Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 258
  • 12 943

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helvetti tätä korporaatiotouhua. Kuulin viikolla, että minulla on hakematta etuja mitkä kuuluu kaikille tuhansille työntekijöille. Joku oli unohtanut kertoa, mutta ne saa kuulema takautuvasti kyllä.

Ensin pitää vain rekisteröityä järjestelmään ja sitten toisesta järjestelmästä pääsee katsomaan mitä kaikkea siellä onkaan. Vieläkin aika helppoa tai no siis normaalia. Eli intranettiin vain sitten.

Todellakin, tälläinen palvelu on olemassa. Missään ei vain ole mitään nappulaa rekisteröidy tästä. Sivutolkulla sitä ja tätä ja nämä on meidän edut. Se nyt on tiedossa miksi Telia ei toimi ja se tiedetään, että muutkin firmat osaa samalla tavalla.

Miten tämä sitten pitäisi tehdä. No, ihan ensinnäkin vaikka niin, että jokainen kulkuluvan omistaja olisi automaattisesti mukana järjestelmässä. Ai niin, liian iso firma, eihän se ole mahdollista. Toinen vaihtoehto, että kaiken informaatiotulvan keskellä eipäs kuin alussa olisi vain selkeät ohjeet "Tervetuloa töihin meille, klikkaa tästä ja liity bonusjärjestelmäämme."

Mitä nyt sitten tapahtuu. Menen pomon puheille maanantaina ja kysyn voisitko näyttää miten tämän saa toimimaan. Lähes varmasti hän sanoo ensin katsotaan ja sitten toteaa enpäs muuten tiedäkään, siitä on niin kauan kuin itse rekisteröydyin. Ja sitten selvitellään.

Naurattaa kuinka tarkkoja puljut ovat niissä kaikissa tuntikirjauksissaan ja silti iso osa ajasta menee sekoiluun. Eikun ei siis naurata, koska niihin saa usein laittaa mitä vaan eikä tule sanomista jälkeenpäin.
 
Tykkään tykkäämiskeskusteluista, silloin ollaan elämän isojen kysymysten äärellä.

Sinä elämä, annoit minulle
tämän tehtävän.
Enkä minä rohjennut siitä kieltäytyä.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En hae huomiota, jos sitä mietit. Ja voin vastata tähän, koska tiedän että minut luokitellaan syystä yhdeksi noista pelleistä. No, en mä tänään ole enää niin monesta viestistä tykännyt. Ainakaan samalla tapaa kuin hieman aiemmin, kai.

Miksi tätä sitten pitää tehdä? Huomiohakuisuudeksi allekirjoittanut sen ainakin kokee.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Okei. Vähän jäi toki auki mitä koitit ilmaista tuolla tekstilläsi.

Ps. Luulin, että minä olen tässä juonut muutaman oluen...

Se tarkoittaa sitä, että moni käyttää sosiaalista mediaa saadakseen huomiota/sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa. Omassa viestissäni sitä oli laitettu vähän sarkasmin muotoon.
 

Ralph

Jäsen
Se tarkoittaa sitä, että moni käyttää sosiaalista mediaa saadakseen huomiota/sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa. Omassa viestissäni sitä oli laitettu vähän sarkasmin muotoon.
Ongelmana tuon viestin ymmärtämisessä oli varmaan myös yksi s-kirjain liikaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se tarkoittaa sitä, että moni käyttää sosiaalista mediaa saadakseen huomiota/sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa. Omassa viestissäni sitä oli laitettu vähän sarkasmin muotoon.

Tätä on vähän vaikea toisaalta ymmärtää onko se aina noin. Ennen lähetettiin postikortteja esimerkiksi jouluna. Ja se oli viesti siitä, että vanha tuttava on vielä hengissä. Eihän siihen mitään huomiota haettu. Sitten toisaalta oli mukavaa kuulla joskus kuinka joku toinenkin on edelleen elossa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä on vähän vaikea toisaalta ymmärtää onko se aina noin. Ennen lähetettiin postikortteja esimerkiksi jouluna. Ja se oli viesti siitä, että vanha tuttava on vielä hengissä. Eihän siihen mitään huomiota haettu. Sitten toisaalta oli mukavaa kuulla joskus kuinka joku toinenkin on edelleen elossa.

No ei se välttämättä aina ole. Voihan esimerkiksi facebookissa pistää julkaisunsa näkymään vain itselleen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No ei se välttämättä aina ole. Voihan esimerkiksi facebookissa pistää julkaisunsa näkymään vain itselleen.

Tämäkin on totta ja käytän fasea juurikin käymieni otteluiden arkistointiin. Mutta samalla se asetus saa olla kaverit. Jos jotain kiinnostaa tai ei kiinnosta, niin siellä ne on.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tauski ja Henna ovat kuulemma palanneet yhteen. Näin halpaa julkisuustemppua en ole nähnyt pitkään aikaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
FC Barcelonan uusi pelipaita. On niin hirvee että ei tolle voi kun nauraa. Mutta itken kun kyseessä on kuitenkin suosikki fudisseura.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös