Itse huomasin asian vasta nyt ja pitäisiköhän kaikilla bussialan ihmisille antaa jotain some-koulutusta. Pohjolan liikenteen fb-sivulla erään Lahtelaisen linja-autoyhtiön kuski? kertoilee miten jalankulkijat ovat pahimpia punaisia päin menijöitä ja että tuokin itse "pääuutinen" on keksitty juttu. Itse jos omistaisin firman niin käskisin painua aika nopeasti vittuun sieltä urpoilemasta.
Bussikuskeille pitäisi kyllä antaa somekoulutusta ennen ihan sosiaalisuuskoulutusta.
Seisoskelin joskus pari viikkoa sitten jossain Viikin perseessä pysäkillä, ja siihen ajoi kaksi bussia perätysten, jälkimmäinen näistä oli minun bussini. Ensimmäinen bussi oli siis siinä pysäkin kohdalla ja toinen perässä ikään kuin puoliksi pysäkillä. Seisoin vähän sivummalla ja olin mahdollisesti ainut, joka näki tämän jälkimmäisen bussin numeron, joten ajattelin, että tietenkin se bussi odottaa sen edellisen bussin ensin lähtevän siitä. Jälkimmäinen kuitenkin avaa etuovensa sen edellisen bussin juuri tehdessä lähtöä, ja tässä kohtaa yritän viittoa jälkimmäisen kuskille suunnilleen, että "nyt on epäselvää aiotko jäädä siihen odottamaan matkustajia vai ajaa pysäkin kohdalle niin kuin useimmat kuskit tekisivät". Kuski toki ymmärtää tämän epäselvän viittoilun silkkana vittuiluna, huitoo ihan vitusti käsillään ja pyörittelee päätään, mutta ajaa bussinsa pysäkille tästä huolimatta. Astun sisään, ja kuski tokaisee, että "mä olin vittu pysäkkialueella, kai sä nyt ton verran jaksat kävellä, terveet jalat ja kaikki".
Yleensäkin tuntuu, että positiivinen asenne on täysi mahdottomuus bussikuskille, sillä vastaavanlaisia itsetietoisia länkytyksiä olen saanut kuulla useamminkin.