Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 022 459
  • 12 976

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei ole ihan oikeusvaltion touhua, että yhdestä rikkomuksesta tuomitaan kaksi kertaa. Mitähän pykälää Kari Jalonen on lisäksi rikkonut, että saa tällaisen kohtelun. Ei tosiaan tiedä itkisikö vai nauraisi, kun lukee tuon Timo Rajalan haastattelun.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
... tänään ollaan syöty eka kiinteenä makeaa ja nyt ei bataatti uppoo...
... haki lehden postilaatikosta, ja tänään näköjään nukutaan päikkärit sisällä...
... Tuutikki puklasi äipän nenään, sydän...

No offense, mutta näin 30 vuoden iän saavuttaneena on väistämättä edessä niiden entisten tyttöystävien ja luokkakavereiden äidiksi tuleminen. Siinä missä Facebookin profiilikuvassa oli ennen jopa hemaiseva nuori nainen, on kuvana nyttemmin pieni vaavi. Ja profiilipäivitys on aivan omassa persoonassaan.

Voimaa mutseille "tulokkaiden" kanssa, mutta minä en tiiä pitäiskö minun itkeä vai nauraa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siinä missä Facebookin profiilikuvassa oli ennen jopa hemaiseva nuori nainen, on kuvana nyttemmin pieni vaavi. Ja profiilipäivitys on aivan omassa persoonassaan.

Voimaa mutseille "tulokkaiden" kanssa, mutta minä en tiiä pitäiskö minun itkeä vai nauraa.
Ettet vaan U-borgir olisi hieman kade siitä, että jotkut muut ovat päässeet pökkimään nämä hemaisevat sussut tiineiksi?

Naura mieluiten, ja ihan siitä ilosta että vauvat on ihan mukavia. Onneksesi sinunkin vanhempasi ajattelivat niin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ettet vaan U-borgir olisi hieman kade siitä, että jotkut muut ovat päässeet pökkimään nämä hemaisevat sussut tiineiksi?

Naura mieluiten, ja ihan siitä ilosta että vauvat on ihan mukavia. Onneksesi sinunkin vanhempasi ajattelivat niin.

Tietenkin olen kateellinen. Vauvat ovat jees, sillä nimenomaisella perusteella, että olen itsekin ollut sellainen. Mutta pitääkö niiden aiheuttaa rajatilakokemuksia? Ilmeisesti näin maa makaa.

Ja jos itken, niin itken muuten vaan.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Linja 360 Petikosta, 2.11.2009 klo. 18:30. Astuin bussiin, maksoin matkani ja kuski alkaa huonolla suomella solkkaamaan.
En saanut selvää mitä, vastailin vaan "kyllä, kyllä" ja jatkoin peremmälle bussiin, kunnes hoksasin, että ei j:lauta, sehän pyysi "kartanlukijaksi", ts. huutelemaan mistä pitää kääntyä ja minne.
Raukka oli ensimmäistä kertaa yksikseen liikenteessä ja oli harjoitellut reitin vain kertaalleen, valoisaan aikaan tottakai.
Itselle reitti oli tuntematon ja kysyin muilta matkustajilta (2kpl), osaavatko nämä neuvoa kuskia, eivätpä tietenkään.
Paineltiin siinä sitten Vihdintietä keskustaan päin, kuski aina valoissa kysyen, "Käännytäänkö?" :D
Täytyy myöntää, että sen verran paha tilanne oli päällä, että jätin uppoavan laivan muutaman kilometrin jälkeen ja toivottelin matkustajille hyvää loppumatkaa, toivottavasti pääsette perille.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Voimaa mutseille "tulokkaiden" kanssa, mutta minä en tiiä pitäiskö minun itkeä vai nauraa.

Olen samoilla linjoilla tässä asiassa. Äipän pitäisi ymmärtää, että vaikka se oma lapsi on kuinka rakas ja oman elämän sisältö, niin muita ei kiinnosta montaa kertaa päivässä lukea näitä puklu-syömis -juttuja. Jos haluaa lapsipäiväkirjaa pitää, niin siihen on varmaan muitakin keinoja.
 

d2uce

Jäsen
Olen samoilla linjoilla tässä asiassa. Äipän pitäisi ymmärtää, että vaikka se oma lapsi on kuinka rakas ja oman elämän sisältö, niin muita ei kiinnosta montaa kertaa päivässä lukea näitä puklu-syömis -juttuja. Jos haluaa lapsipäiväkirjaa pitää, niin siihen on varmaan muitakin keinoja.

"Hide ärsyttävä mutsi from your News Feed" Siitä toki olen samaa mieltä, että joskus tuollaiset "me syötiin pikku-eeron kanssa tänään kakkaa" -äidit ovat erittäin ärsyttäviä ja aina tuollaista pakokeinoa ei ole, kuten FB:ssä. Esim. oikeassa elämässä.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos haluaa lapsipäiväkirjaa pitää, niin siihen on varmaan muitakin keinoja.

Jotkut kirjoittavat kolumneja. Aikoinaan nauratti kun Metro-lehden yleisönosastolla joku varsin teräväkynäinen kaveri surkutteli journalismin alennustilaa ja sitä, kuinka kolumnisteina itseään pitävät nuoret naiset katsovat asiakseen kertoa lukijoillekin "Veeti-Petterin tarhapäivästä" jonkun muka-ajatuksen varjolla. Ärsyttävä ilmiö kyllä tämä, että oletetaan kaikkia kiinnostavan kummalle puolelle hoitopöytää pisu tänään tuli.

Rakastaa lapsiaan ja olla niistä ylpeä on asia erikseen, ja ymmärrän kyllä hyvin että monella se näkyy tällaisena esittelyn tarpeena. Onhan se kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin se, että lapsi ei saa huomiota edes kotioloissa.

T. kahden pikkulapsen isä.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
"Hide ärsyttävä mutsi from your News Feed" Siitä toki olen samaa mieltä, että joskus tuollaiset "me syötiin pikku-eeron kanssa tänään kakkaa" -äidit ovat erittäin ärsyttäviä ja aina tuollaista pakokeinoa ei ole, kuten FB:ssä. Esim. oikeassa elämässä.

Tämä ei kuitenkaan ratkaise täysin noita ongelmia. Tällä hetkellä listoilla on kaksi suhteellisen tuoretta äitiä, kummankaan kirjoituksia ei viitsisi kokonaan blokata pois. Kumpikaan ei kuitenkaan raportoi pelkästään mukulan tekemisistä vaan on siellä niitä muitakin juttuja. Niistä muksuitakin josku on ihan kiva tietää.

Mutta toisaalta, molemmilta äideiltä löytyy kyllä päivitys mallia (ihan oikeasti näin on käynyt) "Katsokaa kuinka iso kakka Veli-Jormalta tuli!" Ja kuva siitä mukana vielä. Miten nämä harvat mustat hetket saisi blokattua? Ja haluasin että joku kuvaisi minulle sen ajatusprosessin, jonka mukaan siitä jättikakasta a) on aiheellista ottaa kuva b) postata kuva kaikkien tuttujen nähtäväksi c) ja perustellaan edes omassa harhaisessa mielessä miksi kyseinen kuva on säilömisen arvoinen kun kuvia poistellaan koneelta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mutta toisaalta, molemmilta äideiltä löytyy kyllä päivitys mallia (ihan oikeasti näin on käynyt) "Katsokaa kuinka iso kakka Veli-Jormalta tuli!" Ja kuva siitä mukana vielä.

Pistät itse samanlaisen kuvan Facebookkiin ja lähetät näille äideille. "Katsokaa miten iso kakka meikäläiseltä tuli!". Mukaan ehkä vielä kuva jossa vilkutat pöntöllä leveästi hymyillen, luulis loppuvan tuonkaltaiset tilapäivitykset.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten nämä harvat mustat hetket saisi blokattua?

Älä blokkaa, vedä vastapalloon. Laita kuva omasta paskastasi ja katso meneekö viesti perille.

Vakavasti puhuen, se että kavereinasi on tyyppejä jotka valokuvaavat ulostetta alkaa kertoa liikaa jo sinusta itsestäsi. Ihan vitun sekopäistä meininkiä, oli kyse kenen jätöksistä tahansa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta toisaalta, molemmilta äideiltä löytyy kyllä päivitys mallia (ihan oikeasti näin on käynyt) "Katsokaa kuinka iso kakka Veli-Jormalta tuli!" Ja kuva siitä mukana vielä.
Ja haluasin että joku kuvaisi minulle sen ajatusprosessin, jonka mukaan siitä jättikakasta a) on aiheellista ottaa kuva b) postata kuva kaikkien tuttujen nähtäväksi...
Se on kieltämättä outoa, miksi joku pikkulapsen vääntämä säälittävä minijöötti on kuvaamisen ja/tai kertomisen arvoinen. Sen sijaan aikamiehen kankkujen välistä pönttöön/lattialle tms. väännetty mykkäpoika on jo jotain aivan muuta. Ennätysmäisen mäskin mäjähtäessä se pitää tietenkin ikuistaa, julkaista netissä ja sitten kehua retostella sekä haastaa kaverit takomaan suurempi torttu. Siinä ei lasten haisevat tuotokset tunnu enää missään.

Edit: Höh, muut ehtivät apajille ensin.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Älä blokkaa, vedä vastapalloon. Laita kuva omasta paskastasi ja katso meneekö viesti perille.

Vakavasti puhuen, se että kavereinasi on tyyppejä jotka valokuvaavat ulostetta alkaa kertoa liikaa jo sinusta itsestäsi. Ihan vitun sekopäistä meininkiä, oli kyse kenen jätöksistä tahansa.

Niin. Jos jollekkin jäi epäselväksi, näin ei tapahdu säännölisesti. FB tilini etusivu ei ole täytetty kuvilla vauvojen tai muidenkaan kakasta. Kyseiset mammat eivät ole sen enempää kakkakuvia ottaneet tai lähetelleet. Nämä olivat niitä mustia hetkiä historiassa. Eipä niitä silti olisi halunnut nähdä.

Asia on myös käsitelty ja virheeksi todettu. Mutta kun varsinkin tällä hetkellä tuntuu suomalaisetkin sikiävän kuin mitkäkin, niin todennäköisyys näille arviontikyvyn pettämisille kasvaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
"Me syötiin tänään Pikku-Eerossa kakkaa"
Varmasti hieno kokemus.

Olen samoilla linjoilla tässä asiassa. Äipän pitäisi ymmärtää, että vaikka se oma lapsi on kuinka rakas ja oman elämän sisältö, niin muita ei kiinnosta montaa kertaa päivässä lukea näitä puklu-syömis -juttuja. Jos haluaa lapsipäiväkirjaa pitää, niin siihen on varmaan muitakin keinoja.
Mitä siellä sitten saisi kertoa, jos ei sen hetkisistä fiiliksistään. On mullakin noita tuoreita äitejä ja isijä kamuina, enkä nyt osaa oikein ärsyyntyäkään noista päivityksistä. Paskaa ei kukaan tosin ole vielä kuvannut näytille, se saisi kieltämättä hätävilkut päälle.

Enemmän mua rasittaa kaiken maailman kännipäivitykset tai joidenkin nuorien kiimaiset lirkuttelut.

Itsehän seuraan profiilissani 70 vuoden takaisia tapahtumia, saattaa rasittaa moniakin BB-faneja.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmän mua rasittaa kaiken maailman kännipäivitykset tai joidenkin nuorien kiimaiset lirkuttelut.
Mitä siellä sitten saisi kertoa, jos ei sen hetkisistä fiiliksistään?

Kyllähän siellä jokainen saa kirjoittaa mitä itse haluaa, sehän sen tarkoituskin on. Mutta kyllä samalla tavalla jokaisella on vielä ymmärtääkseni oikeus ärsyyntyä toisten jutuista, jos siihen on syynsä. En sitten tiedä onko se sitten joku ylin mielipidepoliisi, joka määrittää, mistä saa ärsyyntyä ja mistä ei. Toiset ärsyyntyvät kotiäitien jatkuvista päivityksistä: ymmärrän sen hyvin. Toiset ärsyyntyvät kännipäivityksistä: ymmärrän sen hyvin. Toiset ärsyyntyvät nuorten kiimaisista lirkutteluista: no, sitten kavereina varmaan on nuoria kiimaisia lirkuttelijoita.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän siellä jokainen saa kirjoittaa mitä itse haluaa, sehän sen tarkoituskin on. Mutta kyllä samalla tavalla jokaisella on vielä ymmärtääkseni oikeus ärsyyntyä toisten jutuista, jos siihen on syynsä. En sitten tiedä onko se sitten joku ylin mielipidepoliisi, joka määrittää, mistä saa ärsyyntyä ja mistä ei. Toiset ärsyyntyvät kotiäitien jatkuvista päivityksistä: ymmärrän sen hyvin. Toiset ärsyyntyvät kännipäivityksistä: ymmärrän sen hyvin. Toiset ärsyyntyvät nuorten kiimaisista lirkutteluista: no, sitten kavereina varmaan on nuoria kiimaisia lirkuttelijoita.

Itse peräänkuulutan oikeuttani ärsyyntyä koko Facebookista. Yhdessä Twitterin kanssa se tarjoaa kaltaiselleni jurottajalle oivan mahdollisuuden tehdä pesäeroa tähän Big Brother -yhteiskuntaan, jättäytymällä kokonaan ulkopuolelle. Minä en kerro teille mitä minä teen, ja minä en halua tietää mitä te teette. Kyse ei ole mistään ihmisvihasta, vaan yksityisyydestä joka vielä pari vuosikymmentä sitten oli normi. Mielestäni jokainen eletyn elämän kautta syntynyt uusi tuttavuus on sitäpaitsi jollain tapaa arvokkaampi, kun ei saman tien olla nenä toisen perseessä katsomassa jotain kakkakuvia.

Ja yhteydenpito sekä läheisiin ihmisiin että toivottuihin uusiin kontakteihin onnistuu kyllä tarvittaessa uudenkarhealla NMT-puhelimellani, jonka saa pienen kokonsa puolesta jopa viedä käsimatkatavarana lentokoneeseen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kun tuossa yläpuolella ollaan käyty taistelua Facebook -päivityksistä puolesta ja vastaan, niin heitän myös yhden ärsyttävän tyylin.

Esim: (Kaikki samalta henkilöltä)

klo 7.15: Huomenta, kaunis päivä.
klo 7.45: Lähtee töihin.
klo 16.23: Tuli töistä kotiin, kohta lenkille
klo 17.54: Tuli lenkiltä, kohta suihkuun
klo 18.09: Tuli suihkusta, nyt tekemään ruokaa
klo 20.02: Söi ja katsoi salatut elämät
klo 22.12: Nyt nukkumaan. Hyvää yötä!

Ketä kiinnostaa joka ikinen asia, mitä joku tekee päivän aikana?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Facebook-päivitys avautumista.

Niin, näitähän löytyy.
Männä kesänä eräs kaverini kertoa profiilissaan suunnilleen näin.

16.15 Pekka valmistautuu lähtemään uimarannalle viettämään mukavaa iltapäivää mukavassa seurassa.

16.20 Pekka lähti kohti uimarantaa viettämään mukavaa iltapäivää mukavassa seurassa. (lähetetty facebook mobile-sovellusta käyttäen)

16.28 Pekka on uimarannalla viettämässä mukavaa iltapäivää mukavassa seurassa. (lähetetty facebook mobile-sovellusta käyttäen)

17.15 Pekka tuli uimarannalta viettämästä mukavaa iltapäivää mukavassa seurassa.

17.30 Pekka miettii mitä tekisin mukavan uimarannalla vietetyn iltapäivän jälkeen.

Got it. Oli mukava iltapäivä mukavassa seurassa mukavalla uimarannalla. Mullakin oli helvetin mukavaa lueskella noita päivityksiä.
Muistan tuon juuri sen takia, ettei moista pohjanoteerausta ole toiste nähty.
Oma päivitykseni on tällä hetkellä ... (kolme pistettä) ja kyseinen päivitys on ollut siinä kolme päivää. Se siitä aktiivisuudesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän siellä jokainen saa kirjoittaa mitä itse haluaa, sehän sen tarkoituskin on.
Niin, tuo oli myös oma pointtini. Taisin mainita lainauksessa olevan tekstisi melkein sanasta sanaan omassa viestissäni. Omat esimerkkini otin muualta, mutta joo, en minäkään niihin tukehdu. Lähinnä vain ärsyttävät minua enemmän kuin jonkun äidin ylipursuavat vauvaviestit.

Mitä tälläinen pitää sisällään? En ole nimittäin itse törmännyt kiimaisiin status updateihin.
Vihjailua ja vitsiin varjottuja ehdotuksia. Kun tunnen joidenkin taustoja, tiedän, ettei ne ole pelkkiä härskejä vitsejä. Mutta kuten sanoin, en minä niiden vuoksi viitsi ketään blokata pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös