Itse asiassa sählyn kontaktikielto alkaa olemaan SM-Liigan kontakteja vastaavalla tasolla. Ikävä kyllä emme voi oikeaa jääkiekkoa vielä seurata toviin, koska Bettman & Co.Tuossa on yksi iso ero miksi jääkiekko kiehtoo minua. Se on hemmetisti vaativampi laji kuin säbä ja huippu kiekkoilijat saavat minulta todella paljon respectiä.
Jos joutuisin salibandyn mm-finaaliin, niin olisin tottakai naurettavan huono, mutta pystyisin tekemään varmasti jotakin, esim. antamaan jotain lyhyitä pakki-pakki syöttöjä ja voisin pelin jälkeen normaalisti jatkaa elämääni. Mietin myös tilannetta jossa olisin jääkiekon mm-finaalissa. En pystyisi tekemään mitään ja se olisi sen lisäksi hemmetin vaarallista. Tilanteet tulisi niin nopeasti ja jos jotenkin saisin kiekon niin tuskinpa ikinä voisin tehdä muuta kuin antaa sen vastustajalle ja sen lisäksi olisin mytyssä jään pinnassa.
Tuossa on yksi iso ero miksi jääkiekko kiehtoo minua. Se on hemmetisti vaativampi laji kuin säbä ja huippu kiekkoilijat saavat minulta todella paljon respectiä.
Itseasiassa tuossa on aivan hyvä pointti. Juokseminen on ihmiselle helvetisti luonnollisempaa kuin luistelu, ja käytännössä jokainen normi-ihminen osaa juosta. Samoin jääkiekossa varusteet ovat sen verran kankeat, että jos ne ensikertalaiselle lyödään päälle, on tekeminen melko jäykkää. Salibandyssa ei ole sellaisia liikkumista hankaloittavia tekijöitä."Vaativampi laji". Näistä kommenteista huomaa taas kerran sen, kuinka paljon argumentin esittänyt henkilö on perehtynyt salibandyyn.
Jos joutuisin salibandyn mm-finaaliin, niin olisin tottakai naurettavan huono, mutta pystyisin tekemään varmasti jotakin, esim. antamaan jotain lyhyitä pakki-pakki syöttöjä ja voisin pelin jälkeen normaalisti jatkaa elämääni. Mietin myös tilannetta jossa olisin jääkiekon mm-finaalissa. En pystyisi tekemään mitään ja se olisi sen lisäksi hemmetin vaarallista. Tilanteet tulisi niin nopeasti ja jos jotenkin saisin kiekon niin tuskinpa ikinä voisin tehdä muuta kuin antaa sen vastustajalle ja sen lisäksi olisin mytyssä jään pinnassa.
Tuossa on yksi iso ero miksi jääkiekko kiehtoo minua. Se on hemmetisti vaativampi laji kuin säbä ja huippu kiekkoilijat saavat minulta todella paljon respectiä.
Ketjun aiheeseen:
Erään lajin MM-kisojen finaali on ennen toisen erän loppua 9-0 tilanteessa...
Tämä johtuu ihan yksinkertaisesti siitä että salibandyn taso ei ole vielä sitä mitä se tulee oleman esimerkiksi kymmenen vuoden päästä. Nykyinen maajoukkueen pelaajapolvi lienee aloittanut tositreenauksen jossain 12-15 ikävuoden paikkeilla, mutta kymmenen vuoden päästä tulee aikuisten sarjoihin läjäkaupalla sellaisia kavereita jotka ovat aloittaneet salibandyn harjoittelun 4-5 vuotiaana. Taso nousee rajusti eikä ylemmille sarjoille ole enää mitään asiaa vuoden-parin harjoittelulla.En tiedä liittyykö mitenkään mihinkään, mutta tiedän lukemattomia pelaajia, jotka ovat pudonneet C- tai B-junioreissa jääkiekkojoukkuestaan, siirtyneet pelaamaan salibandyä ja luoneet ihan OK uran - pelaten divaria tai liigaa. Vastaavia tapauksia löytyy useita myös kaukalopallosta.
Nykyinen maajoukkueen pelaajapolvi lienee aloittanut tositreenauksen jossain 12-15 ikävuoden paikkeilla, mutta kymmenen vuoden päästä tulee aikuisten sarjoihin läjäkaupalla sellaisia kavereita jotka ovat aloittaneet salibandyn harjoittelun 4-5 vuotiaana. Taso nousee rajusti eikä ylemmille sarjoille ole enää mitään asiaa vuoden-parin harjoittelulla.
Jokainen tietää, mikä on sählyn ja salibandyn ero. Ei asiaa tarvitse varmaan selittää aina uudelleen tai siitä hiiltyä. Ja onko se keneltäkään pois tuo salibandyn pelaaminen?
En muuten tiedä mikä on sählyn ja salibandyn ero.
Olen kuullut puuhelmipojilta sellaista, että sählyssä ei olisi maalivahtia ollenkaan. En tiedä, että pitääkö paikkaansa ja onko ainoa ero.
Ei vaan kannattais liian tosissaan näitä harrastelajeja ottaa.
Jos ajatusmaailma olisi aina ollut tämä, niin maailmassa ei olisi todennäköisesti kovinkaan montaa urheilulajia. Jostainhan jokaisen lajin on aloitettava, ja kyllä näistä "haistapaskan neppailuna" pidetyistä harrastelajeistakin on ponnistanut ihan "oikeita urheilulajeja".
Mistä minä tiedän mitä tulevaisuus tuo tullessaan enkä ole sanallakaan puhunut siitä. Lähinnä hekotellut kun on jotain analyytikkoja studiossa ja peli on maailman parhaiden kesken 0-9. No kaikkihan tämän kansan kesken tosin menee huippu-urheilusta jos menestys on kohdillaan.
Onhan tuota jalkapallon arvokisafinaaleissakin nähty jotain 4-0 lukemia jotka on minusta jo aika murskalukemat jalkapalloon...
Maailmassa on tärkeimpiäkin asioita, kuin joku marginaalilaji.
Suomi oli "lilliputti" kiekkomaana minun syntyessäni 1970.
Jääkiekossa on kuusi varteenotettavaa maailmanmestarikandidaattia vuosittain, salibandyssa joka kisoissa neljä.