Pissaliisat...

  • 171 664
  • 446

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Parpalan Raija iskee

Niin, Parpalan Raija, tuo Kuninkaidenlaakson ikihupakkohan on saanut joltistakin mainetta, päänahkoja ja kunnianmenetystä osakseen.

Omalta kohdaltani voisin palauttaa mieliin sen, että Raijahan on noussut paitsi lukemattomien miesten, myös pikajunan alta.

Muistan kuinka takavuosina kauhisteltiin sitä, kuinka VR oli jyrätä Raijan. Humalaisen tuurilla siitäkin kuitenkin selvittiin ja meno jatkui entistäkin riettaampana, siis Raijan ja kumppaneiden.

Täältä tähän
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Re: Parpalan Raija iskee

Viestin lähetti ervatsalo

Omalta kohdaltani voisin palauttaa mieliin sen, että Raijahan on noussut paitsi lukemattomien miesten, myös pikajunan alta.

Täältä tähän

Aivan. Lisäksi tämä Tikkapekankin mielestä vetävän näköinen mimmi on huhujen mukaan kokenut muutenkin kovia. Käsitykseni mukaan riettaudet ovat olleet välillä melkoista S/M:ää.

Toivottavasti joku äityy vielä joskus kirjoittamaan elämänkerrallisen teoksen tästä legendaarisesta henkilöstä. Monia kuolemattomia tarinoita kyseisestä henkilöstä taatusti löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Outoa?

Minulle tipahti tänään sähköpostiin tämän ketjun aloitusviesti. Tuota mailia on ilmeisesti lähetetty eteenpäin useampaan kertaan, sen verran >>>>>>>> -merkkejä oli joka rivillä.

Nyt kun luin tuon viestin uudestaan, olen melkoisen varma siitä, että minä en taidakaan olla pissaliisa *helpottunut huokaus*. En ole blondannut hiuksiani vitivalkeaksi eikä minulla ole edes korvakoruja. Vaatetus kyllä sopii, mutta mustat stringit+valkeat housut -yhdistelmä ei kyllä missään nimessä käy.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Uuden asuntomme vieressä on pieni puisto. Tai siis se puisto on sen talon vieressä, jossa asuntomme on. Ja kuinka ollakaan, tuo puisto vaikuttaisi olevan pienen pissaliisoista ja vittumarkoista koostuvan lauman kokoontumispaikka. Kokoontumistiheys on onneksi harvahko, joten tuskin tuosta isoa riesaa tulee.

Iltana muutamana istuskelin vähän aikaa parvekkeella kuuntelemassa näiden otusten henkevää keskustelua. Kuunteleminen oli helppoa, vaikka lauma oli noin seitsemänkymmenen metrin päässä. Desibelejä nimittäin riitti sen verran, että kuunneltu olisi, halusi tai ei. Verbaaliakrobatia oli huikeaa. Erään vittumarkon joka toinen lausahdus raikui "no voi vittu hei nojoo", toinen kajautti hieman eksoottisemman sotahuudon "vitvittuuu" ja kolmas selosti koko naapurustolle kitapurjeet lepattaen sitä, miten faijan kiljusatsista tuli taas vähän maisteltua. Pissisten ääntely oli lähinnä kirkunaa, joissa vokaaleita yhdisteltiin melko mielikuvituksettomasti. Vaikutti siltä, että tuon porukan tarkoitus oli vain pitää ääntä. Tietysti on olemassa mahdollisuus, että tuo oli keskinäistä kommunikointia. Lajille taitaa olla ominaista kommunikoida suurimmalla mahdollisella äänenvoimakkuudella muille lajitovereille, vaikka etäisyys näihin olisi puolitoista metriä.

Onneksi lauma joko siirtyi tai hajaantui jo ennen iltayhdeksää. Ja onneksi talon äänieristys on sen verran hyvä, että mökä ei kuulu sisälle asti jos parvekkeen ovi ja puiston puoleiset ikkunat ovat kiinni. Kerrankin arkkitehti on tiennyt, mitä on ollut tekemässä, ja on kauaskatseisena ihmisenä aavistanut puiston muodostuvan tämän lajin yhdeksi soidinpaikaksi.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tuosta Parpalan Raijastahan voitaisiin vääntäen ja kääntäen muodostaa lyhenne parpis, eli olkoon nämä baareihin laillisesti pääsevät pissikset siis parpiksia. Vaikealtahan se kuulostaa, mutta minkäs teet, pakkohan niille oli joku nimi keksiä.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Eilen mennessäni bongailemaan Hybrid Children -orkesteria Nosturiin jouduin järkytyksekseni toteamaan, että lämppärinä toimi iki-ihanan Jimi Pääkallon uusi orkka, Technicolour. Yleisö jakaantui kahteen kastiin: pissiksiin ja Wallun mukanan paikalle raahautuneeseen MoonTV:n jannuja + muita turhia julkkiksia sisältävään porukkaan. Pissiksit harjoittivat hyvin lajityypillistä käyttäytymistä. Eipä siitä sen enempää.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Rok
Yleisö jakaantui kahteen kastiin: pissiksiin ja Wallun mukanan paikalle raahautuneeseen MoonTV:n jannuja + muita turhia julkkiksia sisältävään porukkaan. Pissiksit harjoittivat hyvin lajityypillistä käyttäytymistä. Eipä siitä sen enempää.

Itse asiassa Wallu Valpio edustaa miespuolista pissispopulaatiota. Turhempaa "maaseudulta Helsinkiin"- junttia saa hakea!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piristävää. Kävelin tuossa tunti sitten kotiin paikallisen ostarin läpi, kun yllättäen törmäsin kolmeen erittäin teini-ikäiseen ja humalaiseen pissikseen.

Koska kirjaimellisesti törmäsin yhteen heistä, alkoi kuulua kimeä uhoaminen ja suun pieksäminen. Minut tuomittiin munattomaksi paskaksi, ja jopa hengenlähdöllä koskemattomuuttani uhattiin..
"Nojoo, siis vitun runkkari haluutsä turpaan vai mitä sä tuijotat? Mä tapan sut!" Huuto kaikui varmasti kaikkien teidän helsinkiläisten koteihin.

Nyt olen kotona, ja pelkotilani alkaa hälvetä, mutta arvon jatkoaikalaiset, auttakaa. Mitä jos he tulevat kotiini? Saanko selkääni? Sisimmässäni olen kauhusta kankea, ja kysynkin, onko teillä kokemuksia vastaavista "pissiksen kostoista"? Minkälaista jälkeä kolme 15-vuotiasta 40-kiloista tyttöä saa aikaan aikuiselle miehelle?

Siinä monta kysymystä hämmentyneeltä nuorelta mieheltä, jonka pääkopassa kummittelee nyt väkivaltaiset pissisdemonit.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Varoituksen sana Iker!

Varo niitä kynsiä, ne pitäisi laskea teräaseisiin kuuluviksi ja nöin ollen laittomiksi yleisellä paikalla.

Pistetään tähän nyt kuitenkin, että ei, en ole koutunut pissishyökkäyksen kohteeksi, mutta kun katsoo niitä 2 cm pitkiä teroitettuja kynsiä, niin huh huh.

-ipa rules
 

axe

Jäsen
Eikös pissiksien kosto tapahdu niiden 4-5 vuotta vanhempien vittumarkojen välityksellä, jotka sitten saavat tehtävästään palkkioksi jotain mitä en uskalla lähteä edes arvailemaan.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti axe
Eikös pissiksien kosto tapahdu niiden 4-5 vuotta vanhempien vittumarkojen välityksellä, jotka sitten saavat tehtävästään palkkioksi jotain mitä en uskalla lähteä edes arvailemaan.
Ne 4-5 vuotta vanhemmat ovat yleensä amiksia, eikä vittumarkoja, tosin poikkeuksiakin aina löytyy.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Rok
Yleisö jakaantui kahteen kastiin: pissiksiin ja Wallun mukanan paikalle raahautuneeseen MoonTV:n jannuja + muita turhia julkkiksia sisältävään porukkaan.

Pakko heti aamun kunniaksi päästä kuittaamaan: Kumpaanko kastiin itse kuuluit...?

Että silleen...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pelastakaa maaseutu

Viestin lähetti Pressiboxi
Itse asiassa Wallu Valpio edustaa miespuolista pissispopulaatiota. Turhempaa "maaseudulta Helsinkiin"- junttia saa hakea!

Niin, itse olen ollut siinä auvoisessa luulossa, että Vallu Valpio olisi ihan paljasjalkainen tzzadilainen. Mikäli näin ei kuitenkaan ole, on todettava, että pelastakaa maaseutu ja viekää se jätkä edes parturiin.

Täältä tähän
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Pelastakaa maaseutu

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse olen ollut siinä auvoisessa luulossa, että Vallu Valpio olisi ihan paljasjalkainen tzzadilainen. Mikäli näin ei kuitenkaan ole, on todettava, että pelastakaa maaseutu ja viekää se jätkä edes parturiin.

Täältä tähän
Jyväskylästä Vantaan kautta "stasiin".

Hei, tuo parpis on hyvä termi!
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti wilco
Pakko heti aamun kunniaksi päästä kuittaamaan: Kumpaanko kastiin itse kuuluit...?

Että silleen...
No sepäs siinä onkin, kun en tuntenut kuuluvani kumpaankaan kastiin. Oli vähän ulkopuolinen olo. No mutta jos toinen noista pitää valita, niin kaipa mä sitten olen turha julkkis. Olenhan sentään ollut pariin kertaan lehdessä. Toisaalta välillä on tullut harjoitettua ihan hävettävän pissismäistä käyttäytymistä. En mää tiärä... elämä on hankalaa :-)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Voi jehova! Kyllä noi Nylon Beatit on kyllä niin 100% näitä
parpiksia ku olla ja voi!!! Katsoin tossa yksi päivä Subilta
Sessionsin ja siinä se juontaja vei ne lintsille:
"Siis voi vitsi et voi jees hei hihihi" Kidutin itseäni koko ohjelman
verran katsomalla näitä aivottomalta tuntuvia otuksia.

Ja sitten nämä ikuiset "ylikilojen" päivittelyt... "Hei Erin jos näihin
olis paino- eikä pituusrajoja niin ei me päästäis edes näihin", "Hei
mahtuuks mun läskit edes näitten suojakaarien alle?" ARGH!!!
Ottaa päähän tollanen mukalihava asenne mitä tarvii päivitellä
joka väliin!
Ja elävästi muistuu vielä mieleen kun tämä Jonna oli Kuutamolla
ohjelmassa "bilehileiden" yms lajityypille ominaisten piirteiden
kanssa...

Jos omistaisin radioaseman, olisi yksi bändi varma mitä sen
soittolistalta ei löytyisi.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Parpalan Raija iskee

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, Parpalan Raija, tuo Kuninkaidenlaakson ikihupakkohan on saanut joltistakin mainetta, päänahkoja ja kunnianmenetystä osakseen.

Ja eilen tuli taas nähtyä tämä legendojen legenda lenkkaamassa yömajaa kohti. Ja kiroilemassa *ttu, kun kukaan ei ota näin hehkeätä liftaria kyytiin...

Että silleen...
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti stiflat
Jos omistaisin radioaseman, olisi yksi bändi varma mitä sen
soittolistalta ei löytyisi.

Saanko tiedustella miten musiikin taso liittyy bändin jäsenten käyttäytymiseen? Eli jos Michael Jackson on täysi idiootti, on musiikkikin paskaa?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Lainasinpa eilen kasan Pahkasikoja, taisi olla numero 4/97 jossa esiintyy filosfian tohtori Pissa-Liisa etunimeltään, sukunimi on unhoittunut jo. Kasvunvaraa on siis näissä katujemme väriläiskissä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti tommilin
Saanko tiedustella miten musiikin taso liittyy bändin jäsenten
käyttäytymiseen? Eli jos Michael Jackson on täysi idiootti, on
musiikkikin paskaa?

No tämähän oli siis silkkaa jossittelua.
Mutta kun minun mielestäni tämän kyseisen bändin tuotoksetkin
ovat silkkaa skeidaa! Ja niin se vain olisi että EI sieltä mitään
Nylon Beatia tulisi, olisivatpa mitä hyvänsä. Mutta paskaa
musaa ja ei-niin-hirveän-fiksun-tuntuisia...
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Päiväperformanssi Senaatintorilla

Äsken kuljeksin kaupungilla sambakarnevaalipyllyjä tiiraamassa ja sopulta ajauduin Senaatintorille. Siellähän pidettiin jonkinlaista HPK:n pikkuveljen, pellujen kotikaupungin Lahden Päijät-Häme-häppeningiä.

Paikalle oli saapunut myös slummityötä tekevä ryhmä Datsun Cherryineen esitelmöimään paikallisista häirikkönuorisoryhmistä komediallisen performanssin keinoin. Ensin Cherryn kulmalla hengasi räppipoikia. Sitten paikalle saapui pissis. Nimi oli tosin muutettu. Juontaja juonsi suurinpiirtein seuraavaa: "Nämä nuoret tytöt, bimbotytsyt , tunnistaa v-kielestä ja parveilusta äänekkäissä suurryhmissä. Latinaksi heitä kutsuttakoon loreal idiotuksiksi ." Pissis siinä sitten keikaroi ees taas mukalakiveyksellä, venytteli sormilla purkkanauhaa suustansa ja lopulta päästi tämän meille niin tutuksi ja sanoisinpa jopa rakkaaksi käyneen avauksen: "Vittu mä en siis niinku tajuu."

Vaikuttaa siltä, että Lahdessakin on Jatkoajat luettu. Suuri kiitos katuteatterilaisille kotikuntaan katsomatta.

Toisekseen luin Hämeenlinnan Kaupunkiuutisista jutun kotiteollisuusoppilaitoksen kevätnäyttelystä, jossa muuan Parpala oli jotain tuotteita muistaakseni kutonut. Lieneekö Raijan perseenhedelmiä? Ihan asiallisen näköinen tyttö ja asialliset tuotteet.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvolassa oli tänä viikonloppuna Pissaliisojen yö. Itse onnistuin kyseisen tapahtuman välttämään lähes sataprosenttisesti. Perjantaina jouduin ajamaan yöllä kaupungin läpi, ja johan siinäkin näki ihan tarpeeksi. Tuossa "valtaväylällä" istui liftaava pissis kaatokännissä keskellä tietä. Onneksi olin itse menossa toiseen suuntaan. Kyseinen paikka oli nimittäin harvinaisen fiksusti valittu: heti pienen mäen jälkeen, ettei autoilija ehdi kauaa siinä arpoa. Ja mulla on vielä muovipuskurit.

Lähempänä keskustaa näkyikin sitten vielä tutumpia heimorituaaleja. Lauma flip-flop-henkisiä Vittu-Markoja juoksemassa kiinni yhtä nahkapäätäpoikasta ja yksi oikeinkin perinteinen vittis hakkaamassa omaa pissis-rakastaan nenukkiin.


Kokonaisuudessaan meikäläinen selvisi kesästä ilman merkittävimpiä havaintoja. Olen ilmeisestikin tullut niin vanhaksi, etten enää liiku samoihin aikoihin tuon vaarallisen lauman kanssa. Tai niin no. Olihan RuisRockissa sentään pari tuttavuuden hieromista. Ensin siinä hiekkarannalla tuli vastaan kolmen (vai neljän) lauma, toistellen tuttua ääntelyään:
-Onx sul viinaa?
-No onx röökii?
-Haista paska kusipää!

Meikäläisen vuorosanat edellämainittuun keskusteluun voinee jokainen itse päätellä. Toinen tuttavuus olikin vähän hiljaisempi tapaus, johtuen "lievähköstä humalatilasta". Odottelin siinä HIM:n keikan aikana sivummalla istuskellen seuralaistani, kun lähistöllä istunut pissis alkoi sönkkäämään jotain. No, muutaman toistopyynnön jälkeen selvisi, että plikka haluaisi lainata kännykkää. No, eihän mulla sellaista ollut, enkä olisi kyllä antanutkaan. Sitten se yritti vielä uudemman kerran hieroa tuttavuutta hetkeä myöhemmin. Rinnuksissaan oli tarra, ja tuli kysymään, että mitä siinä mahtaa lukea. Vastasin sitten totuudenmukaisesti, notta "Ärsyttävä, ja jotain sen alapuolella". Siitähän tämä hernerinta sitten innotui venyttämään kaula-aukkoaan alemma jotta näkisin lopunkin tekstin. Ärsyttävä kakarahan siinä sitten luki. Pissis osoitti hetkellistä tilanneälykkyyttä ilmoittamalla tekstin pitävän paikkansa. En voinut olla eri mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös