusti kehäteiden ulkopuolella liiku minkäänlaisia arvuuttajia. Edeltäneistä viesteistä päätellen onkin hyvä ettei liiku. Muita maanvaivoja pyörii tietysti kaikilla jaloissa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Kävin katsomassa tuon "Arvuuttajan" Facebook sivun enkä tiedä nyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Arvuuttaja voisi olla aika hauska Kummeli -hahmo.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Kuka vittu on Arvuuttaja?

Asiaa tai henkilöä tarkemmin tuntematta ja vielä vähemmän kiinostuneena;

Villi huhu kertoo, että kaikkien stadilaiskyyppareiden kauhu, Arvuuttaja, on ilmoittautunut baarimestarikurssille.

Asiasta onnellisen tietämättömille kerrottakoon, että Arvuuttaja nimensä mukaisesti arvuuttelee henkilökunnalla ja muilla asiakkailla kaikenlaista, taukoamatta. Arvaa minkä cd:n mä ostin? Arvaa paljonko mun puku maksoi? Arvaa montaako olutta mä olen maistanut? Arvaa monellako panimolla mä olen käynyt?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jaaha, maalaispoika pysyy maalaispoikana vaikka kohta on 12 vuotta asunut Helsingissä...siellä näkyi olevan moottoripyörässä avaimet virtalukossa su klo 19.00 - ma 08.00 välisen ajan. Onneksi ei ollut kellekään kelvannut. Mitähän olisi vakuutusyhtiön setä tuumannut.

Ehkä tälle pitää sitten kuitenkin naurahdella - voro kun ei mopoa vienyt.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaaha, maalaispoika pysyy maalaispoikana vaikka kohta on 12 vuotta asunut Helsingissä...siellä näkyi olevan moottoripyörässä avaimet virtalukossa su klo 19.00 - ma 08.00 välisen ajan. Onneksi ei ollut kellekään kelvannut. Mitähän olisi vakuutusyhtiön setä tuumannut.

Ehkä tälle pitää sitten kuitenkin naurahdella - voro kun ei mopoa vienyt.

Tervetuloa kerhoon!

Mulla on jääneet avaimet turhan monta kertaa mm. tänä kesänä julkisilla paikoilla joko virtalukkoon tai takaboxin lukkoon heilumaan.
Tapanani on usein käydä Oulun torilla muotiin tulleita kala-annoksia nauttimassa ja muutaman kerran olen sitten tepastellut kahvikupposen kanssa pyöräparkille takaisin ja ihmetellyt, kuka tollo on jättänyt pyöränsä boxiin avaimet!!!???
"Ei vittu, toihan on mun pyörä!!!"

Siinä ne ovat avaimet killuneet näkösällä kaiken kansan saatavilla tuntitolkulla...
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Lapset ja väärennökset... Eihän siinä, kyllähän nykynuoret näkevät vaivaa väärentääkseen papereita, samoin kuin aiemmatkin sukupolvet. Mutta että kaiken vaivan jälkeen sotukin on muodossa 171793+loppuosa... Mikäs olikaan se 17. kuukausi?

Ei saatana, jos on haluja saada bisseä ja röökiä baari-iltojen pohjiksi, niin luulisi edes tuollaisen detaljin aukeavan. Ja jos sitä ei jaksanut korjata, niin tosimieshän näyttää nuo poliisille. Vai veivätkö poliisit kortin väkivalloin?

IL:n uutinen aiheesta
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sama homma. Kuka saatana tällainen hahmo on ja ennen kaikkea miten ihmeessä sen pitäisi kuulua yleissivistykseen, niin kuin tässä ketjussa annetaan tehokkaasti ymmärtää?

Ei kai kukaan ole mistään yleissivistyksestä puhunut? Se, että jokainen Helsingin kantakaupungissa yhtään pidempään kuin muutaman vuoron työskennellyt kyyppari tuntee Arvuuttajan (ja juoksee karkuun jos suinkin voi), ei varmaan tee asiasta yleissivistykseen kuuluvaa.

Ja ei, Helsingin kantakaupungissa kyyppaaminen ei ole mikään suuri meriitti. Kunhan postasin tänne kuulemani huhun, kun viestien perusteella on ollut selvää, että tänne kirjoittelee useampikin "asianosainen", eli todennäköisesti uhriksi joutunut. En myöskään käy "mikadoissa ja kakaduissa", vaan pääasiassa olutravintoloissa sekä Prahassa ymv.

Selvityksen Patajokeri tuossa jo ensimmäisestä viestistäni sinulle copypastesikin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mutta että kaiken vaivan jälkeen sotukin on muodossa 171793+loppuosa... Mikäs olikaan se 17. kuukausi?

Ei saatana, jos on haluja saada bisseä ja röökiä baari-iltojen pohjiksi, niin luulisi edes tuollaisen detaljin aukeavan. Ja jos sitä ei jaksanut korjata, niin tosimieshän näyttää nuo poliisille. Vai veivätkö poliisit kortin väkivalloin?

IL:n uutinen aiheesta

Toisaalta kaikkea kannattaa yrittää. Kaverini jo vuosikymmeniä sitten pääsi raflaan broidinsa papereilla, vaikka broidinsakin oli vasta 17 vuotias. Poke oli tarkastanut paperit ja todennut että sähän olet vasta 17, jolloin kaveri huomautti pokelle, että ko. paperit oli myönnetty vuosi sitten eli on nyt jo 18. Sisään pääsi...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Toisaalta kaikkea kannattaa yrittää. Kaverini jo vuosikymmeniä sitten pääsi raflaan broidinsa papereilla, vaikka broidinsakin oli vasta 17 vuotias. Poke oli tarkastanut paperit ja todennut että sähän olet vasta 17, jolloin kaveri huomautti pokelle, että ko. paperit oli myönnetty vuosi sitten eli on nyt jo 18. Sisään pääsi...

Ettei nyt kyseessä olisi urbaani legenda? Olen tainnut kuulla tämän tarinan useamman kerran eri tahoilta, ei silti etteikö se olisi joskus tapahtunut.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ettei nyt kyseessä olisi urbaani legenda? Olen tainnut kuulla tämän tarinan useamman kerran eri tahoilta, ei silti etteikö se olisi joskus tapahtunut.
Eittämättä varmaan näin. Ei se mun kaveri niin välkky ole että olisi tän itse keksinyt, varmaan kuullut saman legendan, tällä kertaa vaan poke ilmeisesti ei ollut kuullut ja vielä vähemmän välkympi.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Eittämättä varmaan näin. Ei se mun kaveri niin välkky ole että olisi tän itse keksinyt, varmaan kuullut saman legendan, tällä kertaa vaan poke ilmeisesti ei ollut kuullut ja vielä vähemmän välkympi.

Ensimmäistä kertaa olutta elintarvikekioskista ostaessani myyjä täti tihrusti passiani pitkään. Passissa oli tuolloin 12-vuotiaan kharonin kuva, mutta olin juuri siis täyttänyt 18. Aikansa ihmeteltyään täti antoi passin takaisin ja tokaisi "kaippa sinä täysi-ikäinen olet, kun sinulla kerran passikin on". Olisin siis saanut kaljaa käytyä hakemassa tältä tädiltä jo ennen rippikoulua, kyllä syletti! :)
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Ensimmäistä kertaa olutta elintarvikekioskista ostaessani myyjä täti tihrusti passiani pitkään. Passissa oli tuolloin 12-vuotiaan kharonin kuva, mutta olin juuri siis täyttänyt 18. Aikansa ihmeteltyään täti antoi passin takaisin ja tokaisi "kaippa sinä täysi-ikäinen olet, kun sinulla kerran passikin on". Olisin siis saanut kaljaa käytyä hakemassa tältä tädiltä jo ennen rippikoulua, kyllä syletti! :)

Aikanaan opiskelijakortti kävi henkkareista ja nämähän oli varsin helppo väärentää. Ei muuta kuin kirjakaupasta vihreätä paperia hankkimaan ja Word 3,0 laulamaan. Kortin kääntöpuolelle tietysti "nokkelana" teksti "Tämä on väärennös" jotta ei tulisi virkavallan kanssa ongelmia jos jäisi kiinni. Siihen sitten oma kuva ja sinisellä tussilla töherrettiin jotain leiman näköistä kuvan päälle.

Kävinpä sitten 14 vuotiaana grillikioskilla hakemassa olutta kyseisellä kortilla. Myyjätär katsoi epäilevästi ja sanoi että "Toi kuva on liimattu tuohon korttiin". Minä siihen että "No eihän se nyt siinä muuten pysyisi". Hieman hölmistyneenä myyjätär sitten pakkasi oluet minulle muovikassiin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Nauraa kait. Kävi duunissa pari ruotsinsuomalaista asiakasta, jotka katselivat esillä myynnissä ollutta Suomi MM 2011 T-paitaa ja kysyivät missä lajissa Suomi on voittanut MM:n. Teki mieli vastata, että kyykässä.

Kaikille lätkä ei sittenkään ole maailman tärkein asia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itse olin vieressä joskus vuonna miekka ja kivi, kun papereita kysyttäessä kaveri näytti kevarikorttiaan. Baarimikon kanssa käyty keskustelu:
- "Mut tässähän on että -77"
- "Vitut oo ku -76!"
- "Jaa no sitten, olutko se oli?"

Siihen maailmanaikaan, kun minä 16-vuotiaana sain moottoripyöräkortin, se oli juuri samanlainen sinikantinen kirjanen kuin autokorttikin - ja kannessakin luki luonnollisesti vain: "Ajokortti".
Sitä näyttämällä sai yleensä kaljaa missä vain ja pääsi sisälle paikkaan kuin paikkaan, johon 18-vuotiailla oli pääsy.
Eivät sitten huomanneet katsoa korttiin merkittyä syntymävuotta, ainoastaan kuvaa.
Parasta asiassa oli, ettei mitään tarvinnut väärentää enkä luonnollisesti ollut vastuussa toisten virheistä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kari Heikkilä Valko-Venäjän päävalmentajana -ketjussa on lähdetty sivuraiteelle, oikeastaan ollaan vähän helvetin kaukana metsän puolella, eikä mennyt kauan. Lämmittäjät heitti ensimmäiset hiilet kattilan alle ja nyt porisee, veturinkuljettajan hattu on arvaatte kyllä kenenkä kutreilla. Melkein tekisi mieli hakea popcornia ja jatkaa tilanteen kehittymistä miten juna saataisiin takaisin kiskoille, mutta ei itkemiseltä ja nauramiselta ehdi eikä kykene.

Odottelen sitten moderaattoreiden puuttumista asiaan. Mutta ensin tarkistetaan väärät linkit!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lämmittäjät heitti ensimmäiset hiilet kattilan alle ja nyt porisee, veturinkuljettajan hattu on arvaatte kyllä kenenkä kutreilla.

Tuo on kyllä huikea hahmo, kuten nämä yhden agendan fanaatikot monesti tuppaavat olemaan. Tuossa ketjussa on potentiaalia kun lähtö on jo näin hyvä...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Siihen maailmanaikaan, kun minä 16-vuotiaana sain moottoripyöräkortin, se oli juuri samanlainen sinikantinen kirjanen kuin autokorttikin - ja kannessakin luki luonnollisesti vain: "Ajokortti".
Sitä näyttämällä sai yleensä kaljaa missä vain ja pääsi sisälle paikkaan kuin paikkaan, johon 18-vuotiailla oli pääsy.
Eivät sitten huomanneet katsoa korttiin merkittyä syntymävuotta, ainoastaan kuvaa.
Parasta asiassa oli, ettei mitään tarvinnut väärentää enkä luonnollisesti ollut vastuussa toisten virheistä.
Kun itse sain kevytmoottoripyöräkortin ei perkele enää kelvannutkaan niin kuin konkarit aina mainostivat. Ihan samanlainenhan se oli kuin oikeakin ajokortti, mutta poket (ainakin Pori-Rauma) akselilla olivat niin ketkuja että menivät ja katsoivat vuosiluvunkin.

Onneksi näppäräsorminen Datsun kähvelsi yläasteen teknisen työn luokasta tyhjän oppilaskortin johon upeasti kirjoituskoneella naputeltiin syntymäajaksi 1973. Kuva korttiin ja päälle koulun leima. Ja kun ei laminointikonetta ollut niin tuo kortti päällystettiin moneen kertaan kontaktimuovilla. Tuli aivan paskan näköinen, mutta niin vaan toimi jollain ysiluokalla tehdyllä laskettelureissulla Keski-Suomessa. Ai että oli makoisaa kantaa itse ostettua kaljakassia 15-vuotiaana.

Hohto siitä vähän sitten myöhemmin hävisi, kun kotipaikkakunnallani oli kyläkauppa josta sai olutta kuka tahansa ja minhin aikaan tahansa jos vaan saapui autolla pihaan. Ne henkkarit lensivät sitten roskiin - olisi ollut järkevä säästää ja katella miltä tänä päivänä näyttäisivät.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Maailman paras naissuunnistaja Minna Kauppi ei löytänyt ensimmäistä rastia MM-kisoissa ja keskeytti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös